Szabadidő

Befellegzett a 2 éves hűségidőnek

Véget érhet az az időszak, amikor a szolgáltatók 2 éves hűségszerződés aláírásához kötnek bizonyos kedvezményeket. A gyakorlat felett eljárt az idő, érvelnek a törvényjavaslatot benyújtó képviselők.

Benyújtottak egy törvényjavaslatot a parlamentnek, ami véget vetne a 2 éves hűségidőnek. A kormánypárti képviselők javaslata úgy módosítaná az elektronikus hírközlésről szóló törvényt, hogy a szolgálatok maximum egy év hűségidőre kötelezhetnék az ügyfeleiket.

Balla György és Kucsák László képviselők szerint a 24 hónapos hűségidővel az a probléma, hogy indokolatlanul hosszú a gyors technológiai fejlődéshez és a piaci változások üteméhez képest, emiatt a fogyasztó számára idővel előnytelenné válhat, ezzel szemben a szolgáltatók bármikor módosíthatják a szerződési feltételeket, még a hűségidő alatt is.

A törvényjavaslat szerint a fogyasztó a hűségidő lejártával nem kerülhet hátrányosabb helyzetbe annál, mintha új előfizetőként érkezne.

A “hűségszerződéssel” operáló szolgáltatók piacán a mai körülmények teljesen kiszolgáltatottá teszik a fogyasztókat. Számos szolgáltató úgy alakítja ki a díjtételeit , hogy a fogyasztóknak ne érje meg igénybe venni az adott szolgáltatást csak “hűségszerződés” megkötésével, ami a hatályos rendelkezések alapján akár 2 éves elköteleződést is jelenthet. Gyakori jelenség, hogy a hűségidő lejártával a fogyasztó “hűsége jutalmául” csak jóval drágább díjtételek mellett tudja igénybe venni ugyanazt a szolgáltatást egészen addig, amíg újabb hűségszerződést nem köt. Ugyanakkor a szolgáltatók számos esetben akár egyoldalúan is módosíthatják a szerződési feltételeket – még határozott idejű előfizetői szerződés esetén is –, ami nem mindig szolgálja a fogyasztók érdekeit – olvasható a javaslat indoklásában. 

Előfordul olyan eset is, amikor a fogyasztó az úgynevezett tematikus csatornák (sport, mesék, életmód) miatt választja az adott szolgáltató hűségszerződését. Ugyanakkor sok előfizető szembesül azzal, hogy a hűségidő alatt a szolgáltató egyoldalúan, az előfizető hátrányára módosítja a csatornakiosztást. A módosító javaslat elfogadásával megteremtenék annak a lehetőségét, hogy a fogyasztó ilyen esetben hátrányos következmények nélkül, akár azonnal kiléphessen a szerződésből – írja az Mfor.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top