Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Felhívjuk figyelmeteket, hogy a politikai topikokat csak a jogszabályokban kötelezően előírt mértékben moderáljuk, ezért itt fokozott a személyeskedés, vita, anyázás veszélye. Aki ezekbe a topikokba ír, illetve ezeket olvassa, készüljön fel lelkileg, és húzzon vastag bőrt a várható virtuális pofonok ellen, mert a moderátorok itt NEM törlik a bántó hangvételű hozzászólásokat, ha azok nem sértenek személyiségi jogokat, vagy egyéb jogi előírásokat.
A moderálással kapcsolatos további részletek a Felhasználási Feltételekben (http://www.nlcafe.hu/felhasznalasi) olvashatók.
Üdv: a moderátorok
MSZP feltalálta a melegviz
Sziasztok!
Nem akarok politizálni, valószínűleg nem is fogok hozzászólni ehhez a topichoz, de ezen a cikken jót nevettem. Az MSZP feltalálta a melegvizet. Mintha ezt a rendszert pont ők szüntették volna meg.
Megvilágosodtak a szocialisták
A szocialisták is beismerték, hogy jelenlegi formájában kudarcot vallott az integrált oktatás. Tatai-Tóth András (MSZP) szerint az utóbbi években csak törvényeket alkottak, és az erőszakkal összezárt osztályokból elmenekültek a nem roma tanulók.
A lecsúszott családokat úgy tennék érdekeltté az iskoláztatásban, hogy tanuláshoz kötnék a családi pótlékot.
(Részletek a Magyar Nemzet 2009. február 20-i számában.)
Igazad van!
Itt nálunk, az egyik környékbeli faluban működik egy ilyen napközi ezeknek a gyerekeknek, és nagyon bevált. A gyerekek (főként cigányok) iskola után rögtön mennek a napközibe, ahol estig vannak (6-8-ig, attól függ). Imádnak ott lenni, sokszor haza sem akarnak menni. Itt kapnak megfelelő segítséget (gyógypedagógus), és hasznosan töltik el az idejüket. Eszükbe sem jut, hogy elcsavarogjanak, ne menjenek oda.
Tehát csak meg kéne teremteni a feltételeket, a lehetőségeket, akkor lennének olyanok, akik igénybe vennék.
Teljesen jogos, amit írsz!
És igazad van abban is, hogy nem minden a pénzen múlik. De a legtöbb dologhoz mégis elengedhetetlen, és az iskolák kénytelenek a megoldásaikat a finanszírozási módokhoz igazítani, hogy a lehető legtöbb pénzt paszírozzák ki az államból.
Tetszik ez a téma.
Szerintem is hatalmas lemaradásban van az a gyermek, akivel az édesanyja/családja nem tud érdemben foglalkozni az első három évében, (játszótér, mondóka, ének, rajz, közös szeretetteljes családi programok).
Jó lenne nekik külön ovi, ahol lelkes, elhivatott pedagógusok segítenének nekik felzárkózni. (és bigott emberek nem néznék hány lilabőrű, Herkules hívő van ott)
A családi támogatást is érdemes lenne vmilyen formában ellenőrizni, kötelező isklába járni, esetleg ezeknek a gyermekeknek kötelezővé tenni a napközit ahol lehetőségük lenne egyáltalán elkészíteni a leckét és segítséget is kapnának.
Nagyapám nevelőotthon igazgató volt, rengeteg története van olyan gyermekekről akik iszonyú családi körülményekből kerültek hozzájuk, és vitték vmire (persze sokan szakmunkások lettek, de volt aki visszajött nevelőnek)
Egyébként az ellenőrzésről.
Kisfiam két hónaposan szolidan egy hét alatt 1 kg fogyott, mert mindent kihányt. Hiába mondtam, hogy hány a gyermekem, csak legyintettek rá, hogy túlreagálom a büfiztetést. Miután kiderült a baj, a védőnőnk 8 hónapos koráig felénk sem nézett, mint problémás családra, míg a barátnőmékhez, akiknél semmi gond nem volt ugyan úgy járt ki két hetente.
Én utána néztem mindennek, amit a védőnőtől kéne kérdezni szépen rendbe is jött a babám.
Szóval csak arra akartam utalni, hogy ha már tőlünk undorodott a védőnő a gyermekem életének az elején egy igazi problémás családnél hogyan tudnának segíteni.
Igen, nincs rendjén. Mert így megszámlálhatatlan gyerektől veszik el az esélyt arra, hogy normális életet élhessen. Jónéhány külföldi példát tudok, ahol az időben elkezdett megfelelő fejlesztésnek köszönhetően még a középsúlyos fogyatékos gyerekek között is jópáran érettségiztek, sőt van aki még főiskolát is el tudott végezni. Ennyi múlik "csak" azon, hogy megkap-e a gyermek minden segítséget vagy sem.
Azt hiszem, hogy a társadalomnak sem mindegy, hogy ezek a gyerekek amikor felnőnek hasznos, dolgozó tagjai lesznek-e a társadalomnak, vagy olyanok akiket egész életükben el kell tartani. Ezért szerintem itt nem csak arról van szó, hogy most épp az önkormányzatoknak mire van vagy mire nincs pénze. Itt emberéletekkel, sorsokkal játszanak, nem is kicsit! Ez viszont hatalmas felelőtlenség!
Utána szépen meg kell keresni a szülőket, nyilatkozatokat és igazolásokat beszerezni (pl. orvos). Szerinted az adóhivatal mit csinál? Addig keres, míg fel nem deríti a tényállást, majd előírja, mit kell teljesíteni és büntet, ha szükséges. Mit ér el vele? Kétségkívül az adófizetési fegyelem erősödését. Mindig lesznek olyanok, akik kibújnak alóla, de ha nem lenne ellenőrzés, akkor igazán nagyon kevesen fizetnének.
Szögezzünk le valamit kiindulópontként:
Három darab állampolgári kötelezettség van az Alkotmányban:
1. honvédelmi kötelezettség
2. közteherviselési kötelezettség
3. tankötelezettség
Ha az első kettőt valaki nem teljesíti, komoly eljárásoknak nézhet elébe. A harmadikat miért nem tudja az állami "erőszakszervezet" keresztülvinni? Holott nem kérdéses, hogy mindannyiunk érdekében megállapított kötelezettségről van szó.
Természetesen nem helyénvaló. De az a helyzet, hogy az állami támogatás csak a töredékét fedezi az iskolafennartás költségeinek, a többit az önkormányzatnak kell kigazdálkodnia sokszor a semmiből. Ez az, ami nincs rendjén.
Jó, tudom, hogy nem a legjobb példa. De arra próbáltam rámutatni, hogy nem arra kapnak pénzt az intézmények, amire igazán szükségük lenne. Olyan, mintha a családomnak nem lenne mit ennie, de kapok egy utalványt ingyen pedikűrre.
Elhiszem, de azt a pénzt azért kapták, hogy az én (illetve a többi SNI-s) gyerekemre költsék. Nem másra! Mert ha nem rá költik, akkor törvényt szegnek Ez rendben van szerinted? Szerintem nem. Én egyszerűen "csak" azt várnám el, hogy a pénz oda jusson, ahová eredetileg szánták. Szerintem ez nem nagy kérés, és mellesleg ez lenne a törvényes.
Tudom, hogy sok iskola meg osztály van. De egy délelőtt végig lehet járni egy iskola összes osztályát. Az ellenőrzésnek van technológiája (most fogok vizsgázni belőle :). Nem kell ahhoz generálisan mindenkit leellenőrizni, hogy az ellenőrzésnek eredménye legyen. Maga az ellenőrzés lehetősége is visszatartó (azaz ebben az esetben iskolába vivő) erő. Aki éppen nincs ott, annál meg kell vizsgálni egyedileg az okokat, és aszerint eljárni, hogy mi az ellenőrzés eredménye, stb, stb.
Az nem jó, hogy a pedagógus kizárólagos felelőssége az iskolába járatás "kikövetelése", és ebben nem kap segítséget a hatóságoktól. Pont ezért egyre több a támadás ellenük. A pedagógus csak egy eleme a tankötelezettségnek - minden jogosítvány és támogatás nélkül. Ráadásul olyan érzelmileg és egzisztenciálisan bevonódott ember, akitől nem lehet elvárni, hogy semlegesen viselkedjen. Bebizonyosodott, hogy a személye nem elegendő a kivitelezéshez - tehát más eszközökhöz kell folyamodni mindannyiunk közös érdekében.
"Ezért dühít iszonyatosan ami ma Magyarországon zajlik, mert szórják a pénzt számolatlanul, de nem ellenőrzik, hogy valóban oda megy, ahová kéne, és arra amire kéne. Miért nem ellenőrzi senki sem az iskolákat, miért nem nézik meg, mire költik a pénzt, amit az én-te-.... gyerekünkre kellene hogy költsenek, ehelyett millió más dologra költik?"
Nem hiszem, hogy szórják a pénzt, mert nem nagyon van mit szórni. Lehet, hogy más dologra költik, mert lyukakat foldozgatnak, és éppen azt tömik be vele, ami a legsúlyosabb. Pl. kifizetik a gázszámlát belőle. Mert sok önkormányzatnál bizony ez is gondot jelent.
Az talán ésszerűbb, hogy milliókból megvalósítjuk az akadálymentesítést az iskolában, ahová még soha nem járt mozgássérült gyerek, de nincs pénz tornateremre. Tudom, hogy nem szerencsés a példa, mert bizonyára rettenetes dolog lehet kerekesszékkel közlekedni egy nem akadálymentesített épületben, de én inkább költeném a pénzt egy olyan létesítményre, amit 300 gyerek használ, mint amit nagy valószínűséggel egy sem.
Tudom, hogy nem jól van ez így, az lenne a legjobb, hogyha mindenre jutna. De ha nem jut, akkor muszáj rangsorolni....
Abban sajnos igazad van, hogy 15 gyerek nagyon sok, ha mind SNI-s, képtelenség egyénre szabottan foglalkozni velük.
Tavaly a lányomék 11-en voltak az osztályban, semmit sem fejlődött, nem volt idő arra, hogy külön foglalkozzanak a gyerekekkel.
Idén olyan osztályba jár, ahol 6 az osztálylétszám, van 2 gyp. és 2 gyp. asszisztens, tehát 2-3-an általában mindig bent vannak az osztályban. Valamint minden gyereket minden nap kivisznek még plusz egyéni fejlesztésre. Év eleje óta annyit fejlődött, hogy csak lesek. Mert itt megkapja a megfelelő segítséget mind emberileg (pedagógus), mind eszközökben. Itt tényleg rájuk költik a pénzt! De ez ritka mint a fehér holló, és egészen eddig én is csak azt láttam, hogy kapják rá a pénzt, de ő abból szinte semmit sem kap vissza.