Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Jó tanár a 11. kerületben?
Sziasztok!
Kisfiam 5 éves, és sokat agyalok, melyik iskolába járassam (11. kerület).
Elsősorban jó tanárokra lenne szüksége, akik emberileg elég nyitottak, támogatják az egyéniséget, segítenek irányba állítani a gyermeket tehetsége alapján, és emberi értékeket közvetítenek - hogy mindez ellensúlyozza a sok kockatananyagot, amit a gyerekünkre zúdít majd a közoktatás.
Fiam 3 éves kora óta olvas, már majdnem ír is, alaptémája az erőművek, a naprendszer, az ásványok csiszolási módszerei, és nem feltétlenül érdeklik a kisautók, egymás püfölése, és félelmetes szókincsével a kortársai néha meg sem értik, nagyobbakkal jobban elvan. Kicsit "más", sajátos látásmódja van, és fura kis szokásai.
Mindenki mást mond. Van, aki szerint hétköznapi iskolába járassam, van, aki szerint pedig valami speciális suliba.
Nehéz eldönteni. A hagyományos iskola pont arrasegítené (vagy kényszerítené?), hogy a kortársaihoz teljes mértékben illeszkedjen, azonban talán unatkozna, és nem is vagyok biztos benne, hogy mindenkivel egyformává kellene alakítani - talán pont ettől is félek részben.
Olyan alapot keresek Neki, ahol nem szorul háttérbe a saját egyénisége, de erős alapokat kap tanulmányi szempontból, de egyformán emberileg is.
Olyan pedagógusokat kerenék számára /és ezzel tképpen iskolát/, akikkel ez megvalósítható.
Remélem, érthető, mit keresek :)
Köszönöm a javaslatokat. V.
Pont ezért keresek az átlagosnál jobb helyet. :-)
Nem elfogultságból írtam. tényleg különleges gyerek. Bárki látja, hallja, leáll velem beszélgetni, buszon, boltban, bárhol. Félelmetes a humorérzéke is, simán veszi a lapot bármilyen poénra,szójátékokat farag tök spontán...
Antironia, nézem, nézem, de közben ügyfelezek is...este jobban ráérek majd olvasgatni :-)
Normál általánosban szerintem kudarc lesz a vége...
Igazából nem mondanám problémásnak. Mindent meg lehet vele beszélni,
bárhová elmehetek Vele, még ha várakozni kell, akkor is, ül mellettem,
és beszélgetünk felnőttes témákról. Nincsenek Vele vészes problémák.
Egy csoda Vele minden perc.
AZ lenne csoda, ha egy anya nem így érezné. :-)
De azért ne felejtsd el, hogy egy iskolában, egy osztályban van ott még 24-25 másik gyerek is, akire egy tanárnak figyelnie kell....
Pont ez volt a baj az első ovival. A mai napig küldözgetik a gyerekeket nevelésibe /barátnőm még odajáratja a fiát, ő mesélte/ Ha kicsit többet kellett vele foglalkozni, kedvet csinálni a gyereknek vmihez, már nyavajgott az óvónő, hogy „nem jön ragasztani a többiekkel”, és ennyi. Hagyták egyedül ténferegni. Máris speciális igényű. Nevetséges volt. /más szülők ugyanerre panaszkodtak/ A végén olyan rosszul érezte magát, hogy sírt reggelente.
Átvittem egy másik oviba, nahát, milyen érdekes, kicsivel több odafigyelést kapott, sok bátorítást, több motivációt és most szárnyal, boldogan jár, versel, és mindenben részt vesz.
Kicsit több figyelmet szeretnék a számára az általános iskolában is.
Szerintem ő a magasan funkcionáló" típus lehet. Aspergerről volt szó, de nem került rá a lapjára.
Igazából nem mondanám problémásnak. Mindent meg lehet vele beszélni, bárhová elmehetek Vele, még ha várakozni kell, akkor is, ül mellettem, és beszélgetünk felnőttes témákról. Nincsenek Vele vészes problémák.
Egy csoda Vele minden perc.
"gyanús esetek"...ez nekem olyan embertelenül hangzik. Divat ma minden második gyereket "speciális nevelési igényűnek" nevezni, nevelésibe küldeni, mert az óvoda pénzt kap utánuk.
http://www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles_ _problemas-gyerekek__3551880-mit-takar-az-hogy-a-gyerek-auti sta-vagy-autista-gyanus
nem hiszem, hogy el lehetne titkolni... az iskolának kötelessége a
"gyanús eseteket" szakértői bizottság elé küldeni, a szülőnek pedig
kötelessége ebben együttműködni (ellenkező esetben eljárást
kezdeményeznek ellene). Ilyenformán ideig-óráig lehet csak "titkolni" a
gyerek állapotát, ami szerintem senkinek sem jó, mert addigra már
kiközösíthetik a gyermeket. Én az Aspergeres gyermekem számára olyan
intézményt kerestem, ahol az állapota tudatában veszik fel és kapja az
előírt fejlesztéseket. Egyáltalán nem volt annyira nehéz, mint ahogy
eredetileg gondoltam.
A te gyereked is Aspergeres?
http://www.kincskereso-iskola.hu/kikvagyunk.htm
OK, hogy integrált nevelést kell folytatni, de marhára nem mindegy, hogy milyen szint az, amit még LEHET integrálni ...
Természetesen abszolút megértelek, hogy nem szeretnéd SNI iskolába adni, de szerintem mindenképpen szakemberrel kéne azt megbeszélned, hogy nem teszel-e rosszat neki, ha "betaszítod" normál gyerekek közé.
Esetleg nézd meg a Rogers Iskola honlapját... Bár ez, ha jól tudom, fizetős...
http://www.rogersiskola.hu/kapcsolat-rogers-is kola.html
Van topik is a témáról az Indexen:
Rogers Iskola
Igen, akkor az egyéb infók :)
Kelenföld-központban lakunk, jó lenne ehhez viszonylag közeli iskola.
Járunk gyermekpszichiátriára, mert vannak autisztikus tünetei, de nagyon az alsó határt súrolja a dolog. És kezdenek szépen eltűnni ezek a kis dolgai. Pl. amikor nagyon felbobódik vagy rettentően érdekli valami pörgő-mozgó-vizes dolog, teljesen el van varázsolva, se hall-se lát, ugrál, és közben rázza a kezeit. Régebben voltak kis tic-jei, de azok már eltűntek. De ez mind halványodik nála.
Nem tették a dolgot "hivatalossá", mert ezt kértem. Nem szeretném, ha a papír miatt hátrány érné felvételkor. mert észben nincs hiány, sőt. Inkább szociálisan kell fejlődnie, pl. abszolúte nem hallgat meg másokat, elkezd beszélni közben, nincs türelme más mondanivalójához, és nehéz a figyelmét olyanra irányítani, ami nem érdekli. De ez lehet, hogy minden gyerekre igaz. :D
Viszont az érzelmi érettsége egyéb szempontból magas, élesen átlát és érez minden helyzetet, szituációt, kicsit mintha öregebb lenne nálunk. Talán értitek...
Ezt azért részletezhetnéd.....
UGyanis marhára nem mindegy, hogy ez orvosi (esetleg SNI) eset, vagy csak mellékes körülmény....
Gondolom, pl. a Spanyolréti részről nem fogod tudni eljuttatni a gyereket Kelenvölgybe, vagy netán még messzebb...
Szerintem ha erőművekről meg hasonlókról szeret beszélgetni nagy szókinccsel, akkor ne a tanulmányi szempontból erős alapok legyen a szempont, hanem az, hogy egyebekben, szocializációban, kortárskapcsolatok kialakításának képességében utolérje a többieket. Ehhez gyerekek kellenek, azok meg mindenhol vannak. Én átlagos suliba vinném, ami közel is van, meg nincs is rossz híre.
Én tudom, hogy az nlc-n sok a kötekedés, de nem számítottam rá, hogy most is azonnal magyarázkodnom kell.:D
Nos: a "mindenki mást mond" családtagokat takar :) Így aztán természetesen ISKOLÁS GYERMEKEK SZÜLEINEK véleménye az, ami elsősorban segítség lenne, hiszen ők SAJÁT TAPASZTALATAIKKAL tudnának segíteni a döntésben. :)
Tehát akinek van személyes tapasztalata, kérem, hogy ossza meg velem. Ez volna a topikom lényege.
Köszönöm :)