Ekkora kártérítést kaphatunk, ha késik a repülő

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Mit gondolsz, mi miatt érkezik a legtöbb panasz a fogyasztóvédelemhez a légitársaságokkal kapcsolatban? Jól gondolod, a poggyászméretek és a késések miatt! Van néhány dolog, amit nem árt tudni!
2016. 06. 27. |

Kövess minket!

f Ajánlom

 A legtöbb panasz a nem megfelelő méretű kézipoggyászok és azok letiltása miatt érkezik a Fogyasztóvédők Országos Egyesületéhez. Mert a megengedett méretek légitársaságonként eltérőek, azonban ezekről sok utazó nem tájékozódik vagy nem viszi komolyan. Történt olyan is, amikor a kézipoggyász mérete miatt kialakult vita következtében az utas lemaradt a járatáról – írja az inforadio.hu.

 A másik gyakori bosszantó probléma, ami a légi közlekedésnél előfordulhat, a késés. Ezzel kapcsolatban az a legnagyobb gond, hogy az utazók nem számolnak vele, és hogy fogalmuk sincs a kártérítési szabályokról.

Ilyenkor az sem mindegy, hogy az Európai Unió területéről induló vagy oda érkező légi járatról van-e szó. „Ha az Európai Unió területéről indulunk és érkezünk, ilyenkor kártalanításhoz van jogunk abban az esetben, ha a késés meghaladta a 2 órát. Kivéve akkor, ha valamilyen rendkívüli körülmény miatt késett a repülőgép... A távolságtól is függ az, hogy mekkora kártérítés jár: 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőút esetén a 250 eurót, de akár a 600 eurót is elérheti” – mondta Horváth György, a Fogyasztóvédők Országos Egyesületének elnöke.

Ekkora kártérítést kaphatunk, ha késik a repülő
Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus