Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Matek.
Sziasztok.
7-es a fiam,és nem megy neki a matek,több egyest is kapott mostanában.Beszéltem a tanárral,jár külön órára,amit tudok én is segítek neki,lecke,gyakorlás,füzet átnézés,de mégsem sikerül javítania.Nincs lelki probléma a háttérben,egyszerűen nehezen megy neki,nem érti,nem fogja fel.Alsóban kitűnő tanuló volt,tavaly kezdte lerontani a matekot,most már a fizika is és a kémia is problémás.Ti mit gondoltok ,hogy tudnék még segíteni neki?Ötleteket,esetleg internetes oldalakat,gyakorlási lehetőséget,programot várok,ha tudtok segíteni.Egyébként nem foglalkoznék vele ennyire,de egy betegsége miatt ő majd nem végezhet fizikai munkát,tehát fontos hogy gimibe tudjon menni,de ez most veszélyben van.Mit gondoltok?KÖSZÖNÖM.
Én addig mennék, hogy a dolog végére járjak, míg célt nem érek.
Saját magad is felkeresheted a Nevelési Tanácsadót, ha az iskola nem törődik a helyzettel. Elmondod, hogy mi a probléma. Tudom én is hogy túlterheltek, de nem lehet, hogy legalább egy vizsgálatra ne kapj időpontot.
Nem elég nagy baj az, ha szegény gyerek nem tud rendesen számolni és ez rányomja a bélyegét a többi tárgyra is? Ami ettől nagyobb baj az mi lehet? Persze tudom miről beszélsz, jártam már ilyen helyen...
Vagy magánúton keresnék szakembert, aki legalább felméri a gyereket, hogy van-e fejlesztendő elmaradása.
Ne hagyd ezt annyiban, mert ahogy telik az idő, egyre nehezebb lesz, és egyre több lesz a kudarc.
Igényli a segítséget más tárgyaknál is,de amit megbeszélünk azt meg tudja tanulni.Tudom hogy az iskola is hibás,mert ezt már a nagyobb gyermeknél is végigcsináltuk,különóra stb,de nála rendeződött hamar,ő gimis.A nevelési tanácsadóba tőlünk csak a nagyon -nagyon bajos gyermekeket küldik,fogadják,mert vidékiek vagyunk,nincs ennyi kapacitásuk.Az iskola úgy véli nem kell aggódni,belerázódik,kamasz stb.
Az, hogy egy alsóban kitűnő gyerek felsőben ennyire leromlik, nem csupán a gyerek hibája, hanem az iskolát minősíti. El nem tudom képzelni milyen színvonal, odafigyelés és alapozás van - a te esetedben matekból - ha a gyerek 5.-re ilyen szintre kerül...
A másik ami eszembe jutott, a figyelemzavar és a diszkalkulia.
Én első lépésben S.O.S. a Nevelési Tanácsadóba mennék, vizsgálatot kérnék, hogy ezeket az okokat kizárják vagy "kezeljék".
Ha részképesség zavar van, akkor annak nem a matekozás, a sok gyakorlás a megoldása, hanem a részképességek fejlesztése!
Ennek megfelelően mindenképp profi tanárt is keresnék, mert ez így egy kínlódás és egy kamasznál a sok kudarc rendkívül frusztráló tud lenni.
Ami pedig a többi természettudományos tantárgyat érinti, bizony biztos matematikai alapok nélkül elvérzik, hiába tudja az elméletet. Ott már bejönnek a komplex számítások.
Remélem megoldódik a problémátok.
Ez a 6. matektanár tényleg nem biztató.
Elképzelhető, hogy a gyereket az is megzavarja, hogy mindig más módszerhez kell alkalmazkodnia.
Másban is figyelmetlen, vagy csak az említett tárgyaknál jön elő?
Szia,jár külön matektanárhoz.A ő tanára szerint nem pontosan számol,ha igen nem jól írja a helyére,van amibe bele sem kezd,sok dolgot mondott,de nem túl hasznosat,egyébként ő már kb a 6. matektanárunk felsőben,én ezt is okolom részben,tehát sok oka lehet ,figyelmetlenség is,de szeretnék rajta változtatni,de nem nagyon tudok.
Mit mond a tanár, szerinte miért rontott ennyit a gyerek?
Az, hogy alsóban kítünő volt, nem sokat jelent, a felső tagozat sokkal nehezebb.
Szerintem ne te próbálj segíteni a gyereknek, inkább fogadj tanárt.