Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Közlekedés autóval és BKV-val - Mission Impossible?
2014-12-19 18:311.
Létrehozva: 2014. december 19. 18:31
A hiányzó P+R rendszer egyike Budapest régóta megoldatlan problémáinak. De tényleg, van ebben a városban bárki, aki át tud szállni az autójából egy tömegközlekedési eszközre úgy, hogy nem kell húsz percet gyalogolnia?
Nők Lapja Café: Közlekedni kocsival + BKV-val = Mission Impossible
Nők Lapja Café: Közlekedni kocsival + BKV-val = Mission Impossible
A legviccesebb az, amikor nemhogy létesítenének minél több P+R parkolót, hanem még a meglevőkből is elvesznek!
Ahogy nálunk is történt. Épült egy óriási közért (kong az ürességtől), és csak a saját vásárlói részére használható parkoló lett egy jó nagy terület, ahol legalább 15-20 autó elfért eddig.
Márpedig néha muszáj autóval menni, főleg ha sokat kell cipelni. A gurulós bevásárlókocsit nehéz feldobni a villamosra, buszra, ha az nem alacsonypadlós.
Magam is pártolnám a P+R rendszert, pedig vállalkozó vagyok, nem csak munkába járásra használom a személygépkocsimat.
Többször kerültem olyan helyzetbe, hogy választanom kell: veszek 4 BKV jegyet kb.1300,- vagy megyek kocsival 400,- a benzin 400,- a parkolás!
A nem létező vagy nem használható P+R parkolók is visszatartanak attól, hogy "tömegközlekedjek".
Megoldás: P+R parkolók telepítése a bevezető járatok csatlakozásához és kedvezményes autós jegy és bérlet. Mondjuk egy jegy a saját kocsimra érvényes (pl.befizetett kötelező biztosítási) igazolással 100,- Ft.
Javasolnám azt is, hogy az agglomerációból érkezők ritkítása végett a dugódíjat a főváros határában húzzák meg. (Aki aznap nem ment KI, annak az első BE lépése pl: 200 Ft.)
Ebbe nem rokkanna bele senki, de jelentős bevételt hozhatna akár P+R parkolók létesítésére.
Végülis az agglomerációban lakók nem Budapestet támogatják az adójukkal (SZJA, Teljesítmény adó) hanem a lakhelyüket, ugyanakkor életszerűen Budapesten élnek. (Orvos, vásárlás, ügyintézés... Nem egy ilyen ismerősöm van.)