Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Komolyzenészek, akiktől nedves lesz a fehérnemű
2014-09-27 12:451.
Létrehozva: 2014. szeptember 27. 12:45
Örömhír: szebbnél szebb zenészek érkeznek Magyarországra.
Nők Lapja Café: Komolyzenészek, akiktől nedves lesz a fehérnemű
Nők Lapja Café: Komolyzenészek, akiktől nedves lesz a fehérnemű
Mindkettőre igényt tartok.
Csak el ne kezdjen énekelni! Hegedüljön!
És engem a legkevésbé az érdekel, hogy kemény-e a fenekük vagy hogy másnak kidolgozott felsőteste van-e, ha zenei koncertre megyek.
Ki lenne az, akit ebben az esetben hátrányban részesítettek?! Tudsz valamit, amit mi nem?
Ha létezik művészeti ág, ahol nem a külső szabja meg a karriert, akkor az a komolyzene, a zenészek világa.
Nincs magyarázat. A cikk egy verejtékszagú erőlködés végterméke, ami felháborodott odadurrantás lenne azoknak, aki úgy vélik, egy művészt nem a produktum, hanem a külseje miatt kell megítélni. Holott nem erről volt szó. A cikkíróban indulatot kiváltó jelzők szerintem csak másodlagosak, igenis a művészi kvalitás volt kiemelve, másodlagosan megállapították a hegedűsről, hogy gyönyörű is. És ez miért baj?
Ráadásul e néhány sort jegyző hölgy szándékosan félre akarja érteni a híradást:
"Nevezett híresség pedig nem más, mint Akiko Suwanai hegedűs, aki már tizennyolc évesen megnyerte a Nemzetközi Csajkovszkij-versenyt. „A csodálatos hegedűs csodálatos hegedűjének hangja persze csak egy e koncert rendkívüli ígéretei közül” – teszi hozzá a feladó.
Itt, a csodálatos jelzőnél még gondolhatjuk úgy, hogy F.L. az illető zenészi kvalitásaira gondol, ám a levél tárgya árnyalja a képet: „Gyönyörű japán hegedűművész Budapesten.” A megfejtés: Fazekas úrnak tetszik a vendégművész. Mármint: mint nő. Hogy nekünk ehhez mi közünk? Jól látják, semmi. Vagy hogy a zenei tehetségnek mi köze az előnyös külsőhöz? Szintén semmi. Egy hegedűst a kinézetével eladni pont olyan ellenszenves és nem túl sok intelligenciát sugalló fogás," stb.
Számomra egyértelmű, hogy a "csodálatos" jelző nem a külsőnek szól, hanem a tálentumnak, attól "csodálatos hegedűs". És mellesleg valóban szép is, amit nő létemre én is úgy találok, nekem is tetszik a hölgy, mint nemének egyik szép példánya, és nem értem, ennek miért nem lehet hangot adni. Vagy mitől szexista egy férfi, aki nemcsak a tehetségnek, hanem a női szépségnek is adózik egy bók formájában? Akiko Suwanait egyáltalán nem kell "eladni" a külsejével, ilyen marhaságot csak az ír le, aki böfögi a komolyzenét és az életben nem hallotta a művésznőt játszani. (Akiről mellesleg világszerte nagyon sok művészeti portál, kritika megírta tehetsége méltatása közben, hogy igen esztétikus teremtés, mégsem vonult ki egyetlen egy szüfrazsett társaság sem tüntetni emiatt. Mert azért szorult beléjük józan ész, s nem látják okát annak, hogy miért ne lehetne megemlíteni, hogy e teremtésben szerencsésen összhangba került a tartalom és a forma.)
Szóval a nagy durranásnak induló itteni újságírói háborgás egy büdös kis pukivá lett. Azért írom ezt így, mert leginkább ez a hasonlat méltó valakihez, aki nedves alsóneműkre asszociál egy rangos komolyzenei esemény kapcsán, pusztán egy jelző miatt. Mellesleg minket meg pláne nem érdekel, hogy Kempf Zitának mitől vagy kitől nedvesedik a bugyija.