Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Repülő késés-kártérítés

altamira
Létrehozva: 2011. június 8. 15:40

Múlt héten egy esti járattal repültem haza, ami több, mint 4 órát késett. Mintha néhány éve született volna egy EU-s jogszabály, hogy  európai járatokon 4 óra késés felett kártérítés (200 EUR?) jár az utasoknak. Most meg csak valami olyat olvasok, hogy 5 óra után visszatérítik a jegy árát, de csak akkor,  ha lemondasz az utazásról. Ez ugye ügyes, mert a 3. óráig azt sem írták ki, és az információs pultnál sem tudták, hogy egyáltalán mennyit fog késni a gép, és mindenki ott reménykedett, senki nem hagyta ott a repteret este 10-kor, hogy nem vár tovább...

Az összes akció annyi volt, hogy 2 óra eltelte után "frissítő" vouchereket osztogattak, amit azon a pici reptéren a büfében lehetett (volna) beváltani, ott már viszont nemhogy rendes kaja nem volt, hanem már a sós mogyoró is elfogyott. 

Érdemes utána járni, vagy hagyjam a fenébe?

  1. 2017. március 7. 13:5415.

    Kedves Antironia!


     


    Köszönjük észrevételed.


    Sajnos kevesen ismerik jogaikat. A károsultak 1% tudja, hogy jár neki kártérítés abban az esetben ha késett a gépe vagy törölték járatát. Így elengedhetetlen, hogy minden olyan fórumon is megpróbáljuk elérni őket, ahol megismerhetik jogaikat.


    Számunkra nagyon fontos, hogy egy károsultnak a kártérítési eljárásában tudtunk segíteni és pénzhez tudtuk juttatni.


    A 30% jutalék abban az esetben is fennáll ha a kártérítési eljárás több hónapig elhúzódik mert a légitársaság megtagadja a kompenzáció kifizetését így az ügy perre kerül. Ilyenkor a perköltség nő, ám a károsultat nem terheljük semmilyen kiadással. Így csak abban az esetben kerül tőle levonásra összeg ha a Flight Refund megnyeri neki a kártérítési pert. A károsult nem fizet és nem is engedjük fizetni!


    Nálunk nincsenek kisbetűs részek, nincsenek elhallgatott költségek. Így ha ismersz olyan embert akinek késett a gépe, megköszönjük ha ajánlod neki szolgáltatásunkat és segítesz neki pénzhez jutni.


    Szép napot kívánunk


     

    előzmény:
    antironia (14)
    2017-03-07  13:09
  2. 2017. március 7. 13:0914.

    oops, közben megtaláltam...


     


    30%-os sikerdíj


     


     


    Nem rosssz.... Ebből nem telik rendes hirdetésre...? Ilyen ingyenes fórumon kell reklámozni (ahol a szabályzat szerint TILOS a kereskedelmi reklám)..


     


    LOL

    előzmény:
    antironia (13)
    2017-03-07  13:08
  3. 2017. március 7. 13:0813.

    Hány százalékért dolgoztok....?????


     


    (ha jól sejtem, erre nem lesz válasz)

    előzmény:
    Flight-Refund (12)
    2017-03-07  11:48
  4. 2017. március 7. 11:4812.

    Kedves Mezdema!


    Nagyon örülünk, hogy sikeresen megoldottuk kártérítési ügyét. Remélem a jövőben is számít majd a segítségünkre. Mindig jó érzés elégedett véleményeket olvasni. Amennyiben Ön környezetében tud olyanról aki sokat utazott kérem ossza meg vele is weboldalunkat.


     


    Sokan nem tudják, nem ismerik a jogaikat, márpedig késés esetén jár a kártérítés. Mi azon dolgozunk, hogy megismertessük az emberekkel, mi a teendő ha késik a gépe, törlik a járatát vagy visszautasítják beszállását.


    Köszönjük visszajelzését.

    előzmény:
    Mezdema (11)
    2017-02-21  12:49
  5. 2017. február 21. 12:4911.

    Nekem késett a gépem és jól megszivattam magam utána. Nekiálltam egyedül erősködni a légitársasággal, hogy márpedig 5 órás késésnél jár a kártérítés. Nem kaptam cserébe elérték, hogy velük többet ne repüljek.


    A kedves ügyfélszolgálatos hölgy magatartása és hangneme oly mértében felpaprikázott, hogy utána nem hagytam annyiban az esetet. Szerencsére megtaláltam egy behajtó céget és rajtuk keresztül intéződött az ügy. Kicsit lassú volt de persze ez nem a cégen múlott hanem a légitársaság szívózásán. De elértük azt amit szerettem volna, fizettek. Nekem nem került semmibe, pár telefon meg 3 perc regisztráció.


    Sokkal kevesebb volt így a vesződség mint amikor én intéztem. Kedvesek, aranyosak voltak, mindig mondták hogy áll az ügyem.


    Ez a cég a http://flight-refund.hu volt. Örülök, hogy nyertünk mert pénz állt a házhoz. Minden pénz számít nem igaz? :)

  6. 2016. október 13. 11:3210.

    Várakozott már bosszantóan hosszú órákat repülőtéren? Utasították már vissza beszállását akarata ellenére a kapunál?  Törölték már váratlanul, minden előzetes értesítés nélkül járatát?


    Ezek a váratlan események rendkívül kiszolgáltatott helyzetet teremthetnek. Erre tekintettel a légiutasok hatékony és általánosan bevezetett védelemre szorulnak, melyet az Európai Közösség rendelete teremtett meg. A Flight Refund online szolgáltatása azoknak az utasoknak segít, akiknek repülőjárata jelentős mértékben (azaz több, mint 3 órát) késettel sem indult, vagy a légitársaság túlkönyvelése miatt nem fértek fel az adott járatra az elmúlt három évben.


     


    További információ: http://flight-refund.hu/

  7. 2014. július 9. 10:519.
    A téma indítása óta jelentősen változott a jogszabály, csökkentek a kiskapuk a légitársaságok számára. Hiába az egyértelmű jogszabály, mely kimondja hogy mikor és mennyi kártérítés jár (3 órás késés után már jár kártérítés és hogy például műszaki hiba nem lehet oka a kártérítés elutasításának, csak rendkívüli időjárási körülmény, sztrájk, terrorista támadás és egyéb rendkívüli körülmén) mégis legtöbb esetben a légitársaság megpróbál kibújni a kötelezettség alól. Ilyenkor jön jól egy kis jogi segítség. Ezekre az ügyekre szakosodott például a kesettagepem.hu oldal, ahol ingyenesen segítséget nyújtanak, a szolgáltatásért csak akkor kell sikerdíjat fizetni, ha a légitársaság már kifizette a kártérítést.
    előzmény:
    altamira (1)
    2011-06-08  15:40
  8. 2013. október 21. 14:298.

    Sziasztok!

     

    Sztrájk miatt késtem még pár hónapja egy Air France géppel és megpróbálnék kártérítést szerezni tőlük. Ti az alábbi ügyvédi irodát ismeritek? Elvileg ilyen ügyekre szakosodtak.

    http://www.legiutasokjogai.eu/

     

     Üdv: Zsolt

  9. 2011. június 8. 16:417.

    Náluk dolgoztam.... :))))

     

    Én is késtem nemrég Budapestrol, 4 órát...nem volt kellemes, de sajna ez van... :)))) Ezzel a céggel dolgoztam az elmúlt 5 évben, nem rosszak egyáltalán, de ha jon egy rosszabb kesés periódus az sajna eltart pár napig...

    előzmény:
    altamira (6)
    2011-06-08  16:33
  10. 2011. június 8. 16:336.
    Köszönöm, már én is rájöttem az 5 órára...A W-vel kezdődő társasággal repültem, és már rájöttem, hogy azt csinálják, hogy van néhány új gépük, amit napi 20 órában, igen szoros menetrendben reptetnek. Ezért aztán a reggeli járatok még jók, de estére már rengeteg késést összeszednek. Mivel rövid a táv, ezért az 5 órát még így sem haladják meg, így aztán nem nagyon izgatják magukat. A voucher értékét nem tudom, mert mikor bemondták, hatalmas sor lett, gondoltam, ráérek később is, de addigra meg már nem volt semmi, amire beválthattam volna...    
    előzmény:
    csillag88 (5)
    2011-06-08  16:26
  11. 2011. június 8. 16:265.

    Szia!

     

    Ha a járat a légitársaság hibájából késett (pl tech probléma, személyzethiány..stb) akkor 5 óra késés vagy járattorlés esetén jár a 125/250 eurós kompenzáció, a járat hosszúságától fugooen. Ha 1500 km alatti a távolság akkor 125, ha efolotti akkor 250 euró. A jegy felhasználása esetén (ami esetedben tortént) nincs visszatérítés.

    Ezek az alapszabályok, ha még kíváncsi vagy tobbre, kérdezz bátran.

    Remélem segítettem valamennyit.

    Általában a 2-5 óra kozotti késésre a voucher-en kivul más nem jár, annak az értéke is EU szabvány, legtobben az ott kiírt minimumot adják.

    előzmény:
    altamira (1)
    2011-06-08  15:40
  12. 2011. június 8. 16:234.
    Köszönöm, bár elég bonyolult, arra már rájöttem, hogy tájékoztatást kellett volna "átnyújtaniuk" a kötelezettségeikről, ezt máris nem tették meg...
    előzmény:
    minga (3)
    2011-06-08  16:08
  13. 2011. június 8. 16:083.

    Szia,

     

    de, fizetnie kell a legitarsasagnak a kesesert, EU-s rendelet alapjan! Persze sok tarsasag megprobalja ezt a fizetesi kötelezettseget kikerülni es arra jatszanak, hogy sok utas nem tud erröl a jogszabalyrol, vagy nem akar foglalkozni vele. 

     

    Itt talalod meg a jogszabaly magyar nyelvü valtozatat:

     

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri Serv.do?uri=DD:07:08:32004R0261:HU:PDF

     

    (ha valami ok miatt nem nyilna meg a link, akkor ez az 261/2004/EK RENDELET, amit a fenti fö oldalon megtalalsz.) 

     

    üdv:

    minga

    előzmény:
    szimbolum (2)
    2011-06-08  15:49
  14. 2011. június 8. 15:492.
    200 Eurót tuti nem fizetnek késésért, legfeljebb ha a járatot törölték. De a légitársaság honlapján fent kell lennie a szerződési feltételeknek, utazási szerződés, utasjogok, vagy hasonló pont alatt. Szerintem ott nézd meg, az a biztos.
    előzmény:
    altamira (1)
    2011-06-08  15:40

Címlap

top