Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Iskola ma Magyarországon

Vándorlány
Létrehozva: 2015. január 30. 18:22

Iskolai oktatás, rosszabb mint valaha, ilyen még gyerekkoromban sem volt, hogy annyi kötelező órája van egy kicsinek is már, hogy háromig tart. Padban ülni, egész nap, elméletben unalmasan tanulni, negatívan értékelni még az életkedve is elmegy a gyereknek, nem hogy a tanuláshoz való vágya.


Minden nap olvasok valami elkeserítőt a jelenlegi oktatási rendszerünkről, amivel egyébként is tökéletesen elégedetlen vagyok. Boldog lennék, ha a gyerekeim olyanban tanulhatnának, mint pl. az itt leírt holland, vagy akár az angol is. De mit tehet az, aki itt él, és az ittenit szörnyűnek találja, költözzön el emiatt boldogabb országokba még akkor is, ha a környezetét, munkáját szereti? Vagy nyugodjon bele, hogy az ő gyerekének ez jut. Lehet a megnyomorító, elsősöknek-háromig-padban-ülős-órájuk van rendszerből, ahol a 89 % már nem is jó stb... rendszerből egészséges felnőtt? Ezekről a kérdésekről nagyon szívesen olvasnék gondolatmeneteket Dr. Vekerdy Tamás-tól. De bárkitől. Rengetegen vagyunk, akik ezekkel a kérdésekkel küzdünk.


Egy egészséges, jól működő , motivált társadalom alapjai születnek meg a JÓ iskolában. 


Mikor fogják ezt végre belátni Magyarországon ?


http://divany.hu/kolyok/2015/01/27/se_orarend_se_lecke_u szni_es_angolul_viszont_mindenki_tud/


 


(Nem is tudom  hová tegyem, életmód, egészség, karrier, család,  és ez van csatornába is illik a téma úgy gondolom!)

  1. 2015. Április 11. 15:10372.

    Oszinten remelem Lilla hogy a lanyod par ev mulva nem lesz egy kiabrandult megkeseredett csalodott ember.


    a mostani vilag nem nagyon kedvez sem az idealistaknak sem azoknak kik a munkajukbol szeretnenek majd jol megelni.


    ahogy elnezem a tanari palya otthon ma sincs megfizetve tulsagosan. Ha ehhez meg hozzajarulnak olyan diakok akik pimaszok (otthoni aldassal) es a tanari tekintely tiszteletet meg hirbol se ismerik akkor nagy esely van ra hogy 10 evi tanitas utan rajon hogy rossz palyat valasztott mert a szep almokat keszpenzre is kell valtani amibol a csalad is megel majd.

    előzmény:
    Lillaréka (304)
    2015-02-01  13:02
  2. 2015. Április 11. 14:28371.

    nagyon sok gyerek a fizikaval kemiaval cask vergodik alig varja hogy mar ne kelljen tanulnia.


    egyebkent azok a regi versek meg tenyleg idejet mult tortenetek helyett valami hasznosat lenne jobb tanitani nekik.


    en soha nem szerettem a verseket, ettol fuggetlenul mindig 5os voltam irodalombol meg nyelvtanbol is, de soha az eletben nem kerdezte meg tolem senki hogy mikor volt a mohacsi vesz, leven hogy sokan azt se tudjak hol van MO nemhogy a mohacsi vesz...


    de amig otthon eltem 32 eves koromig akkor se inteztek hozzam soha olyan kerdest hogy ismerem e a wellsi bardokat meg ilyeneket.


    Itt pl. sokan a himnuszt (az ausztralt ertem alatta) nem is tudjak, meg az iskolasok se. gondolom akinek szuksege van ra az majd megtanulja. velunk addig eroszakoskodtak amig megfelelo lelkesedessel szavaltuk a szozatot es nyivakoltuk kareneken ilyen olyan hajlitgatasokkal a himnuszt. nem sok ertelme volt az iskola utan senki nem foglalkozott mar vele hogy hol kell a hangsulyt le meg fel vinni. nincs jelentosege.


    az en szempontom szerint tok mindegy hogy hanyadikan volt az aranybulla akkor tudtam amikor kellett ma mar azt se tudom az aranybulla mi volt, de nincs is ra szuksegem.


    viszont hasznat lattam hogy jartam kulon nemetre 3. osztalytol vegig.


    az idosek meg olyan dolgokat tanulnak ami erdekli oket nem olyat amit kotelezoen rajuk tukmalnak.

    előzmény:
    Lillaréka (73)
    2015-01-30  22:22
  3. 2015. Április 11. 14:16370.

    Abban én is biztos vagyok, hogy sokféle tudás van és valóban egyéntől, élethelyzettől függ, hogy mi fontos. Idáig oké.


    Ami szintén biztos, hogy se Petőfi népirüttyösei, se Ady busongásai, se a hatmillió évszám töriből, se a magasszintű matek nem kell a hétköznapokhoz. Az ideológiai baromságok meg egyenes felháborítóak... Kéne nyelv, nyelv, nyelv, Kresz, pénzügyi kultúra, összefüggések megtanítása, kreatív gondolkodás, értelmes megszólalás mások előtt, szövegértelmezés, értelmes internethasználat, meg egy csomó gyakorlati, sikerélményt adó dolog. 


     


    Ráadásul a magyar iskola büntetés-és sikertelenségérzésfejlesztés alapú. Ez elfogadhatatlan. Örülök, hogy a gyerekemet amint lehetett, kivontam belőle.

    idézet:
    paradicsom07 (29)
    2015-01-30 20:44:06

    egyetertek. es azt is gondolom ha nem kifejezetten mondjuk bolcsesznek tanarnak stb tanul az illeto akkor teljesen felesleges a Toldi osszest bemagoltatni veluk.


    abban a percben amikor nem ilyen temaban sot esetleg nem is Mo on fognak dolgozni se Ady se Petofi se a verselemzes meg hasonlok nem kellenek. es az eletben se lesz rajuk szuksege.


    viszont ha beszelnenek angolul franciaul spanyolul netan japanul annak sokkal tobb hasznat is vennek.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_569017 (29)
    2015-01-30  20:44
  4. 2015. Április 11. 14:11369.

    Nagyon ne essél hasra a külföldi iskoláktól mert ha OTT is csak átlagember vagy akkor, csak PONT olyan jut mint itt. Arról nincs mit írna. Amikről olvasol azok csak tehetős embereknek érhetők el, átlagnak soha.

    idézet:
    KN18 (15)
    2015-01-30 20:09:39

    a privat iskolak arai kozt is nagy az elteres.


    van olyan kozepiskola ahol egy eves dij 3000 dollar es van olyan ahol 50 ezer dollar. a 3000 es eleg sok embernek siman elerheto de meg a 10 ezres is ott ahol mindketten dolgoznak.


    az egyetemek mar huzosabbak ott legtobb helyen a diak felveszi a hitelt mert a szulok nagy resze ott mar nem kotelezi el magat arra hogy evi esetleg 80 ezer dollart fizessen a gyerek tanittatasara foleg ahol 2-3 gyereket kell tanittatni.


    es a legtobb egyetemista dolgozik az egyetem mellett, kivetel talan az orvosi ott egyszeruen nem nagyon jut ido arra hogy a tanulas mellett dolgozzanak.

    előzmény:
    KN18 (15)
    2015-01-30  20:09
  5. 2015. Április 11. 14:04368.

    itt sincs semmifele etkeztetes az iskolakban, amit visz a gyerek azt eszi.


    a napkozi ismeretlen, az iskola utani gyerekvigyazast privat alapon kell megoldani a szuloknek.


    az allami privat vagy egyhazi iskolak kozott lehet donteni ki hova iratja a gyereket.

    előzmény:
    antironia (3)
    2015-01-30  18:52
  6. 2015. Április 10. 23:28367.

    Privátban örömmel várok minden érdeklődő üzenetet tőletek a Főnix Programmal kapcsolatban, szeretnék minél több fiatalnak segíteni, hogy elérhessék céljaikat, álmaikat az életben.

  7. 2015. Április 10. 21:39366.

    Hadba szólítom őket, a bátor, igaz szívű szülőket!


     


    Ha gyermekeitekért képesek vagytok még tenni,
    ha hajlandóak vagytok még bízni és utamon követni


     


    ha megelőlegezitek számomra azt a bizalmat,


    mit már oly sokszor eljátszottak az állami hatalmak



    a díszes bálterem bársonyos, ében székeiben ülők


    kik szellemi székrekedésben, mégis szüntelen szülők


     


    ha ti sem értitek, mint gyermekét nevelő szülő


    vagy ő ki tanári asztala mögött bánatában őszülő


     


    hogy, hogy lehet az jogos vagy ildomos, mi sokk


    mit nap mint nap tesznek a bólogató Jánosok


     


    ha látod az ütőerén serényen vérző oktatási rendszert
    hol az alma mater kapuján túl nem gyermekünk nyer


     


    akkor megmutatom nektek, hogy lehet valamit tenni


    és nem kell érte egészen az államtitkárig menni


     


    csak tudnod kell mit a jogaidról tudhatsz


    s, hogy szülői törődéssel meddig is juthatsz


     


    majd meg kell, hogy ismerd a lépések sorát,


    így válaszaimat a Főnix Programban adom át.


     


     

  8. Torolt_felhasznalo_569017
    Torolt_felhasznalo_569017
    2015. február 11. 16:13365.

    Jó rég jártam errefelé....gondoltam, megosztok veled/veletek valamit. A napokban volt a félévi szülői értekezlet-fogadóóra egyben, úgyhogy a lányom minden tanárával beszéltem. Nekem nagy megnyugvás volt, hogy összességében jó helyen van a lányom. Minden haladást a 'gyereken belül' mérnek, ami azt jelenti, hogy pl azt mondják: ebből a tárgyból te simán képes vagy ötösre, de most csak hármasra állsz, tehát megcélozzuk egyelőre a négyest, majd az ötöst. Saját tempódban. Vagy: eleve volt szabadságunk abban, hogy kiválasszuk a tantárgyakat. Kettővel alaposan mellétrafáltunk, azokat lecserélhette neki valóbbakra, de persze ez pluszmunkát is jelent: ott kell maradnia délutánonként felzárkóztatásra. Pont egy olyan korszakomban ért az a szülői, amikor kissé összejöttek a nehézségek, úgyhogy jól jött a megerősítés: jó döntés volt hosszú távon, hogy nem a magyar iskolarendszerben és lehangoló valóságban maradtunk.


     


     

    előzmény:
    Bbohar (364)
    2015-02-10  10:49
  9. 2015. február 10. 10:49364.

    Szerintem meg nincs olyan ebben a témában, hogy ki mond "igazat". Mindenki a véleményét mondja, ezer különböző igazság lehet a témában. Eszembe sem jutott azt keresni itt. De mindig van értelme a jobbító szándéknak, valamit megnézni kritikusan és javítani, fejleszteni, ha van mit..


    Ki az én befőzősbarátnőm?? Világosíts fel légyszi! És milyen probléma van nálam?


    Szívesen kimennék hidd el, csak aktuálisan vannak ellenérvek is. Miből gondolod, hogy mosogatnék? Az utolsó bekezdésed se nem jóindulatú, se nem túl okos, szóra sem érdemes.


    Viszont, ha javasolhatom ne személyeskedjünk inkább, a téma általános, sok embert érintő, ne rólam szóljon a topic.


     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_110799 (362)
    2015-02-05  13:31
  10. 2015. február 5. 21:36363.

    Ebben igazad van, a férjem nemzetközi szervezetnél dolgozik, egy másik, de nem túl távoli szakterületen és valóban ez van, ha van is egy más fajta elvárás, módszer, keret, akkor is nehéz a benne dolgozó egyes emberek hozzáállását megváltoztatni..

    előzmény:
    Caithleen (361)
    2015-02-05  13:20
  11. Torolt_felhasznalo_110799
    Torolt_felhasznalo_110799
    2015. február 5. 13:31362.

    Ha ennyien  mást mondanak mint te, akkor el kellene gondolkodni azon, hogy nem te meg a befőzősbarátnőd mond igazat.Ha már annyira arról van szó hogy mi mond igazat.


    JJJJJaaaaaaaaajjj, fel sem merül benned hogy nálad van probléma, mi?


    Menj ki nyugatra, menj.Majd megtudod ott is milyen iskolára fog neked futni a bangladesiek, szerbek, délamerikai, török, koszovói közösségen között.Neked másra ott sem fogja futni a mosogatópénzedből. Még egy nyakonverést is be fogsz vállalni a sorstól azért mert rosszul döntesz, majd meglátod.

    előzmény:
    Bbohar (360)
    2015-02-05  12:04
  12. 2015. február 5. 13:20361.

    Szerintem nem volt annyira meglepo az itteni keplet.


    A valtozast altalaban egy kisebb mag inditja el minden teruleten, a tobbseg kevesbe tudatos, kesobb eszmel,  kesobb cselekszik.


    Es azert itt is megjelentek azok, akik nem feltetlenul elegedettek, csak pont a kisebbsegbol fakadoan, hamarabb le lehet oket torkollni.


    Masik, ami szerintem kisse "naiv", illuzorikus elvaras, hogy egy felulrol szervezodo intezmenyrendszernel a benne levo egyszeru "sorkatonak", kozdolgozok letre tudnanak hozni egy minosegi valtozast. Szerintem nem. Ebben (is) szerencsesebbek az alternativ intezmenyek (pont ezert valnak ki a normal rendszerbol, hagyjak el azt a valtozast, jobbat keresok), mert alulrol szervezodve sokkal nagyobb hatasterulete, (felelossege es) szabadsaga van a benne levoknek, legyen az tanar vagy szulo. Es mivel a fokuszban tenylegesen a gyerekek testi-lelki-szellemi jolete all, nem pedig a felulrol jovo direktivak betartasa,  a kooperacio is sokkal magatol ertetodobb a felek kozott.

    előzmény:
    Bbohar (360)
    2015-02-05  12:04
  13. 2015. február 5. 12:04360.

    Én járok erre. Csak éppen már a tehetetlenség és az elkeseredettség miatt már csak olvasóvá lettem. Nem tudok már nagyon mit hozzászólni, épp Te vagy, akinek minden szavával egyetértek. Zavar, hogy nem indul változás, és zavar, hogy közben itt vagyunk. Sok dolog köt ide, más fórumon meséltem erről többet, hogy miért nem vágunk neki most, de közben az oktatás minőségét is érzem annyira fontosnak, hogy ha csak azt nézném, már ma elmennék..


    Persze nem rólam van szó, ez egyéni történet. Mindenesetre számomra nagyon meglepő tapasztalat, hogy milyen sokan, itt a fórumon ezt nem így gondolják, és teljesen más a véleményük. Élőszóban, munkahely, környéken lakók, bárki akivel szóban beszélek kisebb vagy nagyobb gyerekek szülője -mindenki negatívan látja, és mindenki vágyná a változást, hogy az anyag modernebb, praktikusabb, gyakorlatiasabb, élvezhetőbb és hasznosabb legyen..-ezért lepett meg, amit itt láttam.


     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_569017 (358)
    2015-02-02  22:48
  14. 2015. február 3. 11:29359.

    hová tűnt a hozzászólásom???


    pedig csak ennyit írtam:



     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_569017 (358)
    2015-02-02  22:48
  15. Torolt_felhasznalo_569017
    Torolt_felhasznalo_569017
    2015. február 2. 22:48358.
  16. 2015. február 2. 19:40357.

      vicces vagy!!!


    idézet novembertől:


    "


    Matek: százalék számítás. Valóban két mondat. Most ezen lehet vitatkozni, de a több mondat az már bizonyos szint alatt kell.


     


    1. A százalékszámításban alap az a mennyiség, aminek a valahány százalékát vesszük; százalékláb a százalékban megadott érték, és százalékérték az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka. 


     


    2. A százalékértéket úgy kapjuk meg, hogy összeszorozzuk az alapot a százaléklábbal, és szorzatukat elosztjuk 100-zal.


     


    Akinek ennél több magyarázat kell a számítás elsajátításához, annak eleve több kell a matematika egyéb feladatainak értelmezéséheséhez"


     


     

    előzmény:
    egyenesfarkú macska (356)
    2015-02-02  17:16
  17. 2015. február 2. 17:16356.

    Amit még leírnék: ráadásul pont a százalékszámítás abszolút a mindennapi élet nélkülözhetetlen kelléke. Tehát nem egy elméleti haszontalan hülyeség (amit itt korábban sokan mantráznak...)


    Ha elmegy a gyerek vásárolni, és látja, hogy 40%-kal leárazott X vagy Y termék, igenis alapvető érdeke, hogy utánaszámoljon, igaz-e a reklámfelirat. Fejben is ki lehet számolni, egyszerű szorzással. Az eredeti árat megszorozza 6-tal, és elosztja tízzel. Vagy fordítva. :)


    No és a banki és egyéb ügyintézéseknél való hasznosságáról ne is beszéljünk!


     


     

    előzmény:
    November5 (351)
    2015-02-02  13:14
  18. 2015. február 2. 17:14355.

    Két gyereket nevelek, házasságban. Nekem kuss van, fizessek adót, járulékot, cserébe nézhetem, hogy a sok gyereket vállalók, a hátrányos helyzetűek és a 8 általánost be nem fejezett szülők gyerekei kapnak ingyen tankönyvet, kaját, juttatást, kedvezményt.


    Kérdezem én, ha mindenki ugyan abból a tankönyvből tanul egy osztályban, van aki ingyen, az miért nem becsüli meg és hálálja meg azzal, hogy legalább tanul? Jól tanul! A tanuláshoz nem kell ez esetben pénz. Az érdektelenség mindent visz gyerek és szülő részéről.


     



    100%-ig egyetértek!

    előzmény:
    November5 (351)
    2015-02-02  13:14
  19. Torolt_felhasznalo_569017
    Torolt_felhasznalo_569017
    2015. február 2. 13:55354.

    Szubjektív hsz következik. Szakmai szempontból. Nyelvtanárilag. Szerintem az idegennyelv-oktatásnak kellene az ALAPNAK lenni, mivel az lenne a gazdasági növekedés egyik alapfeltétele. Angol minimum, az olyan magától értetődő kellene, hogy legyen. Diplomám szerint magyartanár is volnék, a nyelvészetet imádtam tanulni is, tanítani is, az irodalmat kevésbé.


    Pár éve elmentem egy nemzetközi nyelvtanárképzőre. Voltunk kb 20-an a csoportban, több, mint a fele anyanyelvű, mi többiek magyarok. Az anyanyelvűek mind, kivétel nélkül részt kellett, hogy vegyenek egy előkészítő kurzuson, mert a saját anyanyelvük alapfogalmaival nem voltak tisztában, ugyanis soha senki nem tanította meg nekik, mi az az alany és mi az állítmány, a múlt idő meg a felszólító mód. Nyelvtanárnak képezték ők is magukat. Mi magyarok kentük-vágtuk az ilyesmit. Azóta is gondolkodom: mi a jó? Jobb, hogy én nyolcéves koromtól tudom, mi az állítmány vagy bőven elég célirányosan megtanítani akkor, amikor tényleg szükség van rá? Mitől jobb nekem, hogy elméleti síkon jobb vagyok, mint egy anyanyelvű? Szerintem semmitől. Ők ellenben nagyon jól írtak esszét, mert az nekik alap volt a suliban, egy mikrogrammnyi stressz nélkül vizsgáztak, mert hozzászoktak a vizsgaszitukhoz, sokkal lazábban álltak az egészhez. Többük ott van a fbn az ismerőseim között, az egyik Vietnamban tanít, a másik Portugáliában és ha jól látom a képekről, pont lecarják az alanyt meg az állítmányt. Nekem ez a viszonylag rövid, de nagyon intenzív szakmai képzés SOKKAL többet ért, mint a 4 éves, vontatott elméleti tanárképzés, ahol olvashattam veretes szövegeket meg Dosztojevszkijt eredetiben.


    Természetesen a szülő IS magyaráz, tanít, példát mutat, satöbbi. Elmegy a bankba, amjd beszélget a számlanyitásról a gyerekkel. Vezetés közben magyaráz ezt-azt. De ez messze, messze nem ugyanaz, mintha lenne mondjuk egy Gyakorlati pénzügyi ismeretek tantárgy. A kettő EGYÜTT adná ki az eredményt, nem pedig az egymásra mutogatás az iskolával, hogy te miért nem csináltad meg ezt meg azt.

    előzmény:
    November5 (351)
    2015-02-02  13:14
  20. 2015. február 2. 13:50353.

    az a vicces a forumos " a te gyereked" "a te magyarazatod" a te csaladod" a te tudasod" ban, hogy:


    tobszor leirtam hogy nem rolam van szo.en egyszeruen hiszek abban hogy a jovo Newtonja is ott lehet valahol. aki otthonrol nem hoz semmit. de az oktatas megadhatna neki a lehetoseget.


    a masik meg : dragasagom se a szakmam se a hobbijaim se a szarmazasom se a kornyezetem semmit se tudsz rolam. igy kicsit nevetseges egy forumozo tudasat vagy nemtudasat elemezgetni. bar szived joga. azt bekell valljam morbid modon szorakoztato.


    en hiszek a gyakorlati alapu oktatasban . mert az nagysagrendekkel hatekonyabb mint a nesze magold be es csak igy csakezt mond vissza. errol irok. hogy ez mindenkinek kene jarjon a szulei tudasatol nemtudasatol fuggetlen. mert kulonben minek a kozoktatas?? akiknek otthon is el tudjak magyarazni mert mind a tudas mind az ido megvan hozza azoknak jelen allas szerint csak dogakbol all mar eleve a suli. de szeintem mivel kozoktatas igy pont az lenne a lenyeg hogy szelesebb korben terjedjen a tudas. erre szol a tanari diploma. konyvet felolvasni meg szo szerint szamonkrni lehulyezni szuloket diakokat mert nem egybol es nem ugy.. es kulonben is magyarazza el otthon a matekot meg a fizikat anyad... ebben mi az oktatas?? akor miert nincs egy heti szamonkero nap azt vizsgazhatnanak a csaladok.


     


     


     

    előzmény:
    November5 (351)
    2015-02-02  13:14
  21. Torolt_felhasznalo_110799
    Torolt_felhasznalo_110799
    2015. február 2. 13:21352.

    Erről beszélek és most visszaolvasva az ellentábor is pont erről beszél.


     


    Rájöttem, hogy neked nem az én tudásom fáj, hanem a saját nem tudásod. De nincs is ezzel baj. vagyis van, annyi, hogy pont az ilyen elmék okolják a nyomorukért azokat, akik képesek tanulásra.

    előzmény:
    November5 (351)
    2015-02-02  13:14
  22. 2015. február 2. 13:14351.

    Rájöttem, hogy neked nem az én tudásom fáj, hanem a saját nem tudásod. De nincs is ezzel baj. vagyis van, annyi, hogy pont az ilyen elmék okolják a nyomorukért azokat, akik képesek tanulásra.


    Igen, szoktam olvasni a tankönyveket. Még akkor is, ha a tanárok beismerték év elején, hogy nem épp a legjobb választás volt némelyik tárgyból az a tankönyv. De az ő kezük is meg volt kötve.


    Viszont sokat jegyzetelnek mellé a füzetbe.


    A matekra visszatérve, a % számítás külön fejezet. Ami azzal kezdődik, hogy "elmeséli" mire is jó a számítás, mikor alkalmazzák. Azután egy oldalon keresztül ábrázolja, nyilakkal jelzi a szakmai nómenklatúrát. mert a matematikának is van.


    Mert az az izét a hogyishíjjákkal összeizélni nem lehet. Vagyis ezt még kevesebben értik meg, hogy mit is akarnék én matekozni.


    Az orvos sem pocikának hívja a hasat és a biológia könyvben sem így szerepel, hogy poci. Vagy a fodrász sem bebongyorítja a sérót, hanem dauerolja a hajat (pl, mondjuk ezt nem tudom jól, mert nem ez a szakmám.) Tudom én, hogy a "de bongyi lett a séród" és a "fáj a pici-pocid" olyan édes és ha lehetne, akkor jobb volna cuki-muki módon tanítani a lurkókat.


    De még mindig az a véleményem, hogy egy normál képességű hatodikos megérti, hogy mi a százalék érték. Mellesleg előbb tanulnak meg törtekkel dolgozni, mint százalékolni. Ott is van számláló, nevező. Érdekes, megtanulták. Nem kellett másnak átírni.


    Magyarban van alany, állítmány. Milyen hülyeség ez már? Mit alanyozunk? Mit állítmányozunk?


    Én befejeztem a veled való társalgást erről, mert a saját butaságod bosszant téged. Ordítozol, holott normális hangnemben válaszoltam. Sértegetsz, mert másképp nem tudod a saját tehetetlenséged álcázni.


    Igen, biztosan nehéz egy nehezen tanuló szülőnek, amikor nem tud segíteni a gyerekének, mert ő maga sem tudja, érti az egészet. De minden szülő veheti a fáradtságot és a gyereke értelmi szintjén elmagyarázhatja neki a nem értett dolgokat. Te próbáltad? Mondjuk a százalék számítást elmagyarázni, lefordítani gyerek nyelvre?


    A másik dologgal meg ne bosszants. Már nem vagyok szociálisan érzékeny. Két gyereket nevelek, házasságban. Nekem kuss van, fizessek adót, járulékot, cserébe nézhetem, hogy a sok gyereket vállalók, a hátrányos helyzetűek és a 8 általánost be nem fejezett szülők gyerekei kapnak ingyen tankönyvet, kaját, juttatást, kedvezményt.


    Kérdezem én, ha mindenki ugyan abból a tankönyvből tanul egy osztályban, van aki ingyen, az miért nem becsüli meg és hálálja meg azzal, hogy legalább tanul? Jól tanul! A tanuláshoz nem kell ez esetben pénz. Az érdektelenség mindent visz gyerek és szülő részéről.


    Remélem nem olyan orvos kezébe kerülsz, akit nem érdekelt soha a szakmai nyelv és a pocikádban majd valamit bindzsizik, hogy ne fájjon, mert a gyomor, a hasnyálmirigy vagy vakbélnyúlvány olyan bonyolult szó, amit már általánosban is rá akartak tukmálni a rohadékok biológia órán. Pedig az operációk esetében a nagy százaléka általában sikerül.  Vagy nem is százaléka, hanem nézetgyöke? Jaj... Valaki tanítsa már meg gyakorlatban!


     

  23. 2015. február 2. 11:33350.

    Ezt annyira jól megfogalmaztad! Gratulálok! 

    előzmény:
    November5 (332)
    2015-02-01  22:13
  24. 2015. február 2. 09:56349.

    csak az orvos magyarorszgon mr: akinek a férje/felesége egyéb területen jól keres vagy megengedheti magának a család, szülők, hogy majd örökségből megél valaki, mert pénzt azt nem keres.

    előzmény:
    Capuccino (348)
    2015-02-02  09:52

Címlap

top