Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba
 
Kedves Fórumozók!

Felhívjuk figyelmeteket, hogy a politikai topikokat csak a jogszabályokban kötelezően előírt mértékben moderáljuk, ezért itt fokozott a személyeskedés, vita, anyázás veszélye. Aki ezekbe a topikokba ír, illetve ezeket olvassa, készüljön fel lelkileg, és húzzon vastag bőrt a várható virtuális pofonok ellen, mert a moderátorok itt NEM törlik a bántó hangvételű hozzászólásokat, ha azok nem sértenek személyiségi jogokat, vagy egyéb jogi előírásokat.

A moderálással kapcsolatos további részletek a Felhasználási Feltételekben (http://www.nlcafe.hu/felhasznalasi) olvashatók.

Üdv: a moderátorok
Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba

MSZP feltalálta a melegviz

kivi39
Létrehozva: 2009. február 20. 08:36

Sziasztok!

 

Nem akarok politizálni, valószínűleg nem is fogok hozzászólni ehhez a topichoz, de ezen a cikken jót nevettem. Az MSZP feltalálta a melegvizet. Mintha ezt a rendszert pont ők szüntették volna meg.

 

Megvilágosodtak a szocialisták

A szocialisták is beismerték, hogy jelenlegi formájában kudarcot vallott az integrált oktatás. Tatai-Tóth András (MSZP) szerint az utóbbi években csak törvényeket alkottak, és az erőszakkal összezárt osztályokból elmenekültek a nem roma tanulók.



A lecsúszott családokat úgy tennék érdekeltté az iskoláztatásban, hogy tanuláshoz kötnék a családi pótlékot.

(Részletek a Magyar Nemzet 2009. február 20-i számában.)

  1. 2009. február 20. 12:2851.
    Segély szempontjból egyetértek. Ahol nincs munka 50 km-es körzetben ott nem is lesz. Nem a munkának kell megkeresni az embereket, hanem fordítva. Ennyi erővel te is beköltözhetnél egy zsákfaluba aztán járnál a segélyekért, mert nincs munka. Azelőtt is voltak ingázók, most miért nincsenek? Magyarázatot mindig lehet találni arra, hogy miért nem dolgozol, ha, amint írtad úgy is kapsz annyit, mintha dolgoznál, csak az adófizetőknek van tele a tökük ebből, hogy százezreket tartsanak el, nekik meg ne jusson semmi olyasmire amire szükégük lenne.
    előzmény:
    kivi39 (49)
    2009-02-20  12:13
  2. 2009. február 20. 12:2350.
    Én meg pont azt javasolta, ha olvastad, hogy jelentse.
    előzmény:
    etilany (48)
    2009-02-20  11:56
  3. 2009. február 20. 12:1349.
    Piggy írta, nem én. Én csak azt mondtam, hogy szerintem nem kell általános iskolában integrálni a cigány gyerekeket, mert sok esetben annyira más a hátterük, hogy egyszerűen nem lehet. És én azért nem dzsumbujoznám le a cigánylakta településeket. Legalábbis nagyon nem mernék általánosítani. Mert igazad lehet, de az is igaz lehet, hogy nagyon nehéz ott dolgozni, ahol 50 km-es körzetben nincs munka. Ráadásul a kormány segélycsomagjai miatt nem is nagyon éri meg dolgozni ilyen helyeken. A múltkor beszélt egy cigány asszony a tévében. Ő ha elmenne dolgozni, akkor havonta 6 ezer forinttal kapna többet, mint most a segély. Így viszont otthon van a családjával. Ez a segélyesdi egy komoly őngól a kormány részéről.
    előzmény:
    jeltelen (47)
    2009-02-20  11:55
  4. 2009. február 20. 11:5648.
    Gondolom, aki az ellenőrzést javasolta, abból indult ki, hogy a pedagógus NEM jelenti, hogy a gyerek nem jár iskolába
    előzmény:
    jeltelen (45)
    2009-02-20  11:51
  5. 2009. február 20. 11:5547.
    Te írtál cigány óvónős példát arra reagáltam. Egyébként miből gondolod, hogy a mostani óvónők nem elhivatottak. Megteszik amit meg tudnak. A dzsumbujba meg ne kívánd, hogy egyedül elmenjenek meggyőzősdibe, mert annyira senki sem elhivatott.
    előzmény:
    kivi39 (43)
    2009-02-20  11:45
  6. 2009. február 20. 11:5446.
    Azt hiszem, Böjte Csabára gondolsz:). Egyébként tényleg lehet eredményeket elérni csak nagyon lassan, és nagyon sok türelemmel, és ha nem számolnak az első kudarcok lehetőségével, az egész program leáll, még mielőtt igazán eredményes lehetne....Sajnos...
    előzmény:
    kivi39 (44)
    2009-02-20  11:49
  7. 2009. február 20. 11:5145.
    Ezzel azt akartam érzéketetni, hogy 4 embert fizet, az általam ajánlott egy helyett és ugyanott tart.Arról nem is beszélve, hogy ezt folyamatosan kell csinálni. Feleslegesnek tartok ekkora apparátust, ha egy sima irásos jelentéssel el lehet intézni a dolgot. Ez a négy másik ember egy lépéssel sem jutott tovább.
    előzmény:
    etilany (42)
    2009-02-20  11:45
  8. 2009. február 20. 11:4944.
    Van Erdélyben egy ferences rendi szerzetes (ha most agyonütsz sem jut sajnos eszembe az atya neve, bocs). Ő mesélte, hogy ugyanebbe estek bele ők is, amikor elkezdték az iskolájukat. De előbb-utóbb elérték, hogy a gyerekek tanították meg a szülőket mindenre, amit ők tudtak. hatott, csak nagyon lassan.
    előzmény:
    etilany (40)
    2009-02-20  11:37
  9. 2009. február 20. 11:4543.
    Én nem hiszem, hogy feltétlenül cigány származású óvónők, pedagógusok kellenének. Ha valaki igazán elhivatott, ha igazán szereti azokat a gyerekeket, akikkel foglalkozik, akkor ezt nagyon hamar megérzi a másik fél és el fogja fogadni. lehet, hogy eleinte nehezen megy, de amikor a tanítónő másodszor megy el a családhoz és beszélget a szülőkkel, hogy Pistike milyen sokat tud, milyen ügyes és milyen jól halad, de szükség lenne még erre vagy arra és ha a szülők megengedik, akkor ő így vagy úgy tud segíteni, akkor el fogják fogadni őt. Egy ismerősöm az építőiparban dolgozik. Pár éve az Aggteleki Nemzeti Parkban dolgoztak és nagyon sok segédmunkásra volt szükségük. Azt mesélte, hogy a cigányok részéről a bizalmatlanság addig tartott, amíg észre nem vették, hogy a magyar ugyanannyi pénzt kap és ugyanolyan munkát várnak el tőle. Mihelyst egyértelművé vált, hogy ők egyformán embernek, munkásnak tartják ezt is azt is és ugyanazt várják el, ugyanúgy is dolgoztak és egy hang nem volt, mert érezték a megbecsülést. Ez szerintem működne a tanítás terén is, de annyira belegabalyodtunk ebbe a hülye integrációba, hogy el sem gondolkodnak azon, hogy ez akár káros is lehet.
    előzmény:
    jeltelen (10)
    2009-02-20  09:32
  10. 2009. február 20. 11:4542.
    Nem egy gyerek felderítésére fizeted a 4 vagy akárhány "ellenőrt"....gondolom ha 10 vagy 20 vagy akárhány hiányzik, ugyanazok az emberek fognak eljárni....
    előzmény:
    jeltelen (41)
    2009-02-20  11:37
  11. 2009. február 20. 11:3741.
    Ok. Akkor a szakfelügyelő után még két- három ember felkeresi a szülőket, és?Eddig 4 ember fizettünk 1 gyerek felderítésére, ellentétben az általam ajánlott jelentéssel, ami a suliban készül, és még mindig csak a felderítésnél tartunk. Mi van ezután szerinted?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_940001 (34)
    2009-02-20  10:49
  12. 2009. február 20. 11:3740.
    Azért nem ennyire egyszerű. Én tudok olyan alapítványi iskoláról amelyet kifejezetten hátrányos helyzetű cigány gyerekek számára hoztak létre. Még azt is megoldották, hogy az iskola bentlakásos legyen. Azaz hétköznap ott laktak a gyerekek, hét végén meg hazamentek. Az iskola igazgatója azt mondta, hogy gyakorlatilag minden amit hétközben sikerült elérni a gyerekekkel, az otthon töltött hétvége alatt semmivé válik. (És akkor még csak olyan egyszerű dolgokról van szó, mint a napi tisztálkodás, fogmosás stb.)
    előzmény:
    Vitosa (38)
    2009-02-20  11:29
  13. 2009. február 20. 11:3039.
    Értem, és megértem amit írsz. De ez a megoldás törvénytelen, és az SNI-s gyerekeket károsítják meg vele. Na ez az, amivel nem tudok egyetérteni!!!
    előzmény:
    bnagy (37)
    2009-02-20  11:27
  14. 2009. február 20. 11:2938.

    Igazad van!

     

    Itt nálunk, az egyik környékbeli faluban működik egy ilyen napközi ezeknek a gyerekeknek, és nagyon bevált. A gyerekek (főként cigányok) iskola után rögtön mennek a napközibe, ahol estig vannak (6-8-ig, attól függ). Imádnak ott lenni, sokszor haza sem akarnak menni. Itt kapnak megfelelő segítséget (gyógypedagógus), és hasznosan töltik el az idejüket. Eszükbe sem jut, hogy elcsavarogjanak, ne menjenek oda.

     

    Tehát csak meg kéne teremteni a feltételeket, a lehetőségeket, akkor lennének olyanok, akik igénybe vennék. 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_543634 (36)
    2009-02-20  11:21
  15. 2009. február 20. 11:2737.

    Teljesen jogos, amit írsz! 

     

    És igazad van abban is, hogy nem minden a pénzen múlik. De a legtöbb dologhoz mégis elengedhetetlen, és az iskolák kénytelenek a megoldásaikat a finanszírozási módokhoz igazítani, hogy a lehető legtöbb pénzt paszírozzák ki az államból.

    előzmény:
    Vitosa (35)
    2009-02-20  10:56
  16. Torolt_felhasznalo_543634
    Torolt_felhasznalo_543634
    2009. február 20. 11:2136.

    Tetszik ez a téma.

     

    Szerintem is hatalmas lemaradásban van az a gyermek, akivel az édesanyja/családja nem tud érdemben foglalkozni az első három évében, (játszótér, mondóka, ének, rajz, közös szeretetteljes családi programok).

    Jó lenne nekik külön ovi, ahol lelkes, elhivatott pedagógusok segítenének nekik felzárkózni. (és bigott emberek nem néznék hány lilabőrű, Herkules hívő van ott)

    A családi támogatást is érdemes lenne vmilyen formában ellenőrizni, kötelező isklába járni, esetleg ezeknek a gyermekeknek kötelezővé tenni a napközit ahol lehetőségük lenne egyáltalán elkészíteni a leckét és segítséget is kapnának.

    Nagyapám nevelőotthon igazgató volt, rengeteg története van olyan gyermekekről akik iszonyú családi körülményekből kerültek hozzájuk, és vitték vmire (persze sokan szakmunkások lettek, de volt aki visszajött nevelőnek)

     

    Egyébként az ellenőrzésről.

    Kisfiam két hónaposan szolidan egy hét alatt 1 kg fogyott, mert mindent kihányt. Hiába mondtam, hogy hány a gyermekem, csak legyintettek rá, hogy túlreagálom a  büfiztetést. Miután kiderült a baj, a védőnőnk 8 hónapos koráig felénk sem nézett, mint problémás családra, míg a barátnőmékhez, akiknél semmi gond nem volt ugyan úgy járt ki két hetente. 

    Én utána néztem mindennek, amit a védőnőtől kéne kérdezni szépen rendbe is jött a babám.

    Szóval csak arra akartam utalni, hogy ha már tőlünk undorodott a védőnő a gyermekem életének az elején egy igazi problémás családnél hogyan tudnának segíteni.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  17. 2009. február 20. 10:5635.

    Igen, nincs rendjén. Mert így megszámlálhatatlan gyerektől veszik el az esélyt arra, hogy normális életet élhessen. Jónéhány külföldi példát tudok, ahol az időben elkezdett megfelelő fejlesztésnek köszönhetően még a középsúlyos fogyatékos gyerekek között is jópáran érettségiztek, sőt van aki még főiskolát is el tudott végezni. Ennyi múlik "csak" azon, hogy megkap-e a gyermek minden segítséget vagy sem.

     

    Azt hiszem, hogy a társadalomnak sem mindegy, hogy ezek a gyerekek amikor felnőnek hasznos, dolgozó tagjai lesznek-e a társadalomnak, vagy olyanok akiket egész életükben el kell tartani. Ezért szerintem itt nem csak arról van szó, hogy most épp az önkormányzatoknak mire van vagy mire nincs pénze. Itt emberéletekkel, sorsokkal játszanak, nem is kicsit! Ez viszont hatalmas felelőtlenség!

    előzmény:
    bnagy (33)
    2009-02-20  10:38
  18. Torolt_felhasznalo_940001
    Torolt_felhasznalo_940001
    2009. február 20. 10:4934.

    Utána szépen meg kell keresni a szülőket, nyilatkozatokat és igazolásokat beszerezni (pl. orvos). Szerinted az adóhivatal mit csinál? Addig keres, míg fel nem deríti a tényállást, majd előírja, mit kell teljesíteni és büntet, ha szükséges. Mit ér el vele? Kétségkívül az adófizetési fegyelem erősödését. Mindig lesznek olyanok, akik kibújnak alóla, de ha nem lenne ellenőrzés, akkor igazán nagyon kevesen fizetnének. 

     

    Szögezzünk le valamit kiindulópontként:

     

    Három darab állampolgári kötelezettség van az Alkotmányban: 

    1. honvédelmi kötelezettség

    2. közteherviselési kötelezettség

    3. tankötelezettség

     

    Ha az első kettőt valaki nem teljesíti, komoly eljárásoknak nézhet elébe. A harmadikat miért nem tudja az állami "erőszakszervezet" keresztülvinni? Holott nem kérdéses, hogy mindannyiunk érdekében megállapított kötelezettségről van szó.

    előzmény:
    jeltelen (31)
    2009-02-20  10:26
  19. 2009. február 20. 10:3833.

    Természetesen nem helyénvaló. De az a helyzet, hogy az állami támogatás csak a töredékét fedezi az iskolafennartás költségeinek, a többit az önkormányzatnak kell kigazdálkodnia sokszor a semmiből. Ez az, ami nincs rendjén.

    előzmény:
    Vitosa (30)
    2009-02-20  10:23
  20. 2009. február 20. 10:3332.

    Jó, tudom, hogy nem a legjobb példa. De arra próbáltam rámutatni, hogy nem arra kapnak pénzt az intézmények, amire igazán szükségük lenne. Olyan, mintha a családomnak nem lenne mit ennie, de kapok egy utalványt ingyen pedikűrre.

    előzmény:
    jeltelen (28)
    2009-02-20  10:20
  21. 2009. február 20. 10:2631.
    Ok. Akkor nézzük. Odamész egy suliba. Mondjuk találsz 30-40 gyereket aki nem jár, mint felügyelő. Utána mi van?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_940001 (29)
    2009-02-20  10:21
  22. 2009. február 20. 10:2330.

    Elhiszem, de azt a pénzt azért kapták, hogy az én (illetve a többi SNI-s) gyerekemre költsék. Nem másra! Mert ha nem rá költik, akkor törvényt szegnek Ez rendben van szerinted? Szerintem nem. Én egyszerűen "csak" azt várnám el, hogy a pénz oda jusson, ahová eredetileg szánták. Szerintem ez nem nagy kérés, és mellesleg ez lenne a törvényes.

    előzmény:
    bnagy (27)
    2009-02-20  10:14
  23. Torolt_felhasznalo_940001
    Torolt_felhasznalo_940001
    2009. február 20. 10:2129.

    Tudom, hogy sok iskola meg osztály van. De egy délelőtt végig lehet járni egy iskola összes osztályát. Az ellenőrzésnek van technológiája (most fogok vizsgázni belőle :). Nem kell ahhoz generálisan mindenkit leellenőrizni, hogy az ellenőrzésnek eredménye legyen. Maga az ellenőrzés lehetősége is visszatartó (azaz ebben az esetben iskolába vivő) erő. Aki éppen nincs ott, annál meg kell vizsgálni egyedileg az okokat, és aszerint eljárni, hogy mi az ellenőrzés eredménye, stb, stb.

     

    Az nem jó, hogy a pedagógus kizárólagos felelőssége az iskolába járatás "kikövetelése", és ebben nem kap segítséget a hatóságoktól. Pont ezért egyre több a támadás ellenük. A pedagógus csak egy eleme a tankötelezettségnek - minden jogosítvány és támogatás nélkül. Ráadásul olyan érzelmileg és egzisztenciálisan bevonódott ember, akitől nem lehet elvárni, hogy semlegesen viselkedjen.  Bebizonyosodott, hogy a személye nem elegendő a kivitelezéshez - tehát más eszközökhöz kell folyamodni mindannyiunk közös érdekében. 

    előzmény:
    jeltelen (19)
    2009-02-20  09:58
  24. 2009. február 20. 10:2028.
    Nem is hiszem, hogy egyelőre minden iskolát akadály mentesíteni lehetne, mert arra valóban nincs pénz, de nagyobb körzetenként egy-egy megoldható lenne, kialakítva benne a mellékhelyiséget is.
    előzmény:
    bnagy (27)
    2009-02-20  10:14

Címlap

top