Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Lézerblokkoló helyett
Készül a lézerblokkolók betiltásáról a rendelet.
Nem az esztelen száguldást támogatom, de pártunk és kormányunk olyan mértékű büntetést vezetett be, és olyan módon mérnek, ami vérlázító.
Láthatóan nem a balesetek csökkentésének szándéka, hanem a minél több pénz beszedése izgatja őket.
Persze, eddig is volt módszer a traffipaxok jelzésére. Az autósok villognak, rádióknak telefonálnak, vagy taxisok cébézik hol látnak mérőautót.
Létezik egy közösség (Waze) akik Magyarországot térképezik fel, jártukban-keltükben. Így próbálnak egy élő navigációs programot készíteni. És menet közben jelzik a dugót, balesetet, és a rendőrt (trafipaxot) is.
Ha van okostelefonod, adatelőfizetésed, te is lépj be. Élvezd az információt és ossz meg te is másokkal.
iPhone, androi, symbian, windows mobil platformra is létezik.
Más is ajánlja. :)
http://index.hu/tech/2012/05/16/traffipax_ellen_is _segit_a_technika/
" Már a fidesz szerint is elviselhetetlenek a kresz bírságok"
Még érdekel valakit, hogy mi a fidesz véleménye?
Pláne itt
Már a fidesz szerint is elviselhetetlenek a kresz bírságok. Nem arányosak, a több szabálytalanságot is elkövetők elleni szankciók pedig olyan súlyosak, hogy a vidéken dolgozók megélhetését is veszélyeztetik.
És ez kit érdekel? Ne szabálytalankodjon, főleg ne sokszor.
"Nem, én sem vagyok szent, elöfordul, hogy 55-tel megyek 50 helyett, vagy elnézek egy táblát. De mivel alapvetöen igyekszem betartani a szabályokat, nem hibázom gyakran, így aztán nincs szükségem arra sem, hogy védjem magam a lebukástól."
Ja. Egészen addig, amíg nem kapsz egy irdatlan összegű csekket egy apró szabályszegésért.
Tudod mit szokott mondani a kutya gazdája, mikor az megharap valakit?
Sosem csinált még ilyet...
Már a fidesz szerint is elviselhetetlenek a kresz bírságok. Nem arányosak, a több szabálytalanságot is elkövetők elleni szankciók pedig olyan súlyosak, hogy a vidéken dolgozók megélhetését is veszélyeztetik.
"Soha nem csinálok nyilvánvaló szabálytalanságot. Mindig ügyelek arra, hogy ne álljak meg tiltott helyen, ne lépjem túl a sebességhatárt. De a szabályokat nem könnyű betartani. Budapesten például a tömeg olyan dinamikát diktál az utakon, hogy hiába próbálok jogkövető magatartást tanúsítani, nem mindig lehet megállni egy lámpánál, mert félek, hogy hátulról legyalulnak."
Cikk
http://index.hu/belfold/2012/ 04/26/a_kresz_mar_munkahelyeket_veszelyeztet/
Valóban, a sebességkorlátozások a mi (emberek) érdekében születnek.
Én sem értek egyet ezek folyamatos megsértésével. Viszont nem lehet minden helyzetre az általános szabályokat alkalmazni, és egy gondolkozó ember néha átlépi a szabályok állította kereteket.
Például hajnali kettőkor is működik a gyalogátkelő helyen a lámpa. Pirosat mutat, forgalom semmi, sehol egy jármű. Nyilván egy jó germán megvárja a zöldet, de egy bunkó kelet-európai olyan simán átmegy a másik oldalra, mintha járda lenne ott.
Az autópályán 130km/h a sebességhatár. De száraz napsütéses időben, nulla forgalom mellett a 200-as sebesség sem veszélyesebb sokkal egy biztonságos autóval, mint a 130.
És akkor egy tévhit. Írják a statisztikák, a balesetek hány százaléka történik gyorshajtás miatt. Nem árt tisztában lenni vele, ezek nagy része, relatív gyorshajtás, amikor betartod a sebességhatárokat, de ez is több, mint amennyit az útviszonyok lehetővé tennének. És ezt semmilyen traffi nem szűri ki.
Bocsi, de kinek is öltem vagy tettem nyomorékká anyját, apját vagy testvérét?
Lehet, hogy még senkinek sem, de minden egyes alkalommal, amikor túlléped a sebességhatárt, jelentösen megnöveled ennek a kockázatát. Akármilyen hihettlen, a sebességkorlátozás biztonsági célokat szolgál, és ezen egy-két kirívó eset nem változtat.
Tudod az a baj, hogy aki túllépi a megengedett sebességet, az fel van készülve az általa okozott veszélyhelyzetre
szép lenne, ha legalább így volna, de nem hiszem, hogy ez az általános. Hányszor hall az ember gyorshajtás miatt a fára tekeredett autóról?
Amúgy meg valahogy az az érzésem, hogy aki azt hiszi, rá nem vonatkozik a sebességkorlátozás, az bizony hajlamosabb egyéb szabályokat is mellözni (pl. piros lámpa, stop tábla és társai).
Nem, én sem vagyok szent, elöfordul, hogy 55-tel megyek 50 helyett, vagy elnézek egy táblát. De mivel alapvetöen igyekszem betartani a szabályokat, nem hibázom gyakran, így aztán nincs szükségem arra sem, hogy védjem magam a lebukástól.
ALAP, hogy nem mindenki, alap, hogy mindig vannak kivételek!
Akkor általánosítás, ha azt mondod, mind 1 szálig ilyen olyan amolyan.
Akkor mindkettőnek.
Azért írtam, hogy valamilyen szinten .... mert teljesen nem, hiszen minden embert nem lehet egy kalap alá vonni. Sőt minden hibázó embert sem, sőt minden szándékosan hibázót sem. Ez annál sokkal összetettebb kérdés. Ezért felesleges is ennek meghaladására az Nlc fórumát koptatni:-)))
Nincs jogkövető zsigeri szemlélet.
Valamilyen szinten érhető a felháborodásuk, mert az egyiknek közúti balesetben halt meg hozzátartozója
Tudtommal mindkettőnek. :(
De egyiknek sem én vagyokn az oka, mégcsak a hozzám hasonló emberek sem.
Így van!
Meg nem olyan helyen, ahol rád akarják verni a sebességkorlátozást, pedig nem is volt kint olyan tábla, sőt nem is volt igazából sebességkorlátozás .... csak ugye a saját figyelmetlenségüket könnyebb hazugsággal palástolni.
Írtam a férjem jogosítvány bevonásáról ... az sem volt más, emberi figyelmetlenség, de nem ismerték el. Végül is megszüntették az eljárást. Ha nem vagyok rámenős, akkor 4 hónapig nem lett volna jogosítványa .... ebből él, négy hónap totál kiesés. Persze a panaszt, hogy nem tud dolgozni, és jogtalanul vették el, stb., elutasították rögtön .... majd három hónap múlva lezárták az eljárást, és tulajdonképp egy himi-humi értelmetlen indokolás volt ... na, mindegy .... Szóval ma Magyarországon azért nem minden úgy megy, ahogy mennie kellene ....
Lehet, hogy vannak akik körültekintően és az ésszerűség határain belül lépnek át ésszerűtlen szabályokat, sőt, remélem ez a többség, de vannak akik nem. Nos amit most itt ajánlasz, az nekik pont segítség a felelőtlenségük kivitelezéséhez.
Nem állítom, hogy személy szerint te olyan felelőtlen lennél, de az hogy ezzel a topikkal nekik segítesz, szerintem ez belátható.
De nem ott ahol a rokihelyen parkoló is vitatja, hogy szegi a szabályt.
Igaz.
Apró megyjegyzés: Ez az elv ott tud maradéktalanul érvényesülni, ahol valóban csak akkor büntetnek, ha hibázol, nem pedig úgy is, hogy nem is követtél el semmit, tudod, élni és élni hagyni.
Igen, jobban jarok a lopassal,mint a gyorshajtassal. Olcsobb buntetesi tetel.
10 lopasbol 1x elkapnak, mekkora buntit kapok? (lasd pl bakacs szalami.)
10 gyorshajtasbol 1x elkapnak, mekkora buntire szamithatok? ...
Tehat a magyar kormany a lopast tamogatja?
(egyebkent ne keverd,a gyorshajto nem sert tulajdonjogot)
A heli jol lathato helyen van,nyugtatolag hat az emberekre a rendori jelenlet ,es nem bokor mogott ,tenyeret dorzsolve varakoznak.
Sot, a fixen kitett sebessegmerok is jogosak , jobb helyeken olyan helyre teszik ezeket,ahol sok volt a baleset.
Egyebkent pedig csak meg kell nezni a kozbeszerzest ki szallitja be ezeket az uj meromuszereket...
( amiknek az arat ugyebar ki kell termelni ,meg akkor is ,ha amugy szarabb minoseguek,mint amiket voltak)
De azért azt sem kell gondolni, hogy az, aki 50 helyett 55-tel megy, az már tuti, hogy gyilkos, és tojik az emberiségre ..... főleg ilyen helyen, ahol teljesen ésszerűtlenül vannak, vagy épp nincsenek táblák, jelzések, és sok esetben hoznak betarthatatlan intézkedéseket.
Valamilyen szinten érhető a felháborodásuk, mert az egyiknek közúti balesetben halt meg hozzátartozója, egyébként pedig az való igaz, hogy ami előírás, azt be kell tartni. Szerintem ezzel Te is így van, én is, és mások is.
Azt viszont elég nehéz megérteni, hogy az élet nem csak fekete és fehér. Tehát nem csak olyan emberek vannak, akik 100%-ig mindent betartanak, meg olyanok, akik semmit, és xarnak mindenre. A két szint között van átmenet. Többek közt van az ésszerűség határain belül maradó, körültekintő, néha szabályt szegő ember. Meglátásom szerint nem ez a csoport az, aki baleseteket okoz, vagy balesetveszélyes helyzetet teremt. Nekem pl. még nem volt ilyen.
Las Vegas Phoenix között a 93-on láttam heliről mérést, akkor a rendőr a sumák, mert elakarja kapni a simlist?
Én is így tanultam anno, és ezért nem értem a dolgot! Egyszer hajnalban Ausztriában büntetett meg a rendőr ezért, nem volt senki az úton rajtunk kívül, nem mentünk gyorsan, épp akkor váltott a lámpa, a lányom a hátsó ülésen aludt. Még vészfékkel is becsúsztunk volna.
Egyébként olyan volt, nem vészfékkel megálltunk a sárgánál és a mögöttünk jövő telefonáló beleszaladt a miénkbe.
Rohadt egy pénzgyűjtés az egész!!!
Nyugi:-))) Én is úgy vezetek (és élek), hogy igyekszem és akarom is betartani a szabályokat, de elárulom (és rohadjak meg), de tolattam már be egyirányú utcába, mert csak ott láttam parkolóhelyet (kb. 8 m-t kellett tolatnom), és olyan is volt, hogy megfordultam záróvonalon (igaz közel-távol nem volt senki, teljesen belátható útszakasz volt, stb.), sosem büntettek meg, ha megbüntetnének kifizetném, de mondom, betartom a szabályokat, de vannak olyan élethelyzetek, amikor ezek - józan gondolkodással, körültekintéssel és nem notóriusan - de megszegi az ember, pl.: krva hosszan záróvonal van, de akkor eszedbe jut, hogy a gyerek cumisüvegét otthon felejtetted, nem jön senki, se elől, se hátul, tök üres minden (mondjuk, mert hajnal 5 óra van), és akkor hopsz, megfordulsz a záróvonalon, senkit sem veszélyeztetve.
Én azt gondolom, hogy azok, akik szabályszegés miatt okoznak közúti balesetet, azok nem is gondolkodnak azon, hogy szabályt szegnek, mert ez fel sem merül bennük, vagy a rosszabbik, egyszerűen nem ismerik a kreszt (mert ilyen is nagyon sok van).
a rendorf is sumak, a bokor mogul muszerezik.
alljon ki , nyilt terepre, hogy o most itt FEGYELMEZ.
Azert alljon oda,hogy lassak es betartassa a szabalyokat, ne azert,hogy egy kis mellekest gyujtson, vagy begyujtse az emberektol a kovetkezo Pinter Sandor ujabb szerzodeseire valot.
Tudod kik még veszélyesek, azok a 70-80 éves nénik bácsik, akik úgy gondolják, hogy még alkalmasak a közúti közlekedésre?!
Múltkor láttam egy férfit, ott volt tőle 10m-re a szirénázó mentőautó, ő meg folyamatosan az ellenkező irányba nézett, valószínűleg hallotta a mentőautót, de halvány fogalma nem volt, hogy merről jön.
Na ez veszélyes!!!! De ezt még sem büntetik!
Ezt most nem értem kristálytisztán:-)))
Az autós jelzőlámpa sárga fénye nem azt jelezte eddig, hogy vigyázz paraszt, mindjárt piros??? Mert én eddig úgy voltam ezzel a jelzéssel, hogy ha biztonságosan (nem satufékkel) meg tudtam állni, akkor megálltam, de ha már épp a lámpa alatt, előtt (10 m-re) voltam, akkor kicsit ráléptem és átmentem. Sosem piroson, akkor inkább a satufék, bár erre még sosem volt szükség.
Indulásnál is, a sárga a készültséget jelenti, hogy tudd, mindjárt zöld, és mehetsz.
Arról nem is beszélve, hogy a sárga az nem tilos, csupán jelzés, hogy tilos lesz. Azt is oktatják, hogy a sárgánál Te döntöd el, hogy átmész vagy biztonságosan meg tudsz még állni. Mert sárgára ugye meg lehet állni a kereszteződés közepén is...De meg lehet állni a lámpa előttúgy is, hogy mindenki repül a kocsiban vagy épp a mögötted lévő beléd csattan...
A másik fele. Ha zöldre vált a lámpa, akkor is előbb úgy hajthat be valaki a kereszteződésbe, hogy meggyőződik arról, hogy azt mindenki elhagyta a kereszteződést és/vagy behajtással nem okoz balesetet, dugót stb.
Már nem tudnak mit kitalálni, hogy pénzt szedjenek be.
Majd lesz pofára esés, amikor egyre többen leteszik a kocsijukat, átülnek bringára, akár 20-30 km miatt is.
Akkor majd szedhetnek attól, akitől akarnak.
Csak látnám már az intézkedések, szabályok többségében a logikát.
Vagy azt, hogy a zajvédő falak mellett lecserélik a sebességkorlátozó táblákat. A falat azért építettek meg, mert zajos volt az út és max. 50 km/h-val lehetett menni a zaj miatt, hogy ne zavarják az ott lakókat. Fal van, 50 km/h maradt. A 3 sávos úton csak araszolni lehet.
Az már senkinek nem jut eszébe, hogy a lassan haladó autó több káros anyagot bocsát ki, mint a tempósan, nagyobb sebességgel haladó, mert az átutazási idő is rövidebb.Viszont jól lehet mérni a kocsikat a felüljárókról...
sot, bmv-bel , korforgalomban siettem, ezert a belso zarovonalra rament a kerekem.
rendor megallit, 2en vannak bizonyitjak a szabalysertest.
kijott a csekk, k__vaanyjazva befizettem.
(mennyiben is veszelyeztettem barkit is???)
ugyhogy errol szol a bokorbol sebessegmeres ,leszarjak a kozlekedesi moralt ,meg az embereket is - csak a love kell nekik.
nyomozoi osztalyt persze nem bovitik,az nem olyan gyumolcsozo a statisztikakban sem.
...csak a tuntetesek ellen a rohamrendorseget meh tek-et.
Pontosan igy van...
Én Svédországban 300 km..utána Dánia 200 majd Német o. 900..Cseh--Szlovákia..szoktam menni évente kb 2 x..majd vissza..soha sehol semmi gond a sebesség betartása..De amikor beérek Magyarországra és "csak" 130 megyek az autopályán akkor biztosan odaáll valaki mögém 4 méterre és dudál meg villog.....egész europában nincsen annyi idegbeteg autos mint otthon..ott mindenki mindig siet..
a forgalom veszelyezteteseert is fizetni fogsz.
engem mar buntetett meg rendor csikorgo fekezesert,mert nem akartam atmenni a sargan.
mogottem sem jott senki.
ugyhogy erre megy ra a magyar rendor,nem a betorore.