Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Több részmunkaidős állás: több gyerek

Nők Lapja Cafe
Létrehozva: 2012. szeptember 26. 12:09
A magyar nőknek kétszer is meg kell gondolniuk, hogy mikor, illetve, hogy vállalnak-e egyáltalán gyereket. A részmunkaidős állás megoldás lenne.

Nők Lapja Café: Több részmunkaidős állás: több gyerek
  1. 2012. október 11. 12:0640.
    Köszönöm a segítséget, hogy kitettétek újra a felhívást!
    A program adatbázisába változatlanul lehet jelentkezni!
  2. 2012. október 1. 19:5039.
    Ez attól függ mekkora a cég. Egy kisebb Kft-ben, Bt-ben (stb). a főnök is csinál mindent. Hiszen nem is tud felvenni minden egyes mozzanatra valakit, mert azt nem bírja el a ktg-vetés büdzséje. A párom is dolgozott egy kisebb Kft-ben, ahol a főnöke is mindent csinált, amit épp kellett, ha úgy volt, akkor takarított is. Nyilván egy nagy cég (pl. RT.) vezérigazgatója, aki titkárnőt tart, az nem fog ilyenekkel foglalkozni. Egyébként nem kéne naívnak lenni. Attól hogy egy "vezér" nem csinál ilyeneket, nem biztos, hogy azért, mert nincs rá ideje. Egyszerűen csak derogál neki. Köztük is vannak, akik munkaidőben pornót néznek a neten, randira mennek, tv-ben meccset néznek, stb. Érdekes mód ezekre a dolgokra van idejük, csak kávét főzni, fénymásolni, stb nincs. Mert hát ugye arra van ember. Az ilyeneknek nem irigylem a feleségét. Sokszor beírnak ilyen-olyan fórumokra, hogy a férjük otthon is igazgatót játszik, és úgy ugráltatja az asszonyt, mint ha a beosztottja lenne. Uhhh, isten őrizzen az ilyentől.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_462187 (38)
    2012-10-01  12:42
  3. Torolt_felhasznalo_462187
    Torolt_felhasznalo_462187
    2012. október 1. 12:4238.
    Ne vegye fel a telefont, ne fénymásoljon, ne nyomtasson. Azért vannak a beosztottak, alkalmazottak. Ezek időrabló dolgok, egy vezetőnek nem ez a feladata. Ha azt hiszed, csak ülnek és meresztik, akkor nagyon tévedsz.
    előzmény:
    bucimanci (20)
    2012-09-26  17:24
  4. 2012. október 1. 12:3037.

    Kedves csutak51!

     

    Köszönöm a jó linket!

     

    A program jelenleg a teljes Közép- magyarországi régiót érinti, de későbbiekben szeretnék kiterjeszteni máshova is.

     

    üdv

    B

    előzmény:
    csutak51 (4)
    2012-09-26  12:32
  5. 2012. szeptember 27. 17:2536.
    Én is így látom. Mindent kitalálnak, csak a lényeget nem látják. A nagyobb gyerekvállalási kedvhez valami minimális biztonságérzet kéne, jobb kereset, stb. De nem csak az alacsony jövedelemmel van a gond, hanem azzal, hogy ha odamegy az anyuka, hogy van x gyerekem, akkor viszlát. De már gyerek sem kell, akadálynak elég az is, ha elmúltál  x éves. Tehát a cégek szerint a gyerekes, meg a 35 feletti "vén csoroszlyák" menjenek nyugdíjba. Eddig oké is lenne, de a nyugdíjkorhatárt viszont folyamatosan emelik. Ez egy bődületes ellentmondás. Egyre tovább kéne dolgozni, de hol?
    előzmény:
    etilany (34)
    2012-09-26  20:14
  6. 2012. szeptember 27. 05:5035.

    Itt nem nimbuszdöntésről van szó. Elég szomorú lennék, ha a vezetői fizetésért cserébe a főnököm intézné az iroda apró-cseprő ügyeit, vagy ő hajtaná el az aznap már ötödik irodagépdílert.

    A mailjeit amúgy megírja/nyomtatja, és a telefonjait is felveszi, ha éppen nem tárgyal (nincs is titkárnője/személyi asszisztense). Ha tárgyal, akkor valamelyikünk átveszi az irodából - vagy szerinted hagyjuk a fenébe, hadd dőljön a főnöki nimbusz??

     

    A felsorolt sztereotípiákból nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem sok vezető mellett dolgoztál.

    előzmény:
    bucimanci (20)
    2012-09-26  17:24
  7. 2012. szeptember 26. 20:1434.
    Mivel a cikk megemlítette a kormány "új baby-boom" tervét, ehhez fűznék néhány gondolatot. Nem fogom megérteni, hogy miért gondolja azt bárki is, hogy pár részmunkaidős állással meg lehet oldani a dolgot. Vagy a tervezett kedvezmények gyesről visszatérő anyukáknak........ Addig itt nem lesz semmilyen baby-boom, amíg ekkora a létbizonytalanság. Szerintem sokunk szülei dolgoztak teljes állásban, mégis sokkal több gyerek született, mert az emberek nem érezték ennyire kilátástalannak a helyzetüket. Sok egygyerekes szülőt ismerek, szeretnének második gyereket, de egyszerűen az anyagiak miatt nem merik bevállalni. Még úgy sem, hogy anyukát simán visszavenné a munkahelye (közalkalmazott). Szóval elsősorban stabilabb gazdaságra lenne szükség, hogy az ember egyáltalán gyereket merjen tervezni....aztán utána lehet beszélni a részmunkaidős, távdolgozós stb állásokról anyukák számára.
    előzmény:
    Nők Lapja Cafe (1)
    2012-09-26  12:09
  8. 2012. szeptember 26. 20:0033.
    Szerintem a számítógép, nyomtató, papír, telefon még a könnyebbik rész. Számítógép lehet olyan elvárás, mint amikor azt írják, hogy saját kocsival kell rendelkezni. Az írószerekről meg kérhet számlát, amit havonként elszámoltat, ill. a telefont is el lehet számoltatni. Viszont maga az adminisztratív munkakör kivitelezhetetlen. Pl. az is kérdés, hogy a posta akkor hova megy? Az adminisztrátor lakására? Aztán havonként bemegy és lefűzi, iktatja? És ha neki kell pl. egy másik osztályról adat, ami nem biztos, hogy számítógépen is megvan, csak aktában, akkor majd a kedvéért, szkennelik és elküldik neki?...
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_517177 (31)
    2012-09-26  18:54
  9. Torolt_felhasznalo_517177
    Torolt_felhasznalo_517177
    2012. szeptember 26. 18:5732.

    Szerintem nem sok fogalmad van arról, hogy egy ügyvezető mit csinál.

     

    Amikor - főleg nagyobb  - cégekhez - befut több száz telefonhívás egy nap, abból a fele értékesítéses hülyeség, akkor szerinted ezt az ügyvezetőnek kellene kezelnie?? 

    előzmény:
    bucimanci (20)
    2012-09-26  17:24
  10. Torolt_felhasznalo_517177
    Torolt_felhasznalo_517177
    2012. szeptember 26. 18:5431.

    Az tök jó, hogy Mancika otthon kinyomtatja az anyagot és elpostázza, de Mancika számítógépét, nyomtatóját, papírt, tonert stb ki fogja finanszírozni? 

    Vagy a cég vesz neki egyet? Vagy Mancika beszámláz érte a cégnek valamennyit? Vagy hogyan kellene elképzelni?

     

    Sokan hangoztatják ezt a távmunka dolgot, de bárhol kérdezem normális választ még nem kaptam, hogy egy két szakmán kívül (fordító, könyvelő) hol lehetne alkalmazni?

     

    Tudod én dolgoztam operátorral, aki ott ült tőlem 5m-re, ahhoz odamentem elmondta, hogy ez meg ez nem jó, csináld újra, meg volt 10 perc alatt.

     

    Amikor külsős operátorral dolgoztam, akkor elküldte az anyagot, írhattam le mailben, vagy mondhattam el telefonon, hogy mi nem jó, közben ő belekezdett másik munkába, úgy hogy mire megkaptam javítva volt vagy 3-4 óra.

    Ez nem kifizetődő!! 

    előzmény:
    bucimanci (21)
    2012-09-26  17:37
  11. 2012. szeptember 26. 18:5330.
    Ilyenkor jól érzed magad, amikor gúnyolódsz? Egészségedre.  Az adminisztratív munkaerőbe meg ha nem tudnád a titkárnő, személyi asszisztens megnevezés is beletartozik, csak ki hogy nevezi. Amúgy meg olyanról beszélsz, amiről  fogalmad sincs, különben nem írnál olyan hülyeséget, hogy távmunkában végezhető lenne az adminisztrációs munka.
    előzmény:
    bucimanci (29)
    2012-09-26  18:17
  12. 2012. szeptember 26. 18:1729.

    Okoska, ADMINISZTRATÍV MUNKAERŐRŐL beszéltünk, téged kivéve.

    Csá. 

    előzmény:
    *Diorella* (26)
    2012-09-26  17:56
  13. 2012. szeptember 26. 18:1428.
    Gondolom valami kedvezményt kapnak a diákok foglalkoztatása után.
    előzmény:
    *angyalka* (27)
    2012-09-26  18:08
  14. 2012. szeptember 26. 18:0827.

    Nem minegyik fizet olyan rosszul, hogy más ne szívesen végezné el, ha pl. nincs munkája.  

     

    Pár éve, mikor munkanélküli voltam, hívtam fel ilyen cégeket. S mondták korom (harmincegynéhány) nem akadály, de szerezzek egy diákigazolványt, ráadásul nappalist, mert csak azzal foglalkoztathatnak.

    előzmény:
    *Diorella* (25)
    2012-09-26  17:52
  15. 2012. szeptember 26. 17:5626.

    Nyugodjál már le.

     

    Tőlem nevezheted adminisztratív munkásnak is meg aminek akarod, én meg ha akarom, akkor titkárnőnek nevezem. Vezetőkről beszéltünk, a közvetlen ügyeiket intézőiket meg tetszik vagy sem nem takarítónőnek hívják.

    előzmény:
    bucimanci (23)
    2012-09-26  17:49
  16. 2012. szeptember 26. 17:5225.
    Arra megint felesleges embert tartani, hogy otthon időnként kinyomtasson 30 levelet és postázza. És igen ha már arról van szó, hogy tájékoztatókat, mintákat kell csomagolni, postázni, akkor a cég azt nézi, hogy hogyan lehet olcsóbb és kényelmes.  Megjegyzem az a csomagoltató, postázó cég hibája, hogy ha csak diákmunkásokat alkalmaz. Nem minegyik fizet olyan rosszul, hogy más ne szívesen végezné el, ha pl. nincs munkája.
    előzmény:
    bucimanci (21)
    2012-09-26  17:37
  17. 2012. szeptember 26. 17:5124.

    És főleg ne alkalmazzon egy titkárnőt (asszisztenst), aki semmiben nem tehermentesíti.

    Mindjárt megspórol egy fizetést.

    előzmény:
    bucimanci (20)
    2012-09-26  17:24
  18. 2012. szeptember 26. 17:4923.
    Szakadj már le a titkárnőről, egy vállalatnál csak vezér meg titkárnő van? És adminisztratív munkát csak a titkárnő végez? 
    előzmény:
    *Diorella* (22)
    2012-09-26  17:44
  19. 2012. szeptember 26. 17:4422.
    Viszont ha mindent megcsinál magának, akkor minek is fizessen (vagy a cég neki) titkárnőt?
    előzmény:
    bucimanci (20)
    2012-09-26  17:24
  20. 2012. szeptember 26. 17:3721.
    A távmunka lényege, hogy nem kell becsattognia. OTTHON kinyomtatja, amit postázni kell, és ha éppen éjjel, akkor éjjel, mert a lényeg, hogy reggelre meglegyen és a postára vihesse. Persze a diákmunka olcsóbb, mint ugyanannyi számú aktív korú munkaerő távmunkában, akár megbízásos szerződéssel...
    előzmény:
    *Diorella* (19)
    2012-09-26  17:20
  21. 2012. szeptember 26. 17:2420.
    Egyáltalán; minek töltené egy vezető (hova ne rohanjak) bármivel is az idejét, ami derogál? Hát nehogymár fénymásoljon magának, vagy nyomtasson egy oldalt, vagy önállóan felvegye a telefont azt az esetet leszámítva, mikor "kapcsolatokat ápol", vagy urambocsá', megírjon egy mailt, mert ledől a nimbusza. NEm vegye fel a vezetői gázsit és ne csináljon semmit, csak üljön a seggén és "kapcsolatokat ápoljon" meg "manageljen"....
    előzmény:
    *Diorella* (18)
    2012-09-26  17:16
  22. 2012. szeptember 26. 17:2019.
    És annak ugyan mi értelme lenne, hogy bemegy a céghez, elvisz 30 postázandó anyagot, összeállítja aztán amikor neki megfelel, mondjuk délután 6-kor, akkor leugrik a postára? Azok a cégek, akik nagyban csinálják a postázást, mert pl. a lakosságnak tájékoztató anyagot küldenek, nem Gizikével fognak 20 ezer papírt borítékoltatni, hanem vannak erre cégek, akik diákmunkában végeztetik el.
    előzmény:
    bucimanci (16)
    2012-09-26  16:52
  23. 2012. szeptember 26. 17:1618.
    Ez pont nem jó példa. Egy vezérigazgató, manager vagy középvezető nem azért fog személyi asszisztenst, titkárnőt tartani, hogy aztán  ha esetleg más osztályról kell valami anyag, akkor maga keresse fel a másik osztályt. A telefonjait sem maga akarja felvenni, ha a titkárnőnek szűrő tevékenysége is van, hogy ne boldog boldogtalan zavarja. Ha hirtelen fénymásolat kell, nem azért fizeti a beosztotját, hogy ne legyen ott az anyag 10 perc múlva. Ha más cégektől jönnek, akkor nem ő lesz a fogadóbiztottság. Nagyobb cégeknél már eleve nem a titkárnő rohan a postára, ahol meg igen, ott szintén nem áll a főnök a beosztott mögött a postán. És különben is minek töltené azzal az időt egy vezető, hogy e-maileket irkál otthonra a titkárnőjének, hogy mi merre és hol legyen, ha 2 pillanat alatt ki is szólhat.
    előzmény:
    ladybird65 (15)
    2012-09-26  16:12
  24. 2012. szeptember 26. 16:5717.
    Pontosan. Annyi lenne az egész, hogy a főnök nem a párnázott ajtón szól ki, hogy Micike, kérem 5 pld-ban küldje szét a mittudoménmit, hanem Micikének küld egy mailt, hogy holnap ekkora legyen a mittudoménmi Jóskapista oldalán, vagy elküldi a kimutatáshoz szükséges adatokat és reggelre ott a gépén a kész anyag. EMg sok ilyesmi lehetséges. Vagy; adott cég elküldi mailben a promóciós (vagy más)anyagot, kinyomtatom, borítékolom, szétküldöm...satöbbi....
    előzmény:
    ladybird65 (15)
    2012-09-26  16:12

Címlap

top