Öltözködjünk

Divatfőváros lesz a hétvégén Budapest

A hivatalos Fashion Week története több évtizedre nyúlik vissza. Idén Budapest is belép a nemzetközi divathetek városainak sorába.

Divathetet New Yorkban,1943-ban szerveztek először Press Week néven. A cél az volt, hogy a második világháború alatt elvonják a figyelmet a francia divatiparról, így bemutatkozási lehetőséget biztosítottak az amerikai divattervezőknek.

1944-ben Ruth Finley elindította a Fashion Calendar nevű kiadványt, ami a divatvilág összes eseményét egy helyen tette elérhetővé. 1975 fordulópont volt a divatipar történetében. A szeptemberi és februári bemutatókat ekkor nevezték el hivatalosan New York Fashion Weeknek. Ugyanabban az évben Milánóban, majd 1984-ben Londonban is elindultak a divathetek. Hazánkban először idén találkozhat a közönség Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe-pal. Az eseményt október 10-11. között a Várkert Bazárban rendezik meg.

A korábbi hazai eseményeket Central European Fashion Days néven évente egy alkalommal a Gombold újra! döntőjével együtt rendezték. A tavalyi eseményen tízezer látogató 26 divatshow-t tekinthetett meg. Idén negyvenöt hazai és nemzetközi tervező, valamint 50 designer munkáit láthatja a közönség.

Divatfőváros lesz a hétvégén Budapest

A kétnapos rendezvény összeköti a divatipar meghatározó szereplőit. A tervezők, a kereskedőházak, a szaksajtó képviselői egy helyen találkozhatnak. Idén hét országból érkeznek buyerek. A közép-európai divattervezők kollekciói megvásárlásával segíthetik a hazai márkák nemzetközi piacra jutását.

A Fashion Week mellett egy jelentős múltú prémium márka, a Mercedes-Benz is elköteleződött. A Mercedes-Benz már több mint két évtizede támogatja a divatipar rendezvényeit. 1995-ben a sidney-i és a melbourne-i Fashion Weeket szponzorálta, később Berlintől Buenos Airesig, Pekingtől Isztambulig több országban a Fashion Week hivatalos partnerévé vált.

A divatvilág és az autók kapcsolódási pontja a design. A tervezési folyamat során mindkét területen a legmagasabb szakmai és technikai tudás, illetve bátorság kell ahhoz, hogy valaki valóban kiemelkedőt és jövőbe mutatót alkosson. A divat egy életkortól és lakóhelytől független, különleges nemzetközi nyelv. A Mercedes-Benz számára ezért is fontos a divatesemények széleskörű támogatása.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top