Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Szellemjárat? Ennyien utaznak a 4-es metróval
2014-07-25 07:061.
Létrehozva: 2014. július 25. 07:06
Hétvégénként rendszeresen nagyokat hüledezek a 4-es metróban, ahogy a hatalmas, jól légkondicionált földalatti terekben csak lézengenek az emberek azóta, hogy idén tavasszal átadták. Közben a 3-as metrón tömeg van, kánikula és balesetveszély, úgyhogy be is zárhatják, ha nem kerül mégis valahonnan pénz a felújításra. Kíváncsiak voltunk, hogyan fest a három budapesti metró forgalma egymáshoz képest a reggel 8 és 9 közötti csúcsban hétköznap, ezért összepárosítottuk a képeket. A forgalmas állomásokat a forgalmasakkal hasonlítottuk össze és fordítva. A különbség tényleg látványos és elszomorító. A 450 milliárdért épült 4-es metró kihasználatlanságát a számok is igazolják: miközben a 3-as metrót naponta félmillióan, a 2-es metrót 350 ezren, az új, grandiózus metrót 100 ezren használják.
Nők Lapja Café: Szellemjárat? Ennyien utaznak a 4-es metróval
Nők Lapja Café: Szellemjárat? Ennyien utaznak a 4-es metróval
"Az eredeti tervekben szerepelt a vonal meghosszabítása
Káposztásmegyerig. Káposztásmegyeren a végállomás és a járműtelep helyét
ki is hagyták (utóbbit jellegzetes „metrós” betonkerítéssel elkerítve. A
pénz és a politikai akarat hiánya miatt azonban ez a beruházás
évtizedek óta várat magára."
"Az is szóba került, hogy ha felújítják, akkor a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérig meghosszabbítják."
tehát ha valamit nem fejeztek be az nincs kész
és egy szóval se mondtam, hogy bármelyik békávé járattal szeretnék utazni, meg voltam jól nélkülük 19831óta
örülünk, hogy szép, tiszta, dee nem tudom, ha 30-40 évig nem nyúlnak hozzá, akkor is szép és tiszta marad-e
ez már a második metrós cikk a közelmúltból, s lehet, hogy hatásvadász, nincs mindenben igaza, de végre az újságírók végzik a dolgukat:
felhívják a figyelmet egy valós problémára, vitát gerjesztenek róla, befolyásolni próbálják a közvéleményt s azon keresztül a döntéshozókat
a 4-es szép, szép, de azért vannak vele gondok, pláne, hogy csak félig van kész
a 3-assal még nagyobb gondok vannak
ebben igazuk van, a megoldás: Budapesre is kellene költeni, pláne, ha van rá lehetőség és forrás
A 4-es metró tiszta , kultúrált, gyors. Szeretek vele közlekedni.
(Nekem is kissé hideg van, de nem baj.)
Kombinálva egy Bikás parki parkolással (szerencsém van), időben verhetelen idő alatt lehet beérni a városba.
A reklámok..kicsit hiányoznak.
A kultúrálatlan utastársak kevésbé, akiknek a legnagyobb tömegben is "külön bérlete" van a táskájuknak egy másik székre :(
Pontosan ez jutott ma eszembe. Mintha Bécsben lennék.
Ahol elég gyakran vagyok (a munkám miatt), és ott mindig is imádtam tömegközlekedni. Itthon meg autóval járok, mert nem bírom a bűzt-koszt-tömeget. :(
hihetetlenül drága, teljesen elhibázott, rossz, felesleges vonalvezetés, és képtelenül sokáig tartott (tudom, nem csak orbán idejében!)
Járom a világot és azt tapasztalom, hogy minden korszerűen gondolkodó modern nagyváros vezetése a földalatti közlekedést preferálja. Ezért is örültem a 4-es metró üzembe helyezésének. Ráadásul én utazom is vele és nekem ez napi 1,5-órás utazási időmegtakarítást jelent, korszerű tiszta kényelmes utazási körülmények mellett. Azt tapasztalom, hogy egyre többen használják, csúcsidőkben már semmi kivetnivaló nincs az utaslétszámban. Persze az utaslétszámot lehetne még növelni ehhez pl. be kellett volna fejezni a teljes beruházást. Mert a felszíni P+R parkolók nem készültek el ( különösen fájó ez a kelenföldi végállomásnál , gondoljunk az M7, M1-ről érkezőkre) , a Bosnyák térig történő építés pénzét működési költségre költötték el és így a tervezett nyomvonal teljes hosszában nem készült el, a felszíni párhuzamos közlekedést a tervekkel ellentétben nem szüntették meg . Végezetül csak remélem, hogy az ilyen ostoba cikket írók eltűnnek ebből az országból és nem azok mennek el akik fejében agy van és nem valami más.
100 ezer ember nem ember? Vagy napi 100 ezer alatt nem számít a kedves utas? Melyik MÁV vonal büszkélkedhet, nemhogy napi 100 ezer, hanem legalább 10 ezer utassal? Ennyire relatív a napi utaslétszám.
Utazni mégis kell, ha lehet, kuturált körülmények között, ami jelenleg egyedülállóan a 4-es metrón lehetséges. A 4-es metró az egyetlen európai színvonalú járat a budapesti közlekedésben, és ezért igazán kár az utasokat szapulni.
Ahol nincs tömegnyomor a járatokon, ott európaiak az utazási körülmények. A 4-es metrón utazva Európában érzi magát az utas. Vagy éppen az nem tetszik?
Inkább fizeti a díjat mintsem vegyül a néppel. Néhányukat még a
gondolat is kiveri hogy tömegközlekedni kelljen, hallottam olyat 30
körüli csajtól hogy "nem fogok metrózni és buszozni mert a sok
lépcsőzésben és gyaloglásban tönkremegy a cipőm, miközben mi lesz ha meg
is taposnak a tömegben a metrón.."
Na, emiatt a hülye sznobéria miatt marad nekem a sok büdösbogár!
Pedig amúgy csak annak éri meg (pénzben, időben) a csúcsforgalomban araszolgatnia, aki az elővárosokból vagy a külső kerületek pereméről jár be a belvárosba.
100 ezer ember nem ember? Vagy napi 100 ezer alatt nem számít a kedves utas? Melyik MÁV vonal büszkélkedhet, nemhogy napi 100 ezer, hanem legalább 10 ezer utassal? Ennyire relatív a napi utaslétszám.
Utazni mégis kell, ha lehet, kuturált körülmények között, ami jelenleg egyedülállóan a 4-es metrón lehetséges. A 4-es metró az egyetlen európai színvonalú járat a budapesti közlekedésben, és ezért igazán kár az utasokat szapulni.
Ahol nincs tömegnyomor a járatokon, ott európaiak az utazási körülmények. A 4-es metrón utazva Európában érzi magát az utas. Vagy éppen az nem tetszik?
- a 2-es metró összekötése az Örs vezér terétől a 3-as metró újpesti végállomásáig a XVI. és a XV. kerületen való áthaladással
- a 3-as metró meghosszabbítása Rákoskeresztúrig vagy a Reptérig
- a 2-es metró vonalának meghosszabbítása a Déli pályaudvartól a jelenlegi 4-es metró kelenföldi végállomásáig.
- a 2-es metró vonalának meghosszabbítása a Déli pályaudvartól a Bécsi út és a Vörösvári út találkozásáig.
Mondjuk lehetne itt 10 metróvonal is, a kényelmetlensége miatt akkor is szívesebben utaznék a felszínen más járművekkel.
Ennyi pénzből meg is lehetett volna építeni, ha nem lopnak annyit.
a nem fapados járatokra specializált repterek azért nem 50-100 km-re vannak a várostól
metró jár általában, pl. Párizs, Róma, Zurich
A mostani parkoló egy vicc.....
Alig van pár hely.8 óra után esélytelen vagy parkolni,pedig rengetegen járnak az agglomerációból .Van egy csomó kihasználatlan terület a parkolóban,ahová viszont tilos állni,meg egy jó nagy üres placc mellette ami nem hivatalos parkoló ,hanem egy nagy semmire sem használt darab föld.
Ha hiszitek ha nem,kerékbilincselnek.Nyilván nem nő rendesen a gaz meg a parlagfű az autóktól.
P+R parkoló magyar módra
Tele vannak a buszok ,villamosok a Mexikói felé vezető vonalakon.Csak a kisföldalattihoz mennek,de állitom többen vannak az emberek csúcsidőben,mint a 4-es metrón egész nap.
Persze örülök,hogy sokatoknak jó a 4-es metró.Azért én álmodozom tovább.
nem írt hülyeséget: Ferihegyre ki kellett volna vinni, az 1980-as Budapest fejlesztési tervben benne is van
Aha, tehát nálad a "nem lett befejezve" azt jelenti, hogy nem megy el addig, ameddig te szeretnéd. Értjük.
Egyébként születésem óta Budán élek.... Csak úgy mondom. :)
most ennyi állomás van körülötte
kocsi helyett JÓ tömegközlekedés kell
https://goo.gl/maps/y4vzT
E, M, 6 at Lexington Av-53 St (0.4 miles)
S, 4, 5, 6, 7 at 42 Street - Grand Central (0.6 miles)
N, Q, R, 4, 5, 6 at Lexington Av-59 St (0.6 miles)
E, M at 5th Av (0.7 miles)
Ferry at E 34th Street Ferry Landing (0.8 miles)
F at Lexington Av (0.8 miles)
tehát ahol van jó közlekedés, ott sokszor hagy az ember a kocsit a garázsban
Ja és ha véletlenül jön egy légkondis busz, ne kelljen már 5-ször szólnia a sofőrnek, hogy csukjuk be az ablakot. Felszáll valaki, rögtön az ablakhoz nyúl, leáll a légkondi. Aztán meg panaszkodik, hogy mlyen meleg van....