Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Színház tanácstalanoknak
Tudom van egy pár régebbi színházas topik, de sajnos nem igazán pörögnek és aktualitásukat is elvesztették.
Így gondoltam jó lenne egy ilyen topik, ahol leírhatnánk mennyire tetszett ill. nem tetszett valamelyik darab, amit mostanában játszanak és láttunk.
Én például ebben a színházi évadban még nem jutottam el színházba és elég tanácstalan vagyok, hogy mire is lenne érdemes jegyet venni. A darabok címéből sajnos nem tudom eldönteni, hogy tetszene e, vagy sem, viszont ha olvashatnék a darabokról néhány nézői véleményt akkor az biztos sokat segítene a választásban.
(Engem személy szerint minden érdekel, a klasszikus daraboktól a könnyedebb, vidám darabokig, lehet dráma, vígjáték, musical...stb)
Tehát, ki mit ajánl? Kinek mi tetszett (illetve nem tetszett)mostanában?
Várom (várjuk) a véleményeket:)
Hattyudal,Jozsef Attila szinhaz...szuper...
Az Angyalfoldi ballada milyen?
De jó lenne feléleszteni ezt a topikot..:)Ébresztő..:)
Bányavakság - Szkéné
Ismét egy jó darab, amit csak ajánlani tudok. A már oly nagy sikert aratott Bányavirág második része. Az első rész sikeréhez nagyban hozzájárult a két nagyszerű színész Stohl András és László Zsolt alakítása. A második részben ők már nem szerepelnek, de a színészek itt is kiválóak, bár én korábban őket egy darabban sem láttam ( de ez az én hiányosságom lehet) : Kaszás Gergő, Bozó Andrea...
Nézzétek meg, nem fogtok csalódni, mi megyünk a trilógia 3. részére is:)
Kellemes húsvétot!
Belvárosi Színház: Hitted volna? Hernádi + Kern
Szünet nélkül játsszák, de nem érzed hosszúnak, mert lendületes, nekem jó humorú darab, sok - sok nevetéssel. A színészekkel meg elfogult vagyok..
Bányavirág - Játékszín
Megint egy fantasztikus előadás részese lehettem. Ez a drámatrilógia első része és mivel oly nagy tetszést aratott nálunk, így már a másodikra is megvettük a jegyeket. Igaz az nem a Játékszínben, hanem a Szkenében megy, más szereplőkkel,de a kritikákból kiindulva az első részhez hasonlatosan sikerdarab. A Bányavirág Stohl András és László Zsolt főszereplésével egy erdélyi bányafaluban játszódik. Leginkább a humoré, a kacagtatásé a főszerep, mégis egyfajta fekete humor ez, hiába nevetem át a szünet nélküli két órás előadást a végén mégis megrendülten távozom.
Játékszínben 2 darabot láttam : Acélmagnóliákat, s Az utolsó hősszerelmest.
Az Acélmagnóliák nagyon tetszett, csak csatlakozni tudok Catara beírásához.
A másik darab is jó volt, azonban nekem Hernádi Judit + Hajdu Steve kettőse jött be jobban.
Szia Gerdamama,
Adrássy Máté volt, ő eredetileg színész. A téma pedig amit humor tárgyává tett a pedofília volt, amit közönség hangos fújjolással díjazott!
Egyébként eléggé színpadias, ha lehet így fogalmazni színészes volt az előadása, el tudom róla képzelni, hogy egyébként egy tehetséges színész, de itt a humor színpadán nagyon mellé nyúlt.
Ez az egyik kedvenc filmem (2002-es, Francois Ozon rendezte). A színdarab változatát még nem volt alkalmam megnézni. Illetve kicsit tartok is tőle, mert a film egy igazi sztárparádé volt, és nagyon tetszett a zenéje is. Nyolc remek dal volt benne, mindegyik hölgynek egy-egy. Teljesen egyenrangú főszereplők voltak valamennyien.
Megyek is a YouTube-ra, hátha találok belőle egy kis részletet. Egészen megkívántam.
Én a NYOLC NŐT láttam pár hete a Játékszínben, REMEK!
Attól fogva, hogy kiderül, a szomszéd szobában fekszik egy hulla késsel a hátában, végignevettük az egészet!
http://www.jatekszin.hu/eloadasok/robert-thom as-nyolc-nobunugyi-komedia
Sajnálom, hogy így jártál. Néztem a weblapjukon a fellépőket, de nem tudtam kitalálni, ki lehetett az az otromba, aki elrontotta a hangulatot. Tulajdonképpen kettőről nem tudom elképzelni (attól még lehet, hogy köztük van a tettes), egyről pedig még sosem hallottam.
Tudnék kapásból mondani több stand up-os előadót is, aki szerintem bunkó, de ezek egyike sem volt a névsorban.
Nem árulod el? Kifúrja az oldalam a kíváncsiság.
Kacsóh Pongrác: János vitéz - Erkel Színház
Hagyományos rendezés, néhány apró, fölösleges "poént" leszámítva semmi modernizálás. Rozoga viskó, daliás huszárok, szép királylány, bájos balerinák, minden a helyén. Korrekt előadás, jobb jelzőt nem találok rá, talán nem is kell keresni. Sok meglepetést nem tartogat.
Azért akadt egy: a francia királyt Haumann Péter játssza. Imádom. Sose gondoltam, hogy valaha képes lesz olyat mutatni, ami nekem nem tetszik. Hát ma képes volt. Tény, hogy ez a szerep igen alkalmas a ripacskodásra, és biztosan rendezői utasításra játszott úgy, ahogy, de akkor is bosszantott.
Telitalálat volt viszont a gonosz mostoha szerepében Kalmár Magda. Ezer éve nem láttam, azt hittem, már teljesen visszavonult. Remekül játszott, komédiázott (!), öröm volt nézni.
Végül a csemege: Bagó szerepében Szegedi Csaba. Ritkán hallani ilyen szívet, lelket - no és fület - simogató, gyönyörű baritont. Nem csak nekem tetszett, a (teltházas) közönségtől is ő kapta a legnagyobb tapsot, bravózást meg senki más.
Dumaszínház: Tabu est
Voltak jó poénok, lehetett volna ebből akár egy közepesen jó este is, de az egyik előadó -ki az 5-ből pont a középső 3. fellépő volt- agyoncsapta az egész műsort. Olyan témával viccelt amitől a közönség sokkot kapott. Annyira leesett a kezdeti pörgős, enyhén emelkedett hangulat, hogy az utána érkező két humoristának komolyan meg kellett izzadnia minden kis pozitív visszajelzésért.
A viszonylag tehetséges másik 4 előadó ellenére sem tudom jó szívvel ajánlani emiatt. Illetve ettől függetlenül sem, mert kevesebb megbotránkoztató téma és kicsit több szellemesebb humor nagyobb hatással lett volna rám. Bár nem tudom mit vártam egy 23órakkor kezdődő Tabu esten?:)
Jó az Erkel akusztikája, és "pofára" is úgy néz ki, mint régen.
Nyilván a műszaki berendezéseket, a gépeket és mindent korszerűsítettek, amit kell, de amit a néző lát, az nem változott. A régi formák és színek, csak tiszta és friss. Én örülök neki.
Ha már a felújításnál tartunk, másik nagy szerelmem a Zeneakadémia, ami szerintem ütött-kopott állapotában is gyönyörű volt. Január 12-re volt jegyünk, még december elején vettük, de Rost Andrea betegsége miatt elmaradt az előadás. El is akartam sírni a bánatom a topikon, de aztán visszafogtam magam, néha már így is túltengek...
A Carmenre visszatérve: nem volt "modernizálva", a díszlet és a jelmez is korhű volt. Csak azt a turistacsoportot tudnám feledni! Nem volt zavaró vagy tolakodó a jelenlétük, általában a színpad szélén settenkedtek, csak éppen nem volt az ég világon semmi értelme, funkciója, nem adott hozzá semmit a műhöz.
Talán nem is reménytelen megnézni , még akkor is ha Szolnok.
Minden évben van 1 hónap, - leginkább a Tháliában- vidéki színházi hónap.
Hátha pont azzal jönnek fel a szolnokiak.
Sziasztok!
Elég öreg vagyok ahhoz, hogy nyugodtan leírjam : legalább 30x láttam.Nem volt szezon, hogy ne néztem volna meg.Ezt az újat még nem láttam.
Ezekkel a modern rendezésekkel az a baj, hogy olyan díszletek is megjelennek, aminek a világon semmi köze a zenéhez, illetve a szöveghez.
Így jártam a Fidelióval. Végül abban maradtunk az unokámmal, hogy behunyt szemmel ha nehezen is ,de végigüljuk.
Sajnos a második felvonásra majdnem teljesen kiürült a szinház, -főleg a külföldiek távoztak.
Viszont mindenkinek ajánlani tudom Mozart Don Jovanni c.művét.
Milyen a felújított Ekel akusztikája?
Vasárnap Maraton a Művészetek Palotájában!
Ezúttal Bach.
Olcsó és jó. Üljetek be egy órácskára, valamelyik programra még biztosan van hely!
Nem OFF:
Tegnap láttam az Augusztus Oklahomában című filmet.
A színdarab-változatáról már beszéltünk a topikban évekkel ezelőtt, de még mindig játsszák!
Nagyon jó, de "kemény" darab, aki még nem látta, pótolja be! Számomra az utóbbi évek egyik legnagyobb színházi élménye volt, a legnagyobb meglepetés pedig Papp Vera alakítása. Vékony, finom jelenség, szelíd őzikeszemekkel. Döbbenetes volt az ordenáré, gyógyszerfüggő, rákosként is láncdohányos, elviselhetetlen sárkány szerepében. Megérdemelten kapta meg érte a bemutató évében a legjobb női alakítás díját.
A filmben Meryl Streep alakítja ezt a szerepet, olyan partnerek közt, mint Julia Roberts, Ewan McGregor, Juliette Lewis, hogy csak a kedvenceimet említsem.
Nézzétek meg a filmet is!
A szolnoki Szigligeti Színházban (kivételesen) egy nagyon jó darabot láttam, aki erre jár, ne hagyja ki: A kaktusz virága.
Mindenki nagyon jó benne, Kautzky Armand zseniális, Kertész Marcella nekem általában túl harsány, de most visszafogott volt, ahol kellett.... persze a végén beleadott apait-anyait, ahogy szokta, jó volt na!
Felhőtlen kikapcsolódás, remek zenék.
Pedig én aztán nem rajongok a komédiákért, de ez tényleg önfeledt szórakozást nyújtott.
Thalia-Ördöglakat
Gálvölgyi-Nagy Sándor, közepes színészi teljesítmény, az első felvonás mély unalom, második mély csalódás, hiány érzet.
Nem tudom ajánlani senkinek. :(
Donizetti: Szerelmi bájital - Erkel Színház
Mit is írjak róla? Egyszerűen tökéletes volt. A főszereplők, a népség-katonaság, a táncosok, a jelmezek, a díszlet. Nem is tudom, mikor láttam ilyet utoljára, ahol minden ennyire klappolt. Aki teheti, nézze meg!
Külön öröm és meglepetés volt a magyar nyelvű előadás. Elfogadom, hogy minden dal az eredeti nyelvén szól a legszebben, mégis az a véleményem, hogy a műfaj népszerűsítése, az emberek "operába szoktatása" szempontjából sokkal célszerűbb lenne, ha értenék a szöveget, csak úgy lehet egy-egy szép részletből "sláger", ha a fülbe mászó dallam mellett a szöveg is megragad a fejekben. A konkrét műnél maradva: a szellemes fordítás nélkül nem lett volna teljes az élvezet.
Illatszertár - Centrál Színház
Ajándékba kaptam a jegyet. Nem volt rossz, nem akarok senkit lebeszélni róla. Talán jobban élveztem volna, ha nem láttam volna egyszer régen a József Attilában, később meg tévéjáték formájában is. Kellemes, békebeli darab, de nem az, amit az ember háromszor megnéz.
Kern András a főnök úr, remek, mint mindig, mindenben. A régebbi változatban ő játszotta az ifjabbik főszereplőt, akit most Stohl András alakít. Stohl már nem sántít, kiheverte a múltkori Mephisto-próbán elszenvedett balesetét. Nekem nem tetszett, bevallom férfiasan, kicsit unalmasnak és színtelennek találtam. Főleg Cserna Antal mellett, aki szerintem az előadás erőssége. Nemcsak a szerep szerinti karaktere érdekesebb, mint a többieké, de nagyon jól is játszik. Ez persze nem újdonság, csak ritkán látom színpadon.
Kíváncsi voltam Pokorny Liára, mert őt még a régi Új Színházban láttam egyetlen egyszer, és akkor még nem volt ekkora sztár. Azóta csak a tévében láttam, sokszor. Persze a fergeteges humorát, amit annyira kedvelek, itt nem tudta bevetni, de kihozta a szerepből, amit lehet.
Én a Verdi-operákkal vagyok így. Ha valaki azt állítja, hogy nem szereti és nem ismeri az operákat, azokból kezdek dudorászni. "A suszterinasok is fütyülik", ahogy mondani szokták régen. Dallamosak, könnyen emészthetők. Legalábbis a legtöbb.
Sokat emlegetett családi sztorink, hogy mikor férjhez mentem, nem a régi bérletemet újítottam meg, hanem Verdi-bérletre cseréltem. Gondoltam, a páromnak jó lesz "beszoktatásul", én meg szívesen nézem, hallgatom sokadszorra is. A szezon vége felé került műsorra a Simone Boccanegra, ami tényleg nem a legkönnyebb darab, ráadásul - akkor még szokatlan módon - olaszul énekelték. Akkor már várandós voltam, és az én figyelmes férjem tízpercenként megkérdezte: Nincs meleged? Nem vagy rosszul? Nem akarsz hazamenni? Szóljál ám nyugodtan, ha haza akarsz menni!!! Eltelt egy kis idő, mire leesett a tantusz, hogy ő szeretne már nagyon hazamenni, de szegénykém hiába reménykedett, végignéztük a darabot.
Bizet: Carmen - Erkel Színház
Sok újat nem tudok írni róla. Sokszor láttam, és aki azt hiszi, hogy nem ismeri, az is el tud dúdolni belőle néhány "slágert".
Szinetár Miklós rendezte, jók a díszletek, a jelmezek. Hogy valami újítás is legyen benne, egy elegáns, 6-8 fős turistacsoport sétálgat időnként a színpad szélén, és fényképezi a történeteket. Diszkrétek, nem zavaró a jelenlétük, csak éppen nem értem, hogy minek... A vicc az egészben, hogy épp Szinetár könyvét olvasom (szeretem a szarkasztikus stílusát), amiben azt is megemlíti, hogy mennyire ellene van az öncélú "modernkedésnek", ami semmit nem tesz hozzá a darabhoz.
A szereplők jók, persze nekem szokás szerint már megint nem a főszereplők tetszettek legjobban, hanem a Micaelát alakító Létay Kiss Gabriella. Nem ismertem meg, és mikor megnéztem a színlapot, kié ez a gyönyörű hang, akkor láttam, hogy ő az, aki tavaly nyáron a Margitszigeten is "leénekelte" a színpadról Liu szerepében az agyon sztárolt Turandotot, Lukács Gyöngyit. Szóval, aki a nevével találkozik valamelyik előadásban, örüljön neki, mert a Carmennek is több szereposztása van.
Van még két "adósságom":
Hal négyesben - Pinceszínház
Kellemes limonádé, mérsékelten izgalmas, jó színészi játékokkal.
Három öregecske nővér és az inas, aki évtizedek óta kiszolgálja őket, minden tekintetben... Persze mindegyik "leányka" azt hiszi, ő az egyetlen, akinek extra szolgáltatásokat is nyújt a szerencsétlen alkalmazott, aki felett szintén eljárt az idő, és már nehezen bírja a strapát. Nyugdíjba akar vonulni, és mivel mindegyik hölgy megígérte neki, hogy szép summát hagy rá a végrendeletében, némi zsarolással próbálja rávenni őket, hogy még életükben fizessék ki az ígért pénzt. Amiről a nők hallani sem akarnak. Miután lelepleződik a titok, elkezdődik a játék, hogy ki kit tesz el láb alól. A poénokat természetesen nem lövöm le
A három vénkiszasszony: Bánsági Ildikó, Egri Márta és Ambrus Asma, három különböző egyéniség, mindegyik jó. Az inas Hirtling István, szépen öregszik. Kicsit ráncos, kicsit ősz, de a tartása a régi, szerintem belefér az érettségi öltönyébe, ha még megvan. :-)