A nyári papucsra csak 1 hónap garancia van?

Mit csináljunk, ha az olcsón vett nyári papucs elszakadt? Csak bizonyos értékhatár fölött van garancia? Mit mondjunk a boltban, ha kötözködnek velünk? Igaz történet alapján.
A nyári papucsra csak 1 hónap garancia van?


Isteni cipőboltba futottunk bele, az összes cipő 5000 forint alatt van, százféle szín, ezerféle fazon, sőt még álmaink papucsát is megtaláltuk mindössze 2000 forintért. Hatalmas boldogság. Törzsvásárlók leszünk a boltban, gondoltuk. Aztán eltelt pár óra, és a szuper papucs mindkét fele elszakadt. Ugyanott. Felhúztuk magunkat, és elhatároztuk, hogy visszavisszük. Három hét után jött ki úgy a lépés, hogy a nyitvatartási időben el tudunk menni a boltba a panaszunkkal. Azzal nyitottak, hogy nem tudják, mit vártunk egy 2000 forintos papucstól… (Egyébként csak annyit, hogy 4 óránál hosszabb ideig maradjon hordható.) Majd közölték, hogy a papucsokra egyébként csak 1 hónap garancia van. Mi ugyan 3 hét után vittük vissza, ezért ezzel sem tudtak érvelni, de mit tehet az, aki kicsúszik az „egy hónapos” garanciából? Megkérdeztünk egy fogyasztóvédelmi szakértőt.

Tényleg csak 1 hónap a garancia?
Tényleg csak 1 hónap a
garancia?

Jótállás vagy szavatosság


„A jótállás tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik, e körbe a papucs nem tartozik bele, az említett esetben a szavatosság jogi szabályozását kell figyelembe venni. A gyártónak fél éven keresztül kell vállalnia azt, hogy amennyiben rendeltetetésszerű használat során az adott termék a tulajdonos hibáján kívül sérül, az eladó köteles cserélni vagy javítani, és ez nem annak függvénye, hogy mekkora értékben vásároltuk az adott terméket” – magyarázta lapunknak Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő.

Persze akkor sem kell kétségbe esni, ha fél év után megy tönkre a cipő önhibánkon kívül. A jogszabály szerint ugyanis lehetőségünk van arra, hogy a terméket saját költségen bevizsgáltassuk, és ha beigazolódik, hogy a cipő vagy ruha gyártási hiba miatt vált használhatatlanná, a cég köteles kifizetni a bevizsgálás költségét, és cserélni vagy javítani az árut. „Persze azt érdemes végiggondolni, hogy milyen összeghatár felett vállaljuk, hogy kifizetjük ezt a 8000 – 15 000 forint közötti költséget, egy 2000 forintos papucs esetében én elgondolkodnék rajta…” – folytatta a szakértő.

Jogsértés és jegyzőkönyv


Sértett és elkeseredett vásárlóként persze elkezdhetjük felsorolni a vonatkozó jogszabályokat, de kizárt, hogy a pult mögött álló pénztáros bármit is tud reagálni a mantráinkra. Ő csak egyet tud, amit a tulajdonos vagy boltvezető utasításba adott neki. Saját munkáját féltve nem lehet jószívű és belátó. A szakértő Siklósi Máté szerint ilyenkor egyet tehetünk: megkérjük az eladót, hogy vetessünk fel jegyzőkönyvet, és az abban leírt panaszokat a fogyasztóvédelmi hatóságnak kötelező kivizsgálnia. „A fenti esetben egyébként két jogsértés is történt, ugyanis az eladó félretájékoztatta a vevőt, másrészt a vevő panaszáról nem készült jegyzőkönyv, ilyenkor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a kivizsgálás után az esetek nagy részében bírságot szab ki.” Ezek szerint a legtöbb, amit tehetünk, hogy határozottan megkérjük az eladót, hogy vegyünk fel jegyzőkönyvet, és várjunk türelmesen, ameddig visszakapjuk a papucsunk árát…
Címkék: trend, papucs, garancia

Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

gyemantcipo 2012-06-28 16:42

Nah erről én is tudnék mesélni. A híres-neves P..R.. nevű sportbolttal már jól megjártam. És sajnos nem 2000.- volt a szandál, amit vettem. Persze, pénzt nem kaptam vissza. Megjavították. Többe került a herce-hurca, mintha hagytam volna az egészet.. ráadásul mire megjavították, már kifutottunk a szezonból. Most ismét elővettem, 3 alkalmat bírt megint elszakadt. Most ilyenkor mi van?! Túl vagyunk a 6 hónapon...

vrekuci 2012-06-28 16:30

Benne van a 6 hónapban is.

 

Köszönöm.

Torolt_felhasznalo_903955 2012-06-28 13:39

Szia!

 

Mindenre 2 év a szavatosság (akárki akármit is mond - kivéve a fentebb leírt hiba miatti árleszállítást), és nem garancia, ami egyenlő a jótállással.

 

Menj el a békéltető testülethez, ott több esélyed van, a fogyasztóvédelemnek nincs hatásköre érdemi döntést hozni. Egyébként én első körben visszamennék az üzletbe, és a leghatározottabb arcommal előadnám, hogy márpedig vagy megjavítják, vagy kicserélik, vagy visszaadják a pénzt, mert ezek a jogaid a vásárlástól számított két éven belül. Ha nem akarják, kapd elő a vásárlók könyvét, és írd bele a panaszod. Ha még erre sem mozdulnak, akkor menj a BT-hez.

pipacs34 2012-06-28 12:46

Fogyastó védelem?azt hiszem . de azt hiszem csak 6 hónap mindenhol a garancia.

vrekuci 2012-06-28 12:41

A lányom jan.ban vett egy bakancsot márkás boltban tizenezerért.Levált a talpa visszavittük.Pár napja hívtak,hogy nem jogos a reklamácíónk.

Ilyenkor mit kell csinálni,hogyan tovább?

 

pipacs34 2012-06-28 11:20

Én még ilyennel nem találkoztam nekem mindenhol azzal búcsúznak el, hogy 6 hónap garancia van erre és arra a lábbelire.

 

Nem írom ki a márkát:-) de nagyon jó strandpapucsokat lehet venni ott és strapásak :-)minden évben vagy második évben veszek egyet a leárazásukban szerintem az ideit nem is kell még elhasználjam :-) de az uszoda mindent megemészt :-)

 

ennél már csak az jobb amikor egy újságba bele van csomagolva a strandpapucs ajándéknak :-) az kb arra jó hogy uszodában lezuhanyozz benne:-)

 

 

sarga_rozsa87 2012-06-28 11:00

olcsó hús...

Igényes egyedülállók társkeresője
Elittárs: regisztráljon és találja meg az elvárásainak megfelelő társat!

További információk>>>