Válaszkereső
Válaszkereső

Kérdezd a szakértőket és a többieket! »

Játék

Játék

Játssz velünk!

Találd meg te is kedvencedet játékaink között!

Fórum - "A mi helyünk"

Keresés a fórumban
keresés a topikban
keresés a teljes fórumon
Nyitó hozzászólás
2005-04-20 07:381.
Pénteken voltam a nőgyógyászomnál, meg kellett neki mutatni a legutóbbi ébredési hőmérsékleti grafikonomat. Szerinte nem jó, hogy csak a ciklus 19-20. napján kezd felfelé ívelni, ennek van valami oka, ezt mondta. Talált néhány apró p.f.cisztát, ami szerine nem vészes. Mondtam, hogy szeretnénk babát, mi a teendő. Azt mondta, hogy a cisztácskák miatt sokkal kisebb az esélyem a spontán terhességre, mint azoknak, akiknek nincs ilyen problémájuk, valszeg emiatt csúszik a ciklusom 5-6 napot.
Kaptam ezt a Duphastont, amit a 14. naptól kezdve kell szednem 10 napon át, napi 1 szemet. Lassan aktuális lesz kezdeni, de csak most olvastam utána a neten, hogy ez így csak a ciklust szabályozza 28 naposra, de babaügyben nem segít, sőt, ha a 23.napon abbahagyom, akkor korai vetélést is okozhat. :((( Most már végképp nem értem! :(
Tudom, hogy több dologra is alkalmazzák, de aki babát szeretne, annak mikortól kell elkezdeni szedni és meddig? Köszi minden segítséget!!
  1. 2005-04-20 08:202.
    Én csak mint laikus tudok ehhez hozzászólni, azok alapján, amiket az orvosom elmondott és amit hozzáolvastam a neten. A Duphaston progeszteront tartalmazó hormon; a szervezetben a progeszteron értéke a ciklus második felében megnő, s ha terhes maradsz, magasan is marad, ez akadályozza meg a vérzés megindulását. A nőgyógyászod valószínűleg a ciklusod szabályozása érdekében írta fel ezt a gyógyszert, terhességet nem segít elő. Ezen kívül még olyankor szokták kiírni, ha valakinek sárgatestelégtelensége van, ilyenkor 48 órával az ovuláció után kell elkezdeni szedni (az ovulációt ultrahangos vizsgálattal nyomon követi az orvos, nem otthon "állapítod" meg). Ezután 3 hónapig folyamatosan szedni kell, míg a méhlepény átveszi a progeszteron termelést. Ha a terhesség nem következett be, a vérzés 4-5 napot késni fog, de megjön.
    Szerintem, elsősorban a cisztáidat kéne kikezeltesd, s csak azután folyamodni hormonkezelésekhez, és akkor is csak olyan szakember felügyelete mellett, akinek ez a szakterülete (meddőségi központokban).
    Üdv,
    Kanga
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  2. 2005-04-20 08:243.
    Szia!

    Fogadd meg az orvosod tanácsát! A neten mindenféle hírek, híresztelések terjednek, amiknek nem biztos, hogy azonnal be kell dőlni.

    Én a terhességem elején kaptam ezt a gyógyszert. Ez segített abban, hogy ne vetéljek el ismét (harmadszorra). Konkrét vetélést akkor okozhat, ha napi 3-4 szemet kellene beszedni, mert a hirtelen abbahagyása a szernek vérzést, lelökődést okozhat (bár nem minden esetben). Ilyen mennyiségnél fokozatosan szokták csökkenteni a beszedendő napi adagokat, ami eltarthat 2-3 hétig is. Általában a terhesség 14-15. hetének végéig szokták adni.

    Tehát, mindenképpen azt csináld, amit az orvosod mondott és nem adj hitelt bizonytalan forrásból származó információknak. Én már sokszor megjártam, mert "jól értesültek"-ről kiderült, hogy kamuznak.
    előzmény:
    Wyni (1)
     
  3. 2005-04-20 10:064.
    Hello!
    Nekem is a ciklusom beszabályozására írta fel egy doki még szeptemberben. Nagyon sokáig (43 nap után se) nem jött meg, terhességre nem utalt semmi, idegi/fizikális egyéb bajom sem volt. Csak nem jött meg.

    Kérdeztem a dokit, hogyha mégis babát várnék, amiatt nem jön meg, akkor nem árthat-e? Ő azt mondta, hogy nem, sőt, segít az esetleges korai vetélés kiküszöbölésére.

    Beszedtem úgy, ahogy neked is mondták, meghozta a vérzést és rendberakta a ciklusomat, de csak 1 vagy 2 ciklusban szedtem. Azután volt három szép, szabályos 33 napos ciklusom (előtte is az volt nálam a normális kamaszkorom óta) és ezek után 3 hónap múlva azaz januárban teherbe is estem végre! Most 15 hetes a picúr a pocimban.

    Én ezért hálás vagyok, lehet, hogy csak ennyi volt az oka, hogy addig baba nem jött össze. Cisztáim nem voltak, arra nem tudom, hogy jó-e.
    Ha bizonytalan vagy, menj el egy másik dokihoz, kérdezd meg őt is, aztán dönts.
    előzmény:
    Wyni (1)
     
  4. 2005-04-20 18:275.
    Köszönöm szépen a válaszaitokat, most már nyugodtabb vagyok.
    Voltam 2 orvosnál, egymástól teljesen független véleményekre voltam kíváncsi. A másik azt mondta, hogy ezek a 6-7 mm-es ciszták semmit sem jelentenek, mindenkinek vannak, fejlődésben lévő petesejteket tartalmazak. Szerinte a hőgörbém sem rossz egyáltalán, mindig 32 napos a ciklusom 28 helyett, ennyi a különbség.

    Még egyetlen dolgot szeretnék kérdezni. Ha elkezdem szedni előírásszerűen ezt a Duphastont a 14. napon, akkor az nem gátolja majd a 19. napon esedékes peteérést??? Nehogy a végén több kárt tegyek, mintha nem szedtem volna be semmit. . . (Kanga írta, hogy az ov. után 48 órával szokták elkezdeni a szedést, ez biztos nem véletlen!) A végén még rendbehozza 28 naposra a ciklust, de nem lesz tőle pé. . . Ezt végképp nem szeretném, akkor inkább maradjon 32 napos!

    Jinny, Gannga, gratulálok a leendő és meglévő babáitokhoz!! :)))
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  5. 2005-04-20 20:096.
    Jól tetted, hogy azért megkérdeztél egy másik dokit is, és örülök, hogy az is megnyugtatott.

    Szerintem ez nem teszi tönkre a pé-det, csak méginkább stimulál, hiszen több hormont tartalmaz. . . bár lehet, hogy tévedek. Az biztos, hogy azért ne tégy fel mindent 1 lapra, azaz erre az egy hónapra. . . Hiszen ha felírták a gyógyszert az nem azt jelenti, hogy rögtön hat!
    Hanem elindít valami folyamatot. . . Rendbe tesz, felviszi a hormonszintedet, de ehhez idő kell.
    És talnán még 1 tipp: ne akard görcsösen pont ebben a hónapban és ezen a napon a babát. Tudom, piszok nehéz ezt elfogadni, meg nem gondolni rá, de tuti hatásos. . .

    Szerintem kárt nem tesz, ha van mit kijavítani, azt kijavítja. Van egy lány, aki még most, 15 hetesen is szedi a terhessége érdekében (nehogy elveszítse a babát).

    És azért kell szedni a 14. naptól, mert ezt a ciklus második felében kell elkezdeni, hogy beállítsa azt középidőnek és onnantól kezdve rendezze a ciklusodat 28 naposra. Gondolom, a természetes hormonszint is valahogy így változhat. Max. előbb lesz tőle pé-d.
    De azért nem vagyok szakértő. . .

    Remélem, hogy azért megnyugodtál?!
    előzmény:
    Wyni (5)
     
  6. 2005-04-21 08:067.
    Szerintem, itt két különböző dologról van szó. A 14-ik nap után elkezdett Duphaston-kúra nem az akkori terhességet fogja elősegíteni, hanem egy későbbit. Vagyis, most szeded a gyógyszert, annak érdekében, hogy a jövőben normális ciklusod legyen. Meglehet, a peteérésed is jobb minőségű lesz egy ilyen kúra után. De a lényeg, hogy a mostani cél nem a terhesség (lehet, az is létrejön, de szerintem ehhez csoda kéne, hiszen már akkor elkezdel progeszteront szedni, mikor normálisan még nem kéne legyen a szervezetedben, hiszen még pé-sed sem volt), hanem hogy szabályos ciklusod legyen, s ha vége a kúrának, akkor lesz majd szép pé-d és jó hormonértéked.
    Azért én a helyedben elmennék egy hormonvizsgálatra is, bizonyos napokon vért vesznek és megmondják, mi a helyzet. A mostani kúrád amolyan kísérletezésnek tűnik, statisztikai alapon, 100-ból 50-en bevált, akkor próbáljuk ki, hátha nálad is beválik. Közben számtalan oka lehet annak, hogy nem maradsz terhes, az egyik ilyen például a stresszes életmód, vagy a harmónia hiánya a felek közt vagy egyszerűen rossz időzítés.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  7. 2005-05-17 10:478.
    Tudja valaki, hogy ha folyamatosan szedem a Duphastont akkor meg jön a menstruáció vagy sem? Akkor jön csak mikor abahagytam, vagy egyébként is megfog jönni?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)