Öltözködjünk

Mi az a designizmus?

"A designizmus szó tulajdonképpen a design szó az -izmus képzővel ellátva, amely ily módon egy mesterségesen megalkotott, általam képzett kifejezés" – mondta el Gilányi Nóra designer, aki több érdekességet is elárult.

Nóra márkája, a DESIGNIZMUS abba a tervezői gondolkodásba enged minket bepillantani, amely fényévekre van a némiképp diszkrimináló “művészlélek” attitűdtől – okos, átgondolt, tudatos és szervezett, rendszerelvű és pontos, ugyanakkor elegáns, intuitív, mégsem mentes egy kellemes zamatú rafinériától és nőiességtől! Más nézőpontból pedig igen hasznos lehet akár pályakezdők számára is, hiszen egy olyan üzleti szellemmel és tervezői morállal bír, amely példa értékű lehet mindenkinek, aki szeretne az egyetemi évek után a nagybetűs életben is sikeresen működni!

Mi az a designizmus?

Amikor 2007-ben az egyetemen felfedeztem, hogy a design szóban megtalálható a monogramom – GN – akkor eldöntöttem, hogy a leendő márkám “szótövét” a design szó fogja alkotni. A designizmus egy olyan irányzatot jelöl, amely – a modern irányzatokhoz hasonlóan – szembefordul a hagyományokkal, szakít az elavult dolgokkal, azonban egy-két fő elemet megtartva újraértelmezi azokat a mai kor által támasztott követelményeknek megfelelően. Sokan azt gondolják, hogy a logó vagy arculat feladata bevételgenerálás, a nyereség növelése. Ez nem így van; a logó célja a megkülönböztetés. Gondoljunk csak arra hogy mi alapján választunk több olyan termék közül, amelyek azonos paraméterekkel rendelkeznek. A csomagolás az, ami pozitívan vagy negatívan befolyásolhatja bizonyos termékek megítélését. Azonos tevékenységgel rendelkező cégeknél elengedhetetlen, hogy valamely módon kiemelkedjenek a konkurens cégek közül.
A logó maga a cég: éppen ezért fontos, hogy a megrendelők szeressék a logójukat.
Az embléma a cég helyett kommunikál. Nem tudhatjuk, ki, mikor, milyen körülmények között találkozik a logóval,éppen ezért fontos hogy jó benyomást tegyen, képes legyen kommunikálni a cégről. A logó több információt hordoz, mint azt gondolnánk… Az emblématervezés első lépése mindig a kutatás. Feltérképezem a konkurens logókat, külföldi logotípiákat, trendeket.
Mert bizony, a logotípiáknál is vannak trendek. Egy emblémáról általában meg lehet mondani, hogy nagyjából mikor készült, vagy aki készítette, hány éves. Az utóbbi nem túl szerencsés, mert azt jelzi, hogy az adott tervező nem halad a korral, nem fejlődik, pedig a folyamatos inspirálódás, trendkutatás nagyon fontos.Mindig nyitott szemmel járok a világban: figyelem a cégéreket, az üzletbelsőket, az újságok címlapját, egyszóval mindent. Minden hatással van rám, csak tudni kell befogadni dolgokat, és erre időt kell szánni.

Még több részlet a Miss Alqimia blogon!

Mi az a designizmus?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top