Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Igénytelen nyugatimádó vagyok, vessetek meg érte, hetedikesek!

Nők Lapja Cafe
Létrehozva: 2014. szeptember 2. 16:40
Igénytelen nyugatimádó egy hetedikeseknek írt tankönyv szerint az, aki hamburgert eszik, meg netán MTV-t (nem keverendő össze a Magyar Televízióval) hallgat. Mi van?!

Nők Lapja Café: Igénytelen nyugatimádó vagyok, vessetek meg érte, hetedikesek!
  1. 2014. szeptember 16. 09:56107.
    Tegnap láttam.. és épp gondoltam, hogy beteszem ezt is.. .
    köszi, hogy megtetted 
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (104)
    2014-09-16  08:13
  2. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2014. szeptember 16. 08:32106.
    Nemrég voltam egy drogellenes előadáson. Az előadó arról is beszélt, hogy minden terméknél, egy gyógyszernél is legalább öt-hat felelős van, mire a fogyasztó kezébe kerül. A drogoknál ugye ellenőrizhetetlen a forrás, nincs felelősség, az első felelősség egyből a fogyasztóé. Pont aznap jártam egy gyógyszertárban is. A kiadás ablakhoz küldtek a fizetés ablaka után. Ezen meglepődtem, sok helyen már egy helyen fizetek is, adják is a gyógyszert. Meglepetésemben rá is kérdeztem, mi szükség erre. A gyógyszerész azt mondta: itt nem cukorkát adunk ki, ha több ember figyel arra, mi kerül a vevő kezébe, a felelősség megoszlik, a tévesztés kockázata kevesebb. Az orvos felírja, két gyógyszerész is ellenőrzi. Beláttam, igaza van! Na, most mindenki vezesse tovább ezt a gondolatmenetet a tankönyvek témakörére. Szerintem logikus lenne nem az illegális drogokkal egy szinten kezelni őket...
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (104)
    2014-09-16  08:13
  3. 2014. szeptember 16. 08:13105.
    Elolvastam.
    Egyetértek vele.
    És mélységesen fel vagyok háborodva, hogy az én gyerekem is ennek a kisérletezgetésnek az elszenvedője.
    9.-ben is van szerencsénk ezekhez az új "szuper könyvekhez."
    előzmény:
    Lillaréka (102)
    2014-09-15  16:18
  4. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2014. szeptember 16. 08:13104.
    http://hvg.hu/itthon/20140915_Navracsics_Allatokon_megsem_l ehet_egy_tan

    és ha már azt hisszük, hogy nincs lejjebb, ezt a butaságot már nem lehet fokozni, akkor...

    Eddig se állatokon kísérleteztek könyveket! Voltak rá tudományos munkatársak, avatott szerzők, lektorok, kiadók, akik mind-mind felelősséggel tartoztak addig a pontig a könyvek minőségéért, amíg azok a gyerekek kezébe nem kerültek, és közvetett módon persze utána is. Pl. lehetett őket NEM megrendelni többé. Hogy lehet ekkora ostobaságot, minősíthetetlen, orbitális baromságot kiejteni a száján egy feltehetően hat eleminél többet végzett embernek? Hogy?????????????
    előzmény:
    Lillaréka (102)
    2014-09-15  16:18
  5. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2014. szeptember 16. 08:02103.
    Száz százalékban egyet tudok vele érteni. Persze, nem emberbaráti szeretetből, hanem üzleti érdekből írta, de az érvei támadhatatlanok. Korábban is gondolkodtam már, hogy vajon mi lehet azokkal, akik ennek az anyagi vesztesei is. Hát ez. Nem is értem, hogy hagyhatják ezt akár az EU-ban. Nincs már szabad verseny?
    előzmény:
    Lillaréka (102)
    2014-09-15  16:18
  6. 2014. szeptember 15. 16:18102.
    Kifejezetten az érintetettek véleménye érdekelne engem..
    bár régebbi a cikk.. de mégis

    mivel nagyon hosszú ezért ráér, ha ráértek.



    http://index.hu/velemeny/olvir/2014/04/25/rezsicsokken tes_tankonyvet_a_kalyhaba/



    előzmény:
    Nők Lapja Cafe (1)
    2014-09-02  16:40
  7. 2014. szeptember 15. 15:32101.


    A szakmai kérdések, és a könyvek mellé még példának hoznám fel a mindennapi testnevelés órát is.

    Kitalálták, hogy legyen mindennapi testnevelés, ezt be is kellett vezetni. De szakmai részről senkit sem kérdeztek meg, hogy ezt hogy lehetne a legjobban, és legideálisabban működtetni, senkit sem érdekelt hogy az iskolák hogy fogják működtetni.

    Aztán ott álltak az iskolák, jórészt még ma is, hogy hogyan oldják meg. És nem akarom boncolgatni a dolgot, csak példának hoztam fel. Teljesen jó dolog, hogy mozogjanak többet a gyerekek, és hogy valamilyen szinten tegyük kötelezővé.

    Bevezették a heti öt tesit, de hogy ez egy-egy adott településen, egy-egy adott iskolában hogy tudják megvalósítani, és mi lenne a legjobb megoldás, ez senkit sem érdekelt, kész tények elé voltak állítva, oldják meg és kész. A tesi tanárokat, az iskola igazgatókat nem kérdezték meg, a szakma itt is ki lett hagyva.
    Pedig biztos nagyon jó ötletek lettek volna, ha hagyják őket gondolkodni, és a szakmai tervek kidolgozásában részt venni.



    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (100)
    2014-09-15  14:53
  8. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2014. szeptember 15. 14:53100.
    Tartok tőle, hogy csak ismételni fogom tudni magamat, de válaszolok a kérdésedre.

    Mivel nem vagyok elvakult párthívő semmilyen oldalon, így nem az előfeltevéseimnek hiszek, hanem a tapasztalataimnak. Itt a sorrend felcserélése is sokat sejtet arról, mennyire is érdekli őket a szakma véleménye: először bevezetik a dolgot, lecsökkentik a választható könyvek számát kettőre, amiből az egyiket idén szeptemberben látták először maguk a pedagógusok is, majd "várják" a véleményeket. (Amik ha mégis érkeznek, hisztérikusan politikai hecckampánynak minősítik őket). Nem fordítva lenne ez logikus? Ha tényleg kíváncsi vagyok valaki véleményére, először vitatom meg, és csak utána vezetem be, ha kiállta a vita próbáját. Én ezt egyszerű ésszel így gondolom.

    Egyébként előzetesen a dolog megért volna egy szakmai egyeztetést. Érdemes lenne-e egységesebb könyvekből tanítani, egységesebb tanmenetek alapján? Szakmai érvek pro és kontra. Kutatások, korábbi tapasztalatok eredményei. Aztán elvetés vagy bevezetés. Aztán!

    A másik kérdésedre válaszolva bevallom, még ha ezzel kisebb is leszek a szemedben, hogy se időm, se kedvem a tágabb politikával foglalkozni, azzal foglalkozzanak a politikusok. Cserébe csak annyit kérnék, hogy a szakmákat is hagyják dolgozni békében, és ne felülről, politikai szempontok alapján irányítsák a tudományos alapokon működő szerveket, úgy mint eü., oktatás. Ezek egyedül a pénzbeli támogatást érdemlik, a szakmai kaptafát hagyják a suszterek kezében.

    Az oktatás maga egy hatalmas terület. A tapasztalatok azt mutatják, hogy sokkal jobban látja egy helyi közösség, hogy ott mire és hogyan van szükség, nagyon nehéz ezt felülről irányítani, és minél távolabbról és egységesebben próbálják, annál kevésbé lesz eredményes. Ha viszont ezt valaki félve kimondja, akkor politikai ellenség. De még mindig nem értem, hogy kerül ide a politika? A tudománynak és a "hitnek" régen szét kellett volna már válni egymástól.

    Senkitől, még egy miniszterelnöktől se várja el senki, hogy minden területen otthon legyen szakmai hozzáértés szintjén. Nem kell jobban érteni az árvízvédelemhez, mint egy BME-n tanult hidász mérnöknek. Viszont meg kéne hagyni a szakmai döntéseket nekik az adott tudományt érintő kérdésekben. Senki nem nézné le a politikusokat, ha ezt tennék, sőt. Élni és élni hagyni. Én már ezzel is beérném...
    előzmény:
    lárifárika (91)
    2014-09-15  11:51
  9. 2014. szeptember 15. 13:2499.
    A 2101 az 2010 akart lenni.
    előzmény:
    szaszo71 (98)
    2014-09-15  13:13
  10. 2014. szeptember 15. 13:1398.
    Már bocs, én szó szerint azt kérdeztem, tudod-e, hogy ki volt eddig az oktatási biztos. Erre te azt válaszoltad, hogy ez egy új poszt, eddig ilyen nem volt. Mikor megírom neked, hogy 1989 óta van oktatási biztos, akkor meg én vagyok a hülye...
    Egyébként ezek a biztosi területek minden ciklusban változnak egy kicsit, most konkrétan az oktatási biztoshoz tartozik még a kultúra, az ifjúsági ügyek és a többnyelvűség.(Mármint 2101-2014-ben)
    előzmény:
    lárifárika (97)
    2014-09-15  12:38
  11. 2014. szeptember 15. 12:3897.
    Nem. Ugyan leegyszerűsítve fogalmaztam, de azt hittem, ezt mindenki tudja. Navracsics oktatási, kulturális és ifjúsági polgárjogi ügyekért felelős biztos lehet. Tehát kiszélesedett a poszt hatásköre, ezért mondta azt Szanyi is egy interjúban, hogy ilyen formáció még nem volt. Juncker az egész Európai Bizottságot felosztotta nagy témák szerinti projectcsapatokba.

    előzmény:
    szaszo71 (96)
    2014-09-15  12:27
  12. 2014. szeptember 15. 12:2796.
    1989 óta van az oktatásnak EU-biztosa. 
    Volt már olasz, luxemburgi, szlovák, 2010 óta pedig egy ciprusi. 
    előzmény:
    lárifárika (95)
    2014-09-15  12:20
  13. 2014. szeptember 15. 12:2095.
    Szerintem ez egy új poszt. Ha nem tévedek, akkor eddig nem volt ilyen, következésképpen nem tudok neked nevet mondani.
    És ha valakinek fontos a jövő generációja, akkor bizony nagyon is jelentős, hogy van az európai oktatásügynek felelőse.  Gondolom, a munkáját szerető pedagógus így gondolkozik róla. Nem a magyarságról van szó, hanem az érdekelne, hogy szerintük mit kellene másképpen csinálni az unióban, mik a hangsúlyok, mik a prioritások, merre legyen az irány? Globálisan, azaz Európában, és hogyan kellene Magyarországra adoptálni mindezt? És Navracsics alkalmas-e a pozícióra?
  14. 2014. szeptember 15. 12:0994.
    Ezzel az a baj, hogy igaz.
    előzmény:
    Lillaréka (67)
    2014-09-12  18:42
  15. 2014. szeptember 15. 12:0593.
    Igen, emelt szintű van, amit ha jól megugrik a gyerek, miután kitöltötte adott intézmény jelentkezési és per vagy felvételi stb. űrlapját, felvételt nyer adott helyre.

    Jó, hát a te gyereked nem fog "felvételt nyerni", mivel ilyen nincs, és mint tudjuk, nincs "felvételi ponthatár" sem.

    Igen lényeges megjegyzés volt.
    előzmény:
    szaszo71 (92)
    2014-09-15  11:57
  16. 2014. szeptember 15. 11:5792.
    " úgy jobban kiszámítható a felvételi anyaga. " 

    Már elég régóta nincs is felvételi:))
    előzmény:
    lárifárika (91)
    2014-09-15  11:51
  17. 2014. szeptember 15. 11:5191.
    Én úgy tudom, várják a pedagógusok gyakorlati tapasztalatait, visszajelzéseit tankönyvek terén.  Ha pártfüggetlen és kormányfüggetlen vagy, akkor miért tételezed eleve azt fel, hogy azokat úgysem fogják figyelembe venni? Elhagytam a pedagógus pályát már régen, de tartom a kapcsolatot néhány ma is gyakorló tanárral, és azt tapasztaltam, hogy nagyon erős a pedagógus lobbi. Sőt, ha jól tudom, két, a kormánnyal szemben kifejezetten kritikus szervezet is működik.

    (Ami meg a szülőket illeti, éppen az volt az egyik legnagyobb probléma, hogy sokan azért panaszkodtak, hogy nem egyenlő eséllyel pályáznak a gyerekeik a felsőoktatásba, mert illető pedagógus, iskola által preferált tankönyvből kell tanulnia a gyereknek, ami esetleg gyengébb, a kiválasztás szubjektív, miért nem egységesebb a tanítás, felkészülés, úgy jobban kiszámítható a felvételi anyaga. Legalábbis én nagyon sokszor hallottam említeni ezt. Mielőtt valaki nekem esne: már szintén nincs "iskolás" gyerekem.

    Mennem kell.

     
  18. 2014. szeptember 15. 11:4090.
    Ezt se ragozzuk tovább, ugyanis én voltam pedagógus, praxis meg felnevelt egy fiút, aki ugyanúgy volt iskolás, mint más gyereke.

    Te meg elolvashatnád azt, amit néhány napja beraktam a kognitív funkciókról, akkor megérthetnéd végre a különbséget.
    előzmény:
    maszi (86)
    2014-09-15  11:03
  19. 2014. szeptember 15. 11:3489.
    Bocsáss meg, de sehol nincs olyan az említett tankönyvben, hogy a nők és férfiak között "észbeli" képesség lenne.

    Mindezt tényleg nagyon nehéz értelmezni?

    "A nők jobbak a kommunikációs helyzetekben, a férfiak a térbeli tájékozódásban. A nők a taktika mesterei, a következő feladatra összpontosítanak, a férfiak stratégiai szemlélete a távolabbi célok, nagyobb összefüggések felé irányul. Ők szeretnek inkább rendszereket alkotni, míg a nők jól alkalmazkodnak a különféle rendszerekhez.
    Mások a figyelmi jellemzők is, a lányok tovább bírják az iskolapadban ülést és a tanári magyarázatok hallgatását."

    Vagy nem érthető az, hogy agyi kiváltott potenciálok esetében más agyterületek mutatnak aktivitást és más intenzitással?

    Nem arról van szó, hogy a nők nem tudnak megtanulni kétismeretlenes egyenletet megoldani. De több kiváló matematikus van férfiben, mint nőben, és a nők átlaga jobb a verbális képességek terén, mint a férfiak. Ugyanis átlagról van szó és statisztikáról.
    Amúgy ha megnézed az IQ görbét nemek szerint, a nők kevesebb százaléka van a csúcs közelében, de kevesebb a széleken is. Magyarul a férfiak között picit több a kimagasló IQ-s egyed, de a nagyon alacsony tartományban is több férfi van. A nők nagyobb százaléka van az átlag közelében.

    Tényleg nem tudsz különbséget tenni az egyforma és az egyenlő között? Ugyanis nő- és férfi egyenlő, de nem egyforma.

    Na, hát kár ezt tovább ragozni, vannak tények és kész.


    előzmény:
    maszi (81)
    2014-09-15  10:02
  20. 2014. szeptember 15. 11:2888.
    Azért az oktatás mellett szorosan ott van az egészségügy is.
    Az oktatással kapcsolatban egyetértek veled.
    Mivel elég nagy a korkülönbség a gyerekeim között, így már negyed százada gyermekeim révén érdekelt vagyok az oktatás valamelyik formájában.
    De ekkora fejetlenséget, túlzott centralizációt, túladminisztrálást nem tapazstaltam, mint az utóbbi 2-3 évben.
  21. 2014. szeptember 15. 11:0687.
    Azt írták, hogy sok pedagógus van itt. Nekik tanulniuk kellett a kognitív képességekről, ahogy én is tanultam róla, bár keveset dolgoztam tanárként.
  22. 2014. szeptember 15. 11:0386.
    Bocsi, de szerintem bárki bármennyire is olvasott, és tájékozott, olvashat bármit, ha nincs saját tapasztalata, akár pedagógusként, akár szülőként, sosem lesz annak a birtokában, amit más megtapasztal, a saját, és/vagy a gyereke bőrén.

    Tudod, nagyon szomorúnak tartom, hogy szoclib agymenésnek nevezitek azokat a dolgokat, amiket mások tapasztalnak. És mondjuk már abból is elegem van, hogy ha valami nem tetszik és kritizálok, akkor rögtön rám sütik a bélyeget, hogy a szoclib bal agymenéseink vannak. Pedig csak más a véleményem, és ahogy most is, ugyanúgy 8-10-20-30 éve is kritizálok, ha nem tetszik valami.

  23. 2014. szeptember 15. 10:5085.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (83)
    2014-09-15  10:26
  24. 2014. szeptember 15. 10:4684.
    Még valami eszembe jutott a tankönyv dolgokról.

    Annak idején amikor ugye én jártam suliba, egy tankönyv létezett és abból kellett tanulni. Ez volt, akár tetszett a tanaraknak, akár nem. (Bár abban az időben nem érdekelt senkit, legfőképp az államot nem, hogy a pedagógusok mit akarnak)

    A fiam 1982-ben született, a rendszerváltás idején általános iskolás volt. Amikor ötödikes lett épp a legnagyobb szabadság zajlott a tankönyv fronton. Így aztán jó pár felsős tanára egyáltalán nem használt tankönyvet (mert mind xar, pl. a töritanár véleménye volt). így aztán próbáltuk az ilyen-olyan jegyzeteket, és vadiúj kiadású tankönyveket, felső tagozatban volt olyan tárgy, amiből háromféle-típusu tankönyvet használtunk négy év alatt. Aki ezt az időszakot átélte akár saját maga, akár a gyerekein keresztül, az tudja, hogy miről beszélek.

    Aztán végre lecsengett ez is, és beindult a tanárok-diákok által kipróbált és bevált tankönyvek használata, és mára már rutinná vált, hogy melyik iskolában, mely tanárok, mely diákokhoz milyen tankönyvet szeretnek használni, illetve mely diákokhoz mely tankönyv alkalmas az oktatásukra.

    A lányom egy kéttannyelvű gimnáziumba jár. Náluk speciális tankönyv, illetve jegyzet van, amit a gimi saját nyelvtanárai, szaktárgyi nyelvtanárai állítanak össze, az iskola elmúlt 30-40-50 éves pedagógusi tapasztalatai alapján. Ha ebben a gimiben egy "államilag" minisztériumilag kiválasztott tankönyvet kötelezővé tennének, azzal valszínű, hogy óriási károkat okoznának az iskolának és a diákoknak. Hiszen a szaktanárok több évtizedes tapasztalatai alapján állítják össze az egy-egy tantárgy idegennyelven történő tanítását, ami az adott iskola adott diákjai részére lett, van összeállítva.

    Én a magam részéről szülőként elégedett voltam azzal ami a húsz év alatt kialakult.

    előzmény:
    maszi (81)
    2014-09-15  10:02

Címlap

top