Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Iskolába MINDENÁRON ????!!

pötyike
Létrehozva: 2013. január 18. 09:04

Csak nekem van problémám azzal, hogy a mostani 6 éveseket ha törik ha szakad, de be akarják rakni iskolába?


Az én lányom az iskola érettségi tesztet, amit a logopédus csinált meg velük az óvodai év elején 16 pontosra írta meg. A teszt maximális pontszáma 30 pont, 20 ponttól iskolaérett a gyermek. A 16 pontra az óvónő csak legyintett!!!! Akkor miért a teszt????


Ügyes, okos, értelmes és szabálykövető a lányom. A teszt különböző részeit kiemelkedően csinálta meg. Az alacsonyabb pontszám azért lett, mert még nem alakult ki a jobb és a bal kéz dominanciája. Ez sem érv az óvodának.


Az sem, hogy még 107 cm. és 17 kiló. Az iskola érettséghez 110 cm és 18 kg. kell, amit talán akkorára el is ér, de akkor sem túl jó, hogy 18 kilósan 23-25 kilós 7-7,5 évesekkel kezdi az iskolát.
Ma már egyértelmű, hogy a hátránnyal indult gyerekek cipelik magukkal a lemaradásukat az iskolai évek alatt, annak minden frusztrációjával együtt. Nem hozzák be a lemaradást!!!!


Értem én, hogy az is ugyanolyan káros, ha olyan testileg és szellemileg érett gyerekek unatkoznak az ovis nagycsoportban, akiknek már iskolában lenne a helye, de az én tapasztalatom az, hogy ezzel a szigorral nagyon sok olyan gyerek is bekerül az iskolába akinek még jót tenne az egy év!


Ezzel a törvénnyel életeket tesznek tönkre!


Minket a nevelési tanácsadóba irányítottak, de nagyon félek, hogy ott is kiadták azt az utasítást, hogy akit csak lehet küldjenek iskolába.
Az is elképesztő, hogy egyéb családi szempontokat nem vesznek figyelembe. Például, abban az évben amelyben apa és anya el fog válni, indokolt lenne nem terhelni a gyereket az iskolával, vagy ahol mondjuk az egyik családtag beteg. (Nálunk a nagyinak újult ki a tüdőrájka, a legjobb esetben is egy kemoterápiákkal terhelt, betegápolós nagyon nehéz évnek nézünk elébe, a legrosszabbra gondolni sem merek) Miért nem érdekel ez senkit?


MIT GONDOLTOK ERRŐL? MILYEN TAPASZTALATAITOK VANNAK? NÁLATOK IS NAGYON NYOMJA EZT AZ OVI? A NEVELÉSI TANÁCSADÓTÓL LEHET VÁRNI NÉMI SEGÍTSÉGET? VÁROM A VÉLEMÉNYEKET, TAPASZTALATOKAT!


(Szeretném egy blog bejegyzésben, cikkben megírni mindezt, aki nem járul hozzá, hogy közzé tegyem a szavait – név nélkül természetesen kérem írja meg)

  1. 2015. február 18. 19:29329.

    nem olvastam még végig a topikot,  de én ahogy kérdezgetek embereket, ez abszolút ovi, és környékfüggő.


    Van ahol mindenkit visszatartanak, tökmindegy milyen érett, van ahol viszont mindenkit küldenek, tökmindegy milyen éretlen. Mindig ilyen olyan gyerektől független szempontok a döntők. Pl kell e gyerek az oviba mert kevesen vannak, vagy túl sok van épp, és kevés a hely.


     


    nagyon kevés helyen nézik ténylegesen a gyerekeket.

    előzmény:
    pötyike (1)
    2013-01-18  09:04
  2. 2015. február 18. 16:44328.

    igen. komoly. az ismert rövid szavakból mondatokat állítanak össze.

    előzmény:
    FullMoon (303)
    2015-02-12  09:55
  3. 2015. február 16. 11:10327.

    szerintem nem tudom elég jól visszadni a hangulatot, ami ott megy...


     


     

    előzmény:
    évi* (325)
    2015-02-16  11:03
  4. 2015. február 16. 11:05326.

    Ezt én is így gondolom.

    előzmény:
    abak (324)
    2015-02-16  10:58
  5. 2015. február 16. 11:03325.

    Egyáltalán belemenni egy ilyen beszélgetésbe szülőin... Jajj, és miért téma, hogy a doga könnyű, vagy nehéz, már ha a témakör olyan, amit a gyerek ismer...

    előzmény:
    Ardian05 (322)
    2015-02-16  10:49
  6. 2015. február 16. 10:58324.

    Egy első osztályos gyerek féléves teljesítményéből nem lehet messzemenő következtetést levonni.


    Semmi jelentősége a jövője szempontjából.


    Majd a középiskolás évek, amik számítanak. Meg talán a 7.8. osztály, ha marad a jelenlegi továbbtanulási koncepció.

    előzmény:
    Ardian05 (320)
    2015-02-16  10:31
  7. 2015. február 16. 10:56323.

    ja, még annyit: rosszul írtam, nem a fél osztály, 20 gyerek ment úgy suliba, hogy tudott olvasni :-(


     


    komolyan, ha lenne harmadik, csak magánérettségi után engedném suliba :-(

    előzmény:
    évi* (321)
    2015-02-16  10:41
  8. 2015. február 16. 10:49322.

    a fiamnál is végigküzdöttük a 4 évet, a kicsinél nem szeretném


     


    képes volt a tanítónője név szerint emlegetni a szülőin, hogy miért mondják a t. szülők, hogy nehéz volt a féléves szövegértés, amikor még a P. is megírta 5-ösre.  Ja, mert a P. gyenge tanuló. Kerületi versmondóverseny, kisregényíró verseny stb., s talán az se véletlen, ha 5-ösre sikerülnek a dolgozatai...

    előzmény:
    évi* (321)
    2015-02-16  10:41
  9. 2015. február 16. 10:41321.

    Ez így mindenképp kellemetlen, mert ha egy gyereknek eleget mondják, hogy buta, akkor elhiszi, és az is lesz. :-(

    előzmény:
    Ardian05 (320)
    2015-02-16  10:31
  10. 2015. február 16. 10:31320.

    ui: s mivel tudom, hogy ez detzerminálja a továbbiakat 4 évig


    a fiamnál már kibírjuk azt a pár hónapot, ami hátra van... de a kicsinek még sok van hátra

    előzmény:
    Ardian05 (319)
    2015-02-16  10:29
  11. 2015. február 16. 10:29319.

    még csak ezzel sem volt bajom


     


    láttam, hogy nincs a gyereknek szövegértési problémája, tud olvasni, csaK NEM GYAKORLOTT A TÍPUSFELADATBAN... GONDOLTAM, BELEJÖN


     


    AKKORTÓL IZGAT A DOLOG (ÉS MA BEMEGYEK A SULIBA), HOGY 2-3 hetze gyenge tanulóként kezelik, beírogatnak az üzenőbe, mindig rászólnak, leszólják stb.

    előzmény:
    abak (316)
    2015-02-16  10:22
  12. 2015. február 16. 10:27318.

    Ezt sulykolom folyamatosan a gyerek fejébe, hogy ha azt kérik, hogy húzd alá hupililával, akkor hiába karikázod be jajvörössel, pont olyan, mintha neki se álltál volna. Akkor inkább ne fáradozz vele, felesleges munka. Mert nem az volt a feladat, karikázz jajvörössel, innentől kezdve tökmindegy, hogy jó helyen van-e a karika.


    Ezt azért legalább 1x ki kell próbálnia a saját bőrén. Legközelebb majd figyel. Enyém is megcsinálta, így járt.

    előzmény:
    Ardian05 (315)
    2015-02-16  10:13
  13. 2015. február 16. 10:24317.

    Ebben is egyet értünk. :-)

    előzmény:
    abak (314)
    2015-02-16  10:09
  14. 2015. február 16. 10:22316.

    A tanárok javítási módszereibe nincs nagyon beleszólásunk.


    Fiamnál is elfőrodult, hogy valamit háromszor is rosszul írt le (legalább következetes volt) és háromszor számították hibának és vontak le érte.

    előzmény:
    Ardian05 (315)
    2015-02-16  10:13
  15. 2015. február 16. 10:13315.

    nem az a baj, hogy elégtelen


     


    hanem a 30%... azért lett 30%, mert jól aláhúzott mindent, csak rossz helyen...


     


    ez kb. olyan, mintha egy fizika dolgozatra elégtelent kapsz, mert rossz az utolsó szorzás, de különben jól levezetted, jól képletet használtál, csak van egy számítási hiba

    előzmény:
    abak (309)
    2015-02-16  07:35
  16. 2015. február 16. 10:09314.

    Ebben egyet értünk, de ezesetben osztályozták a teljesítményt, ami gyenge volt.

    előzmény:
    évi* (312)
    2015-02-16  09:29
  17. 2015. február 16. 09:47313.

    Ha kicsit lebutítjuk a gyereket, akkor ezeket a feladatokat simán elvégzi ötösre. Meg kell neki mondani, hogy ezesetben kutyát nem érdekel, mit gondol, írja le, ami oda vagyon írva, oszt' adja be. :-)


    Aztán a maradék időnkben olvasunk, beszélgetünk... :-)

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (310)
    2015-02-16  08:18
  18. 2015. február 16. 09:29312.

    Ez egy 7 éves kisgyerek, akinél még sokkal inkább lehet sikert elérni egy bíztatással, mint egy bazinagy 1-essel.

    előzmény:
    abak (309)
    2015-02-16  07:35
  19. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2015. február 16. 08:40311.

    Ezt most olvasom. Teljesen egyetértek veled, nem kell a pöttöm leányt suliba küldeni. Látom, végigjártad a hadak útját, és nem ment... én megmozgatnék eget-földet, addig keresgélnék az ismerőseim között, míg valaki el nem intézné nekem, amit szeretnék. Sajnos hallottam már olyanról is, nem tudom, higgyem-e vagy sem, hogy boríték a megfelelő helyre csúsztatva... de hosszú távon még az is megérné, ha nem is értek vele egyet elvben. 

    előzmény:
    1420814918 (285)
    2015-02-10  18:38
  20. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2015. február 16. 08:18310.

    Ez a sztori nekünk is dettó megvolt: sokpontos feladatot veszített a szövegértésben másodikban. Az volt a kérdés, hogy miből lehet csokrot kötni: gyermek felsorolt vagy húsz virágot, teli írta vele a három sort. Nem értette, miért nem jó, aztán én is felvilágosítottam, hogy csak azokat kellett volna, amiket a szövegben is említenek... onnantól neki is helyrekattant a "szövegértés" lényege... amúgy meg magyartanárként is azt mondom, ennél gagyibb hülyeségeket, mint ezek a mondvacsinált szövegértés felmérők, a világ nem látott. Nekünk nem is volt még ilyen, ellenben volt a "nagy titok": olvastunk, írtunk, beszélgettünk, történeteket játszottunk el. Ezeknél mi fejlesztené jobban a szövegértési képességet? Az iskolai szövegértés gondolatolvasást vár: igazából azokat a sémákat neveli csupán a gyerekbe, amit a feladatok elvont készítői válasz gyanánt elvárnak, és megkockáztatom, hogy a valódi szövegértelmezésen ez vajmi keveset lendít előre. A mai középiskolások már ilyeneken nőttek fel, kiizzadják magukból a kettest a betanult sémákkal, de valódi képességük akkor lenne, ha olvasnának pl. regényeket. Ég és föld a különbség azok között, akik olvasnak is... 

    előzmény:
    évi* (298)
    2015-02-11  11:00
  21. 2015. február 16. 07:35309.

    30 %-os teljesítménynél az elégtelen egyáltalán nem szigorú javítás. Általánosban kb. 50 %-ig elégtelen.


    Fiam most kezdte a középiskolát, van olyan tárgyuk ahol a ketteshez 60 % kell.

    előzmény:
    Ardian05 (305)
    2015-02-15  19:25
  22. 2015. február 16. 06:25308.

    Nálunk is mérik, ami szerintem önmagában még nem lenne káros, csak amikor kap a gyerek egy olyan visszajelzést, hogy ő ettől hülye.


    Fiamnak az ilyenről az a véleménye, hogy "Anya, ez csak egy szám" - és igaza van.


    Ettől még dolgozik a feladaton, mert tudja, hogy értőn olvasni nagyon fontos, de nem azért fontos, hogy XY néninél megfelelő számot kapjon.

    előzmény:
    Ardian05 (307)
    2015-02-16  05:34
  23. 2015. február 16. 05:34307.

    teljesen igazad van!


     


    ismersz, körülnéztem a neten és már az olvasástanulásról szóló doktorit is átuitottam.. azt találta a szerző, ogy azokkal a módszerekkel, ahol siettetik, mérik az olvasási sebességet, később több gyereknek lesz szövegértési problémája...


    ..én is beveszem a lecarom tablettát


    ...úgy az egész sulival szemben lassan..

    előzmény:
    évi* (306)
    2015-02-15  23:16
  24. 2015. február 15. 23:16306.

    Nekem a másodikos fiam olvas lassan. Nem izgat fel a "probléma", szerencsére őt sem. Esténként olvas 1-2 oldalt hangosan, oszt' ennyi. Ha lesz gyorsabb, jó, ha nem lesz gyorsabb, úgy is jó. (Ettől függetlenül minden szöveges feladatot szinte tökéletesen megold, ezért nem foglalkozom ennél behatóbban a kérdéssel.)

    előzmény:
    Ardian05 (305)
    2015-02-15  19:25

Címlap

top