Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Fizetés a neten
Sziasztok!
Hogy működik a netes fizetés? Pl. foglaltam szobát a booking.com-on, és az olasz szálloda többet vont le.
Sajnos csak most láttam az e-bankon keresztül. Ha boltban vásárolok, ott a PIN kód beütése mellett látom a levonandó
összeget. A szoba foglalásakor meg kellett adni a bank kártya számomat, lejáratot. Mi véd meg attól, hogy ne verjenek át?
Nem tudom, ez hogy működik. A CIB ügyfélszolgálatosa nem tudott korrekt magyarázatot adni erre.
Én azt hittem, hogy a neten lévő dolog rendelésekor a bank is látja, mennyi összegért vettem valamit, és csak annyit enged levonni. De úgy tűnik nem így van.
Korábban ilyen esetre nem volt példa, azért sem értem. Az olasz szállodának írt levelemre, meg érdemi válasz nem jött, csak mellébeszélés. Hülyének néznek. Most írtam nekik újra.
Mi a megoldás? Kérjek egy második kártyát, és arra csak annyi összeget utaljak át, amit levonhat az adott szolgáltató?
Köszi szépen, ha valaki ezt elmagyarázza nekem.
Ez nem így van, a booking szokott pénzt levonni.
Nekem is volt ilyen, év eleji foglalás szeptemberi teljesítés. Nekem valamikor augusztusban emelték le a kártyámról, igaz nekem előtte is rendelkezésre állt a pénz.
Ha jól emlékszem már előtte is lefoglalták rajta az összeget.
Nekem az volt a furcsa a booking -nal ,hogy mikor maganszallasoknal foglaltam ,mindig kaptam egy e-mail -t a tulajtol ,hogy kuldjek neki eloleget erre es erre a bankszamlara ...mikor a booking oldalon ott volt a hitelkartya biztositeknak es az volt irva ,hogy nem kell eloleg ...szallodak eseteben ez sosem fordult elo
Nem ertem ,hogy miert csinaljak ezt - en lemondtam azonnal ezeket a szallasokat / kulonben nekem nem volt mas rossz tapasztalatom ... korrektek voltak mindenhol -kiveve egy magyar szallodat ,ahol masfajta szobakat adtak ,mint ,amit kertunk ...
______
de jartunk ugy nemreg internetes jatek vasarlasakor ,hogy a meghirdetett nagyon alacsony ar 10 -eset vontak le ...
tul sok mindent nem tehettunk ....a reklamalo e-mail -re nem valaszoltak ...
Sziasztok ! Nekem is lenne kérdésem a bookingal kapcsolatban. 2 napja foglaltam szállás Thaiföldre. A hotel írta,hogy foglalás után bármikor leemelhetik a teljes összeget. Ez nem is lenne probléma csak-hogy most még nincs rajta elég pénz. Ilyenkor mi történik ? Törlik a foglalást vagy megpróbálja később levonni. Az utazás egyébként szeptemberben lesz. Előre is köszönöm a válaszokat !
Elolvastam töviről hegyire.
Semmilyen plusz költséget nem tüntettek fel. 351 Euró-ról szól a visszaiagzolás, és a számla is amit kaptam.
A bankban elindítom a reklamációt.
Különben ingyen internet kártyát igényeltem tegnap, amivel ezentúl fogok fizetni a neten.
Mindenkinek köszönöm a tanácsot.
17 euró miatt nem érdemes kiváltanod egy új bankkártyát többezer forintért, mikor már az előző kártyaszámot úgyis tudja a szálláshely...
A visszaigazoló e-mailt alaposan áttanulmányoztad? Vonhatnak (befoglalhatnak) kauciót, ez hozzáadódik a fizetendő összeghez, később azonban nem vonják le, ha minden rendben a szállás elhagyása után. Vannak még trükkös különszolgáltatások, pl. lemondási biztosítás, lehet, hogy ezt vagy ehhez hasonló extra díjat vontak tőled. Azért írom, hogy trükkös, mert ott van, kiválaszthatod vagy nem, de rendszerint apróbetűs, képernyőszéli dolog. Sajnos figyelni kell, de hát hol nem?
Másrészt: a bank nem látja, hogy a szolgáltatónál mennyit "kellene" fizetni, átjön egy összeg hozzá automatikusan, TE leokézod, bank levonja, átteszi vagy befoglalja a szolgáltatónak és ennyi. A vásárlónak kell figyelnie, hogy a banki tranzakció annyi legyen, amennyit rászánt a dologra és ne több.
Mindenkinek köszi a választ.
17 euroval többet vontak le.
A második levélre is csak mellébeszéltek.
Az lesz, hogy kérek egy külön bankkártyát, amin csak az átutalandó összeg lesz.
Még egyszer köszi Nektek..
Az olaszoknál sajnos ez előfordul. Reklamációnál is sokszor csak mellébeszélnek. Nehezen tudod velük szemben az igazad érvényesíteni.
Mindenképpen javasolt egy olyan bankkártyával fizetni, amin csak internetes vásárlásra tartasz kevés összeget. Ha átvernek, buksz mondjuk 20 ezer forintot, de nem a fizetésedet vagy hitelkártya esetén több százezer forintot.
A konkrét esetben nem írtad, hogy mennyivel vontak le többet, tehát hogy elírás lehet, vagy átváltásból eredő különbség, esetleg a bank számolt fel külön díjat a váltásért?
szerintem a bookingnak irj, h mi tortent.
Ez nagyon kulonos sztori.
Evek ota a bookinggal foglalok szobat. Mindenhol kiemelik, hogy nem vonnak le penzt, csak befoglaljak. Ott a szallodaban fizetem mindig. Egy esetben vonnak le penzt, ha nem torlom a szallast es nem jelenek meg, de akkor is ertesitenek rola a bokkingtol.
utóbbi lehet, azt gyanítom.
A bankkártyás fizetésnél jóvá kell hagynod, a pontos fizetendő összeget. Tehát láttad, látnod kellett, hogy több mint amit fizetni szerettél volna.
Vagy forint kártyáról fizettél más pénznemben és az átváltások után sokallod az összeget?