Keresés a fórumban

Torolt_felhasznalo_418922
Az orvosom ezt az egyetlen tablettát ajánlotta a szopotatás alatti időre, de hozzátette, hogy ha egy hétig, vagy annál tovább véreznék tőle, akkor azonnal hívjam fel. A vérzésem megjött a 8. tablettás napon és már 6. napja változatlan intezitással tart. Más mellékhatása nincs, de ha így haladunk, fel kell hívnom, csak azt nem tudom, hogy mit használhatok, ha ezt nem. Méhen belüli eszközt nem nagyon szeretnék, mert az tudtommal vékonyítja a méhnyálkahártyát, mi pedig még szeretnénk egy babát 3-4 év múlva. (31 éves vagyok, nem bízhatom a véletlenre)

Tapasztalt valaki hasonlókat? Ha igen, mit javasolt az orvos ehelyett?
  1. Torolt_felhasznalo_165569
    2006-02-26 08:442.

    Szia!

    Én a Cerazette-től két hét alatt 3 kg-t híztam, mikoris azt mondtam, hogy elééééég. A doki spirált javasolt helyette, de nekem az nem kell, hallottam már sok rosszat róla. Maradt az óvszer (horror magas kiadás havonta :-) :-(  ), más megoldás nincs :-(

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  2. 2006-02-26 08:483.

    Szia!

    Nem vagyok a hormonmentes hüvelytabletta híve, de nekem a szoptatás alatti időre tökéletes volt. A szoptatás önmagában is ad védettséget, azzal kiegészítve nekem jó volt.

    Most Mirenám van, de szoptatás alatt nem ajánlják, de egyébként a fogamzóképesség rögtön visszaáll.

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  3. 2006-02-26 09:174.

    De lehet Mirenát használni szoptatás alatt, ugyanaz a hormon van benne, mint a minitablettában, csak sokkal kevesebb.

    Elvékonyítja a nyálkahártyát a Mirena spirál, de ha kiveszik, rögtön visszaáll a termékenység.

    Vagy van a rezes spirál, az nem vékonyítja!

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  4. Torolt_felhasznalo_473931
    2006-02-26 10:005.
    Sziasztok!Nekem is a Cerazette-t írták fel,de én abbahagytam 3 hónap után, mert hittem terhes vagyok újra. Bár még nem biztos, hogy nem vagyok az, mert minden tünet arra utalt, de szülést követően 6 hónapra jött meg először a mensesem. Előtte megjött 2 napra egyszer, meg volt egyszer pecsételő vérzésem. Szóval szerintem simán lehet szoptatás mellett teherbe esni úgy, hogy még gyógyszert is szedek.
  5. Torolt_felhasznalo_872103
    2006-02-26 10:026.

    Szia!

    Nekem jó volt 9 hónapig, utána vérezgettem hetente, majd abbahagytam, mert már nagyon dühített.

    Ez alatt az idő alatt híztam 8 kg-ot. Nem mondom, hogy a tablettától, de valami biztos lehet benne.

    Szóval más tablettás lehetőség nincs

    Szerintem hagyd abba, mert az agyadra fog menni!

    Én is várom a hozzászólásokat, kinek mi vált be

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  6. Torolt_felhasznalo_770932
    2006-02-26 10:177.
    Múlt hét kedd óta szedem és 5 napja erősen vérzek... Látom, nem vagyok egyedül... Az én dokim is visszarendel, ha abnormálisan sokáig tart...

    Csatlakozom a további véleményeket várók táborához.
  7. 2006-02-26 10:208.
    itthon, (legalábbis az én dokim) szoptatás alatt nem javasolták. Egyébként bevált  
    2006-02-26  09:17
    emma33 (4)
    előzmény:
  8. 2006-02-26 10:289.
    Sziasztok!
    Szerintem ahány ember annyiféleképpen reagál.
    Én is ezt szedtem szoptatás alatt. 15 hónapig szoptattam és szülés után 12 hónap múlva jött meg először. Nekem semmi mellékhatása nem volt, és terhes sem lettem mellette.
    2006-02-26  10:20
    fiúsmama (8)
    előzmény:
  9. 2006-02-26 10:3510.
    Hát nekem pont az ellenkezője, nekem egyáltalán nem volt tőle semmi, se nem lettem terhes, se nem jött meg semmikor, így a doki mindig megultrahangozott, hogy minden rendben van-e. Aztán megelégeltem, átmentem másik dokihoz, aki kifejtette, hogy a 0 vérzés szintén nem normális, azóta mást szedek. Mondjuk nekem nem a szoptatás hanem trombózisra való hajlam miatt kellett szednem ezt.
  10. Torolt_felhasznalo_292678
    2006-02-26 10:4011.

    Szia!

    Szintén!

    Nekem a kislányom születése után írták fel a 6 hetes kontrolon. Rá 2 hétre már aktuális volt a szedése, mert elkezdődött az első vérzésem. így elkezdtem szedni a gyógyszert is.

    Az első hétben az hittem elhagyom a hasam, annyira fájt. Utána nagyon erősen elkezdtem vérezni. Ez tartott az utosó szem tabletta utáni napig. Következett 2 nap szünet, aztán megjött a rendes havi.

    A második levél után abbahagytam. Addigra már nagyon elegem lett. Nem csak a vérzés, hanem a plussz 10 kg miatt is.

    A kislányommal összesen csak 6 kg-ot híztam a teljes terhesség alatt. Kevesebb volt a súlyom szülés után, mint a terhesség előtt.

    Aztán jött a gyógyszer alatti 10 kg.   

    Egy mondattal nekem nagyon nem jött be.

    Anikó

  11. Torolt_felhasznalo_886483
    2006-02-26 11:0112.
    Én is rossz tapasztalatokat szereztem, fájt, vérzett abbahagytam. Ne szedd be inkább .. húzzatok gumit!   
    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  12. Torolt_felhasznalo_418922
    2006-02-26 11:1313.
    Miket írtok! Nekem nem mondta az orvos, hogy a vérzés első napján kell kezdeni! Felírta, kiváltottam és már vettem is be este az első szemet. Azt mondta, hogy 2,5 hét múlva leszek védett.

    Nincs gondom a gumival, na de éveken át??! Szegény párom...
  13. Torolt_felhasznalo_418922
    2006-02-26 11:1614.
    Jól értem, hogy 8 hét alatt 10 kg????????
    2006-02-26  10:40
    Torolt_felhasznalo_292678 (11)
    előzmény:
  14. 2006-02-26 11:2615.

     

    Hát most jól bepánikoltam  Én két hete szedem, két napig volt pecsételőm, legalábbis annak gondolom.... Én hogy jött a súlyfelesleg? megnőtt az étvágyad? keményen tornászom, h. lemennyen a súlyfeleslegem, nem alarom visszahízni. Nálam még az is gáz, h. valószínűleg latexallergiám van, így a gumi nem igazán jön szóba. 

    2006-02-26  11:16
    Torolt_felhasznalo_418922 (14)
    előzmény:
  15. Torolt_felhasznalo_518199
    2006-02-26 11:4416.

    Szia!
    Nekem anno a doki ugyanezt a gyógyszert írta fel, és én is egyfolytában véreztem töle, így a második levél beszedése után abbahagytam.Jelenleg Mirenam van,én elégedett vagyok vele, és azt gondolom, hogy 5 év alatt az ára is megtérül,márcsak ha számolni kezded, óvszer, tabletta stb.
    üdv

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  16. Torolt_felhasznalo_418922
    2006-02-26 11:5117.
    Ezt ugye nem tőlem kérdezed?

    Egyébként ezekre én is kíváncsi vagyok.
    2006-02-26  11:26
    anzelma (15)
    előzmény:
  17. Torolt_felhasznalo_592415
    2006-02-26 12:1618.

    Szia Maciméz!

    Nekem is hasonló tapasztalatom volt a Cerazettel, mint a többieknek. Szinte folyamatosan közti vérzésem volt tőle, amikor abbahagytam, akkor megjött, iszonyú kellemetlen volt már, mert a menstruációm a szülés utáni hetedik héten jött vissza, gyakorlatilag, amig a tablettát ki nem dobtam (a harmadik levél már ment a kukába), addig 4 hónapon keresztül véreztem. Hozzáteszem, hogy a szülés alatt rengeteg vért vesztettem, amit pótoltak, de szerintem ez is hozzájárult ahhoz, hogy több mint 4 hónap kellett, hogy felépüljek.

    Én nem vettem észre, hogy híztam volna tőle, de nem fogytam azalatt az időszak alatt az tény. Utána egyébként minden erőfeszítés nélkül lement a felesleg.

    Szerintem, ha el tudsz képezelni a tablettán kívül más megoldást is, gumi, zselé stb., akkor inkább próbáld ki azokat is.

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  18. Torolt_felhasznalo_380291
    2006-02-28 13:3219.

    Szia!

    Akkor úgy látszik te nagyon érzékeny vagy rá. Én is ezt szedtem a szoptatás mellett 13 hónapig, ez alatt egyszer sem jött meg, csak 8 héttel azután, hogy abbahagytam. Nekem semmilyen kellemetlen mellékhatása nem volt...

    Egy barátnőm nagyon dicséri a hüvelykúpot (azt hiszem az aktus előtt 20 perccel kell feltenni), de én még nem próbáltam...

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  19. 2007-07-19 10:2020.

    Sziasztok!

    Én is a 6 hetes kontrol óta szedek Cerazettét. A kislányom mindjárt 2 éves, de még szopik, úgyhogy továbbra is szedem. Nálam nem jelentkeztek mellékhatások, szerencsére, és a menzeszem sem jött még meg.

  20. 2007-07-20 22:4621.
    Nekem sincs semmi mellékhatás. Fél éve szedem. Az első hét után 4-5 napig én is véreztem, azóta semmi. Nem is hízok tőle. Viszont hallottam, hogy csökkentheti a libidót. Mondjuk ez sem jött be  
    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény:
  21. 2007-07-22 22:2822.

    Szia Maciméz és többi sorstárs!

    Nálam sem vált be ez a tabletta. Egy hétig nem volt semmi, egy hétig meg úgy véreztem tőle,hogy még éjszaka is cseréltem a betétet. És én úgy vettem észre,hogy nálam a tej mennyiségét és minőségét is rontotta. A kisfiam a vérzés hetei alatt csak rángatta a cicit, alig szopizott és állandóan nyűgi volt. Amikor meg nem véreztem minden a rendes kerékvágásban haladt csak napjában már kevesebbszer szopizott, pótoltam tápszerrel. A második levelet elkezdtem ugyan,de abbahagytam mert én is belefáradtam az állandó vérzés-nem vérzés mizériába és addigra a tejem is majd teljesen elment!! 

    Érdekes a dokim nekem nem mondta,hogy jelezzem, ha vérzem vagy, hogy akadhat vele probléma. Én nem is mentem vissza hozzá, mert amikor abbahagytam beállt a rendes mensim négy hetekre, de hozzá teszem akkor már nem tudtam szoptatni. De súlygyarapodást nem vettem észre magamon. Nálunk a gumi téma nem jött be (főleg a férjemnek), hanem -bár tudom sokan utálják-, de bevált a megszakításos módszer és ezt "űzzük" már idestova három éve.  

    2006-02-26  08:21
    Torolt_felhasznalo_418922 (1)
    előzmény: