Öltözködjünk

Be akarják tiltatni a szexista fehérnemű-reklámot

Felháborodást váltott ki egy Gisele Bündchen főszereplésével készült fehérneműreklám Brazíliában, mivel az sokak szerint szexuális tárgyként állítja be a nőket.
„Összetörtem az autódat”

„Édesem, el kell mondanom neked valamit… Összetörtem az autódat” – magyarázkodik a szőkeség a reklámban, először felöltözve, majd pedig egy szál fehérneműben, miközben a kommentár azt sugallja, hogy az utóbbi módszer a helyes, hiszen a kipakolt bájak ellensúlyozzák a rossz hírt. 

A reklámfilmet szeptember végén kezdték vetíteni a brazil tévécsatornák, és azonnal hatalmas felháborodást váltott ki. Rengetegen tettek panaszt az illetékes hatóságoknál a hirdetés betiltását követelve.  

„A kampány azt a téves sztereotípiát erősíti, miszerint a nő a férje számára csupán egy szexuális tárgy, és figyelmen kívül hagyja azokat a jelentős lépéseket, melyeket a szexista gyakorlat és gondolkodás lerombolása érdekében tettünk” – áll a brazil kormány nőjogi titkárságának közleményében. 

Sandra Chayo, a fehérneműmárka igazgatója azzal védekezik, hogy a hirdetést viccesnek szánták, és nem állt szándékukban megsérteni nőket. „Meglehetősen abszurd lenne számunkra, akik abból élünk, hogy a nők igényeit szolgáljuk ki, ha bármi olyasmit tennénk, amivel lekicsinyeljük a fő fogyasztóinkat” – magyarázkodott az igazgató.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top