Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Közlekedés autóval és BKV-val - Mission Impossible?

Nők Lapja Cafe
Létrehozva: 2014. december 19. 18:31
A hiányzó P+R rendszer egyike Budapest régóta megoldatlan problémáinak. De tényleg, van ebben a városban bárki, aki át tud szállni az autójából egy tömegközlekedési eszközre úgy, hogy nem kell húsz percet gyalogolnia?

Nők Lapja Café: Közlekedni kocsival + BKV-val = Mission Impossible
  1. 2015. október 17. 21:305.
    P+R Parkolókban az izgalmas az, hogy nem biztos, hogy ki tudsz majd állni, akár mint a felvonulási téren, rendszerint a közlekedési útvonalat állják el, (egyébként buszjegy plusz buszjegy szorozva idő, árában egész kényelmes és biztonságos parkolóhelyet lehet felfedezni a belvárosban
  2. 2014. december 19. 20:064.
    Dugo56 Azzal kezdem, hogy ugyan az agglomerációban lakom, de nem dolgozom Budapesten, így nem ez a szempont vezérel. Szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy ma kis hazánk Budapest központú. Ha akarjuk, ha nem, be kell járnunk Budapestre, pedig nem mindíg szeretnénk. Nekünk ugyan olyan gond, hogy sehol nem lehet közlekedni, sehol nem lehet parkolni, általában még pénzért sem. Ugyanakkor ügyintézéseink jelentős részét csak Budapesten tudjuk megoldani. Bizonyos orvosi vizsgálatok, hatósági ügyintézés helyszíne csak Budapest lehet. Ha nem tudná elárulom, Pest megye megyeszékhelye is Budapest, miért is? Ezért minden megyei jogú ügyért is be kell utazni. Talán ha leválasztanák az agglomerációt a fővárosról, akkor lehetne ilyen javaslatokkal előállni. Még kikerülni sem egyszerű az agglomerációból Budapestet, bizonyos irányokba.
  3. 2014. december 19. 19:183.

    A legviccesebb az, amikor nemhogy létesítenének minél több P+R parkolót, hanem még a meglevőkből is elvesznek!


    Ahogy nálunk is történt. Épült egy óriási közért (kong az ürességtől), és csak a saját vásárlói részére használható parkoló lett egy jó nagy terület, ahol legalább 15-20 autó elfért eddig.


    Márpedig néha muszáj autóval menni, főleg ha sokat kell cipelni. A gurulós bevásárlókocsit nehéz feldobni a villamosra, buszra, ha az nem alacsonypadlós.

  4. 2014. december 19. 18:312.
    Tökéletesen igaz!
    Magam is pártolnám a P+R rendszert, pedig vállalkozó vagyok, nem csak munkába járásra használom a személygépkocsimat.
    Többször kerültem olyan helyzetbe, hogy választanom kell: veszek 4 BKV jegyet kb.1300,- vagy megyek kocsival 400,- a benzin 400,- a parkolás!
    A nem létező vagy nem használható P+R parkolók is visszatartanak attól, hogy "tömegközlekedjek".
    Megoldás: P+R parkolók telepítése a bevezető járatok csatlakozásához és kedvezményes autós jegy és bérlet. Mondjuk egy jegy a saját kocsimra érvényes (pl.befizetett kötelező biztosítási) igazolással 100,- Ft.
    Javasolnám azt is, hogy az agglomerációból érkezők ritkítása végett a dugódíjat a főváros határában húzzák meg. (Aki aznap nem ment KI, annak az első BE lépése pl: 200 Ft.)
    Ebbe nem rokkanna bele senki, de jelentős bevételt hozhatna akár P+R parkolók létesítésére.
    Végülis az agglomerációban lakók nem Budapestet támogatják az adójukkal (SZJA, Teljesítmény adó) hanem a lakhelyüket, ugyanakkor életszerűen Budapesten élnek. (Orvos, vásárlás, ügyintézés... Nem egy ilyen ismerősöm van.)

Címlap

top