Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
A nagy küzdelem: pizzafutárok pró és kontra
2014-08-04 15:521.
Létrehozva: 2014. augusztus 4. 15:52
A pizzafutár egy átdolgozott napon megkönnyíti az életünket, viszont egy rossz pizzafutár meg is keserítheti. Lássuk, hogyan!
Nők Lapja Café: 10 dolog, amiért utálod a pizzafutárt, és 10 dolog, amiért ő utál téged
Nők Lapja Café: 10 dolog, amiért utálod a pizzafutárt, és 10 dolog, amiért ő utál téged
...és minél inkább vágod a pofát, annál kevesebb a borravaló...
Legalábbis fene se ad azért borravalót, hogy kevésbé legyen bunkó a futár...Ha kedves, udvarias, akkor valószínűleg több kedvem van adni. Nem érdekel, mi volt az előző ügyfélnél, és az sem, hogy mennyi a fizetése. Ezt a munkáltatójával intézze.
http://hello.inetrack.hu/t/inetracker-alkalmazas/68
3. A lusta
Csengetnek. ,,Juhú, itt a pizzafutár!" - gondolom magamban, és beengedem a bejáratba. Kinyitom az ajtót, és várok. Nem jön. Újra csenget lentről. ,,Bocs, le tudnál jönni a pizzáért? Egy csomó cucc van nálam". A házhoz szállítás nem a ház elé, hanem az ajtó elé szállítást jelenti, kedves futárok.
Abban egyetértek, hogy illik borravalót adni, ahogyan az étteremben is, de nem várható el, és ha valaki nem kap borravalót, akkor azért nem árt elgondolkodni, hogy miért nem kapott. Nem biztos, hogy a vevő sóher, lehet, hogy a futár/pincér hibázott valamiben, ezért gondolta úgy a vevő, hogy nem jár a jatt.
Amúgy nekem eddig nem voltak rossz tapasztalataim a futárral, leszámítva azt, amikor nem az általalm rendelt kaját hozza, mondván hogy az elfogyott, de itt van helyette ez, ugye jó lesz? Nem, nem lesz jó, nem ezt rendeltem. Mondjuk ez sem a futár hibája, ha csak nem ő cseréli össze a pizzákat.
Ő egy árlista alapján rendel egy terméket, ahol a házhozszállítást belekalkulálják a termék árába vagy feltüntetik plusz költségként.
A te munkádat a pizzéria/étterem fizeti és nem a vevő!
Ha kapsz borravalót, akkor azt azért kapod, mert meg voltak elégedve:
a) gyorsaságoddal
b) modoroddal
c) pl. azzal, hogy nem egy olyan pizzát hoztál ki, ami párszor kiesett a kezedből és szanaszét hullott
d) hogy felmentél vele a 8. emeletre és nem csak a házig vitted a pizzát (ugyanis ez nem kötelességed, max. a munkáltatód elvárja tőled a cég jó hírnevére tekintettel)
Szóval hátrább az agarakkal!
Tehát nem a futár lusta,ha nem viszi fel a konyhapultig,hanem a "kedves" megrendelő a 8.-ról,akinek rossz a liftje! Amúgy,ha motoroscuccban kellene felszaladnod az emeletre a fűtött lépcsőházban télen,akkor te is panaszkodnál,hogy sok a lépcső... Akinek pedig a drága benzinre panaszkodik a futár,az valószínűleg elfelejtett borravalót adni.. :D
Az, hogy ki mennyit keres, magánügy. Ha kevesled a fizetésed, beszéld meg a főnököddel. Az ügyfél korrektül kifizeti a szolgáltatás(termék) árát. Hogy ad-e jattot, vagy sem, az ő dolga. Megköszönni lehet, sőt kell, elvárni bunkóság.
Egyébként szerencsés ember vagyok, utálom a pizzát. Jobb is, mert hízlal.
Ezért nem rendelek ezentúl sem pizzát.
Nem kell annyiban hagyni.
Kezdenek nagyon elpofátlanodni a borravalós szakmák dolgozói.