Szépüljünk

Mesehős modellek a kozmetikai iparban

Új trend van kialakulóban a kozmetikai szektorban. A gyártók termékeiket olyan halhatatlan szuper- vagy mesehősökkel adják el, mint Törpilla, vagy éppen Super Woman.

Mesehős modellek a kozmetikai iparbanÚj konkurensekkel nézhetnek szembe a gyakori reklámarcokként megszokott hírességek és modellek. Hello Kitty, Törpilla, Super Woman és Miss Röfi arcmása egy-egy rúzson, púderen szinte mágnesként funkcionál a túlkínálattól szenvedő vásárlók esetében, így nem véletlen, hogy a kozmetikai gyártók kiemelt szerepet szánnak nekik.

„A csomagolás hatalmas szerepet játszik a vásárlásban. Már rég nemcsak az számít, hogy a termék jól mutasson felkenve, hanem az is szempont, hogy milyen tálalásban kapom” – vélekedett egy, a témában megkérdezett női vásárló, aki utoljára éppen egy limitált szériás Black Noir Hello Kitty szemhéjpúdert vásárolt.

Eyre több felnőtt nő voksol a kedvenc figurája által promotált termékre, engedve a benne élő kislánynak. A MAC Cosmetics egész kollekciókat épít rájuk, a 2009-es Hello Kitty-s, animációs startjuk után legutóbb Wonder Womant állították a középpontba. 

A szuperhős amazon előtt a disney-s kollekciójukban megkapóan gonosz karaktereknek is örülhettünk, így Szörnyella de Frásznak, a gonosz boszorkánynak a Csipkerózsikából, dr. Facilier-nek a Hercegnő és a békából vagy Hófehérke mostohaanyjának. A Miss Röfi-s időszakos kollekciójukat, ebben természetesen műszempillák is szerepeltek, kizárólag online forgalmazták. A cég saját bevallása szerint a rajzolt modellek szépen teljesítenek, és hozzák az elvárásokat, miszerint állandó izgalomban tartják a női vásárlókat.

Jerrod Blandino, a Too Faced kozmetikai cég alapítója és kreatív igazgatója azt állítja, inkább a nosztalgia vezérelte, amikor úgy döntött, limitált szériás Törpilla-kollekcióval rukkolnak elő, köztük szájfénnyel, szemhéjpúderrel, alapozóval, tussal.

Mesehős modellek a kozmetikai iparbanA 38 éves Hello Kitty lassan igazi matróna a mesevilágban, aki a játékpiac után természetesen a szépségpiacot sem hagyhatta ki. A Maybelline színeiben göndörítő szempillaspirálon domborított, igaz csak Japánban, de olyan sikeresen, hogy az eladásokkal a szigetország reklámtörténelmébe is beírta magát. Tavaly ismét megpróbálkoztak vele, vízálló verzióban is: az eredmény pedig nagyon gyorsan valóságos Helly Kitty-szempillaspirál-hiány lett.
 
Bár sokak szerint már-már infantilizmusba hajlik a mesehősök térnyerése a kozmetikai iparban, Steve Stoute, New York-i reklámszakember nem tartozik közéjük.
„Azt hiszem, hogy az különösen szép dolog, ha módot találunk, hogy egyesítsük a szépségipar lényegét és a csillogást egy termékben. Mindezt úgy, hogy közben biztosítjuk azt, hogy a nők ismét kislányoknak érezhessék magukat” – nyilatkozta Steve Stoute, aki szerint ebben a trendben több rejlik a pusztán „cuki” csomagolásnál.
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top