Szabadidő

15 ordító klisé, amiből te is készíthetnél romantikus vígjátékot

A hollywoodi romantikus vígjátékokat nézve gyakran van olyan érzésünk, mintha egy számítógépes program lökné ki magából a történeteket bizonyos sablonok véletlenszerű variálásával. Az NLC összeszedte a műfaj tizenöt legnagyobb kliséjét, és ezek felhasználásával megírta a saját romantikus vígjátékát, amelyet holnap mutatunk meg nektek.

1. Egy karrierista szingli kőszíve megpuhul
A tipikus romkom-főhősnő sikeres a munkában (tipikus szakmák az újságíró és az esküvőszervező), de szerencsétlen a magánéletben, azonban még egy kőszívű karrierista is ellágyulhat az Igazi Férfi közelében (Nász-ajánlat, Ízlések és pofonok, Egy boltkóros naplója, Hogyan veszítsünk el egy pasit tíz nap alatt…).

Egy boltkóros naplója
Egy boltkóros naplója

2. Rosszfiúból jófiú
A tipikus romkom-főhős veszettül jó pasi, aki egy csettintésével szinte bárkit megkaphat (és gyakran él is ezzel). A hősnő számára pont az a legnagyobb kihívás, hogy megszelídíthesse az oroszlánt (Ünneprontók ünnepe, Bridget Jones naplója, Egy fiúról, A randiguru…).

3. Szolgálunk és szeretünk

15 ordító klisé, amiből te is készíthetnél romantikus vígjátékotNa de ki az az Ernie Kovacs?

A klasszikus Hamupipőke-történet szerint a szép és szerény szolgálóra felfigyel a gazdag herceg, és aztán némi bonyodalom után addig élnek együtt, míg meg nem halnak (Micsoda nő!, Álmomban már láttalak, Igazából szerelem, Két hét múlva örökké, Egy bébiszitter naplója…).

4. Új hús a placcon
Új életet kezdeni leginkább új helyen lehet, ezért a romkomok főhősnői előszeretettel költöznek munka vagy valamilyen más okból kifolyólag új országba/városba, ahol aztán a helyi sármos erők egyből rámozdulnak a friss húsra (Miért éppen Minnesota?, Ízek, imák, szerelmek, Napsütötte Toszkána, Holiday…).

Ízek, imák, szerelmek
Ízek, imák, szerelmek

5. Shoppingolás ezerrel
A romkomok főleg nőknek készülnek, ezért egy kiadós shoppingolás mókás ruhafelpróbálásokkal és valami menő zenekar divatos popszámával kísérve egyszerűen elengedhetetlen (Egy boltkóros naplója, Kellékfeleség, Micsoda nő!, 27 idegen igen…). Ugyan az élelmiszerboltba való beugrást soha nem mutatják, de hazaérve a táskákból valahogy mindig kilóg egy nagy francia bagett és némi sárgarépa is…

6. Az ellentétek vonzzák egymást

Ha egy romkomban egy férfi és egy nő a film elején nagyon nem csípi egymást, szinte garantálható, hogy némi együtt töltött idő után egymáséi lesznek (Harry és Sally, Idétlen időkig, A csúf igazság, Nász-ajánlat, 10 dolog, amit utálok benned…).

7. Barátságból szerelem
Abba most nem mennénk bele, hogy a valóságban létezik-e férfi-női barátság, de a filmekben ezekből többnyire csak akkor nem lesz szerelem, ha a két fél közül az egyik meleg (Nászok ásza, Álljon meg a nászmenet!, Csak szexre kellesz, Barátság extrákkal, A boldogító talán…).

A boldogító talán...
A boldogító talán

8. Bizarr exek
Egy romantikus vígjátékban egy kapcsolat soha nem jöhet össze különféle akadályok legyőzése nélkül, melyek legtipikusabbika az excsaj/expasi előkerülése, aki általában annyira bizarr személyiség, hogy a nézőnek rögtön leessen, hogy a film főhősének kit is kell választania (Már megint te, Túl jó nő a csajom, Apádra ütök, Scott Pilgrim a világ ellen, Utódomra ütök…).

9. Problémás szülők

Ha a nő/férfi tökéletes, és még sikerül is összejönni vele, az idill nem lehet teljes, ha az anyós/após nem szimpatizál hősünkkel és megkeseríti az életét (A csajom apja ideges, Apádra ütök, Anyád napja, Diploma előtt…).

10. Tanácsadó jó barátok
A romkomok legviccesebb figurái gyakran nem a főszereplők, hanem az ő legjobb barátaik/barátnőik, akik mindig megmondják hősünknek a tutit, még akkor is, ha az nem feltétlenül működik (Négy esküvő és egy temetés, Harry és Sally, Csak szexre kellesz, Notting Hill – Sztárom a párom…).

11. A szexjelenet
Nem árt tudni, hogy minden nő nyögdécsel szex közben, de senki nem izzad. A takarót soha, semmilyen körülmények között nem veszik le magukról, a szex végeztével pedig az ágynemű furcsa L alakot ölt, mivel amíg a kb. egy vonalban fekvő férfi mellkasa kint van, addig a nő melle ilyenkor is takarásban marad. Ha nincs takaró, akkor bizony az alsónemű lekerülése nélkül is megoldhatóvá válik a szex, és hancúrozás után senkinek nincs szüksége tisztálkodásra.

Miért éppen Minnesota?
Miért éppen Minnesota?

12. A nagy félreértés
Avagy a bonyodalom. Mikor már hőseink majdnem egymáséi lesznek, közbejön egy csúnya félreértés (általában rosszindulatú ex- vagy barát/barátnő kavarásával), ami miatt rövid időre fájó szívvel mondanak egymásnak búcsút (Notting Hill – Sztárom a párom, Miért éppen Minnesota?, Igazából szerelem…).

13. Irány a templom vagy a reptér!

A félreértést mindig egy nagy rádöbbenés követi, ami után el kell rohanni a reptérre, hogy megakadályozzuk szerelmünk elutazását, vagy egyenesen egy templomba kell rohanni, hogy a boldogító igen kimondásának tegyünk keresztbe. A kettő akár kombinálható is lehet (Diploma előtt, A boldogító talán, Egy cipőben, Ilyen az élet, Igazából szerelem, Túl jó nő a csajom…).

14. Szerelmet vallani csak tömeg előtt lehet
Amíg a magánéletben szerelmet többnyire négyszemközt vallunk, addig a filmekben ez mit sem érne a jelen lévő tömeg együttérzése és szurkolása nélkül (Mindenütt nő, Aludj csak, én álmodom, 27 idegen igen, Nász-ajánlat, 10 dolog, amit utálok benned…).

15. Happy end
Egy romkom elengedhetetlen kelléke. Enélkül egyik sem érhet véget.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top