Gasztro

Yoko Ono nem nevet a John Lemon-os szóviccen

Yoko Ono és jogi csapata nekiment egy lengyel üdítőital-márkának, amiért az évekkel ezelőtt John Lemon néven hozott forgalomba egy frissítőt. Yoko Ono szerint ezzel a cég megsérti elhunyt férjének, John Lennonnak a hagyatékát, de leginkább a John Lennon márkanevet.

Az érintett cég inkább nem megy bele a pereskedésbe, a Mr Lemonade Alternative Drinks nem kockáztat: megváltoztatják az üdítő nevét John Lemonról On Lemonra. Yoko Ono jogi tanácsadói közreműködésével ugyanis megírta a cégnek és a többi európai forgalmazónak is, hogy ha tovább folytatják a jogsértő tevékenységüket, akkor naponta 5000 euró, eladott üvegenként pedig 500 euró megfizetésére is kötelezhetik őket. Ilyen üdítőitalból már lehet kapni Magyarországon is.

Bár a Mr Lemonade tagadja, hogy a Beatles egykori tagjának, Yoko Ono hajdani férjének, John Lennonnak a nevéből próbáltak volna hasznot húzni, Ono ügyvédjei az ír forgalmazó Facebook-oldalán talált, egyik poszttal cáfolják ezt: az írek egy olyan fotót raktak ki, amelyen John Lennon citromokat tart a kezében, a John Lemon logója felett. „Visszaéltek vele, és rossz célra használták fel John Lennon örökségét azért, hogy eladják az italukat” – nyilatkozta Joris Van Manen, Ono egyik jogi tanácsadója. 

Yoko Ono egyébként nem is a 37 évvel ezelőtt meghalt zenész hírnevét félti a leginkább, hanem azt a szemüvegmárkát, amit John Lennon néven hozott létre nem olyan rég. A lengyel vállalat azt állítja, hogy az ő márkájukat viszont még 2014-ben regisztrálták, két évvel korábban, hogy Yoko Ono bejegyeztette volna a John Lennon márkanevet.  Ennek ellenére a családi vállalkozásként működő Mr. Lemonade, amely Európa 14 országában forgalmaz, nem kockáztat, és megváltoztatja az üdítő nevét. Az átkeresztelésnek 2017 novemberében meg kell történnie. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top