Öltözködjünk

Bolti vásárlás kontra online shopping – melyiket szeressem?

Tény, hogy egyre növekszik azoknak a nőknek a száma, akik többnyire webshopban vásárolnak maguknak ruhát, cipőt, kozmetikumot. Velük ellentétben vannak, akik még mindig nem mernek online pénzt költeni, vagy egyszerűen csak kellemes érzéssel tölti el őket a bolti vásárlás. Mindkét oldal elmondja az érveit.

Eszter, aki mániákus online vásárló

“Hat évvel ezelőtt próbáltam ki először az online vásárlást. Korábban nagyon szerettem járni az üzleteket, de egy alkalommal sehol sem találtam azt a futócipőt, amit kinéztem magamnak a futómagazinban, így egy külföldi oldalról rendeltem meg. Néhány nap alatt meg is érkezett a csomag, és mivel pont jó volt a méret, a szolgáltatás gyors volt, ezért a következő alkalomnál már nem is volt kérdés a rendelés. Rájöttem, hogy ez milyen roppant kényelmes és egyszerű, és innentől kezdve 99 százalékban mondhatom, hogy ma már csak interneten keresztül szerzem be ruhatáram új darabjait” – meséli Eszter, a 27 éves reklámügynökség-vezető.

Illusztráció (Fotó: Thinkstock)
Illusztráció (Fotó: Thinkstock)

“Amikor ülök a fotelban és bújom a kedvenc márkáim oldalát, egyszerűen késztetést érzek rá, hogy tegyek valamit a virtuális kosaramba. Sokszor nincs is pénzem rá, vagy felesleges holmi, de rendkívüli érzés, hogy onnantól kezdve a választott terméket magaménak mondhatom. Legtöbbször ezeket egyből vissza is küldöm, és várom, hogy visszautalják az árát, de mégis egy napig az enyémek voltak. Értek már csalódások is. Megrendeltem egy szép táskát, a méretét viszont nem olvastam el. Aztán megérkezett, és kisebb volt, mint a pénztárcám. Még az a szerencse, hogy tudtam nevetni rajta, mérgelődés helyett.”

Eszter azt meséli, hogy az ész nélküli kattintgatásnak, meggondolatlan vásárlásoknak a párja nagyon nem örül, ezért legtöbbször a munkahelyére kéri a csomagok szállítását. De persze a futár is már nagyon jó barátja. “Tudom, hogy a kollégáim emiatt őrültnek tartanak, de soha nem állnék sorba még egyszer egy próbafülke előtt. Arról nem is beszélve, hogy amikor jön a csomagszállítással kapcsolatos értesítés e-mailen, onnantól kezdve már jó a napom, és kezdődik az izgalom. Amikor átveszem, akkor olyan érzés kerít hatalmába, mintha meglepetés ajándékot kapnék. Ott akkor szinte eszembe sem jut, hogy az én bankszámlámról vonták le az összeget. Rengeteg érvet tudnék felsorolni, ami nálam az online vásárlás mellett szól. Időt takarítok meg vele, nem kell figyelnem az üzletek nyitva tartását, nem kell cipekednem.”

Szilvi soha nem mondana le a bevásárlóközpontok hangulatáról

Eszterrel ellentétben Szilvi képes órákig is várakozni egy üzletben, hogy felpróbálhasson egy ruhát. Magát a shoppingolás érzését soha nem cserélné online gombnyomogatásra. Imádja a tömött bevásárlóközpontokat, még a nagy akciók, vagy éppen a karácsonyi ünnepek idején is. Minden cipőt, ruhát megnéz, megtapogat, és viszonylag sokat fel is próbál.

Illusztráció (Fotó: Getty Images)
Illusztráció (Fotó: Getty Images)

“Egyrészt nem tudnám kiiktatni a mindennapjaimból a vásárlási szokásaimat. Ezek pedig engem a csillogó bevásárlóközpontokhoz kötnek. Másrészt bizalmatlan vagyok. Nem lennék nyugodt, ha meg kellene adnom a bankkártyám adatait az interneten. És mi van, ha nem is jó a cipő mérete, vagy a ruha nem áll jól, a szín nem ugyanolyan élőben, mint a monitor előtt?! Nem mondom, hogy soha nem éreztem késztetést rá, de sikerült még időben bezárni az oldalt” – mondja a 36 éves Szilvi, második gyermekével gyesen lévő anyuka.

“Nekem szükségem van arra, hogy megfogjam az anyagát, lássam magamat az adott ruhában. Az eladó, vagy éppen a férjem, ha velem tart, segítsen a választásban. Hisz lehet, hogy a képen tetszik a ruha, de aztán nekem nem is állna jól. A két kisgyerekemet nem szeretem magammal vinni a bevásárlásokra, mert az mindig csak cirkuszba fullad. De nekik se vásárolnék interneten keresztül. Az üzletből én viszem haza azt, amit megveszek, így attól sem kell tartanom, hogy a szállítás során megsérül a »megrendelt« termék. Sőt adathalászokkal sem találkoztam még a kedvenc üzleteimben, de az online plázákban biztosan összefutnék velük.”

Persze mindenki döntse el maga, hogy milyen gyakorisággal rendel online, vagy vásárol személyesen az üzletben. Az biztos, hogy mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, és jó ezeket mérlegelni, mielőtt gardróbcserére, nagy költekezésre szánjuk el magunkat.

Nyaka Edina Dóra stylistblogger, aki az arany középutat keresi

“Vásárolok üzletekben és webáruházban is. Sőt nemcsak magamnak, hanem a kislányomnak is. Korábban nekem is voltak fenntartásaim, ami a virtuális ruhavásárlást illeti, de ma már az ezekkel kapcsolatos félelmeim elszálltak. Ugyanis ha valami éppen nem úgy passzol rám, ahogy én azt gondoltam, akkor ott van a lehetőség, hogy visszaküldjem és a pénzemet is visszakapjam. Többnyire magyar oldalakról rendelek, és most először a napokban parfümöt is így vásároltam. Eddig ez nem volt jellemző. Értek engem is csalódások. Volt, hogy egy külföldi oldalon megtetszett valami, előre átutaltam a pénzt, a termék viszont soha nem érkezett meg. Jó kis tanulópénz volt. Azóta a kedvenc márkáim között is megnézem, ahol tudok utánvéttel fizetni, ott online vásárolok, ahol előre utalást kérnek, oda pedig inkább bemegyek személyesen.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top