Vége a téli lazsálásnak!

Végre újra láttunk napsütést, ha csak néhány órára is. És sosem lehet elég korán elgondolkodni azon, hogy mindjárt itt a fürdõruhaszezon. Hogy februárban már teljes erõbedobással edzhessünk, itt az ideje körülnézni a konditermek között!
Az interneten tájékozódhatunk először, majdnem mindegyik teremnek van honlapja, ahol megtaláljuk az órarendeket, és többnyire némi leírást is az adott óráról és az edzőről. Természetesen ezt egy személyes látogatásnak kell követnie a teremben, hogy meggyőződjünk arról, jól választottunk. Bérletet csak ezután érdemes venni.

Adidas – Stella McCartney


Az első alkalom előtt érdemes odatelefonálni a terembe, sok olyan foglalkozás van, ahova ajánlott előre helyet foglalni, vagy tájékoztatnak minket, hogy az érkezési sorrend a döntő, és bizonyos létszám felett nem vehetünk részt az órán. Mert természetesen már az első alkalommal bele kell vetnünk magunkat a munkába, ha csak körülnézünk, annak semmi értelme.

Adidas – Stella McCartney


Ha kiválasztottuk a nekünk tetsző edzéstípust, már csak a megfelelő öltözéket kell összeszednünk, és mehetünk is. Az aerobikórán fontos, hogy rugalmas anyagból készüljön a nacink, kényelmesen tudjunk benne térdet hajlítani, ugrálni, ne csúszkáljon és ne kelljen húzogatni. Ez hasonlóképpen döntő szempont a jógaórán is, ahol azért arra is kell ügyelnünk, hogy ne csak a nadrág, hanem a póló se csússzon a nyakunkba, amikor gyertyaállásban töltjük az időt. Aki a spinningedzéseket választja, azoknak javasolt a kimondottan testre simuló nadrág és póló, ennek hiányában a nyereg könnyen kidörzsölheti a combot, ami egy időre biztosan lelohasztja a lelkesedést.

Converse, 4990 Ft
Puma





























Decathlon, 2490 Ft
Jessica





























Amennyiben kipróbáltuk és élvezzük az edzéseket, vettünk bérletet, és mindenre elszántak vagyunk, akkor már érdemes kicsit jobban körülnézni a fitneszruhák között. Ezeket nem pusztán a megfelelően esztétikus megjelenés miatt gyártják, hanem praktikus okokból is. Vegyük mindjárt az elsőt, az alapanyagot. Minden terem légkondicionált, hogy kellemes legyen a levegő körülöttünk, miközben izzadunk. Ha beleizzadunk egy pamutpólóba, akkor a nyújtás, pihenés során az anyag ránk tapad, és a légkondi hatására kihűl, ami esetleg megfázáshoz vezethet. Ennek kiküszöbölésére dolgoztak ki több olyan anyagot (például dry-fit, azaz száraz-fit; equarena), amely nagyszerű légáteresztő képességgel rendelkezik, hamar szárad, jól szívja a nedvességet. Így nem tapad a hideg és nedves anyag a hátunkhoz, elkerülhetjük a meghűlést, és a közérzetünk is kellemes marad. Ilyen anyagból készül már teljes felszerelés a sportmelltartótól a zokniig, és ami fontos: elérhető áron.

Converse, 9900 Ft
Decathlon – Enjoy, 2990 Ft




























Apropó, sportmelltartó! A kisebb mellűeknek is kimondottan ajánlott, hogy ne terheljék a mell érzékeny testszöveteit. Vásárláskor mindenképpen próbáljuk fel, jó néhány karmozdulatot végezzünk benne, hogy ne legyen se túl szoros, se túl bő, és lehajlásnál vagy karemelésnél se csússzunk ki belőle. Nem feltétlenül kell hozzá alsóneműt választanunk, de azt azért ne feledjük, hogy a napközben hordott csipkés bugyit nem edzésre találták ki, az izzadás miatt kidörzsölheti a bőrünket, és mivel nem szellőzik megfelelően, sportoláshoz nem is higiénikus.

Otto sportmelltartó – 5990 Ft/2 db
Felina sportmelltartó, 13 400 Ft





























Talán az egyik legfontosabb kellék – és egyben a legdrágább – az edzőcipő. Nem véletlenül írják rá a gyártók, hogy melyik cipőt mire fejlesztették ki, de persze azért nem kell túlzásba sem esnünk. A jógánál kimondottan szerencsénk van, oda maximum egy zoknit kell vinnünk, de van, hogy még azt sem, ha csúszós a padló. Az a jó cipő, amely megfelelően tartja a bokánkat, rugalmas, puha a talpa, párnázott vagy légbuborékos a sarka, hogy megóvja az ízületeinket és a gerincünket. Természetesen ne legyen csúszós a talpa, és ügyeljünk a non-marking feliratra: ez azt jelzi, hogy még a sötét színű talp sem hagy csúszásnyomot a parkettán. A gyártók hivatalosan hat hónap szavatosságot mondanak egy ilyen cipőre, de természetesen jóval többet is kibírnak, főleg akkor, ha megfelelően tároljuk őket, és edzés után hagyjuk rendesen kiszáradni. Aki tehát heti két alkalomnál többet jár tornázni, annak érdemes két cipőt beszereznie és cserélgetnie, így mindkettő tartósabb lesz.

MBT sportcipő, 49 000 Ft


Puma sportcipő, 22 500 Ft



Néhány jó tanács:

• Hosszú hajúak mindig tartsanak néhány hajgumit a táskájukban. Egyrészt nem kellemes lobogó lobonccal ugrálni, másrészt edzés közben az arcbőr pórusai kitágulnak, és ha erre tapad rá az egész napos porral, korommal, hajlakkal stb. beszennyezett haj, azt a bőrünk fogja megsínyleni.
• Hasonló okok miatt érdemes magunkkal vinnünk sminklemosó kendőt is (meg azért is, mert az izzadástól lefolyik a smink).
• Minden esetben legyen nálunk papucs, ne álljunk a csupasz padlóra, kőre az öltözőben sem. Sajnos nem véletlenül sugározzák azt a gombaölő reklámot a tévében: a legnagyobb támadásnak az edzőteremben vagyunk kitéve.
• Edzés után kimondottan jót tesz egy kis szaunázás, de csak mértékkel. Legalább annyi időt kell pihennünk közben, mint amennyit a kabinban vagyunk. És – a hiedelmekkel ellentétben – az nem tesz jót, ha felhevült testtel beugrunk a hideg vízbe. Fokozatosan célszerű lehűteni magunkat, és várjuk ki, hogy a pulzusunk visszatérjen a normális szintre.
• Minden esetben hozzunk magunkkal egy közepes méretű törülközőt is: ha az óra megkívánja, magunk alá teríthetjük a matracra, szivacsra vagy pusztán csak a haspadra. Természetesen az edzőtermi eszközöket is próbálják aránylag tisztán tartani, de azt senki nem feltételezi, hogy minden ember után lemossák őket. És hiába találunk sok helyen fertőtlenítőspray-t, kevesen használják. Egy szó, mint száz: egy plusztörcsi nem foglal helyet!
• Edzések közben mindig pótoljuk a szervezetünkből távozott nedvességet, máskülönben sokat veszítünk a teljesítőképességünkből, de szaunázás közben ezt ne tegyük. Ott a méregtelenítést gátoljuk vele, inkább csak utána fogyasszunk el egy pohár ásványvizet. Edzés közben pedig csak egyet-kettőt kortyolgassunk (persze gyakran): a kínai tajcsiedzőnk mindig azt mondta, hogy ha egyszerre túl sokat iszunk, akkor felhígul a vérünk, és ez a több folyadék még jobban megterheli az egyébként is csúcsra járatott szívünket.
• Sosem szabad teljesen éhgyomorra edzeni, mert a vércukorszintünk hamar leeshet, és ez ájulást okozhat. Persze teli hassal se próbálkozzunk, annak sem lesz jó vége. Egy szendvics legyen az adag!
• Utoljára: az edzőteremben tényleg nem az öltözék számít, de az biztos, hogy ha harmonikusan vagyunk felöltözve, az kihat a közérzetünkre és így a teljesítményünkre is.

Hozzászólások

Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás

Kalkulálja ki Kötelezőjét!
14 biztosítóból válasszon Önnek megfelelőt! Gyors, egyszerű online kötés

További információk>>>