nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Tippek, hogy gyorsan fogyj két kilót

Szomorú, amikor a nem is olyan régen megvett farmerba nem férünk bele. Csak pár kilót kéne leadnunk a boldogsághoz. 11 tippünk segíthet pár nap alatt megszabadulni a felesleges pár kilótól.
Bakos Zsuzsi
f Ajánlom

Az önsanyargatásból néhány napig talán profitálhatsz, de a pontról pontra előírt diéták és a szigorú edzésprogramok rengetegében könnyű elveszni, és még könnyebb elpártolni tőlük. Ha mindössze 2-3 kiló keseríti meg a mindennapjaidat, bátran válogass az alábbi életmódváltó tippek közül, amelyekkel már néhány nap után látható eredményt mutathatsz fel, és akár szokássá is alakíthatod őket. Egy teljesen biztos: sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben!

5 Fotó megtekintése

Tippek pár kiló fogyáshoz

Válogasd meg, mit iszol! A cukros gyümölcsleveket az agyunk üres kalóriaként regisztrálja, hiszen nem érnek fel egy étkezéssel és nem is tesznek jóllakottá. Fogyassz inkább ásványvizet, gyógyteát, házi limonádét! Az instant kávéporokat váltsd ki feketekávéval, így is sok kalóriát spórolhatsz, mint ahogy az alkoholos italok elhagyásával is.
Még több +
Óvatosan a szénhidrátokkal! Csökkentsd a cukor (erre amúgy sincs szüksége a szervezetednek), a liszt- (a teljes kiőrlésűt is!) és a tésztafogyasztást! Törekedj inkább fehérjedús táplálkozásra (ez egyébként is ajánlott, ha ráhajtasz a testedzésre), és fogyassz sok zöld színű zöldséget! Apropó, fehérjék: támogatják az anyagcserét, hogy valóban a zsírtömegedből veszítsd el és ne az izmaid épüljenek le, ráadásul telítettségérzetet biztosítanak.
Még több +
Figyelj arra, mit vacsorázol! Az esti étkezés döntően befolyásolja az éjszakai zsírégetést. A fehérjében gazdag vacsora gondoskodik arról, hogy semmi se zavarja az éjszakai anyagcserédet, hiszen alacsony inzulinszintet eredményez. Ezért fontos, hogy sok fehérjét (halat, sovány húst, tejtermékeket) és kevés szénhidrátot fogyassz az esti edzés után. Jól jöhet mellé a saláta, viszont kerüld a kukoricát és a hüvelyeseket, a rizst, a tésztát, a krumplit, a kenyeret, a lisztes szószokat és a gabonaköreteket. Ha nagyon szigorú akarsz lenni, a vacsorát kiválthatod egy általad készített smoothie-val. Az elnevezés sűrű gyümölcsös vagy/és zöldséges italt takar, és abban különbözik a turmixtól, hogy tej helyett vízzel készül, de lehet az alapja házilag főzött zöld tea is. Édesítés gyanánt sztíviát vagy egy kis mézet ajánlatos használni, ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá.
Még több +
Ne csapongj! Ahogyan vezetés közben, úgy étkezéskor is lebegjen a szemed előtt egy sebességmérő. Mi köze ennek az evéshez? Ha kapkodva, csapongva eszel, nagyobb mennyiségeket fogsz behabzsolni. Nemcsak az élelmiszerek megválasztása fontos, de az is, hogy át tud adni magad az elfogyasztásuknak!
Még több +
Színesítsd az edzésterved! Az egyszínűség rombolhatja az edzések hatékonyságát. Ismerkedj meg addig soha nem próbált mozgásformákkal! Persze ha a régihez is ragaszkodsz, arról sem kell lemondanod. Egyszerűen bővítsd új gyakorlatokkal – például sajátíts el néhány remek jógagyakorlatot, amelyet levezetésként hozzácsaphatsz a tréninghez –, vagy a két edzésalkalom között hódolj az új kedvtelésnek. Szintén feldobja az edzést, ha új eszközöket vetsz be.
Még több +

 
Fokozd az edzéshatást!

Ha kezdő vagy: Amennyiben mozgásszegény életet élsz, indulj minden este (vagy amikor neked megfelel) 30 perc flott tempójú sétára, vagy kerékpározz, használj kardiogépeket, taposs, ússz, kocogj, táncolj! A lényeg, hogy megemelkedjen tőle a pulzusod, ám csak annyira, hogy ne fulladj ki teljesen és ne is kelljen megállnod. Ezt egészítsd ki félórában alakformáló gyakorlatokkal, különös tekintettel a kritikus zónákra.

Ha haladó vagy: Ha eddig leginkább súlyzós edzéseken vettél részt, akkor csapj hozzájuk minimum 30 percnyi kardiót. Ha jelenleg is rendszeresen sportolsz, akkor a legjobb, ha megnöveled a heti edzések számát vagy az edzés intenzitását. Utóbbihoz remek alternatívát kínál az intervall vagyis a váltott intenzitású tréning. Ezt például kardiózás közben úgy valósíthatod meg, ha fél percig nyugodtabb tempóban, majd fél percig nagy erőbedobással dolgozol. Jó hír, hogy az anyagcsere még órákkal a testmozgás befejezése után is nagyobb hatásfokkal működik.

Aktivizáld magad!

Bizonyítsd be magadnak, hogy képes vagy teljes erőbedobással dolgozni a testedért és a jobb formáért! Mondj nemet az átmeneti örömöt hozó időrablókra (mint a nassolás, a lustálkodás vagy a halogatás) és a szabadidőd is igazodjon a célodhoz. Elő a mozgalmas és lélekemelő programokkal!

Eddz önfegyelemre is!

A fegyelmezett, szigorú rendszer szerint élő embereket sokszor savanyúnak tituláljuk, pedig kutatások igazolják, hogy elégedettebbek az életük folyásával, mint azok, akik hírből sem ismerik az önuralmat. Hogy miért? Egyszerűen több sikerélményt zsebelhetnek be az önszabályozási képességüknek köszönhetően, mint azok, akik könnyen meginognak. Sikerreceptjük egyszerű: gondosan megtervezik, mit kell tenniük a céljaikért. Tégy így te is, és közben találj olyan örömforrásokra, amelyek támogatnak a célodban!

Próbáld ki az e-fitneszt!

Előnye, hogy az edzések mindössze 15-20 percet vesznek igénybe, mert az elektromos impulzusok olyan intenzív izom-összehúzódásokat eredményeznek, amelyek ennyi idő alatt is nagy hatásfokon dolgoztatják meg az izmokat. A gyakorlatok egyszerűek, és személyi edző felügyeli a helyes kivitelezést.

11 tipp, hogy gyorsan fogyj két kilót

 

Kerülj jó bőrbe!

Meggyűlik a bajod a rút gödröcskékkel? Rendszeres testedzéssel ezek ellen is felveheted a harcot, emellett fogyassz sok C-vitaminban dús élelmiszert, mert ezek erősítik a kötőszöveteket. Házi cellulitpakolást is készíthetsz: oldj fel 2 evőkanál tengeri sót 2 liter meleg vízben, majd márts bele egy vékony nadrágot, csavard ki, vedd fel, és húzz rá még egy száraz réteget. Pihenj benne negyedórát, csodát művel!

Kapcsolj ki!

Az emberek majdnem háromnegyede csak nehezen tud kikapcsolni munka után, és így nem sikerül másnapra regenerálódnia. Ha kizsákmányolod a tested és a lelked, az gyakran a kilók gyarapodásához is vezethet. Ugyanez visszafelé is működik. Ha időnként tudatosan kikapcsolsz a körforgásból, és megtalálod annak módját, hogyan töltsd fel az elemeidet, kevésbé nyúlsz a felesleges kalóriák után.

Megosztás Facebookon