Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Iskola ma Magyarországon
Iskolai oktatás, rosszabb mint valaha, ilyen még gyerekkoromban sem volt, hogy annyi kötelező órája van egy kicsinek is már, hogy háromig tart. Padban ülni, egész nap, elméletben unalmasan tanulni, negatívan értékelni még az életkedve is elmegy a gyereknek, nem hogy a tanuláshoz való vágya.
Minden nap olvasok valami elkeserítőt a jelenlegi oktatási rendszerünkről, amivel egyébként is tökéletesen elégedetlen vagyok. Boldog lennék, ha a gyerekeim olyanban tanulhatnának, mint pl. az itt leírt holland, vagy akár az angol is. De mit tehet az, aki itt él, és az ittenit szörnyűnek találja, költözzön el emiatt boldogabb országokba még akkor is, ha a környezetét, munkáját szereti? Vagy nyugodjon bele, hogy az ő gyerekének ez jut. Lehet a megnyomorító, elsősöknek-háromig-padban-ülős-órájuk van rendszerből, ahol a 89 % már nem is jó stb... rendszerből egészséges felnőtt? Ezekről a kérdésekről nagyon szívesen olvasnék gondolatmeneteket Dr. Vekerdy Tamás-tól. De bárkitől. Rengetegen vagyunk, akik ezekkel a kérdésekkel küzdünk.
Egy egészséges, jól működő , motivált társadalom alapjai születnek meg a JÓ iskolában.
Mikor fogják ezt végre belátni Magyarországon ?
http://divany.hu/kolyok/2015/01/27/se_orarend_se_lecke_u szni_es_angolul_viszont_mindenki_tud/
(Nem is tudom hová tegyem, életmód, egészség, karrier, család, és ez van csatornába is illik a téma úgy gondolom!)
Oszinten remelem Lilla hogy a lanyod par ev mulva nem lesz egy kiabrandult megkeseredett csalodott ember.
a mostani vilag nem nagyon kedvez sem az idealistaknak sem azoknak kik a munkajukbol szeretnenek majd jol megelni.
ahogy elnezem a tanari palya otthon ma sincs megfizetve tulsagosan. Ha ehhez meg hozzajarulnak olyan diakok akik pimaszok (otthoni aldassal) es a tanari tekintely tiszteletet meg hirbol se ismerik akkor nagy esely van ra hogy 10 evi tanitas utan rajon hogy rossz palyat valasztott mert a szep almokat keszpenzre is kell valtani amibol a csalad is megel majd.
nagyon sok gyerek a fizikaval kemiaval cask vergodik alig varja hogy mar ne kelljen tanulnia.
egyebkent azok a regi versek meg tenyleg idejet mult tortenetek helyett valami hasznosat lenne jobb tanitani nekik.
en soha nem szerettem a verseket, ettol fuggetlenul mindig 5os voltam irodalombol meg nyelvtanbol is, de soha az eletben nem kerdezte meg tolem senki hogy mikor volt a mohacsi vesz, leven hogy sokan azt se tudjak hol van MO nemhogy a mohacsi vesz...
de amig otthon eltem 32 eves koromig akkor se inteztek hozzam soha olyan kerdest hogy ismerem e a wellsi bardokat meg ilyeneket.
Itt pl. sokan a himnuszt (az ausztralt ertem alatta) nem is tudjak, meg az iskolasok se. gondolom akinek szuksege van ra az majd megtanulja. velunk addig eroszakoskodtak amig megfelelo lelkesedessel szavaltuk a szozatot es nyivakoltuk kareneken ilyen olyan hajlitgatasokkal a himnuszt. nem sok ertelme volt az iskola utan senki nem foglalkozott mar vele hogy hol kell a hangsulyt le meg fel vinni. nincs jelentosege.
az en szempontom szerint tok mindegy hogy hanyadikan volt az aranybulla akkor tudtam amikor kellett ma mar azt se tudom az aranybulla mi volt, de nincs is ra szuksegem.
viszont hasznat lattam hogy jartam kulon nemetre 3. osztalytol vegig.
az idosek meg olyan dolgokat tanulnak ami erdekli oket nem olyat amit kotelezoen rajuk tukmalnak.
egyetertek. es azt is gondolom ha nem kifejezetten mondjuk bolcsesznek tanarnak stb tanul az illeto akkor teljesen felesleges a Toldi osszest bemagoltatni veluk.
abban a percben amikor nem ilyen temaban sot esetleg nem is Mo on fognak dolgozni se Ady se Petofi se a verselemzes meg hasonlok nem kellenek. es az eletben se lesz rajuk szuksege.
viszont ha beszelnenek angolul franciaul spanyolul netan japanul annak sokkal tobb hasznat is vennek.
a privat iskolak arai kozt is nagy az elteres.
van olyan kozepiskola ahol egy eves dij 3000 dollar es van olyan ahol 50 ezer dollar. a 3000 es eleg sok embernek siman elerheto de meg a 10 ezres is ott ahol mindketten dolgoznak.
az egyetemek mar huzosabbak ott legtobb helyen a diak felveszi a hitelt mert a szulok nagy resze ott mar nem kotelezi el magat arra hogy evi esetleg 80 ezer dollart fizessen a gyerek tanittatasara foleg ahol 2-3 gyereket kell tanittatni.
es a legtobb egyetemista dolgozik az egyetem mellett, kivetel talan az orvosi ott egyszeruen nem nagyon jut ido arra hogy a tanulas mellett dolgozzanak.
itt sincs semmifele etkeztetes az iskolakban, amit visz a gyerek azt eszi.
a napkozi ismeretlen, az iskola utani gyerekvigyazast privat alapon kell megoldani a szuloknek.
az allami privat vagy egyhazi iskolak kozott lehet donteni ki hova iratja a gyereket.
Privátban örömmel várok minden érdeklődő üzenetet tőletek a Főnix Programmal kapcsolatban, szeretnék minél több fiatalnak segíteni, hogy elérhessék céljaikat, álmaikat az életben.
Hadba szólítom őket, a bátor, igaz szívű szülőket!
Ha gyermekeitekért képesek vagytok még tenni,
ha hajlandóak vagytok még bízni és utamon követni
ha megelőlegezitek számomra azt a bizalmat,
mit már oly sokszor eljátszottak az állami hatalmak
a díszes bálterem bársonyos, ében székeiben ülők
kik szellemi székrekedésben, mégis szüntelen szülők
ha ti sem értitek, mint gyermekét nevelő szülő
vagy ő ki tanári asztala mögött bánatában őszülő
hogy, hogy lehet az jogos vagy ildomos, mi sokk
mit nap mint nap tesznek a bólogató Jánosok
ha látod az ütőerén serényen vérző oktatási rendszert
hol az alma mater kapuján túl nem gyermekünk nyer
akkor megmutatom nektek, hogy lehet valamit tenni
és nem kell érte egészen az államtitkárig menni
csak tudnod kell mit a jogaidról tudhatsz
s, hogy szülői törődéssel meddig is juthatsz
majd meg kell, hogy ismerd a lépések sorát,
így válaszaimat a Főnix Programban adom át.
Jó rég jártam errefelé....gondoltam, megosztok veled/veletek valamit. A napokban volt a félévi szülői értekezlet-fogadóóra egyben, úgyhogy a lányom minden tanárával beszéltem. Nekem nagy megnyugvás volt, hogy összességében jó helyen van a lányom. Minden haladást a 'gyereken belül' mérnek, ami azt jelenti, hogy pl azt mondják: ebből a tárgyból te simán képes vagy ötösre, de most csak hármasra állsz, tehát megcélozzuk egyelőre a négyest, majd az ötöst. Saját tempódban. Vagy: eleve volt szabadságunk abban, hogy kiválasszuk a tantárgyakat. Kettővel alaposan mellétrafáltunk, azokat lecserélhette neki valóbbakra, de persze ez pluszmunkát is jelent: ott kell maradnia délutánonként felzárkóztatásra. Pont egy olyan korszakomban ért az a szülői, amikor kissé összejöttek a nehézségek, úgyhogy jól jött a megerősítés: jó döntés volt hosszú távon, hogy nem a magyar iskolarendszerben és lehangoló valóságban maradtunk.
Szerintem meg nincs olyan ebben a témában, hogy ki mond "igazat". Mindenki a véleményét mondja, ezer különböző igazság lehet a témában. Eszembe sem jutott azt keresni itt. De mindig van értelme a jobbító szándéknak, valamit megnézni kritikusan és javítani, fejleszteni, ha van mit..
Ki az én befőzősbarátnőm?? Világosíts fel légyszi! És milyen probléma van nálam?
Szívesen kimennék hidd el, csak aktuálisan vannak ellenérvek is. Miből gondolod, hogy mosogatnék? Az utolsó bekezdésed se nem jóindulatú, se nem túl okos, szóra sem érdemes.
Viszont, ha javasolhatom ne személyeskedjünk inkább, a téma általános, sok embert érintő, ne rólam szóljon a topic.
Ebben igazad van, a férjem nemzetközi szervezetnél dolgozik, egy másik, de nem túl távoli szakterületen és valóban ez van, ha van is egy más fajta elvárás, módszer, keret, akkor is nehéz a benne dolgozó egyes emberek hozzáállását megváltoztatni..
Ha ennyien mást mondanak mint te, akkor el kellene gondolkodni azon, hogy nem te meg a befőzősbarátnőd mond igazat.Ha már annyira arról van szó hogy mi mond igazat.
JJJJJaaaaaaaaajjj, fel sem merül benned hogy nálad van probléma, mi?
Menj ki nyugatra, menj.Majd megtudod ott is milyen iskolára fog neked futni a bangladesiek, szerbek, délamerikai, török, koszovói közösségen között.Neked másra ott sem fogja futni a mosogatópénzedből. Még egy nyakonverést is be fogsz vállalni a sorstól azért mert rosszul döntesz, majd meglátod.
Szerintem nem volt annyira meglepo az itteni keplet.
A valtozast altalaban egy kisebb mag inditja el minden teruleten, a tobbseg kevesbe tudatos, kesobb eszmel, kesobb cselekszik.
Es azert itt is megjelentek azok, akik nem feltetlenul elegedettek, csak pont a kisebbsegbol fakadoan, hamarabb le lehet oket torkollni.
Masik, ami szerintem kisse "naiv", illuzorikus elvaras, hogy egy felulrol szervezodo intezmenyrendszernel a benne levo egyszeru "sorkatonak", kozdolgozok letre tudnanak hozni egy minosegi valtozast. Szerintem nem. Ebben (is) szerencsesebbek az alternativ intezmenyek (pont ezert valnak ki a normal rendszerbol, hagyjak el azt a valtozast, jobbat keresok), mert alulrol szervezodve sokkal nagyobb hatasterulete, (felelossege es) szabadsaga van a benne levoknek, legyen az tanar vagy szulo. Es mivel a fokuszban tenylegesen a gyerekek testi-lelki-szellemi jolete all, nem pedig a felulrol jovo direktivak betartasa, a kooperacio is sokkal magatol ertetodobb a felek kozott.
Én járok erre. Csak éppen már a tehetetlenség és az elkeseredettség miatt már csak olvasóvá lettem. Nem tudok már nagyon mit hozzászólni, épp Te vagy, akinek minden szavával egyetértek. Zavar, hogy nem indul változás, és zavar, hogy közben itt vagyunk. Sok dolog köt ide, más fórumon meséltem erről többet, hogy miért nem vágunk neki most, de közben az oktatás minőségét is érzem annyira fontosnak, hogy ha csak azt nézném, már ma elmennék..
Persze nem rólam van szó, ez egyéni történet. Mindenesetre számomra nagyon meglepő tapasztalat, hogy milyen sokan, itt a fórumon ezt nem így gondolják, és teljesen más a véleményük. Élőszóban, munkahely, környéken lakók, bárki akivel szóban beszélek kisebb vagy nagyobb gyerekek szülője -mindenki negatívan látja, és mindenki vágyná a változást, hogy az anyag modernebb, praktikusabb, gyakorlatiasabb, élvezhetőbb és hasznosabb legyen..-ezért lepett meg, amit itt láttam.
hová tűnt a hozzászólásom???
pedig csak ennyit írtam:
Ha még jár erre valaki értelmes, itt egy Vekerdy-cikk.
http://librarius.hu/2015/02/02/vekerdy-tamas-nem-az-a-gaz ember-aki-hazudik-hanem-akinek-nem-lehet-megmondani-az-igaza t/
vicces vagy!!!
idézet novembertől:
"
Matek: százalék számítás. Valóban két mondat. Most ezen lehet vitatkozni, de a több mondat az már bizonyos szint alatt kell.
1. A százalékszámításban alap az a mennyiség, aminek a valahány százalékát vesszük; százalékláb a százalékban megadott érték, és százalékérték az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka.
2. A százalékértéket úgy kapjuk meg, hogy összeszorozzuk az alapot a százaléklábbal, és szorzatukat elosztjuk 100-zal.
Akinek ennél több magyarázat kell a számítás elsajátításához, annak eleve több kell a matematika egyéb feladatainak értelmezéséheséhez"
Amit még leírnék: ráadásul pont a százalékszámítás abszolút a mindennapi élet nélkülözhetetlen kelléke. Tehát nem egy elméleti haszontalan hülyeség (amit itt korábban sokan mantráznak...)
Ha elmegy a gyerek vásárolni, és látja, hogy 40%-kal leárazott X vagy Y termék, igenis alapvető érdeke, hogy utánaszámoljon, igaz-e a reklámfelirat. Fejben is ki lehet számolni, egyszerű szorzással. Az eredeti árat megszorozza 6-tal, és elosztja tízzel. Vagy fordítva. :)
No és a banki és egyéb ügyintézéseknél való hasznosságáról ne is beszéljünk!
Két gyereket nevelek, házasságban. Nekem kuss van, fizessek adót, járulékot, cserébe nézhetem, hogy a sok gyereket vállalók, a hátrányos helyzetűek és a 8 általánost be nem fejezett szülők gyerekei kapnak ingyen tankönyvet, kaját, juttatást, kedvezményt.
Kérdezem én, ha mindenki ugyan abból a tankönyvből tanul egy osztályban, van aki ingyen, az miért nem becsüli meg és hálálja meg azzal, hogy legalább tanul? Jól tanul! A tanuláshoz nem kell ez esetben pénz. Az érdektelenség mindent visz gyerek és szülő részéről.
100%-ig egyetértek!
Szubjektív hsz következik. Szakmai szempontból. Nyelvtanárilag. Szerintem az idegennyelv-oktatásnak kellene az ALAPNAK lenni, mivel az lenne a gazdasági növekedés egyik alapfeltétele. Angol minimum, az olyan magától értetődő kellene, hogy legyen. Diplomám szerint magyartanár is volnék, a nyelvészetet imádtam tanulni is, tanítani is, az irodalmat kevésbé.
Pár éve elmentem egy nemzetközi nyelvtanárképzőre. Voltunk kb 20-an a csoportban, több, mint a fele anyanyelvű, mi többiek magyarok. Az anyanyelvűek mind, kivétel nélkül részt kellett, hogy vegyenek egy előkészítő kurzuson, mert a saját anyanyelvük alapfogalmaival nem voltak tisztában, ugyanis soha senki nem tanította meg nekik, mi az az alany és mi az állítmány, a múlt idő meg a felszólító mód. Nyelvtanárnak képezték ők is magukat. Mi magyarok kentük-vágtuk az ilyesmit. Azóta is gondolkodom: mi a jó? Jobb, hogy én nyolcéves koromtól tudom, mi az állítmány vagy bőven elég célirányosan megtanítani akkor, amikor tényleg szükség van rá? Mitől jobb nekem, hogy elméleti síkon jobb vagyok, mint egy anyanyelvű? Szerintem semmitől. Ők ellenben nagyon jól írtak esszét, mert az nekik alap volt a suliban, egy mikrogrammnyi stressz nélkül vizsgáztak, mert hozzászoktak a vizsgaszitukhoz, sokkal lazábban álltak az egészhez. Többük ott van a fbn az ismerőseim között, az egyik Vietnamban tanít, a másik Portugáliában és ha jól látom a képekről, pont lecarják az alanyt meg az állítmányt. Nekem ez a viszonylag rövid, de nagyon intenzív szakmai képzés SOKKAL többet ért, mint a 4 éves, vontatott elméleti tanárképzés, ahol olvashattam veretes szövegeket meg Dosztojevszkijt eredetiben.
Természetesen a szülő IS magyaráz, tanít, példát mutat, satöbbi. Elmegy a bankba, amjd beszélget a számlanyitásról a gyerekkel. Vezetés közben magyaráz ezt-azt. De ez messze, messze nem ugyanaz, mintha lenne mondjuk egy Gyakorlati pénzügyi ismeretek tantárgy. A kettő EGYÜTT adná ki az eredményt, nem pedig az egymásra mutogatás az iskolával, hogy te miért nem csináltad meg ezt meg azt.
az a vicces a forumos " a te gyereked" "a te magyarazatod" a te csaladod" a te tudasod" ban, hogy:
tobszor leirtam hogy nem rolam van szo.en egyszeruen hiszek abban hogy a jovo Newtonja is ott lehet valahol. aki otthonrol nem hoz semmit. de az oktatas megadhatna neki a lehetoseget.
a masik meg : dragasagom se a szakmam se a hobbijaim se a szarmazasom se a kornyezetem semmit se tudsz rolam. igy kicsit nevetseges egy forumozo tudasat vagy nemtudasat elemezgetni. bar szived joga. azt bekell valljam morbid modon szorakoztato.
en hiszek a gyakorlati alapu oktatasban . mert az nagysagrendekkel hatekonyabb mint a nesze magold be es csak igy csakezt mond vissza. errol irok. hogy ez mindenkinek kene jarjon a szulei tudasatol nemtudasatol fuggetlen. mert kulonben minek a kozoktatas?? akiknek otthon is el tudjak magyarazni mert mind a tudas mind az ido megvan hozza azoknak jelen allas szerint csak dogakbol all mar eleve a suli. de szeintem mivel kozoktatas igy pont az lenne a lenyeg hogy szelesebb korben terjedjen a tudas. erre szol a tanari diploma. konyvet felolvasni meg szo szerint szamonkrni lehulyezni szuloket diakokat mert nem egybol es nem ugy.. es kulonben is magyarazza el otthon a matekot meg a fizikat anyad... ebben mi az oktatas?? akor miert nincs egy heti szamonkero nap azt vizsgazhatnanak a csaladok.
Erről beszélek és most visszaolvasva az ellentábor is pont erről beszél.
Rájöttem, hogy neked nem az én tudásom fáj, hanem a saját nem tudásod. De nincs is ezzel baj. vagyis van, annyi, hogy pont az ilyen elmék okolják a nyomorukért azokat, akik képesek tanulásra.
Rájöttem, hogy neked nem az én tudásom fáj, hanem a saját nem tudásod. De nincs is ezzel baj. vagyis van, annyi, hogy pont az ilyen elmék okolják a nyomorukért azokat, akik képesek tanulásra.
Igen, szoktam olvasni a tankönyveket. Még akkor is, ha a tanárok beismerték év elején, hogy nem épp a legjobb választás volt némelyik tárgyból az a tankönyv. De az ő kezük is meg volt kötve.
Viszont sokat jegyzetelnek mellé a füzetbe.
A matekra visszatérve, a % számítás külön fejezet. Ami azzal kezdődik, hogy "elmeséli" mire is jó a számítás, mikor alkalmazzák. Azután egy oldalon keresztül ábrázolja, nyilakkal jelzi a szakmai nómenklatúrát. mert a matematikának is van.
Mert az az izét a hogyishíjjákkal összeizélni nem lehet. Vagyis ezt még kevesebben értik meg, hogy mit is akarnék én matekozni.
Az orvos sem pocikának hívja a hasat és a biológia könyvben sem így szerepel, hogy poci. Vagy a fodrász sem bebongyorítja a sérót, hanem dauerolja a hajat (pl, mondjuk ezt nem tudom jól, mert nem ez a szakmám.) Tudom én, hogy a "de bongyi lett a séród" és a "fáj a pici-pocid" olyan édes és ha lehetne, akkor jobb volna cuki-muki módon tanítani a lurkókat.
De még mindig az a véleményem, hogy egy normál képességű hatodikos megérti, hogy mi a százalék érték. Mellesleg előbb tanulnak meg törtekkel dolgozni, mint százalékolni. Ott is van számláló, nevező. Érdekes, megtanulták. Nem kellett másnak átírni.
Magyarban van alany, állítmány. Milyen hülyeség ez már? Mit alanyozunk? Mit állítmányozunk?
Én befejeztem a veled való társalgást erről, mert a saját butaságod bosszant téged. Ordítozol, holott normális hangnemben válaszoltam. Sértegetsz, mert másképp nem tudod a saját tehetetlenséged álcázni.
Igen, biztosan nehéz egy nehezen tanuló szülőnek, amikor nem tud segíteni a gyerekének, mert ő maga sem tudja, érti az egészet. De minden szülő veheti a fáradtságot és a gyereke értelmi szintjén elmagyarázhatja neki a nem értett dolgokat. Te próbáltad? Mondjuk a százalék számítást elmagyarázni, lefordítani gyerek nyelvre?
A másik dologgal meg ne bosszants. Már nem vagyok szociálisan érzékeny. Két gyereket nevelek, házasságban. Nekem kuss van, fizessek adót, járulékot, cserébe nézhetem, hogy a sok gyereket vállalók, a hátrányos helyzetűek és a 8 általánost be nem fejezett szülők gyerekei kapnak ingyen tankönyvet, kaját, juttatást, kedvezményt.
Kérdezem én, ha mindenki ugyan abból a tankönyvből tanul egy osztályban, van aki ingyen, az miért nem becsüli meg és hálálja meg azzal, hogy legalább tanul? Jól tanul! A tanuláshoz nem kell ez esetben pénz. Az érdektelenség mindent visz gyerek és szülő részéről.
Remélem nem olyan orvos kezébe kerülsz, akit nem érdekelt soha a szakmai nyelv és a pocikádban majd valamit bindzsizik, hogy ne fájjon, mert a gyomor, a hasnyálmirigy vagy vakbélnyúlvány olyan bonyolult szó, amit már általánosban is rá akartak tukmálni a rohadékok biológia órán. Pedig az operációk esetében a nagy százaléka általában sikerül. Vagy nem is százaléka, hanem nézetgyöke? Jaj... Valaki tanítsa már meg gyakorlatban!
Ezt annyira jól megfogalmaztad! Gratulálok!
csak az orvos magyarorszgon mr: akinek a férje/felesége egyéb területen jól keres vagy megengedheti magának a család, szülők, hogy majd örökségből megél valaki, mert pénzt azt nem keres.
szerintem ez még egy szolid poszt..
De a legnagyobb hazugság tényleg az az egészben, hogy ingyenes az oktatás.. marhára nem az...
Remélem, linkel. Egy orvos bejegyzése.
http://hataratkelo.blog.hu/2015/02/02/magyarorszag_kizsak manyolt_es_majdnem_tonkretett
Tuti.
megnyomorítja az ország a gyerekeid?
mi a kötelessége akkor egy anyának?
MI EBBEN még a kérdés?
istenkém... sírok ... de nagyon... itt már többen osztjátok az észt, én hogy csináljam.. meg ne várjon a szülő semmit...
mégegyszer:
AZ ISKOLA FELADATA LENNE, HOGY AZOK IS MEGKAPJÁK EZT A TUDÁST AKIKNEK OTTHON EZ NEM ADATIK MEG!! KÜLÖNBEN MI A FENÉNEK AZ ISKOLA??Erősíteni a társadalmi egyenlőtlenségeket? szajkózni a rosszabb körülmények közül származóknak, hogy hülye vagy fiam? nincs mindenkinek biciklije!! És akinek van arra is ráfér a gyakorlás.. tesióra is van, pedig ugye a labda is alap otthon nem?
és neked is cicuska.. ha már ez a stílus... a butaság netovábbja azt feltételezni, hogy a sulitól várja el itt bármelyik fórumozó a gyereke nevelését. Nem a sajátomét várom el, hanem azokét a gyerekekét, akiknek valamiért, akár anyagi, akár érzelmi, ez nem adatott meg. Mert hiszem azt, hogy több tanult ember többre megy. És csak az az igazi tudás amit használni is tudunk és előre visz.
Ti a rendszeretekkel kinyírnátok simán NEWTONT is az oktatásból. Hát otthon nem kapott semmit, apja anyja elhagyta, összevissza nevelték. szegénynek, csak esze volt. De ugye mit törődjön vele az iskola, a szülei dolga kiskorában.. ami ugye nem volt... no komment a hozzáállásotok. és igenis trollság!!
hja, a százalékszámítást meg nem érteni kell hósötétkék hanem alkalmazni!!! És pénzügyi ismeretek nem a szakmákhoz kellenek, hanem a társadalomban való alapvető boldoguláshoz...
Hát én se ebben az irányban bízom. Hanem hogy lesz itt irányváltás ;)
Ez meg már milyen stílusú szöveg?
Jól teszi, hogy hozzászól a témához, hiszen éppen az a topic témája, hogy a magyar és a külföldi iskolarendszereket összevesse, azoknak az előnyeiről, hátrányairól beszélgetünk.
Olvastad a topikot??
Nagyjából én is ezeket irtam!
és lettem troll.. és minden más is...
köszönöm, hogy irtál
Véleményem szerint a Steineresek szeretnék az általuk használt gyagyásoknak/csekélyértelműeknek kitalált egész rendszert áttenni a normál és zseniális felfogású gyerekekre is.Ugyanis nagyon böki a szemüket a gyerekek közötti értelmi különbség.
Korrektül összefoglaltad.Köszönöm.
De mi lenne ha esetleg szemleltetnenek is a konyvbol valo magolas helyett? Pl anno nalunk is voltak kemian kiserletek es igen,erdekesebb volt,jobban meg is ragadt az az anyag,amihez csinaltunk valami pluszt,mint az,amit csak szimplan minden magyarazat nelkul le kellett kormolni a tablarol es otthon bebiflazni.
Kornyezeten es kesobb bioszon csinaltunk tablakepeket,kiseloadasokat,a tanar hozott be szemlelteto anyagokat es valahogy jobb volt az orak legkore es konnyebb a felkeszules.
Matek es magyar:nemtudom mas sulikban ez mikeppen volt,nalunk osszevontak az A es B osztalyt otodikben es elosztottak 3 csoportra az addigi negy ev alatt elert eredmenyek alapjan minket. Igy lett alapszint ( kb tulelo osztaly,akiknek heti 3 korrepetelo orat biztositott pluszban a suli ),kozepes osztaly ( bekes kozepmezony ) es gimnaziumi elokeszito szint ( plusz feladatokkal,joval tobb ismeretanyaggal mint az elso kettoben ). Lehetett lefele es felfele is bukni a szintek kozt,annyi elonye fixen volt ennek a rendszernek,hogy aki csak segget akart vakarni tanulas helyett az nem zavarta a jo kepessegueket,viszont aki "csak" rosszabb kepessegekkel bírt azt egyreszt nem nyomtak agyon plusz anyagokkal es nem vettek el az eletkedvet is allando cseszegetessel,ellenben belefert a lassabb tempoban haladas,illetve a plusz korrep orakkal az is megkapta kozuluk a segitseget,akinek a szulei ugyanezt nem tudtak volna biztositani pl financialis okokbol,igy adott volt a lehetoseg a felzarkozasra ( most nincs...hulljon a fergese elv van ). Aki meg penge volt agyban,annak adott volt a gimi elokeszitoben az elmejet pluszban pallerozni,nem a gyengebbekhez kellett alkalmazkodnia es minden masodik oran unatkoznia. Ez volt egy olyan rendszer,amelyikben mindegyik szint szerzett egy biztos alapot maganak,szoval gyerekszempontbol mindenkeppen nyertes helyzetet adott.
Technika,rajz es tarsai:nem adnak egy hatalmas plusz tudast,de legalabb felfrissulhetett alatta az agy,nem feszultunk meg idegileg nap vegere.
Igy sorba veve vagy nekem volt marha mazlim az altalanossal vagy a gyerekemnek van pechje most.
Es majd elfelejtettem: az altalad emlegetett nem kivanatos etika pont most kotelezo...esetleg cserelheto hittanra.
Ha VAN választási lehetőség.
Amíg nem olvasod el a cikket, mihez szeretnél hozzászólni?
nem olvastam el a cikket, de mi az, hogy csak oda "érdemes" íratni...??
Ha van választási lehetőség, akkor nyilván két oldalra felírjátok a pozitívumokat és negatívumokat, és győz az az iskola, ahol több a + jel.
A jog akkor érvényesül, ha tényleges választási lehetőség van. A cikk épp azt taglalja, hogy az egyházi 'központosítás' miatt az az irány, hogy a gyereket előbb-utóbb csak egyházi iskolába érdemes/lehet beíratni. A választás joga innentől üres frázis, amit tök mindegy, hogy én vitatok-e. Nem lesz más. És akkor a jogommal elmehetek, ahova tetszik.
NAgyon jókat írtál!
De ugye nem szeretnéd elvitatni a szülők alkotmányos jogát...?
Arra gondolok, hogy :
A szülőket megilleti a jog, hogy a gyermeküknek adandó nevelést megválasszák.
(Alkotmány 67§ (2) bekezdés).
Márpedig ha a szülőt megilleti a jog, ahhoz kellenek olyan iskolák is!
Nem tudom, hogy emlékszel-e arra a műsorra, aminek az volt a lényege, hogy
Okosabb vagy mint egy ötödikes?
Felnőttek buktak meg, pedig az úgymond hülyeséget, semmit nem tanító, szar tankönyvekből tanultak a gyerekek.
Sajnálom, ha csak azt tudod kérdezni, hogy mit ér az érettségi és a diploma.
Mit ér a nem tanulás vagy csak a minimumra való törekvés?
Jó a szakiskola, ahol matekból, fizikából bukdácsolnak mint bármilyen szerelők, majd átlag kettessel elvégzik az iskolát és te, mint végzett gáz-víz-fűtés szerelőt kihívod, hogy javítsa meg a kazánod. És rábízod magad! Nem is kételkedsz, hogy ha a matek, fizika, kémia nem ment neki, akkor a szerelés menni fog-e. Nem baj, ha nem tud szöget számolni vagy áramlási sebességet, majd kikerekedik valami a meló végére.
De válaszolok sorban a kérdéseidre - egy fontos dologgal kezdve.
Ha a tankönyben leírtak több, mint felét megtanulnák, valóban megtanulnák! a gyerekek, akkor felnőttként nem buknának meg a max. ötödikes anyagból. Van köze, nagyon is sok, de minek megtanulni a harkály fajtáit és jellemzőit? Nekem az úgy sem kell soha. Ez a vezérvonal még sok egyéb tanulnivalóra is.
Tehát:
Mit ér a diploma pénzügyi ismeretek nélkül? Sokat! Nem minden szakma épül pénzügyi ismeretekre. Akinek kell, az időben felismeri és legyen bármilyen végzettségű, autodidakta módon és/vagy képzéssel elsajátítja azt.
Nem hiszem, hogy a nem gimis, diplomás végzettségűek közt magasabb arányban van pénzügyi ismereteket tanult és azt profitálva alkalmazó munkás. Az adócsalás nem ez a kategória.
A biciklis kresz? Iskolai oktatás kellene legyen? Nem szülői? Amikor a gyerek megkapja az első akárhány kerekűjét? már megint én vagyok a hülye, hogy az ovis motorozós, kisbiciklis gyerekem én tanítottam meg az alapokra és nem az iskola? Már megint én vagyok a hülye, hogy vezetés közben néha "iskolázom" a gyerekeim, holott tudom, hogy a jogsihoz iskolába kell ülni?
Mit akarsz még rátukmálni egyéb intézményekre, hogy megtanítsák helyetted a gyerekeidnek? Akarod, hogy bringázzon? Öltöztesd fel, menj vele, magyarázz neki, a korának megfelelően. Én nem várom és várnám el az ilyen oktatást az iskolától.
Ez nekem olyan, mintha nem az anyukámtól tanultam volna meg a főzést és később magamtól, hanem csupán a technika órára hagyatkoztam volna és a mai napig az lenne a mentségem, hogy bocsi, de a suliban azok a rohadékok csak pudingot főzettek velem. Ezért nem tudok főzni.
Kémia: igen, képletek vannak. Na, ez is csoda számban megy. De, ha a képletek mellé megtanulnák a lényeget is, akkor nem kevernék alapból a kénsavat a sósavval. A háztartási anyagok veszélyessége megint nem iskolai tanagyag - szerintem. Zárd el amíg kicsi, hogy ne férjen hozzá. Ha nagyobb, akkor tanítsd meg, hogy nem szabad hozzá nyúlni. Ha még nagyobb, akkor figyeljen órán és tanulja meg a képletet és azt, hogy az a képlet milyen vegyület. Legfőképp a vastagbetűs részt, hogy mit mivel biztosan nem szabad keverni. Kémia órának hívják. Amúgy milyen veszélyességre gondoltál?
Ne igya meg? Vagy tanulja meg értelmezni a besorolási táblát? vagy munkavédelmi szempontból mit kell viselnie takarítás közben? Azt is memorizálni kell ám, meg a piktogramokat felismerni. De, ha te sem tudod, akkor elvárod, hogy helyetted az iskola tanítsa meg és ne neked kelljen elmagyarázni?
Matek: százalék számítás. Valóban két mondat. Most ezen lehet vitatkozni, de a több mondat az már bizonyos szint alatt kell.
1. A százalékszámításban alap az a mennyiség, aminek a valahány százalékát vesszük; százalékláb a százalékban megadott érték, és százalékérték az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka.
2. A százalékértéket úgy kapjuk meg, hogy összeszorozzuk az alapot a százaléklábbal, és szorzatukat elosztjuk 100-zal.
Akinek ennél több magyarázat kell a számítás elsajátításához, annak eleve több kell a matematika egyéb feladatainak értelmezéséhez.
Ez a két mondat egy átlag értelmi szintű gyerek képességeihez van megalkotva, akinél feltételezik, hogy nem most lát először számokat és nem most hall először elméleti matematikát. Hatodikos anyag, azt hiszem, addig pedig minden évben tanítanak matematikát.
Sinus egyenlet minek? Tényleg, minek. Amikor munka felmérés van és adom a számított árat és sorra hívogatnak, hogy ez sok. Nem stimmel a m2 stb. De hogy a lakásnak nem csak fala van, hanem plafonja is, meg nyílászárói. Vagy a kúptető szerintük kockákból áll, és minek a szögszámítása ez kiskezitcsókolom. És még az jön le, hogy én verem át őket, én a hülye, aki meri használni a matekot a gyakorlatban.
Én is sorolhatnám, de a lényeg:
Ha valóban meg is tanulnák a könyvből a tananyagot vagy felismernék a szülők, gyerekeik, hogy bizony egy-egy tantárgy gyatrábban megy és rá kell feküdni és nem a szinvonal a magas, hanem a felfogás gyengébb, bizony egyszerűbb lenne.
Önkritika. Nagyon hiányzik a gyerekekből és rájuk nagyon büszke szülőkből. Mert ugye az én gyerekem még véletlenül sem lehet hülye, csak a tankönyvben van sok adat és felesleges dolog.
Én nem lennék boldog, ha kresz óra lenne, meg főzőcskés technika, meg etika, meg képességfejlesztő rajz, meg hitoktatás, meg média óra!!!! és egyéb himi-humi tárgyak. Nem ebben látom a jövőjét a gyerekeimnek. Ezeket majd én megtanítom neki az értékrendünknek megfelelően.
A többit viszont az iskolában kellene, igenis magas elvárásokkal.
Kérdés, ki mit ért jobb alatt. Itt is van olyan, aki szerint az egyházi iskola a válasz. Szerintem meg nem.
Én nem tudok reménykedni olyasmiben, ami nyilvánvaló (számomra), hogy nem a jó irányba megy. És ez a lehető legbetegebb irány.
Most ez van... de nem állhatunk úgy hozzá, hogy sose lesz jobb!!! igenis lehet jobb. kell hogy jobb legyen.
Ha még jár erre értelmes ember, akkor nekik.
A cikk sok mindent megmagyaráz és nyilvéűánvaló, hogy jobb soha nem lesz.
Ha nem linkelne, Kimazsolázott gyerekek a címe, érdemes elolvasni.
http://nol.hu/belfold/kimazsolazott-gyerekek-1513179
De lehet, hogy még ilyen áron se mennek életüket kockáztatni....
Nagy a valószínűsége, hogy nem éri meg ezt a kockázatot semmilyen állás.
Előbb-utóbb az lesz, hogy többszörös fizetést kell majd ígérni azoknak, akik hajlandók lesznek elmenni tanítani a magyar koszovókba....
(he-he, milyen kifejező az elnevezés..... az eleje.... :-DDD)
Esetleg majd megint tanítói lakásokat kell kialakítani a kis falvaknak, és a jócskán megemelt fizetésekkel együtt ez már talán vonzó "csomag" lesz olyan fiataloknak, akik másként nem tudják elkezdeni az életüket.
De lehet, hogy még ilyen áron se mennek életüket kockáztatni....
Lehet!
De, tényleg.Hát mi lesz az oktatással így, amikor tele gatyával megy be a tanár/tanító a munkahelyére, mert retteg.
Retteg mert a gyerek terrorizája őt, utána a szülő, miközben a keze gúzsbakötve, mert nem tehet semmit, törvény tilt mindent, és a vezetésnek is megvan a hátsó fele amihez idomulni kell.