nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ezerarcú gyümölcssaláta

Hízelegnek, mosolyognak, pirosak, sárgák, zöldek és nagyon vidámak. Ilyenkor nyár elején a zöldségesek pultjai csak úgy roskadoznak a sok finom gyümölcstõl. Mennyei desszertet és könnyû délutáni frissítõt is készíthetünk belõlük egy kis leleménnyel.
Szökrönyös Éva
f Ajánlom

Tápértékben gazdag csemege

A friss gyümölcsök fajtától függően rendkívül gazdagok például A-, B-komplex és C-vitaminokban, ezenkívül kalciumot, foszfort, káliumot, folsavat és még számos ásványi anyagot tartalmaznak. A természetes festékanyagok, karotinoidok és bioflavonoidok, valamint egyéb jótékony hatású növényi anyagok, illetve növényi rostok korlátozzák a szabad gyökök kialakulását, segítenek megszabadulni a felhalmozódott méreganyagoktól, jó hatással vannak az emésztésünkre, és felelősek a bőrünk rugalmasságáért is.











Receptek:


Alma-banán duó túrókrémmel
Kivis epersaláta baracköntettel
Gyümölcssaláta mandulás joghurttal
Dinnyehéjban tálalt gyümölcscsoda
 



Csábító aroma

A gyümölcsök különleges zamatuknál fogva mennyeiek, ha egymással kombináljuk őket. A szépen díszített zamatos tálkák pedig nemcsak kívánatosak, hanem hozzájárulnak egészségünkhöz és jó közérzetünkhöz, nem utolsósorban pedig kiválóan beilleszthetők a diétánkba. Az újszerű és sokszínű gyümölcsöket azon túl, hogy egymással variáljuk, krémes öntettel és könnyű szószokkal is tálalhatjuk.





Mennyi az annyi?

Attól függően, hogy milyen öntettel kívánjuk tálalni salátánkat, számítsunk személyenként 15–25 dkg megtisztított gyümölcsöt egy adagnak. Amennyiben könnyed, pl. joghurtos öntettel variáljuk, inkább legyen több, ha pedig tejszínes és krémes szósszal bolondítanánk meg a tálkákat, legyen kevesebb a gyümölcsmennyiség.

Vásárlás és tárolás

Vásárlásnál hagyatkozzunk érzékszerveinkre. Alapszabály, hogy minél nehezebb egy gyümölcs, annál ízletesebb és lédúsabb, ezenkívül az illat és a látvány is a zamatosságáról árulkodik. Amennyiben foltokat és penészes részeket találunk a kiszemelt gyümölcsön, ne vegyük meg. Az érett, hibátlan gyümölcs ujjunkkal benyomva rugalmas kell, hogy legyen. A kemény húsú, illetve a déligyümölcsök szobahőmérsékleten is elállnak, azonban a kényesebb fajtákat, mint a sárgadinnye, a bogyós gyümölcsök, valamint a sárga- és őszibarack, célszerű a hűtőszekrényben tárolni.




Öntetötletek

Bármely hazai vagy egzotikus gyümölcsöt feldob egy gyorsan és egyszerűen elkészíthető szósz, a kérdés, hogy miként variáljuk.





Mascarponekrém 


Kiválóan variálható bogyós gyümölcsökhöz. Bolondítsuk meg vele az epret, áfonyát, ribizlit, málnát és a szedret.
Elkészítése:
20 dkg mascarponét habverővel krémesre keverünk 2 evőkanál tejjel, 3 evőkanál narancslével és 4 evőkanál porcukorral.





Málnaszósz


Ajánljuk almához, kivihez, áfonyához, banánhoz, szőlőhöz és ananászhoz.
Elkészítése: A málnaöntethez passzírozzunk át 15 dkg málnát, hogy a végén apró magoktól mentes krémet kapjunk. Adjunk hozzá 4 evőkanál porcukrot, majd ízesítsük eredeti vaníliával, végül pedig keverjünk hozzá ½ dl habtejszínt.





Vaníliás joghurtöntet 



Mesterien kombinálható bármilyen vegyesgyümölcs-salátához, elkészítése pedig rendkívül egyszerű.
Elkészítése: Keverjünk össze 2 dl natúr joghurtot egy evőkanál mézzel és egy késhegynyi eredeti vaníliaaromával.

Tipp: Aki nagy erőkkel készül a fürdőruhaszezonra, annak tízóraira és uzsonnára elsősorban a zsírszegény natúr joghurtból készült önteteket ajánljuk, azonban desszertként bárki fogyaszthatja a valamelyest édesebb, krémesebb szószokkal ízesített gyümölcssalátákat is. Kísérletezzünk bátran a szezon gyümölcskínálatával.  



Olvass tovább

{PostTitle}

Megosztás Facebookon