Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Miért a futásról szól még mindig a tesióra?
2014-09-15 14:231.
Létrehozva: 2014. szeptember 15. 14:23
Milyen jó lenne, ha a kötelező iskolai torna arról szólna, hogy a gyerekek felszabadultan mozogjanak, hogy várják, végre felállhatnak az ötödik órában a székből... Vagy várjunk csak, akkor pont az ebéd van? Egy jó ötlet, rosszul megvalósítva: a mindennapos torna, ahogy a szülők látják.
Nők Lapja Café: Mindennapos torna: miért a futásról szól még mindig a tesióra?
Nők Lapja Café: Mindennapos torna: miért a futásról szól még mindig a tesióra?
és mi van ha valakinek nincsen okostelefonja.. vagy nem alkalmas arra, hogy feltöltsék rá ezt az alkalmazást.. mert mondjuk régebbi tipus...
bár lehet ez hülye kérdés volt..
de tényleg.. akkor most kötelező náluk az okostelefon?
és ha valakinek nincs akkor az karót kap futásra?
Bocs.. Anda!! ezen totál kiakadtam.
Na igen, semmi masra nem voltak jok, csak megutaltatni a mozgast :(
Miert tan kotelezo az okos telefon meglete?
Egyik gyerekemnél ugye két tesitanár van, egyikkel játszanak meg minden a mi érdekes, a másikkal meg csak futnak. Kötelezni is akarja őket, hogy vigyék az okostelefont az órára és legyen rátöltve a futóprogram, hogy le tudja őket ellenőrizni.
A tesiórák messze ne a mozgás megszerettetéséről szólnak, hanem a régi nevelés jegyében a katonás fegyelemről, főleg a felmérők:
Pl: a futás, kötélmászás, a szekrényugrás egyértelműen a katonai kiképzésekre hajaz, nem is szólva a kislabdahajításról=kézigránátdobás. Csak azóta eltelt némi idő, már a hidegháborúnak is vége, igazából eléggé lényegtelen, hogy mennyire hadba fogható a fiatalság, különösen, hogy a háborúkat már nem emberi erővel nyerik.
Én nagyon utáltam a tesiórákat, ügyetlen, gyenge kislány voltam, általános iskolában egy rémálom volt minden óra, mindenből kettest kaptam, és megalázást.
A gimi már felüdülés volt, ott a tanárnők sportokat próbáltatott velünk, nem számított, ha nem ment szabályosan, lényeg, hogy kosaraztunk, fociztuk, floorballoztunk, ez jó volt. Ekkor már szerettem mozogni, rengeteget jártam aerobicra, negyediktől én tartottam órákat a vállalkozó szelleműeknek. Egy magnó kellett hozzá, és jól éreztük magunkat. Ha nem is voltam profi, kárt nem okozott, és egy csomó lánynak lett kedve hozzá, sokan jártak suli után rendes aerobicra aztán.
Ne is mondd! Gimis lányom még nem kapott tankönyveket, mert nem adta le a tavalyiakat. Eddig az volt a szokás, hogy érettségi után kellett visszaadni a könyvtárnak, most meg azt mondták, őket nem érdekli, miből fog felkészülni, oldja meg majd valahogy... ja mert ingyen kapjuk a tankönyveket, de ha ez lesz, kénytelenek leszünk kifizetni.
Kiváncsi lennék melyikbe nézett bele az a vén boszorkány...
az a baj, hogy mi sem tudunk belenézni.. ugyanis még mindig hiányzik jó néhány
Igen, a cél nemes, és ezzel egyet is értünk, csak a megvalósítás fullad kudarcba...
Lányomnak pl. nulladik órában van tesije, vidékről jár be, ami annyit tesz, hogy hajnali 4 után kel! Aztán egész nap izzadtan ül a padban (nagyon utálja, mint minden ember, aki ad magára), mert nincs lehetőség a zuhanyozásra.
Nem ér annyit az egész, amennyi gonddal jár.
Azt hallottam, hogy naponta kell testnevelés órának lenni, márpedig van, ahol egy napra több is esik és emiatt aztán vannak mozgás nélküli napok. Ez állítólag szabálytalan, de az iskolák csak így tudják megoldani.
Ezt sem fogja senki beismerni, hogy szar az egész, épp ma reggel hallottam Hoffman Rózát áradozni arról, mennyire jól sikerültek az új tankönyvek. Közben meg egy csomó hülyeséget írtak némelyikbe.
Sziasztok!
Nálunk az általános iskolásoknál 2 tornaterem van, egy kicsi és egy még kisebb. Ennek értelmében az udvari ( rossz idő esetén a folyosós) tornázás kap nagy szerepet a tornatermi bejutás mellett. Idén a büféből ( hurrá, megszűnt emiatt) öltözőt csináltak. ( sajnos automata viszont került)
A gimiseknek egy tornaterem, uszkve 3 hetente jutottak be tavaly, udvari és lépcsőzős tornafoglalkozások voltak. Idén változtattak, 3 tesi van, udvari és termi, egy délután pedig tömegsport 2 órában, választható napon.
A felméréshez: régebben, hajdani ifjúságunk alatt is volt felmérés, csak nem tudtuk, hogy teszt alatt vagyunk, felugrás, 60 méteres futás, 1200 méteres futás, medicinlabda, négyütemű gyakorlat stb. Ezeket egységesítették, hogy országosan felmérhető legyen az ifjúság állapota, a Cooper-tesztre. Amit jobb esetben nem rögtön év elején csinálnak meg ( tavaly nálunk igen).
Tulajdonképpen azt méári statisztikailag, hogy honnan hova fejlődik a testállapot.
Mondjuk tornaterem és egyéb lehetőségek hiányában szinte mindegy, mit mutat meg....
Erről most egy cikk:
http://www.hirhatar.hu/index_cikk.php?hh=hazankba-latogat -a-cooper-teszt-kidolgozoja
hát.. igen.. Samu bácsi tudott valamit..
bár.. én nem abba a suliba jártam, de a párom igen...
és hát azért neki neve van -volt a városban.
Hát igen. Mi még alsóban szerencsések voltunk. Röck Samu bácsinál rengeteget kidobóztunk. Imádtam. Később sikerült teljesen megutálnom a tesiórákat. Pedig egy örökmozgó vagyok. Azóta is szeretek mozogni, bár sportolásnak nem nevezném, mert nem Rubint Réka szinten csinálom. És az eredmény sem érdekel, csak a mozgás öröméért és az alak karbantartásáért csinálom.
Középiskolában még rosszabb lett a helyzet. Alig játszottunk, csak a hülyeség ment állandóan. Futás, medicinlabda-dobás, szekrény-ugrás (szar szekrényekkel), távolugrás (utána egész nap homokos voltál) meg a fejenállás, kézenállás, cigánykerekezés. Kötésmászás, bordásfal. Ehh, de örültem, mikor vége lett a sulinak, aztán már munka mellett mehettem aerobic-ra, később konditornának hívták, de az tök mindegy. Meg futni, úszni, tekézni.
Egy táncot tanuló növendék (itt nem első sorban a balett intézetben tanulókról beszélek), hanem az átlag táncversenyekre járókról, na ők minden edzés alkalmával azzal kezdik a bemelegítést, hogy az alaplépéseket csináljak 30-40 percben.
És a tánc is arról szól, hogy idő kell, amig elérik a gyerekek azt a szintet, hogy valóban táncolnak is. Csak türelem kell hozzá, főleg heti egy órában.
Bár egy igazán rátermett, és jó tánctanár másképp áll a dologhoz, és azért csodákra képes!!!
Minden más beavatkozásnak tétje van. (mámint politikai szempontból tétje, nem a magánemberek szempontjából!)
Persze, előbb-utóbb így is el lehet veszíteni a szavazókat, de a mellékelt ábra szerint ez lassabb és kevésbé drasztikus veszteség. Addig meg jól meggazdagszanak...
ez olyan lehet,mint az elméleti szex :)
Szabadidős sportokat kellene megtanítani a mostani fiataloknak. Tollasozni, asztaliteniszezni, meghívni időnként bemutató órákra a környékbeli edzőtermek edzőit. Lányokat biztosan érdekelné az aerobic, jóga stb.....
Nagyon sok múlik a pedagógus hozzáállásán, mikor ezt felvetettem a tesi szakos kollégának, hülyének nézett, mert az atlétika a sport meg a futás.
Sőt azt is megengedném, hogy aki valahova jár sportolni az kiválthassa a mindennapi tesiórát. esetleg tömbösíteni őket és egy délután elmenni túrázni, esetleg sportrendezvényre. (megtanulni a kulturált szurkolás szabályait)
A tesi óráktól a gyerek nem fogja megszeretni a sportot.
Csak nem értem , hogy mire jó azoknak akik előirták.
De mire jók ezek a kötelező mérések??
kinek jók?
miért kellenek,
mit állapitanak meg ezek alapján?
mire jó ha megállapitják?
felhasználják valamire??
van értelme ezeknek a kötelező méréseknek??
tényleg komolyan kérdezem..
miért fontos tudni, hogy Lillaréka kilencedikben 30cm dobott a medicinlabdával, tizenkettedikben meg 45cm-t.. Vagy a cooper teszten 12 perc alatt 1km futott le, vagy 1,5öt.
mi a haszna?
Bocs, hogy ennyi kérdést tettem fel.. hátha Te tudod ezekre a választ.
hm.... a lányom Gimijében ugyanez van... hatalmas tornaterem-.függönyökkel osztható , sportpályák.. (Krúdy)
ők is futnak.
csak futnak..
csak futott már a nagyobbik is, amikor odajárt.
Csak futottak áltsuliban is.. mindegyik gyerekem..a. kicsi a suli udvaron a másik kettő tömbkört az utcán.
Futottunk mi is.. hol a közeli sportpályán, hol töltéskört hol utcakört.. ahogy épp a tanárnak eszébe jutott.
azért néha csináltunk mást is.. pl a teljesen értelmetlen medicin labda dobást... vagy amikor le akarták osztályozni a kötélmászást vagy a szekrényugrást akkor azt elötte 1 órán át gyakorolhattuk. Aztán vagy ment vagy nem ment.. volt akinek az egyik ment jobban volt akinek másik, vagy egyik sem.
ja. ki ne hagyjam a négyütemű fekvőtámaszt... - magyarázza meg valaki- annak mi értelme?
aztán néha volt olyan izé, hogy fel kellett ugrani helyből és beütni egy táblát.. és amilyen magasra felugrottál olyan jegyet kaptál... a testmagasság nem nagyon izgatta a tanárt ezügyben.
évente 1-1 órán át volt esetleg atlétika, és szertorna, hogy jegyet lehessen adni rá.
A Testnevelés óra az valami egészen más volt és ma is más mint Testnevelés.
az én véleményem szerint.. a mozgás megutáltatása a cél.. a legtöbb esetben.
Talán nem kell elmesélnem, mennyire megalázónak érzi a futást egy kamaszlány, még a fiúk beszólogatása nélkül is. Én a magam részéről valahol 8-9. évfolyam környékén kezdtem teljesen szabotálni a céltalan futást.
Amit én nem értettem, nagypofájú lévén meg is kérdeztem rendszeresen: van terem, van sportszer, miért nem tollasozunk / röplabdázunk /kosarazunk /kézilabdázunk / kidobósozunk / urambocsá focizunk? Válasz: azt nem tudja leosztályozni, a tanmenetben nem az van. Következő kérdés: a fiúk tanmenete miben más? Csak mert ők fociznak minden óra 10. percétől (bemelegítés után). Válasz: az a fiúk tanárának dolga. Szóval futás lányok.
Azóta eltelt kis idő, és visszatekintve úgy gondolom, egyszerűbb volt nekik (tesitanárok) a lelátón ücsörögve számolni a köröket, mint játékot vezetni. Ó, a lustaság.
Gondolhatnánk, hogy ez milyen jó, és az elején tényleg jó is volt, aranyosak voltak a tanárok, jóhangulatúak az órák... De az utóbbi két évben két tánctanár is váltotta egymást, és a lányom osztálya azóta utálja ezeket az órákat, én meg nem is értem - azt hittem, egy tánctanár csak jófej lehet!
De aki a gyerekek kérésére, hogy tanuljanak valami újat is az unásig ismételt lépések helyett (amiről még azt sem tudják megmondani, hogy milyen táncnak az elemeit tanulják!) csak annyit tud megjegyezni sértődötten, hogy őneki diplomája van tánctanításból - hát az nem hiszem, hogy jófej.
Hogy lehet az, hogy valaki annyira szeret táncolni, hogy lediplomázik belőle, és utána nem képes élvezetesen megtartani egy táncórát heti egyszer?
Gyerekemnél (középiskola 0. évfolyam) a heti 5 tesi a következőképp néz ki.
Kedden 2 tesióra, 6. és 7. órában.
Majd utána a 10.11.-ben.
Csütörtökön egy.
Kedden dönthet, hogy ottmarad a suliban, (bár terem nem nagyon van rá), vagy hazajön és már indul is vissza.
Mindezt úgy, hogy az osztályban van több vidékről bejáró tanuló, akik ezen a napon este fél hétig vannak az iskolában.
Nem tudom ez az eszement ötlet kinek jó.
jobban a kreatív mozgásformák:tánc,korcsolya stb
Az iskolák próbálnak megfelelni a szabályoknak, közben meg mindenki anyázik, mert emiatt nem lehet egy normális órarendet összehozni, megszaporodtak a nulladik órák, a délutáni tesik, amikre vissza kell menni - vagy ottmaradni a suliban, mert arra nincs idő, hogy megforduljon otthonról a gyerek... (főleg a vidékről városba bejáróknak "élvezet" ez)
Mióta magam is elkezdtem futni és rájöttem, hogy milyen jó, azóta mondom, hogy kár a suliban megutáltatni a futást az emberekkel! Mert az folyt az én időmben is, meg most is. Mindig a teljesítménykényszer, az élvezet nem fontos, csak az, hogy teljesítsük az előírt normákat. Pedig épp az lenne a lényeg, hogy a fiatalok rájöjjenek, mozogni jó, és sokkal jobb elmenni egyet kocogni, mint a várótermekben ücsörögni az újabb problémánkkal...
Abban meg főleg nem tudom,mi a jó,amikor a füstös-büdös főútvonalon futnak.
Futás közben még jobban,még mélyebben lélegzik azember,tehát a káros anyagok is jobban "hasznosulnak"
Peterditől direktben.
Nalunk is van olyan szulo, aki a mondatat azzal kezdi, hogy huh, neki milyen sportos a gyereke. Na, ez nala azt jelenti, hogy a fiucska esz nelkul rohangaszik fol es ala, olyakor on es kotzveszelyes. Mert Odonke igy mozog.
Latszik az interjukbol, hogy ezek a szulok semmifele sportra nem jaratjak a gyerekeket, kulonben tisztaban lennenek vele, hogy egy edzesen bizonyos mozdulatsorokat akar unasig ismetelni kell.
Jatszoterre meg miert nem viszi o maga? Az nem csaladi program, hogy hetvegen elmegyunk plazazni, meg a Tecsioba, tornaoran meg majd ugyis "sportolsz" fiam. Ja, tornaoran meg ne soportoljon, mert az megerolteto.
Mindkét nemnek intimtorna-oktatás felsőben vagy középiskolában. A felnőttkori egészségünk egyik alapja...
stb