Waldorf-iskola

Torolt_felhasznalo_342040
Torolt_felhasznalo_342040
Létrehozva: 2003. Április 28. 22:00
Szeptemberben Waldorf-iskola indul Pilisszentlászlón, Szentendrétől 4 km-re. Várunk mindenkit, aki gyerekének jó (hangulatú) iskolát, egyéni bánásmódot, rátermett tanárokat szeretne. 1-2-3-4. osztályba lehet jelentkezni. Ezúttal várom a hozzászólásokat olyanoktól is, akiknek van már tapasztalata a Waldorf-iskolákkal kapcsolatban, jó-rossz egyaránt. Minden segítséget köszönettel fogadunk!
542 hozzászólás
  1. kysslina
    Offline
    2003. június 10. 04:2852.
    A regi jo pedagogusok meg tudtak oldani az ilyen erzekeny mimozak lelki udvenek is a kezeleset. Ugyanis egy tinedzsernek az onsajnalaton kivul meg nem tul sok baja lehet, csak neha mar jo dolgukban nem tudjak, hogy mit nyivakoljanak. Szerinted miert nem azokkal van ilyen lelki trauma problema, akik besegitenek munkaval a csaladnak, meg nehezebb korulmenyek kozt elnek?? Azert kedves, mert sajat magan kivul azok tekintettel vannak masokra is, es tisztaban vannak az empatiaval. Ezeknek a gyerekeknek az abajuk, hogy magukon kivul nem erdekli oket semmi. Szerintem a jol iranyzott saller hianyzik a eddigi eletebol.
    Akkor esetleg latna, hogy az "igazi elet" ott zajlik elotte, csak eppen nem latja a fatol az erdot. Esetleg ne nyugodt olvasasra vagyakozzon, hanem assa fel otthon a kertjet (ne az iskolaban!!), majd mosogasson el az anyja helyett, esetleg mossa ki a csaladi szennyest, es ha vegre beeseik az agyba, akkor aludjon egy jot. Es akkor nem lesz ideje magan keseregni.
  2. kysslina
    Offline
    2003. június 10. 04:1550.
    Kedves Mamanti!-)) Neked teljesen mindenben igazad van!!! Az lesz ennek a nagy "hu de simogatom es hu de megvedelek a gonosz vilag elol" modszernek a vege, hogy egy rakat eletkeptelen vigyorgo baranyka lesz, aki he becsapnak elotte egy ajtot osszeszarja magat.
    Nezzetek meg a magyar embereket a vilag minden tajan! Olyan alapokkal indulnak meg akkor is ha csak 8 altalanost vegeztek, hogy a tobbi csak les, mint Rozi a moziban, hogy honnan jottek ezek? Erre mit csinalunk? Gazdalkodni meg kotogetni tanitjuk az ISKOLABAN a gyerekeket, ahelyett, hogy gondolkodni tanitanank es alapokra. Kotogetni es gazdalkodni tanitani a csalad dolga. Unnepelni ugyszinten. Gyertyagyujtogatos nyalunnepsegektol nem lesz jobb egy iskola. Hanem attol, hogy komoly kepzett tanarok gyerekszeretettel tudast nyujtanak, es nem a csaladot helyettesitik. Mindennek megvan a maga helye: az iskolaban a tanulasnak, a templomban az imanak. otthon meg a szeretetnek es a napi teendok megtanulasanak.
    Es az milyen duma, hogy minden gyerek nagyon okos??!! Ha egy gyerek nem olyan kepessegu, attol nem lesz jobb a kepessege, ha rozsaszin szemuveget teszunk ele. Ez csak amitas.
  3. >Philoména
    Offline
    2003. június 9. 22:1649.
    Maminti, én nem beszélek mellé. Csak nehéz 16 év problémáját leírni. Egy problémának több gyökere van, és ezt nagyon nehéz megmagyarázni, főleg, egy olyan embernek, aki nem ismer, nem tudja a szokásaimat, a lelki beállítottságomat nem ismeri, stb. Privátba is nehéz egy embernek elmondani ezeket a dolgokat, hogy ő megértse, és, még nehezebb egy fórumba beírni, hogy mindenki számára érthető legyen. És, én úgy érzem reagáltam a hozzászólásaidra érthetően, nem?
  4. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. június 9. 22:0948.
    Maminti, nem sok empátia szorult beléd, úgy látom. "Bátorító" szavaidtól csak még mélyebb depresszióba zuhan az ember. Gondolod, hogy Philoménának erre van szüksége? Hogy valaki végre megmondja neki, milyen szerencsétlen, lusta és semmirekellő alak? Nem tudom, mivel foglalkozol, de remélem, nem a pedagógiai pályán mozogsz.
  5. Torolt_felhasznalo_385044
    Torolt_felhasznalo_385044
    Offline
    2003. június 8. 23:1547.
    Kedves Philoména!
    Elbeszélünk egymás mellett. Vagyis "te elbeszélsz melettem", én igyekszem mindig reagálni a hozzászólásaidra.
    Úgy látszik, hiába.
    Maminti
    előzmény:
    >Philoména (46)
     
  6. >Philoména
    Offline
    2003. június 8. 23:0846.
    Mármint nem titkolom, mi van velem, csak nagyon hosszú ezt elmesélni, és egy probléma több évnek az "eredménye".
    előzmény:
    >Philoména (45)
     
  7. >Philoména
    Offline
    2003. június 8. 23:0745.
    Nem tudtam leírni teljesen, hogy mi van velem, és nem is nagyon akartam belemenni, de én járok pszihológushoz egy éve, tehát, a szüleim mindent elkövettek ennek érdekében.
  8. Torolt_felhasznalo_385044
    Torolt_felhasznalo_385044
    Offline
    2003. június 8. 13:3744.
    Kedves Philoména!
    Már megbocsáss, de te szerintem inkább tipikus "minimalista" vagy. Valószínűleg mindig a könnyebb ellenállás irányában haladsz: ahelyett, hogy megpróbálnál tenni valamit, inkább elmész az iskoládból, ahová pedig nem csak te jársz egyedül. Ha a többieknek is feltűnt az ottani bánásmód, akkor ti és a szülők meg tudnátok változtatni a helyzetet, de nem akarom ismételni magamat. Az önmagad "őrlése" pedig szerintem csupán önsajnálat.
    Azt is írtam már, csak kicsit finomabban próbáltam célozni rá: az életben ha akárhol meg akarsz felelni, az sok tanulással, kemény munkával és megpróbáltatásokkal jár. Ezekhez pedig szinte szükségszerűen társul valamiféle izgalom, az a bizonyos "gyomorgörcs". Megpróbáltatások és leküzdendő feladatok nélkül az ember semmit sem fejlődik, hanem eltunyul, gyenge lesz.
    Az "idióta iskolarendszer"-ből kerültek ki eddig Magyarország nagy tudósai, és szerintem ezután is onnan fognak kikerülni, méghozzá úgy, hogy nem nyugtatózták magukat és nem "őrlődtek".
    Amúgy a nyugtatózáshoz mit szólnak a szüleid? (Zárójelben és szerényen megjegyzem: ők legalább annyira felelősek a jelen állapotért, mint azok a bizonyos tanárok. )
    Szerintem a legjobb lenne, ha a szüleid tényleges segítségét kérnéd: ha valóban már általános iskola óta tart ez a nyugtatózás nálad, pszichiáterhez kellene vinniük Téged. Aztán nekik is kellene tenni valamit, hogy az iskolában is változzon a helyzet. Azzal nem segítenek Rajtad, ha beíratnak egy Waldorf-iskolába. Ez teljesen biztos.
    Azon mit értesz, hogy "a saját magam őrlése miatt nem láttam meg az "igazi világot"?
    A legjobb szándékkal írta ezt Neked - és mindenkinek, aki hasonló helyzetben van -
    Maminti
    előzmény:
    >Philoména (43)
     
  9. >Philoména
    Offline
    2003. június 7. 23:3143.
    Ezt a gyenge lélekre gondoltam. Persze, én tisztában vagyok vele, hogy egy nagyon erősen maximalista alkat vagyok, aki őrli magát. Már általános iskolában is ilyen voltam, nagyon sok pszhiés baj jött már akkor is ki. Csak akkor a hangulat más volt. Ez egy hagyományos általános iskola volt, de nagyon gyermekcentrikus. Persze, volt egy-pár tanár, akit nem nagyon viselt el a közösség, de ilyen mindig volt, és lesz, ezt el kell fogadni. Elsősorban velem van a baj, hogy nem nagyon tudom elfogadni ezt az idióta iskolarendszert, nem lázadom, sosem lázadtam, csak ugye a saját magam őrlése miatt nem láttam meg az "igazi világot". Nekem pedig erre lenne szükségem. Arra, hogy kiskoromban is rengeteget olvastam (nem ilyen mesekönyveket, hanem Kunderát, stb. ) -szóval, hogy újra tudjak végre önfeledten olvasni, ne legyen gyomorgörcsöm az iskola miatt. . . És, nagyon sok ilyen velem hasonló cipőben járó tinédszer van, és sajnos, nem látják be, hogy a mostani tinédzserek nagy része Remeronon, Rexatinen, Xanaxon nő föl. . .
  10. Torolt_felhasznalo_385044
    Torolt_felhasznalo_385044
    Offline
    2003. június 7. 14:2642.
    Kedves Philoména!
    Készülj fel arra, hogy az életben számtalan eset lesz, hogy megalázva érzed magad, az egyetemen rengeteg könyvet kell olvasnod, lesznek zárthelyik, vizsgák, sőt szigorlatok is. Nem rosszindulatból írom, csak nem akarom, hogy azt hidd, hogy igazságtalan veled a sors, hogy a T. B. Gimnáziumba jársz. Én is hagyományos iskolákba jártam és járok, és egyetlen ember kivételével mindenki, akit ismerek, ilyen iskolába járt és jár. És mindössze egy lányról tudok, aki elsőévesen otthagyta az egyetemet, mert nem bírta a számonkérésekkel járó izgalmakat. Lehet, hogy az egyetem nem volt neki való hely, ilyen eset is van.
    Az valóban nem jó, ha a tanárok megalázzák a diákokat, bár nem tudom, mit értesz ezen pontosan. De ott is lehet és kell is változtatni, főleg, ha nem vagy egyedül a gondjaiddal. A szülők és a diákok összefogásával mig lehetne változtatni a helyzetet, elvégre diákok nélkül nincs gimnázium. És közel sem minden hagyományos iskola ilyen. Az sem volt ilyen például, ahová én jártam. Se az általános iskola, se a gimnázium.
    (Nem tudom biztosan, de mintha a T. B. Gimnázium amúgy az egyik legerősebb gimnázium lenne Magyarországon. )
    Az is lehet, hogy inkább valami "sportos" középiskolába kellene menned, hiszen ahogy írtad, jó sportoló vagy. Lehet, hogy az még jobb lenne. És mire mondják, hogy "gyenge" vagy?
    előzmény:
    >Philoména (41)
     
  11. >Philoména
    Offline
    2003. június 7. 13:1241.
    Nagyon köszönöm a gratulációtkat:) Még várnom kell hétfőig, mert akkor hív föl engem az osztályfőnök, hogy felvettek-e! Már csak a gyerekekkel beszélgetnek, hogy illenék az osztályba, vagy nem, de szerencsére, az osztálytársaim szeretnék, hogy oda járjak:). .
    A hagyományos iskolarendszerbe több ok miatt nem tudtam. A feleletektől iszonyúan erős gyomorfájás és, minden ami a belső örlésből kialakult betegség elő jött nálam. Eredetileg nem tudtuk, hogy ez pszihikai "betegség". Jártuk édeasanyámmal a kórházakat. . . , de nem nagyon jöttek rá. Az iskolámban, én a Teleki Blanka gimnáziumba jártam, jó tanuló voltam, de a tanárok olyan, bocsánat, hogy kimondom, állat módszerekkel feleltettek, állandóan dolgozatot irattak, ott alázták meg a gyerekeket, ahol tudták. Az osztálytársaim egyre nem jártak iskolába, hogy megkímélék magukat ettől. Én pedig bejártam ugye, megírni a dolgozatokat. . Az osztálytársaimnak is ilyen pszihikai dolgok jöttek, elő végül a szülők föllázadtak, de szokásos módon, nem lett a dologból semmi. Ezek az erős pszihikai bajoktól idegösszeroppanásom lett, és odáig fajult, hogy semmilyen könyvet nem tudtam venni a kezembe. Még ami érdekelt, azt se csináltam, szinte csak feküdtem, és bámultam a 4 falat. . . Szóval, eléggé tropára mentem. . . És, ezért kerestünk olyan iskolát, ami megfelel nekem. Mondják, hogy "gyenge" vagyok. . Ezt nagyon megcáfolnám, mert én más helyeken iszonyú nagy erőbedobással "dolgozom" (vizipolózom), és, élvezettel csinálom. És, vajon miért? Mert normális a környezet. .
    előzmény:
    Whippy (38)
     
  12. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. június 6. 23:3839.
    Gratula Philoménának!
    Tegnap Balogh Klári tartott előadást nekünk, és ott elhangzott, hogy a legnagyobb ajándék, amit szülő adhat a gyerekének, az, hogy Waldorf-iskolába iratja.
    Ez olyan jólesett.
  13. Whippy
    Offline
    2003. június 6. 13:4838.
    Nagyon izgulok, hogy felvegyenek, és még jobban, hogy érezd ott jól magad, érettségizz le és. . . Mik a szándékaid utána?
    Milyen volt a próbatanítás?
    Én is ezt magyarázom a sápítozó környezetemnek, hogy a Fizetős iskolákhoz képest, a Waldorf a lehető legolcsóbb, és csak arra elég, hogy egyik évről a másikra működjön:-((
    Most már csak megkérdezem, miért nem tudtál beilleszkedni a hagyományos iskolarendszerbe?
    Azt nem tudom, hogy ünnepelték meg a Pünkösdöt, mert az szülőmentes volt, és a fiamból nem tudtam kihúzni a részleteket. :-(( Viszont bemehettünk az osztályok előadásaira, a "drámahéten". Sajnos csak az elsősökét és az ötödikesekét láttam, és mindkettő nagy élmény volt.
    Benned a hitnek még a csírája sincs? Most nem a tételes vallásokra gondolok, hanem bármire, ami túlmutat az anyagi léten.
    előzmény:
    >Philoména (37)
     
  14. >Philoména
    Offline
    2003. június 5. 18:5937.
    Köszönöm, hogy elmondtad észrevételedet:)
    Képzeld, ma, azaz 5-én voltam felvételizni a Fóti Waldorfba! És, lehet, hogy felvettek, mert már mondták, hogy holnap bejöhetekl egy próbatanításra, és elég biztatóan mondták:) Igen, egy elég piszkos hely belűlről az iskola, mert gondolom, a gyermekvárostól ahogy átvették 96-ba, az úgy is maradt, nem nagyon volt pénz az újáépítésére. De, az anyagiak, még megmondom őszintén, olcsóak a többi fizetős iskolához! Volt egy olyan iskola, igaz, 2 napig jártam, de egy havi befizetés: 100000 Ft! És, még plsuz a beiratkozás 360000 Ft! És, ez ráadásul a mocskos, kutyaszaros belvárosba volt egy lepukkadt helyen. . . Szóval, nekem ez már felüdülés. Igen, hallottam, hogy nagyon betartják a keresztény ünnepeket, mint pl. most a Pünkösd, azt hiszem, nagy felfordulás lesz:). .
    előzmény:
    Whippy (36)
     
  15. Whippy
    Offline
    2003. június 4. 15:5236.
    Én már arra is gondoltam, mint joghoz nem értő laikus, hogy kellene egy próbapert indítani az Állam?, vagy a Művelődési Minisztérium? ellen, amiért nem ugyanolyan mértékben támogatja az egyéb alternatív Iskolákat, mint az önkormányzatit, és most már az Egyházit is. :-(( Ha egyszer szabad iskolaválasztás van, akkor Mi, akik szintén adófizető állampolgárok vagyunk, miért kapunk kevesebbet?
    Ma az iskolában az elsősök bemutatták a szülőknek a Búzaszem c. verses mesét. Énekeltek furulyáztak is. A nyakukban ott lógott az általuk kötött furulyatok. :-)) A 2. 3. osztály előadása is ma volt, de azt sajnos nem tudtam megnézni. Holnap viszont tervezem, hogy délután az ötödikeseket megnézem. Tavaly a Csodaszarvast adták elő, és nagyon-nagyon tetszett. Előadás közben is látszott, hogy ez egy nagyon jó osztályközösség, . és előadás után fültanúja voltam, amint az egyik fiú azt mondja a másiknak: "Jó voltál" Mire a másik "Te is". Olyan kedvesek voltak :-))))
  16. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. június 3. 22:0535.
    Még a pénzről. Óbudán 12 ezer Ft a hozzájárulás, úgy tudom. Nálunk remélhetőleg még kevesebb lesz, de ez gyerekfüggő, minél többen leszünk, annál kevesebbet kell majd fizetni.
  17. Whippy
    Offline
    2003. június 2. 09:2434.
    Elsősorban a piszkos anyagiakra gondolok. Ha jól tudom, Fóton 18. 000, -Ft az Alapítványi hozzájárulás. Nálunk a hétvégi takarítást a szülőknek kell végezni, illetve nyáron, ha jól emlékszem kb. 40 órát kellett dolgozni.
    A fohászkodás ne aggasszon, ennyit igazán megtehetsz. A Waldorf ugyan antropozófiai alapokon nyugszik, de semmiféle hittérítés nem folyik. Másrészt azt gondolják, hogy mindenkivel meg kell ismertetni a különféle vallásokat, illetve az ünnepek minden Waldorf iskolában az adott ország vallási ünnepein alapulnak. Tehát itt nálunk a Keresztény ünnepeken.
    Nagyon szép volt a karácsony. Mi szülők Karácsonyi énekeket énekeltünk, a gyerekek pedig egyenként odamentek egy kb. velük egy magas gyertyához, és meggyújtották a saját kis gyertyájukat, közben áthaladtak egy fenyőágból készült kapun, és letették a gyertyájukat egy szintén fenyőgallyból készült spirál mentén. De nem magyaráztak semmit a gyerekeknek, ugyanúgy ahogy az Óvodában sem, ahol pl. volt egy tojásfa, amin húsvéttól pünkösdig mindig 1 tojással több lett, és pünkösdkor átváltoztak aranytojássá. Előtte volt szülői est, és láttam, ahogy festették a tojásokat, és az óvó néni nekünk, szülőknek mesélt is az ünnep jelentéséről. A gyerekeknek viszont egy szót sem, sem jézusról sem a szentlélekről. A Waldorfnak az egyik alapelve, hogy mindent a maga idejében.
    Tőlünk egy kislányt nemrég azért vittek el a szülei, mert a Waldorf nem fér össze az ő keresztény világnézetükkel. :-((
    Több forrásból is hallottam a Fóti ellentétekről, de csak annyi biztos, hogy a szülők egy részének volt valami kifogása az egyik tanár ellen, és ennek következménye lett az iskola két pártra szakadása. Én is bízom benne, hogy hamarosan elmúlnak az ellentétek, hiszen azt tapasztalom, hogy a Waldorfos tanárok és a szülők is jóindulatú normális emberek. Nem lehet, hogy ne tudjanak megegyezni :-))
    Nem semmi, fél év alatt 4 iskola, drukkolok, hogy a Waldorf legyen az utolsó:-))))
    előzmény:
    >Philoména (33)
     
  18. >Philoména
    Offline
    2003. május 30. 11:0933.
    Mármint, milyen pluszterhekre gondolsz pontosan?
    Én akarom-(a szüleim támogatnak lelkileg, stb. és nem történt nálam olyan, hogy vmiben korlátoznának- de muszály vhol elhelyezkednem), mert e fél éve alatt 4 iskolát már megjártam. . . És, én a szokásos iskolai rendszert már nem nagyon bírom:(. . És, hogy megtaláltuk ezt az iskolát, vhogy megkönnyebbültem. . . De, azért van némi kifogásom nekem is, hogy meg tudná mondani vki, hogy mi ez a reggeli fohászkodás? Mert én nem vagyok vallásos, és elég furcsa lenne, ha hittant tanulnék, vagy ehhez hasonló dolgokat.
    ÉS, igen, én is hallottam erről a zűrzavaron Fótról, de nem mondták a tanárok, hogy milyen problémából fakadt ki! Meg tudnád nekem légyszíves mondani, hogy kb. mi történt, és milyen hatások voltak? Mert azt mondták a tanárok, hogy ezek a zűrök már elmúlófélben vannak. .
    előzmény:
    Whippy (28)
     
  19. Whippy
    Offline
    2003. május 27. 12:5332.
    Már hazafelé jutott eszembe, hogy butaságot írtam. Osztálytanító csak nyolcadikig van. Nem is tudom, utána mi van? Én még csak "elsős anyuka" vagyok, nem vagyok tájékozott a felsős évfolyamok dolgaiban. De remélem Te majd mesélsz, ha tényleg Fótra fogsz járni. :-))))
    előzmény:
    >Philoména (27)
     
  20. Whippy
    Offline
    2003. május 27. 12:5231.
    Majd írj a felvételi után légyszi. Meg előtte is, hogy sikerült a hétvége?
    Az épülettel kapcsolatban most folynak a tárgyalások. Az ajánlat: Még egy évig maradhatunk, havi 500. 000, -Ft bérleti díjért. Korábban nem fizettünk bérleti díjat, viszont felújítottuk az épületet.
    Amúgy sem ideális, már lassan kinőjük, és az udvara is nagyon kicsi.
  21. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 26. 21:2830.
    A falubeliekkel legközelebb a hétvégén találkozunk, gyereknapból kifolyólag. Apait-anyait beleadunk, nagyon szeretnénk elfogadtatni magunkat.
    Kérdésedre válaszolva: az arányokat még nem tudom pontosan, most érkeznek vissza a jelentkezési lapok, felvételi jún. 10-16. , addigra erről is tudok nyilatkozni.
    Mi a gond az épülettel?
    előzmény:
    Whippy (29)
     
  22. Whippy
    Offline
    2003. május 26. 15:2829.
    Most, hogy épületgonddal küszködünk már én is gondoltam arra, hogy valamelyik környékbeli kistelepülés talán örülne nekünk. De én annyira nem látom át ezeket a támogatási dolgokat :-((((
    Mindenesetre a hozzábbértőknek majd példálózok veletek.
    És most, hogy áll a falubeliek meggyőzése? Gondolom, van még mit tenni ezügyben, és ezért is szervezitek az előadásokat. Kb. milyen az arány a hithű Waldorfosok, és a félig meddig meggyőzöttek között?
  23. Whippy
    Offline
    2003. május 26. 15:2728.
    Nagyon örülök, hogy ilyen lelkes vagy. Nemrég járt nálunk 3 végzős, és egy tizenegyedikes, a Pesthidegkúti iskolából. Nagyon szép füzeteket, és diplomamunkákat hoztak. (Pedig azt mondták, hogy a legszebbek most éppen kiállításon vannak. ) Ha még egyszer születnék, csakis Waldorf iskolás lennék. :-))))
    Nem akarom letörni a lelkesedésedet, de Fóton, sajnos valamiféle ellentét alakult ki a szülők és a tanárok között. Remélhetőleg a dolog előbb utóbb megoldódik, és addig is, a tanulók ebből nem sokat érzékelnek. A szüleid tudják vállalni a plusz terheket? Ők akarják inkább az iskolaváltást, vagy Te?
    Az biztos, hogy a Waldorf iskolát általában jobban szeretik a gyerekek, mint a hagyományost, és az osztályközösség is jobb. Bár a Pesthidegkútiak szerint náluk is két részre oszlott az osztály. :-((((
    Nálunk az ötödik osztályba nagyon jól beilleszkedtek az újak.
    A leendő osztálytanítóddal találkoztál már? Írjál majd a fejleményekről :-))))

    előzmény:
    >Philoména (27)
     
  24. >Philoména
    Offline
    2003. május 24. 23:5127.
    Igen, az tudom, hogy a budai részlegen már nem szívesen vesznek föl, szrencsére, én a 16. kerületben lakom, és közel van hozzánk Fót. Oda fogok járni valószínüleg. Annyira megfogott az iskola szelleme, az iskola melletti patak, a környezet, a tanulókkal való bánásmód. A legjobban az lepett meg, hogy nincsen könyv! Egy külön Waldorf füzet van, és amit a tanál diktál azt kell tanulni. Én régebben a Teleki Blanka Gimnáziumba jártam a 14. kerületben, de legalább ennyi kiló is volt a táskám:). . . És, ezek a rengetek kreatív foglalkozások, meg pl. földmérést is fogok tanulni! Meg végre a kezembe vehetek egy kapát, és növényeket ültethetek! No, szövést, agyagozást, stb. tanítanak. Egy városi gyerek mikor fogja ezeket tanulni? Engem nagyon érdekelnének az osztályközösségek. Tulajdonképpen erről szeretnék megtudni, hogy a gyerekek hogy szeretik az iskolát, milyen könnyen-nehezen tudnak bekapcsolódni, milyen tapasztaatok vannak az effajta tanulási módszerekkel:)
    előzmény:
    Whippy (25)
     
  25. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 24. 22:2826.
    Az épület tényleg mázli, a faluban egyre kevesebb gyerek akart a helyi iskolába járni, mindet elvitték a közeli városba - vagyis hozzánk. Így aztán a polgi eljött panaszkodni, hogy nincs gyerek, mi meg azonnal lecsaptunk a lehetőségre.
    Mondjuk, több menet, kemény egyeztetések, rengeteg munka volt/van benne, mert a falubéliek nem voltak mind meggyőződve arról, hogy nekik ez olyan jó lesz.
  26. Whippy
    Offline
    2003. május 23. 09:0425.
    Szia! Nálunk még csak 5 osztály van, de abban a cikkben amit hnoja küldött, azt olvastam, hogy a Gimnáziumi osztályokba már nem szívesen vesznek fel újakat.
    Merre laksz? Van a közelben Waldorf Iskola?
    előzmény:
    >Philoména (23)
     
  27. Whippy
    Offline
    2003. május 23. 09:0324.
    Valóban nagy bátorság Waldorf Iskolát, vagy akár óvodát indítani, de Bátraké a szerencse :-))))
    És honnan van nektek épületetek? Mázlisták :-))))
  28. >Philoména
    Offline
    2003. május 22. 22:4223.
    Sziasztok! Én 2. -os gimnazista vagyok, és szeretnék (vagyis muszály nekem) ilyen iskolába mennem. Ugyanis, egyéb problémák miatt átlagos iskolákban nem megy. Szeretnék vhogy a gimnáziumi részlegérőlmetudni vmit, ha vki ismeri, annak nagyon megköszönném, ha leírná véleményt:)
  29. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 22. 21:5422.
    Nagyon drukkolok nektek és a tanítónéninek is! Egyébként mi is hallottunk ilyen véleményt, hogy ma Mo. -n Waldorf-iskolát indítani nagy bátorság. De azt hiszem, ha megadatik a lehetőség, és a csillagok is minket támogatnak, tehát van épület, gyerek és tanárok, akkor végzetes hiba lenne nem belevágni.
    előzmény:
    Whippy (21)
     
  30. Whippy
    Offline
    2003. május 20. 15:2121.
    Tegnap volt szülői est, megismerkedtünk az új Tanító Nénivel, aki reményeink szerint, a következő hét évben, jóban, rosszban velünk marad.
    Szó esett róla, hogy 3 új Waldorf iskola létesült. A körülményeket ismerve, kész csoda, egy új Waldorf Iskola vagy Óvoda megalakulása, működése. :-))))
    Nekem is nap mint nap azt duruzsolja a Mami a fülembe, hogy Zolika milyen okos, miért nem íratom át a Karolinába. (A helyi Katolikus iskola) Ilyenkor én felháborodva közlöm, hogy a Waldorf nem a hülyegyerekek gyülekezete, és a többi gyerek is nagyon okos, és ügyes.
    Persze ez az általános hisztéria, miszerint ha a gyerek már az óvodában nem kap megfelelő képzést, akkor tuti, hogy nem veszik fel az egyetemre, és eláshatja magát, nagyon fertőző. Vannak bizonytalanok, akik nem bírják a családi, társadalmi nyomást, és vannak a szinte fanatikusok, akik tűzön-vízen át kitartanak. :-))))
    Május 24-én a Kispesti Waldorf Iskolában (1193 Bp. Vécsey u. 9-13) majális lesz, minden érdeklődőt szeretettel várnak.
  31. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 18. 21:2320.
    Meghirdettük a felvételi beszélgetéseket és a beiratkozáést. Most jönnek a szokásos bizonytalankodások: kell-e nekünk Waldorf-iskola? Nem csak a gyogyósok járnak ide? Mi van, ha befuccsol az iskola?
    A bátrak maradnak, és szerintem szeptembertől nagyszerű iskolánk lesz.
    Egyébként 23-án pénteken Bognár János tart előadást Szentendrén, A dármajáték szerepe a Waldorf-pedagógiában címmel.
  32. Whippy
    Offline
    2003. május 13. 15:4319.
    Bevallom, hogy én egy nagyon renitens szülő vagyok. Az oviban még nem annyira, mert ott egy új csoport beindításánál sok olyan teendő volt, amiben részt tudtam venni, de most az iskolában, ahol már jóval többen vagyunk, jobban el lehet sumákolni a dolgokat. Sajnos én gyakorlati dolgokban tökéletes antitalentum vagyok. Azonkívül egyedül nevelem a kisfiamat, és Vácról Pestre járok dolgozni, tehát az idővel is rosszul állok. Édesanyám segítsége nélkül, nem is tudnám megoldani. Ezért aztán ha van lehetőség a pénzzel történő megváltásra, akkor én azt választom. (takarítás, nyári munkák) Tavaly nyáron is csak 1 napot dolgoztam. Egyrészt örülök, hogy van erre lehetőség, másrészt sajnálom, mert az Oviban megtapasztaltam, hogy az egyűt munkálkodásnak milyen összekovácsoló ereje van.
    Viszont minden szülői esten ott vagyok, ez az egy amiből nem engedek. Volt pár alkalom, amikor a Maminak, és a Fiamnak is fizettem, csakhogy elviseljék még egymást arra az időre is. Most az utolsó alkalommal, Zolika reggel sírt, hogy ne menjek, de én hajthatatlan voltam, mondván, hogy ez az egyetlen szórakozásom :-))))
    Igen, ez nemcsak duma, így is van: Aki szociálisan rászorult, annak kevesebbet, vagy egyáltalán nem kell fizetni. Ezzel szemben vannak olyan szülők is, akik ha tehetik, többet fizetnek. Sőt olyan szülő is van, pl. nálunk, aki megvett egy épületet az Iskola részére. :-))))
    A Waldorf nem csak, hogy anyag és eszközigényes, de annak ellenére, hogy mindenütt anyagi gondokkal küszködnek, a lehető legjobb anyagokat, eszközöket adják a gyerekek kezébe.
    Ma fog eldőlni, hogy ki lesz az új osztálytanító. Lehet, hogy igaza volt az óvó néninek, akinek az volt a véleménye ősszel, hogy várjunk még. Aki most az egyik jelölt, azt esetleg már szeptemberben is megtalálhattuk volna. De ez már csak felesleges spekuláció…
    Ez nem semmi, rögtön négy évfolyammal tudtok indulni. Nálunk öt éve, egy évfolyammal indult az iskola, és aztán évről évre bővült.
    A tanító-váltás körüli zűrzavar után, azt a tanulságot mindenesetre levontuk, hogy őszintén kellett volna egymással beszélnünk. Mert utólag kiderült, hogy sokunknak voltak aggályaink, de ezt nem osztottuk meg egymással, mert valamiképpen azt gondoltuk, hogy pletykálkodás lenne.
  33. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 7. 22:3718.
    Na, igen, a takarítást az oviból ismerjük. Szerintem akinek fontos, hogy a gyereke milyen körülmények között tölti a napjait, az nem húzza a száját akkor sem, ha festeni, takarítani, akármit csinálni kell (most nem rólad van szó!). A Waldorfba pont nem olyanok járatják a gyereküket, akik reggel belökik a suliba, aztán délután majd hazacsámborog valahogy az iskolából a büdös kölyök. A hagyományos iskolákban is elvárják az embertől (ha magától nem jut eszébe előbb), hogy vegyen ezt-azt, segítsen rendet rakni, gazolni, süssön sütit, stb. A nagyobbik (még hagyományos iskolába járó)gyerekünknél pl. most padokra és székekre gyűjtünk, mert amiben ülnek, az katasztrófális.
    Ami a pénzt illeti, hát igen, ez fizetős iskola. De tudjuk, hogy a pénzünk nem valakinek a bankszámláját gyarapítja, hanem teljes egészében az iskolába kerül. Minél több gyerek jár a suliba, annál kevesebbet kell fizetni a családoknak is. A Waldorf anyag- és eszközigényes, ezzel is számolni kell.
    Ami a tanítókérdést illeti, sajnálattal hallom, mi megy nálatok. Most már tudom, hogy milyen nehéz Waldorf-pedagógushoz jutni, nagy az igény, kevés a (végzett) tanító. Nekünk szerencsénk van, rögtön négy tanítónk is lesz, minden évfolyamba egy. Mivel a mi iskolánk új, induló iskola, megköszönném, ha megosztanád velem (velünk) a tapasztalataidat az iskolával kapcsolatban. Mik a buktatók, hol lehet elcsúszni, vannak-e hasznos tippek, trükkök?
    Köszi.
  34. Whippy
    Offline
    2003. május 7. 08:4017.
    Tegnap a szülői esten hallottam: egy hetvenéves nagypapa, aki korábban iskolaigazgató volt, sírva fakadt, amikor elolvasta az unokája bizonyítványát, és utána valami ilyesmit mondott. Itt ennyire figyelnek a gyerekre, ennyire ismerik? Ezután ezt mindig elmesélem, amikor kerekre nyílt riadt szemekkel valaki ezt kérdezi: Ott nincs osztályzás, akkor honnan tudod, mi van a gyerekkel? És még annyit az osztályzásról: Nem hiszem, hogy pontosan tudtuk, kinek miből hányasa van az osztálytársaink közül, és főleg nem, hogy mennyi az átlaga. De azt mindig pontosan tudtuk, kihez kell odamenni, ha mondjuk egy leckét akartunk lemásolni, vagy bármi segítséget kérni. Az osztályzástól függetlenül tudtuk, hogy adott tárgyból ki tud a legtöbbet. És én is pontosan tudom, osztályzás nélkül is, hogy számtanból remek a gyerekem, írásból pedig pocsék. És hallom, hogy gyönyörűen olvas, és a legkevésbé sem vágyom rá, hogy valaki stopperrel lemérje, és utána közölje velem, hogy nem elég gyors. ))))
  35. Whippy
    Offline
    2003. május 7. 08:1516.
    Arra irányul a kérdésed, hogy milyen terhekre gondolok? Először is ott van az anyagi teher. Tegnap hallottam, hogy Fóton már 18. 000, -Ft az ajánlott alapítványi hozzájárulás. Ez kirívó, de szerintem 10-nél kevesebb sehol sincs. Aztán ott van a nyári munka, ami tavaly azt hiszem 40 óra volt. plusz az évközbeni osztálytakarítás. És végül, de nem utolsósorban, ott van a lelki teher, ami remélhetőleg idővel csökkenni fog. Arra gondolok, hogy minden olyan bizonytalan. Nálunk Vácon, most elsősorban az épülettel kapcsolatos problémák vannak. Az iskolában és az óvodában is. Az elsős kisfiam osztályában, még egy olyan speciális probléma is van, hogy a közeljövőben fogjuk megismerni a negyedik, remélhetőleg már végleges osztálytanítót.
  36. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 6. 21:3315.
    Mire gondolsz?
  37. Whippy
    Offline
    2003. május 6. 14:4714.
    Hálisten, vagy sajnos, a gyerekek nagyon teherbíróak. A szülők pedig sokszor valami olyasmit gondolnak, hogy a nagy terhelés szükséges a gyerek későbbi boldogulása szempontjából. Hogy a gyereknek reggelente fáj a hasa, fáj a feje, ugynevezett pszichoszomatikus tünetei lesznek, ez sem tűnik túl nagy árnak. No és ha a szülő másként gondolkodik, és szeretné kimenekíteni a gyerekét ebből a taposómalomból? Nem mindig van módja rá. Kevés az alternatív iskola. És ha talál is egyet vizsonylag közel, túl nagy az ezzel járó teher.
  38. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. május 4. 20:4513.
    Sok szülő azt mondta, hogy ő nem hozza át a gyerekét hozzánk, mert jól érzi magát a mostani osztályában. Én meg azt gondolom, hogy nem csak akkor lehet váltani, ha a tanítónéni veri a gyereket, vagy a többiek utálják ki maguk közül. Mit gondoltok erről?
  39. pitak
    Offline
    2003. Április 29. 15:4412.
    Az interneten a címeket is meg tudod nézni. Én a startlap. hu oldalról szoktam kiindulni, ott az o betűnél ovodák, és ott találsz Waldorf ovit, isit, képzést, ismertetőt, stb.
    előzmény:
    panik (11)
     
  40. Torolt_felhasznalo_157244
    Torolt_felhasznalo_157244
    Offline
    2003. Április 29. 15:3111.
    Sziasztok!Nekem külföldi Waldorf tapasztalataim vannak. Nekem az unokatestvéreim No-ban "Waldorfschuléba" kezdték az iskolát. Nekem eleinte nagyon furcsa volt, hogy zsírkrétával rajzolgatják az oldalnyi méretű betüket, de az biztos, hogy egy csepp feszültséget sem lehetett bennük érezni. Nagyon tetszett az is, hogy a "normál" iskola egy udvarban volt egy hátrányos helyzetű és értelmi fogyatékos gyerekeknek fenntartott Waldorf iskolával. Igaz az unokatestvéreim idővel átmentek állami iskolákba, mert lassúnak érezték a haladást, de az a pár év amit ott töltöttek biztosan hasznukra vált.
    Megtudnátok írni a Budapesten működő Waldorf intézmények címeit?
    előzmény:
    pitak (10)
     
  41. pitak
    Offline
    2003. Április 29. 14:5910.
    Köszi, légyszi írd meg az elérhetőségét, hátha tud segíteni.
    Egyébként az interneten rengeteg anyag van a Waldorf módszerről, ha valakit érdekel, utána tud nézni. Meg merem kockáztatni - a Waldorf végzett gyerekeket ismerve- a kijelentést, hogy ezek a gyerekek nem hogy nem butábbak, de inkább inteligensebbek, mint az agyonhajszolt, versenyszellemben élő társaik. Mindenképpen kiegyensúlyozottabbak. Úgy érzem, a lelki típusú gyerkőcöknek való ez a módszer, mert van akit direkt a versenyszellem dob fel, ismerek olyat is, őt nem érdekli, hogy ki tartja az órát, és hogy hogyan, stb. , tanul mint a gűzű.
  42. Torolt_felhasznalo_342040
    Torolt_felhasznalo_342040
    Offline
    2003. Április 29. 14:149.
    Köszönöm, hogy mindjárt ennyien hozzászóltatok. Kedves Dewyd, nehéz lenne itt röviden írni róla, mégis megpróbálom. Gyerek- és nem teljesítménycentrikus oktatás, elhivatott tanári gárda, és persze, a szülők segítsége, ami nélkül nem megy. A Waldorf-iskolákat mindenütt a szülők akarata hozza létre, és tartja fenn, ebbe beleértve a tandíjat és a festés-mázolást is. Egyébként aki rászorul, kevesebbet, vagy semmit sem fizet, gyerek ezért nem marad ki a Waldorfból. Az oktatás menete valóban lassabb, mint máshol, de talán ez nem baj. Hagyományos másodikba járó fiamék tavaly stopperrel olvastak és matekoztak, ez jó?
    Ezzel együtt nem maradnak le, és nem "hülyék" a waldorfos gyerekek, a végzett érettségizők jó eredménnyel felvételiztek mo. -i egyetemkre, főiskolákra. Akit ez érdekel, el tudom küldeni a Köznevelésben megjelent cikket, ami erről szól.
    Kedves Pitak! Az ovi nálunk is tavaly indult be, komoly nehézségekkel küzdöttünk, de most már megy a maga útján. Ha egészen konkrét tanácsoakt akarsz, írj, megadom az itteni W. Alapítvány vezetőjének telefonját, tud neked mesélni.
    Végül: nagyon sok olyan gyerket hoznak hozzánk, aki érzékeny, szorongó, rosszul tűri a hagyományos iskolai drillt. Ők kivirulnak, és megtalálják az érdeklődésüknek megfelelő területet az életben.
  43. Whippy
    Offline
    2003. Április 29. 11:198.
    Talán arra gondol, hogy az érettségihez 12+1 év után lehet eljutni? Na de az a +1 év megéri!
    Az én kisfiamat pl. hagyományos iskolába mindenképpen csak jövőre irattam volna be, tehát nyertünk egy évet. Így hát egálban vagyunk. Én ismerek olyan "évvesztes" kislányt, akit hagyományos iskolába irattak, mert akkor még nem volt nálunk Waldorf iskola. És amikor másodikos lett volna, átvitték a közben beinduló Waldorf iskola első osztályába. Most ötödikes, és az édesanyja nem bánta meg azóta sem a döntését. (Pedig ha jól számolom, 3 évet "vesztettek"
    előzmény:
    pitak (7)
     
  44. pitak
    Offline
    2003. Április 29. 10:147.
    Nem értem, miért írod, hogy "öreg lesz"?Ugyanannyira lesz öreg, mintha egy másik isibe járna. És hogy a "mai világban"?Sajnos a mai világban nagyon sok felesleges dolgot tanulnak a gyerekek. De ha belegondolsz, amiket nekünk is meg kellett tanulnunk, pedig semmi szükség nem volt rá;mikor használod pl. hogy jugoszláviában milyen kőzeteket termelnek, v. az évszámokra emlékszel?Most olvastam egy felmérést, miszerint az érettségiző diákok 90%-a érettségi után fél órával nem emlékszik már az anyagra, amiből vizsgázott. . .
    Minden Waldorf érdeklődő, v. hiperaktívnak hitt gyereket nevelő szülőknek figyelmébe ajánlom az Indigó gyerekek c. könyvet. Nagyon sok jó nevelési tanács van benne, és a Waldorf módszert nagyon ajánlják.
  45. Whippy
    Offline
    2003. Április 29. 08:366.
    Az én kisfiam most elsős egy Waldorf iskolában. A barátom megfogalmazása szerint, úgy megy iskolába, olyan lazán, mint ha óvodás lenne, és annyit tud mint egy iskolás.
    Nem olcsó, az biztos, havi 10. 000, -Ft, amit valóban, még nyáron is fizetni kell. És ezenfelül a nyári munkálatok. De enélkül nem működne az iskola, és nekem minden pénzt, fáradtságot megér, hogy az én gyerekemnek kellemesebb emlékei legyenek az iskoláról mint nekem.
    Valóban lassan haladnak, de én ezt egyáltalán nem bánom. Az írást és az olvasást, igenis csak lassan szabadna tanítani. Az olvasás nem abból áll, hogy felismeri a betüket, és még csak nem is abból, hogy össze tudja őket olvasni. Ezzel az eröltetett menettel, csak azt értük el, hogy a magyar gyerekek az utolsó harmadban kullogtak, amikor az iskolások szövegértérést vizsgálták.
  46. Torolt_felhasznalo_128998
    Torolt_felhasznalo_128998
    Offline
    2003. Április 29. 06:405.
    Az én fiam elsőbe Waldorf iskolába járt, mert az elvek nagyon tetszettek, de borzasztóan lassú a haladás egy jó képességű gyereknek, nekem a magyarországi megvalósítás nem tetszik, és főleg az nem, hogy igencsak "öreg" lesz mire elvégzi, a mai világban nem lehet ennyire lemaradni. Ami még nagyon nem tetszett, hogy nálunk azokra a hónapokra is kellett tandíjat fizetni amikor nem jártunk iskolába és elég borsos összeget, úgy, hogy mindent a szülők csináltak, felújítás, festés stb. Viszont a szülői közösség nagyon jól összehangolódott a munkák során. Most 4-es a fiam egy normál iskolában, itt a szülői és gyerek közösség nagyon pocsék sajnos. . .
  47. Torolt_felhasznalo_193924
    Torolt_felhasznalo_193924
    Offline
    2003. Április 29. 04:294.
    Szia halottam mar errol a fajta sulirol, de most nem jut eszembe hogy mien is. . . szerintem nem en vagyok az egyetlen ezzel, igaz a felnottek lehet tobbet tudnak rola. En megkoszonnem ha irnal rola valamit:)
  48. pitak
    Offline
    2003. Április 28. 23:323.
    Közbe megnéztem, úgy tűnik eltüntették az ovis-fórumomat:(. Szóval mint mondtam, a fiam oda járt. Ötödikbe vettem ki, de most azt mondom, nem kellett volna. Csak ott a tanárnő elég gyenge volt. Azért volt jó viszont neki a módszer, mert ő egy elég stesszelös emberke, a mai napig borzasztóan megviseli minden megmérettetés. . . A másik dolog meg, hogy ott a suli egy rendes állami iskolában működött, és voltak surlódások. . .
  49. pitak
    Offline
    2003. Április 28. 23:102.
    Szia. Mi meg éppen egy Waldorf-ovi beindításával foglalatoskodunk. Érdekelne, hogy Ti hogy alakultatok?Szülői kezdeményezés?Már indítottam is egy topicot, ahol én is segítséget kértem. Nekem a fiam járt W. isibe, az említett topicba le is írtam, és ott mások is írtak tapasztalatokat. Mesélj akkor légyszi, nagyon várom!!
7 8 9 10 11