Szabadidő

A Pumpedék egy szomorú valóságshow egy keserű valóságról – kritika

Pucér férfisegg képe hátulról, a kisportolt test előtt szőkített hajú nő térdel. Erős kezdés és tömör összefoglalása ez annak, ami a következő kétszer 25 percben a szemünk előtt történik majd. A Pumpedékban a nő osztályrésze a szopás, a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt. Szociográfiai értékű nofilter valóság.

Nem az RTL Spike új realityje az első médiatermék, amely bepillantást enged a “mai fiatalok” életébe. Az Éjjel-Nappal Budapest néhány kreált történetszála könnyedén belefűzhető lenne Gábor és Ági hétköznapjaiba, a dokumentarista feldolgozás azonban szíven üti a nézőt. Hiszen a Pumpedék az új generáció története. Azoké a huszonéves fiúké és lányoké, akiktől azt várjuk, hogy egy jobb világot teremtsenek ahelyett, amit mi rontottunk el. Ők, az okostelefonok hüvelykujjas gyorsírói azonban inkább fehérjeport vesznek, bebarnítják magukat, gyűjtik a lájkokat; önmagukért rajonganak, miközben mások testében lelik örömüket.

A reggelig tartó bulik világában a munka csak a lúzerek időtöltése, a testre költött tízezrek azonban bőven megtérülnek, hiszen felfújt izmok, feltöltött szájak és mellek nélkül zuhan az esély az esti kopulációra, ami ebben a valóságban a siker, a népszerűség próbája, fokmérője.

Az üresfejű nárcisztikus fiú, Pumped Gabo – akit egy furcsa táncát megörökítő internetes videó repített a szegény ember férfi Paris Hiltonjának szerepébe – és nála idősebb, éppen ezért hagyományosabb boldogságképpel rendelkező kedvese tragikus, kudarcra ítélt történetének vagyunk elkeseredett nézői. Az értéknélküliség, a valóságshow-művészek monetizálható butasága mellett más sokkoló társadalmi jelenségre is rávilágít a Pumpedék.

“Úgy nézel ki, mint egy útszéli kurva, de nekem tetszel”. Ez pedig a minimum verbálisan agresszív, a nőket szexuális tárgyként, alsóbbrendű lényként kezelő mucsai macsóság, amin, azt reméltük, túl tud lépni ez az ország az új generációknak köszönhetően.

Hát nem tud – üzeni nekünk az RTL Spike. Az első látásra vicces és szeretetreméltó pernahajdernek tűnő főhős ajándékként kínálja teljes állásban edzett testét jobb sorsra érdemes barátnőjének, akitől cserébe teljes odaadást és szüntelen megbocsátást vár; figyelmességnek, odafigyelésnek pedig még a szikráját is sajnálja tőle. Pumped Gabó számára a nő csak olyan program, mint a buli a haverokkal, a gyúrás vagy épp egy másik nő, ezek közül pedig ő választhat szabadon. Ági a bántalmazó kapcsolatban élő szerelmes nő archetípusa, aki minden megaláztatáson túl is rajong a férfiért. Az ő szíve azonban önmagáért dobog, így a boldog vég kizárt.

A Pumpedék egy szomorú valóságshow egy keserű valóságról – kritika

A Pumpedék kiválóan szerkesztett televíziós termék, ösztönösen természetes szereplőkkel (VV Soma, Éden Snezi, Pumped mama), benne az Instagramnak szánt laza élet szűrő nélküli hazugságainak jól kiválasztott elemeivel: az öregecskedő fapados BMW-től az anyucitól tarhált ötezresből meg a malacperselyből finanszírozott luxusig.

Ki a Pumpedék elé leülsz, hagyj fel minden reménnyel!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top