Saját kezét kéri meg a skót hercegnő

Már a rajzfilmek sem arról szólnak, hogy egy szép hercegnek kell megmentenie a hercegnő életét. Merida bátor, vidám, tűzről pattant lány, aki még a saját kezéért is megküzd egy tornán.

Merida, a bátor

Saját kezét kéri meg a skót hercegnő


Ha Disney, akkor hercegnők, ha hercegnők, akkor Disney. Az egeres cég repertoárjából nem maradhatnak ki a csodaszép nemes kisasszonyok, és részben nekik is köszönhető, hogy minden második tíz éven aluli kislány borítékolható választ ad a „mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre: hercegnő. Az évek során azonban egyre öntudatosabb, a saját sorsukat a saját kezükbe vevő kisasszonyok váltak a korábban megmentésre váró lányokból, és a helyzet most odáig fajult, hogy legújabb hősüknek, Meridának már szerelmi szálra sincs szüksége. Megold ő mindent egyedül, pasi nélkül is. A középkori skót várban felnövő lány zokon veszi, hogy klánja szabályai szerint valamely szövetséges klán uralkodójának fiához kéne hozzámennie, ezért a viadalra, mely az ő kezéért folyik, titokban maga is benevez. Anyja nem nézi jó szemmel lánya lázadását, Merida pedig egy boszorkány bűbájával próbálja megváltoztatni a királynő véleményét. Kissé döcögősen indul a Merida, a bátor, de szerencsére félidőnél felpörög a cselekmény, és a boszorkány átkát helyrehozni próbáló lány kalandjai tényleg viccesek, látványosak és pörgősek. Merida kétségtelenül az eddigi legönállóbb, legszerethetőbb női figura a Disney rajzfilmjeinek történelmében, és bár a film nélkülözi a love storyt, sajnos a giccses betétdalokat azért benne hagyták. Kár, mert ezek nélkül (+ egy ütősebb felütéssel) tényleg oda lehetne helyezni a filmet a legjobbak mellé.

 

 

 

Rendezte: Brenda Chapman, Mark Andrews
Eredeti cím: Brave
Korhatár: 6
Forgalmazza: Fórum Hungary
Értékelésünk: 4/5

Apa ég!
Lehet-e egy filmben poénkodni azzal, hogy egy tizenhárom éves kisfiú lefekszik a tanárnőjével? Egy Adam Sandler-filmben gondolkodás nélkül. Az Apa ég! úgy indít, hogy ezt a helyzetet minden kamaszfiú legnedvesebb álmaként mutatja be, ráadásul itt az aktusból gyerek is lesz, akit bizarr módon a tizenhárom éves apukának ítélnek oda, míg az anyuka a sokéves börtönbüntetését tölti. Aztán ugrunk egyet az időben. A celebbé vált gyerekapuka már kiégett negyvenes alkesz, a kisfia már felnőtt, és éppen házasodni készült. Pénzes srác lett belőle, és már évek óta nem látta a fatert, aki pont a lagzi előtt állít be, mert kell neki a della az adóhatósággal szembeni tartozásai rendezésére. A probléma leginkább az, hogy a srác az apjáról azt mesélte az új családjának, hogy meghalt egy balesetben...
A jövevény persze közönséges és ütődött, és bátran rejszol a nagyi fiatalkori fényképeire, de ez még egyike a film visszafogottabb poénjainak. A jó ízlést itt felváltja a Sandlerre jellemző tahóság, ami a rajongók számára valószínűleg sokadjára is szórakoztató lehet, de mi, többiek már az első percek után menekülőre fognánk. Azért akad itt pozitívum is: a film elején kéjenc tanárnőt játszó Eva Amurri Martino nemcsak gyönyörű, hanem ő Susan Sarandon lánya, aki talán még anyukáján is túltesz, már ami a szépségét illeti. A színészi képességei bizonyítására még van ideje.

 

 

Rendezte: Sean Anders
Szereplők: Adam Sandler, Andy Samberg, Eva Amurri Martino
Eredeti cím: That's My Boy
Forgalmazza: InterCom
Értékelésünk: 2/5

Nyitott ajtók, ablakok
Művészfilmes körökben olykor azt hiszik, a cselekmény nélküli film már önmagában művészet, ezért sajnos gyakran nyúlnak ilyen alantas eszközökhöz. Három lánytestvér gyűlik össze a nagymama halálának apropóján, és ki-ki más eszközzel próbálja feldolgozni gyászát. Hétköznapi szituációk és beszélgetések sorjáznak, a helyszín egyetlen lakás, és sajnos nem igazán történik semmi.

 

 

Rendezte: Milagros Mumenthaler
Szereplők: María Canale, Martina Juncadella, Ailín Salas
Eredeti cím: Abrir puertas y ventanas
Korhatár: 16
Forgalmazza: Cirko Film – Másképp Alapítvány

Hozzászólások

Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás