Otthon

Így hirdesd meg az eladó lakásodat

Mitől lesz hatékony egy hirdetés? Mit és hogyan lehet rajta javítani? Bloggerünk segít!

Amikor egy eladó hozzám fordul segítségért, többek között azt is megkérdezem, hogy hol és milyen formában hirdette eddig a lakását.

A tapasztalatom az, hogy a hirdetés elkészítésére még mindig nem kerül elég hangsúly, pedig ez az, amivel a lakást kereső először találkozik. Ahhoz, hogy hatékonyan tudd hirdetni lakásodat, tisztában kell lenned a hirdetési lehetőségekkel. A mai cikkben ezeket gyűjtöttem össze.

Így hirdesd meg az eladó lakásodat

Ma már számtalan felületen hirdetheted meg a lakásodat, azonban érdemes azt a megoldást választani, aminek a segítségével a legtöbb emberhez eljut a hirdetésed a célcsoportodon belül.

Hogy jön a lakáseladáshoz a célcsoport?

Mint minden “terméknek”, úgy a meghirdetett lakásodnak is megvan a célcsoportja. Ezt a lakás paraméterein túl az alábbiak határozzák meg:

  • milyen a környék,
  • kik a szomszédok, illetve környékbeliek (kor, családi állapot szerinti összetétel),
  • hányadik emeleten található,
  • van-e a házban lift.

Ezek alapján érdemes végiggondolnod, hogy vajon ki fog érdeklődni a te lakásod iránt?

Ha egy-másfél szobás a lakásod, ami egy négyszintes, lift nélküli épület harmadik emeletén helyezkedik el, kicsi a valószínűsége, hogy egy kisgyerekes család fogja megvenni.

A fentieken kívül fontos adatok még:

  • a lakás alapterülete,
  • szobák száma,
  • fűtés típusa.

Ezt bizonyítja, hogy az utóbbi hónapokban a lakásvásárlások jelentősebb hányada mögött a nagyobb lakásba költözés állt.

Ha sikerült a célcsoportot megtalálnod, jöhetnek a hirdetési formák:

  • szórólap,
  • nyomtatott sajtó,
  • internet.

Még mindig találkozom olyan hirdetésekkel, amik 30 évvel ezelőtt megállták a helyüket, de mára ennél sokkal jobb, eredményesebb, és akár ingyenes megoldások közül válogathatsz.

Abban az esetben is, ha csak kiegészítő hirdetésről van szó, a helyi újságban megjelentetni egy sort egyrészt felesleges (nincs információtartalom!), másrészt pénzkidobás.

A szórólapon még mindig kevés infó fér el, de már egy újsághirdetésnél több. Viszont nem feltétlenül jut célba – ha postaládába kerül, nagyobb eséllyel végzi olvasatlanul a kukában. Ezt inkább érdemes kiragasztani szemmagasságban olyan helyekre, ahol többen láthatják (pl. lépcsőház bejárati ajtó).

Ne feledd: a hirdetés elsődleges célja a figyelem felkeltése. Mi erre a legalkalmasabb? A képek!

Hogy mire figyelj a képek készítésekor? Tudd meg a Lakásmánia blogról!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top