Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
11 dolog, amit nem tanítottak az iskolában, de kellett volna
2012-08-14 15:271.
Létrehozva: 2012. augusztus 14. 15:27
Az iskolában sok fontos dolgot megtanultunk; például azt, hogy az Amazonas a világ leghosszabb folyója vagy azt, hogy nyolc kettes alapú logaritmusa három, de azért volt, ami kimaradt a tananyagból.
Nők Lapja Café: 11 dolog, amit nem tanítottak az iskolában, de kellett volna
Nők Lapja Café: 11 dolog, amit nem tanítottak az iskolában, de kellett volna
Kedves Cikíró! Nem lehetséges hogy te lógós kislány voltál iskoláskorodban?:) vagy az órák alatt a barinőddel pletyiztél figyelés helyett?:)
Csak mert már nekem is tanítottak kottaolvasást, (azt ne firtassuk inkább hogy miért nem tudok mégsem) de tanították.
Petőfiről meg az "rémlik" nekem hogy a szerelemről is írt eleget. :)
"Szabadság, szerelem, e kettő kell nekem"
Én sem értem pontosan, hogy ez most vicc, vagy komoly akart-e lenni. Én 32 éves vagyok és tanultunk kottát olvasni az iskolában. A szívmasszázst azért nem tanítják még ha jól emlékszem a jogsihoz sem, mert többet árthatsz vele, ha rosszul csinálod. A veszettséggel nem nagyon van mit tenni. Azt szerintem mindenki tudja, hogy ha valami megharap, akkor orvoshoz kell menni. A veszettség nem okoz 3 percen belül halált, továbbá injekciókkal gyógyítható, amit orvos ad be.
Viszont amit nem tartok butaságnak, és magam is néha szóba hozom, az a gazdálkodási ismeretek tanításának hiánya. Nagyon is időszerű volna bevezetni. Nem támaszkodhatunk a szülőkre ez ügyben, hiszen rengetegen szerintem rosszul csinálják. Meg kéne tanulni addig nyújtózni, amíg a takarónk ér, illetve valamelyest átlátni az anyagi helyzetünket. Kerdezéstechnika: én asszertív kommunikációt tanítanék már gyermekkorban. A főzést, és úgy általában véve a háztartásvezetést pedig pont a sajtburgerhabzsolás és a mai szülők időhiánya miatt hoznám vissza hangsúlyosabban a tantervbe.
Én sem értem pontosan, hogy ez most vicc, vagy komoly akart-e lenni. Én 32 éves vagyok és tanultunk kottát olvasni az iskolában. A szívmasszázst azért nem tanítják még ha jól emlékszem a jogsihoz sem, mert többet árthatsz vele, ha rosszul csinálod. A veszettséggel nem nagyon van mit tenni. Azt szerintem mindenki tudja, hogy ha valami megharap, akkor orvoshoz kell menni. A veszettség nem okoz 3 percen belül halált, továbbá injekciókkal gyógyítható, amit orvos ad be.
Viszont amit nem tartok butaságnak, és magam is néha szóba hozom, az a gazdálkodási ismeretek tanításának hiánya. Nagyon is időszerű volna bevezetni. Nem támaszkodhatunk a szülőkre ez ügyben, hiszen rengetegen szerintem rosszul csinálják. Meg kéne tanulni addig nyújtózni, amíg a takarónk ér, illetve valamelyest átlátni az anyagi helyzetünket. Kerdezéstechnika: én asszertív kommunikációt tanítanék már gyermekkorban. A főzést, és úgy általában véve a háztartásvezetést pedig pont a sajtburgerhabzsolás és a mai szülők időhiánya miatt hoznám vissza hangsúlyosabban a tantervbe.
Két dolog van, amit én is hiányolok az oktatásból: az egyik gazdasági, pénzügyi ismeretek a másik elsősegélynyújtás. Mindkettőt már 3-4 osztályban elkezdeném és minden évben visszatérnék rá, fokozatosan bővítve az ismereteket. Ez azért is lenne fontos, mert a szülők nagyrészének is hiányosságai vannak, tehát nem tudják megtanítani a gyerekeiknek. S néhány tantárgy esetében tényleg ráférne a tantervre egy kis változtatás. Biológiából pl. nagyobb hangsúlyt helyezni az emberi test megismertetésére, s hogy 10-12 évesen teljesen tisztában legyenek a menstuációval, terhességgel ... stb.
Kézségtárgyakat nem osztályoznék, testnevelés pedig mozgásról szóljon és ne a számokról.
Kottát olvasni szolmizálással és abc-s nevekkel lehetséges.
Az előbbit tanuljuk általános iskola első-második osztályától.
Aki elmerülne az utóbbiban, mehet zeneiskolába, szolfézsra.
Mivel a szolmizálás a kottaolvasás legegyszerűbb és legkönnyebben tanulható módja,
számos idegen országban tanítják - még Japánban is.
Lásd még: http://www.zenci.hu/szocikk/kodaly-modszer.
Sajnálom, hogy az Ön iskolájában / idejében nem adatott meg a lehetőség az ebbe való betekintésbe.
Semmi sem késő, persze. :)
Ha van megfelelo csaladja ehhez.
Amikor mi jartunk iskolaba tanultunk fozni varrni es az osztalyfonoki orakon szo esett tobbek kozott a csaladi felelossegrol, penzbeosztasrol is.
Ma mar ezekrol szo sincs meg a jo iskolakban sem sajnos.
Mint minden beszéd, írás, azt tükrözi, aki azt kiadja magából.
Ez esetben a cikk írójának a problémáját tükrözné a sok meg nem tanított okosság?
Javaslatom az lenne, hogy ha ennyi gondja akad az életében, lásson neki mihamarabb a megoldáshoz, mert aztán kifut az időből. :)))))
Ami engem illet, nekem is van kedvenc témám:
9. Ilyen-olyan gyógyfüvektől és tablettáktól nem lehet lefogyni
Ha lehetne, akkor ugyanis nem lennének kövér emberek. Szép dolog a hit, de a kétely sem hiábavaló. Ha az előbbiben annyira jeleskedünk, akkor akár béljóslással is próbálkozhatunk: annak is biztos volt annyi alapja, mint a legújabb fogyókúrás gyökér csodatevő erejének.
Itt szintén volna javaslatom, és ez maga a kétely. Kétely abban, hogy biztosan tudsz-e annyit a világról, hogy ki merj jelenteni olyan dolgokat, amik egyáltalán nem biztos, hogy megállnák a helyüket az igazság polcán?
Ha az írást humornak szántad, ahogy sokan feltételezik, akkor érdemes lenne beleírni a címbe: Ahogy én humorizálok a nemtudásomról.
Én sem tudtam
Az a baj a cikkel, hogy a megtanítandó dolgok egy része fontos, egy része tényleg ironikus, ezért lett a cikkből zagyvaság.
A gyereket főzni, pénzzel bánni, pasizni megtanítani meg a család dolga.
Lehetne azt játékpénzzel is, esetleg Gazdálkodj okosan egy "realista" változatával. Pilisi zártkert helyett tankönyv a gyereknek. :D
OFF
De jó is volt a Gazdálkodj okosan, én imádtam vele játszani. Most már nem jellemző, hogy összeül a család társasozni... anno hétfőnként, mikor nem volt műsor a tévében... rádió, forró tea vagy nyáron limonádé, körbeültük a nappaliban lévő asztalt, és ment a kártya, társas...
Nem, még anno mi is úgy tanultuk, de az Amazonas az, kb. 200 méterrel. :)))))
Amúgy jó nagy baromság ez a cikk. Egyedül a pénzzel bánás, amit szerintem is meg kéne alapozni az általános iskolában.
Szerintem kérdezni sohasem ciki. Sőt - tanácsot kérni sem az. Ha így lenne, iskolába se kéne járnunk, hisz ott is kérdezünk.
Egyszer olvastam valahol egy ókori bölcs idézetét, már nem tudom szó szerint, hogy szólt, de valahogy így: Míg az okos emberek tele vannak kételyekkel, bizonytalansággal, addig az ostobák halál magabiztosak.
Sok igazság van ebben, hisz nap mint nap tapasztalni lehet. Akár itt a fórumon is.
Még nekem is volt "gyakorlati órám" sőt Kukta szakkör is volt. Tanultunk főzni, kötni, horgolni, vasalni sőt lámpát sorosan vagy párhuzamosan bekötni stb. Tanultam szabni-varrni órán és hasznát is vettem. anyukám is tőlem tanulta. Jártam vöröskeresztes szakkörre, ahol újraélesztést, nyílt törés, égési sérülés elletását is megtanultam. Ezek hasznosak voltak, bár főzni végűl a magam kárán tanultam meg és kellően meg utáltam a kötés-horgolást is.A férjem falusi iskolába járt, ők állattenyésztést és földművelést sajátítottak el a z iskola kertben. Szerinte fölösleges volt(inkább ingyen munkásnak nézték őket), amúgy mindenki otthon tanulta meg a lényeget évek alatt.
Amit a gyerekeimnél hiányolok, az inkább a közlekedés biztonság elsajátitásának hiánya. Persze itthon nyomjuk neki, de talán ha órát is szánna erre az iskola-sikeresebb lehetne. Az elsősegély is hasznos lehetne számukra.Vagy inkább csapat építést kellene tanítani nekik, mert borzasztó önzőek és közömbösek a diákok.-tapasztalatom szerint
Hölgyek!
Legyünk jóindulatúak, és gondoljuk azt, hogy az enelcé, de legalábbis a gyakornok kislányok, de legalábbis a szerző rájött, mennyire ultrabuta gagyifos a 11 dolog cikksorozat, és ehhez mérten nyúl a témához. A szerző biztosan viccel, humorizál és ironizál. Nyilván nem gondolja komolyan. Más kérdés, hogy ettől függetlenül sem igazán jól sikerült darab, de legalább magát sem veszi komolyan. :)
Ez a cikk se nem hasznos, se nem humoros, ráadásul annyira eröltetett, hogy már szinte izzadságszagú.
Az "akár béljóslással is foglalkozhatunk..." ez vicc akart lenni?!
Mert annak kicsit gyenge poén, de sebaj, mert legalább ízléstelen és gusztustalan!
A "hogyan vegyük észre, hogy egy pasi egy barom" aztán tényleg végképp nem iskolai tantárgy téma, mert akkor tanulhatnánk gyantázás-tant is, meg lehetne "hogyan ne tegyek fel hülye kérdéseket" tantárgy agyilag szőkéknek!
A házi krumplitermesztés is igencsak felesleges tantárgy lenne, kb. másfél óra alatt lehet elolvasni erről egy amatőröknek szóló konyhakertészettel foglalkozó könyvet, és minek arról egy egész éves tantárgy, amit másfél óra alatt meg lehet tanulni. Már aki krumplitermesztésre adja a fejét. Mert most sok lakótelep díszkertjét cserélték le az ottlakók bolgárkertészeteket megszégyenítő, igazi szegénységet tükröző konyhakertészetekre, érdekes mód, senkiben nincsenek kérdőjelek, egymástól megtanulnak mindent, suli alapismeretek nélkül. Elég, ha egyetlen agrár-szakember van köztük, vagy mondjuk valaki, aki tud olvasni (utalás ismét a könyvekre).
Ami a főzést illeti, én már több mint 20 éve kijártam az általános iskolát, de még mindig őrzöm a főzőfüzetemet, amibe vagy 40 ott elkészített étel receptje után az anyukám házi fortélyait és receptjeit őrzöm. Nem tudom, hogy a lányok technika órán tanulnak-e még felsőtagozatban, mi még "Gyakorlati foglalkozásnak" hívtuk azt a tantárgyat, ahol minden évben legalább 10-12 ételt megtanultunk főzni (kézimunkázás, kötés-horgolás, sőt, szabás-varrás mellett). Jól jött a húsleves, a paprikáskrumpli, pörkölt és más alapok... de azért az igazi főzőtudományomat nem a suliból hoztam, hanem anyukám konyhájából.
Kérdezéstechnikára leginkább egy biztosítási vagy ingatlanos ügynöknek van szüksége, esetleg hálózatépítőknek... és semmi vész, mert őket megtanítják rá. De hogy egy laborban patkányok vagy nyulak közt, esetleg metszetek és szövetek, kémiai anyagok közt dolgozó vegyésznek vagy biológusnak miért kéne kérdezéstechnikát tanulnia gyerekként... nem is értem ezt az elvárást!
Veszettségtan mellé vegyük fel a kígyómarástant, a skorpiótámadástant és a tarantula-támadás kivédése c. tantárgyakat is... ámbár az általam ismert 2-3000 ember és közvetlen környezete (összesen kb. 15ezer ember) körében egyetlen eset sem tette indokolttá a veszettségtan felvételét, lehet, hogy viszonylag ritkán járunk veszett rókák és denevérek környékén.
Kottaolvasást már alsó(!) tagozatban tanítanak, Kedves Cikkíró!
(Bizony nem ártott volna egy ilyen iderittyentett, vacak cikk előtt legalább egy picit tájékozódni, mivel gyakorlatilag mindegyik pontja tele van súlyos tárgyi tévedésekkel és butaságokkal.)
Egyedül a SZÍVMASSZÁZS (én inkább újraélesztésnek nevezném) az, ami a felsorolásból szerintem tényleg fontos és van létjogosultsága. Mivel alsós a gyermekem, így nem tudom, hogy mondjuk úgy kb. 7.-8. osztályban biológia órán tanítanak-e ilyesmit (esetleg ezt megerősítheti érintett korú gyerek anyukája), ez tényleg fontos... vagy fontos lenne! Nagyon is!
De az összes többi hordalék rossz merítés, a NLC-n tényleg ilyen "magas" az igényesség?! :-(
Egyetértek Anitával: ezt bizony nem kéne erőltetni! :-(