Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Küzdelem az egészségüggyel egy 8 éves kislányért

Nők Lapja Cafe
Létrehozva: 2014. június 27. 11:18
Milyen az, amikor kiderül, hogy a gyerek nem teljesen egészséges? És milyen azzal szembesülni, hogy segítséget nem igazán kapsz a rendszertől, hogy jobban legyen? Velünk épp ez történik, már egy éve.

Nők Lapja Café: Küzdelem az egészségüggyel egy nyolc éves kislányért
  1. 2014. november 16. 07:2137.

    Ez attol fugg mennyire fejlett az eu az illetekes orszagban. itt mindenkinek aki az orszagban hivatalosan el ingyen ellatas jar es meghozza vilagszinvonalu.


    a maganbiztositas arra van ha az ember nem akar varni, magankorhazba akar menni teljes luxus ellatast akar sajat orvos valasztassal stb.


    minden orszagban mas  rendszer,  ahhoz ismerned kellene mindet hogy igy tudj nyilatkozni.

    előzmény:
    KN18 (5)
    2014-06-27  11:41
  2. 2014. november 15. 20:4536.
    Én is megkaptam, hogy "el van kényeztetve" (neurológus!!!), "szoktatás kérdése" (védőnő) stb., nyilván ezek miatt pörgött, még álmában is úgy, hogy izzadt a feje. Ha nem találok rá arra, aki az anyagcsere-vizsgálatot végül könyörgés nélkül elvégezte, biztosan megbolondultam volna. Három évünk ment rá - születése óta hajtottam, hogy nem bírja a tejet és ne kapjon cukrosat (anyagcsere-zavar: tej és különböző cukrok). Napok alatt lelassult a pörgés, és elmúlt a verekedés. A kisfiam pedig szemmel láthatóan hálás, hogy levettük róla ezt a terhet. Szerintem még van mit "javítani" rajta, de 3-6 hónap, mire kiürülnek ezek a szervezetéből. Egyetlen orvos(-természetgyógyász) mondta nekünk korábban, hogy "minden viselkedési zavar mögött van valamilyen ételintolerancia". Érdemes ezeknek is utánajárni, ha a gyerek "problémás".
  3. 2014. november 15. 08:3635.
    Sajnos egy anyagcsere- vagy ételintolerancia-vizsgálatért is évekig kell harcolni, pedig egy pár étel (cukrok, tej) kihagyásával sok "pörgető" tényező kiküszöbölhető. Nálunk a tejmentes (anyatej is!) diéta elkezdése után már három nappal átaludta a gyerek az éjszakát, életében először, és azóta is.
  4. 2014. október 2. 19:0934.
    előzmény:
    puminé (33)
    2014-10-02  16:41
  5. 2014. október 2. 16:4133.

    Javasolnám rögtön a Vadaskert megkeresését, ott hozzáértők csapata van, nem kell extra köröket futnod.

    előzmény:
    briga78 (32)
    2014-10-02  16:24
  6. 2014. október 2. 16:2432.
    sziasztok ,kérlek segítsetek hogy lehet felvenni a cikk írójával a kapcsolatot,vagy hogy a SOTE klinikán kihez kéne fordulnom, a kislányom pontosan úgy viselkedik ahogy a cikkben szereplő kislány. előre is köszi a facebookon ignátzné rovó brigitta néven megtaláltok
  7. 2014. június 30. 01:5231.
    Azt írta, hogy nem örült a terhességnek, valszeg véletlenül sikerült a kislány. Sokat kellett dolgoznia, vagy mert kellett a lóvé, vagy mert ilyen tipus és még el is vált, nyilván a válásnak is voltak előzményei... Nem tudott annyira figyelni mindeközben erre a kislányra, mint ahogy a nagy magyar, gyesen lévő, férj által eltartott mintaanyák. Én speciel utóbbi kategória vagyok, de így is a bölcsődében hívták fel a figyelmemet az autisztikus tünetekre, ahová viszont azért kényszerítette be 2,5 évesen a férjem a fiunkat, mert rajtam kívűl szinte nem is volt emberi kapcsolata - amiért persze családilag engem okoltak, de az autisztikusság addig fel sem merült bennünk, azt se tudtuk, mi fán terem.
    Amúgy,ami a tagadási fázist illeti, ilyen is van. Egy ismerősömnek a  28 éves fiára mondták, hogy autisztikus, azt mondta, hülyeség, csak lóvét akarnak kicsikarni belőle. (???) A srác most 28 éves, az anyja tartja el, elvileg egyetemista - 9. éve - és az anyja még mindig tagadásban van, pedig ordítanak a jelek. A topikindító hozzá képest nagy előnyben van...



    előzmény:
    asztanaviszta (30)
    2014-06-29  17:02
  8. 2014. június 29. 17:0230.
    Ez nekem is furcsa.
    Főleg úgy, hogy már második gyereke, tehát volt viszonyítási alapja.
    Még akkor is, ha tudjuk, hogy a gyerekek nem egyformák.
    előzmény:
    kella (27)
    2014-06-28  07:05
  9. 2014. június 29. 00:4229.
    Ha az óvónők sem találkoztak eddig autisztikus gyerekkel, Ők is csak azt mondhatták, hogy valami nem stimmel a gyerekkel. És való igaz, hogy első látásra nevelési hibának tűnhet... De azt hiszem, Ők nem is diagnosztizálhatnak, max. ajánlhatják a nevelési tnácsadót. Amit meg sokan alapból sértésnek vesznek, mert az Ő gyerekük nem hülye..
    Erről a Meixner módszerről hallottam már, de akkor most komolyabban is utánanézek.
    előzmény:
    kella (27)
    2014-06-28  07:05
  10. 2014. június 28. 07:1528.
    Az is lehet, hogy csak nem akart megbántani senkit. Az én személyes tapasztalatom az, hogy a védőnő az én nevelési hibámnak tartotta a gyerekem impulzivitását és öntörvényűségét. Az óvónők türelemre intettek, a pedagógiai szakszolgálat diagnózisa messze állt a valóságtól. Különösen egy lánynál nehezen felismerhető problémáról beszélünk!
    előzmény:
    kella (27)
    2014-06-28  07:05
  11. 2014. június 28. 07:0527.
    Azért számomra az elgondolkodtató,hogy a cikkben szereplő édesanyának 5(!) évig nem tünt fel,hogy problémás a gyerek,Illetve dehogynem ,de eltussolta magában,pedig nyilván jelezték az ovónők is.
    CSak akkor mentek segitséget kérni,amikor már a pedagógusok is napi szinten jelezték a problémákat,tehát a gyerek legalább 6-7 éves volt.

    Utána pedig 1 évnyi orvoshoz járkálást ,meg a vadaskerti várólistát rettenetesen hosszú időnek tartja....ami egyébként teljesen igaz,de hol van ahhoz az 7 évhez képest,amig ő egyáltalán semmit sem lépett,és ölbetett kézzel hagyta a gyerekét gyötrődni?

    Nem hiszem el,hogy nem jelezték az ovónők,hogy gond van.Feltünt neki is ,de nem ,homokba dugta a fejét,majd az iskolás korban lépett csak mert akkor nyilván már muszáj volt .

    Nem az eü-t védem,hiszem ebben igaza van.De könyörgöm ,neki is van abban felelőssége,hogy 7 évig ezzel a gyerekkel semmi,de semmi kezelés ,fejlesztés nem történt.

    Ahogy olvasom az korábbi hozzászólásokat...hát le a kalappal.Van aki főiskolát végzett,hogy minden segitséget meg tudjon adni a gyereknek,mások vitték ,foglakoztatták,fejlesztették.
    Na ők,ha akarják,akkor teljes joggal fikázhatják az eü-t.De a cikkben szereplő anya ne tegye,mert legalább annyira hibás mint a hozzá nem értő szakemberek.

    előzmény:
    Nők Lapja Cafe (1)
    2014-06-27  11:18
  12. 2014. június 28. 06:5926.
    Nagyon átérzem a történetet, én egy majdnem 9 éves aspergeres kisfiú anyukája vagyok. Ez nem egy 1 éves történet, hanem 8. De ezzel most nem szabad foglalkozni. Az, hogy tudod, mi a baj a kislányoddal, sokat fog segíteni. Olvass, vannak kifejezetten aspergeresekről szóló könyvek is. Egyrészt jobban megérted a lányodat, másrészt terápia magadnak, hogy erőt nyerj és tudd, nem vagy egyedül. Lesz jobb és lesz rosszabb, de nagyjából spirális a fejlődés. A lányod is könnyebben tanulja meg kontrollálni magát így, hogy tudja, mi a baja. Biztosan fogtok találkozni elfogadó pedagógussal. Attól függ, hol laktok, de számukra megfelelő iskola nemigen létezik. Egy alacsonyabb osztálylétszámú normál iskola szerintem a legjobb fejlesztő foglalkozásokkal kiegészítve. A láthatatlan fogyatékosság velejárója marad sokak részéről a meg nem értés, ezt el kell fogadni, hogy ilyen a társadalom. Nehéz azt megérteni, hogy nagyon okos, de mégsem érti. Kitartás! Olyan sok örömet is tudnak okozni ezek a gyerekek!!!!
  13. 2014. június 28. 06:0525.
    Csak a gyámhatósághoz és a családsegítőbe ne fordulj.Legalábbis Zuglóba.van egy 7 éves kisfiam,engem itt folyamatosan támadnak,de más kerületekben,lehet mások az ügyintézők és tudnak segíteni.





  14. 2014. június 27. 23:5824.
    "Tudod mi a fő probléma? Hogy a szülők 99 %-ának nem tűnik fel, hogy gond van a gyerekkel (nem is tűnhet fel, hiszen nem értenek hozzá),"

    Tudok olyanról, hogy pedagógusok gyermeke, és nem tudták, maga jött rá felnőttként, hogy nem hülye, csak disszes.
    előzmény:
    Vitosa (22)
    2014-06-27  22:06
  15. 2014. június 27. 23:5423.
    Elkallódik sok értékes ember palánta, aki nem ismerheti meg ezek miatt a tudás örömét, csak a kudarcokat.
    előzmény:
    Vitosa (22)
    2014-06-27  22:06
  16. 2014. június 27. 22:0622.
    Tudod mi a fő probléma? Hogy a szülők 99 %-ának nem tűnik fel, hogy gond van a gyerekkel (nem is tűnhet fel, hiszen nem értenek hozzá), csak mikor már kb. 3-4. osztályos, és a gondok látványosak, akkor kapnak észbe a tanárok és a szülők is! A nagyobb gond, hogy a tanároknak sem tűnik fel ha egy első osztályosnál ilyen problémák vannak!!! És a gyerek 3-4. osztályban szembesül azzal, hogy ezt sem tudja, azt sem tudja, mert már túl sok az anyag ahhoz, hogy azt ésszel, egyéb technikákkal kompenzálja. Az én gyerekem azért szerencsés, mert én időben észrevettem és utánamentem a bajnak, hogy ne nőjön túl rajta. De első osztályban ilyenekkel szinte nem is foglalkoznak. Viszont így éveket veszít a gyerek, és pont a legfontosabb, az alapok nem vésődnek be rendesen! Pedig nem kéne mást tenni, csak egy másik, jobb, hatékonyabb módszerrel tanítani meg ezeket a dolgokat.  

    Miért van az, hogy arra panaszkodnak a felsőoktatásban (!!!!!), hogy a fiatalok nem tudnak normálisan írni, olvasni, számolni? Hogy nincsenek biztos alapja a tudásuknak? Hogy nincs értő olvasás? Azért mert csak követelmények vannak, de nincs hozzá megfelelő háttér. Mert csak hajtják a gyerekeket, de nem adnak időt arra, hogy a megszerzett tudást begyakorolják és bevéssék. Pedig enélkül túrót sem ér a tudás, felszínes marad, nem vésődik be rendesen. Aztán görgetik maguk előtt a problémát, és csak azt veszik észre, hogy hiába feszül meg a gyerek meg a szülő, akkor sem jutnak előbbre. 


    Hatalmas problémák vannak az oktatásban. Lehet ezt bagatelizálni, lehet félrebeszélni, de a tények makacs dolgok. Hol van már az, amikor a Pisa teszten kimagaslóan szerepeltek a magyar gyerekek? Észhez kéne térni, és nem a módszerhez alakítani a gyerekeket, hanem a gyerekekhez formálni a módszert, eszközt, mindent. Mert ez a normális! Mert a normális szülő is azt csinálja, hogy úgy magyarázza, tanítja meg a gyerekének amit kell, ahogy azt a gyerek leginkább megérti, hiszen az a cél, hogy megtanulja a megtanulandókat. Nem az kéne, hogy a cél legyen, hogy lóverseny istállóban tanuljanak a gyerekek, hanem az, hogy minden gyerek megtanulja amit kell. Ha nem megy az egyik módon, akkor másként! A normális pedagógusok ezt így csinálták amióta világ a világ és ezt csinálják ma is. Csak ideje lenne, hogy ezt támogassa az oktatásügy, és ne keresztbe tegyen minden lehetséges helyen és módon. 


    Meg kéne végre érteni, hogy nincs olyan ép értelmű gyerek aki ne tudná megtanulni amit kell (a fogyatékosok jó része is meg tudja, csak jóval lassabban). Csak olyan van, hogy nem jól tanítják neki a tananyagot. Miért kell frusztrált, stresszes, kudarcokkal teli gyerekeket nevelni? Miért nem akarunk boldog, kiegyensúlyozott, örömmel tanuló és jó eredményeket könnyen elérő gyerekeket nevelni?



    előzmény:
    Zsánna (21)
    2014-06-27  20:59
  17. 2014. június 27. 20:5921.
    De persze elvárás a sok gyerek, amikor még a kevesekért sem teszünk meg mindent!
    Az ember józan parasztésszel azt várná, hogy pont szellemi területen nincs begyöpösödés...
    előzmény:
    Vitosa (19)
    2014-06-27  19:11
  18. 2014. június 27. 19:1720.
    A részképességzavar volt amióta világ a világ. Csak nem ismerték fel, vagyis nem volt neve, mondtak rá ezer féle dolgot. Ettől még nem volt jobb a gyerekeknek, közvetlen közelről ismerek ilyen embert, aki egész életében nyüglődött emiatt, és megpecsételte az életét. Mert elkönyvelte, hogy ő hülye, buta és semmire sem képes (mert ezt oltották bele állandóan míg tanul). Ma már ismerik és felismerik, és kezelhető, így ezek a gyerekek is ugyanolyan eséllyel indulnak az életben, mint a többiek. 


    A gyengébb teljesítés nem ugyanaz, mint a részképességzavar, gyakori hogy a részképességzavarosok kifejezetten magas IQ-val rendelkeznek, ráadásul a probémájuk miatt a problémamegoldó-képességuk, kreativitásuk általban kiemelkedő. Egy részképességzavaros, ha megfelelő módszerrel tanulhatja az írás, olvasást, számolást, akkor gond nélkül lehet színjeles tanuló, végezhet főiskolát, egyetemet, stb. Míg a gyengébb képességű gyerekeknél erre nagyon kicsi az esély. 


    Érdekes lenne egy 120-130-as IQ-jú gyereket berakni speciális iskolába (azaz fogyatékosok közé), hogy ott tanuljon az ő tantervük szerint. Nem ott van a helye, hiszen ahogy a nevében is benne van, részképességzavara van. Nem pedig alacsony IQ-ja. 







    előzmény:
    abak (16)
    2014-06-27  18:19
  19. 2014. június 27. 19:1119.
    Nem tudom költséges-e, szerintem nem, mert már én is megszereztem hozzá mindent, hogy tudjak a lányommal foglalkozni. Úgy értettem, hogy nem ez a módszer az, amit elfogadtak az "okosok" mint általánosan alkalmazandó módszert, hanem az Apáczait (amit a tanárok többsége egyébként nem sokra tart, és nem szeretik a tankönyveket sem, mert nem igazán jók). Hogy miért? Nem tudom, csak gondolom (és a tanárok elmondása szerint jó irányba tapogatózom), hogy ebben a módszerben van benne az állam keze...


    Egyszerűen erről beszélgettünk a szakértőiben a szakértővel és egyéb szakemberekkel is, akikkel találkoztam, és ők ugyanúgy nem tudnak értelmes magyarázatot arra, hogy ha van egy nagyon jól működő és használható módszer, ami minden gyereknek ugyanúgy jó, akkor miért kell olyat használni, ami a gyerekek egy részének nem jó. A kérdés persze költői... 
    előzmény:
    Zsánna (17)
    2014-06-27  18:21
  20. 2014. június 27. 18:3318.
    Szerintem aki megbizhatóan nem tud írni, nem érti amit olvas, annak hiányzik az alap mindenféle szellemi, iskolai megmérettetéshez.
    Csak annyit tud teljesíteni, amennyit a memóriája hallás után befogad. De ezt csak szóban tudja visszaadni, írásban már kétséges.
    előzmény:
    abak (16)
    2014-06-27  18:19
  21. 2014. június 27. 18:2117.
    Szia, Vitosa, miért költség igényes a Meixner módszer?
    Vagy nem is az, csak arra lehet fogni?
    előzmény:
    Vitosa (15)
    2014-06-27  18:07
  22. 2014. június 27. 18:1916.
    A részképesség zavar, mint olyan, az utóbbi időkben kezdett elterjedni.
    Régebben ezt szimplán úgy nevezték, hogy a gyerek egy-egy területen gyengébben teljesít.

    Az általános iskolai módszerek az átlag gyerekekhez igazodnak.
    Az ettől nagymértékben eltérőeknek maradnak a speciális iskolák.
    előzmény:
    Vitosa (15)
    2014-06-27  18:07
  23. 2014. június 27. 18:0715.
    Sajnos tapasztalat, hogy pont azoknak a legnehezebb, akiknek van valami viselkedési-magatartási-autisztikus problémáik, és emellett nagyon okosak.


    Ismerek én is ilyen autista kisfiút, aki észbeli képességei alapján normál iskolába járhatna, de az autizmus miatt ez erősen kétséges, hogy működne-e. Most speciális iskolába jár, autista csoportba, de esze szerint többre képes. Anyukája azon rágódik, hogyan lenne jobb a gyerekének.  


    De az én kisebbik lányom is az ADHD-val hasonló eset, mert okos, az IQ-ja 130 körüli, de az egyéb problémák miatt nem olyan könnyű a helyzete az iskolában. Esetében is döntenem kellett, melyik a kisebb rossz. 


    Sajnos Magyarország nincs felkészülve az ilyen gyerekekre, mert ők sem a speciális iskolában, sem a normál iskolában nincsenek igazán jó helyen. Nagyon nagy szükség lenne olyan iskolákra, ahol az ép értelmű, de egyéb problémákkal küzdő gyerekekkel foglalkoznak! 


    Ja és még valami... Nagyon sok a mai gyerekek között a részképességzavaros. Ugyanakkor van egy remek módszer, a Meixner módszer, ami jó azoknak is, akiknek nincs semmi problémájuk, és tökéletes azoknak akiknek van részképességzavara, tehát minden gyereknél remekül lehetne alkalmazni. Egy csomó gyereknél meg lehetne előzni a részképességzavar kialakulását, ha eszerint tanulnának írni, olvasni, számolni. De sajnos ezt megint csak azok nem látják be, akik eldöntik, melyik módszert teszik kötelezővé az iskoláknak, és nem azt a módszert vezetik be kötelezőként, ami minden gyereknek tökéletesen jól működne. Nem tudok rá sem én, sem a szakértői bizottság szakembere, sem egyéb szakmabeliek magyarázatot (ha gonosz akarok lenni, akkor nyilván elsőként a pénz jut eszembe...). 
    előzmény:
    S.Carol (13)
    2014-06-27  17:45
  24. 2014. június 27. 17:4714.
    Vitosa, ez nem Neked szólt (nyilván), csak a Te hsz-edhez kapcsolódva írtam.
    előzmény:
    S.Carol (13)
    2014-06-27  17:45

Címlap

top