Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Diszlexia diszgráfia

fenebe
Létrehozva: 2006. február 8. 10:20
Hasonló "cipőben járó" szülők tapasztalataira tanácsaira lennék kíváncsi. Milyen fejlesztőre járnak, hogy segítsünk e gyereknek, hogy kicsit könnyebb legyen. Várom jelentkezéseteket
  1. 2008. március 7. 17:3823.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  2. 2008. február 23. 17:3722.
    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20
  3. 2006. december 5. 07:4421.

    A Medicina kiadónál most jelent meg:Sally Goddard: Reflexek,tanulás és viselkedés

    Megoldás lehet a problémára. A felmérő gyakorlatokat és további mozgás gyakorlatokat BP-en is több fejlesztő ped. ismeri. A GEKKOnál is foglalkoznak ezzel a módszerrel.

    www.x-track.hu oldalon is olvashatsz róla

    előzmény:
    mottihun (19)
    2006-10-05  05:38
  4. Torolt_felhasznalo_531206
    Torolt_felhasznalo_531206
    2006. december 4. 20:2920.

    Szia!

     

    Nem vagyok szakértő! De az egyetemen a tanárnő Gósy Mária könyveit említette nekünk. Ő írt könyveket diszlexíiás gyerkőcöknek.

    előzmény:
    mottihun (19)
    2006-10-05  05:38
  5. 2006. október 5. 05:3819.

    Szia!

    Bár már halott a topik, most olvastam csak, benne a te hozzászólásodat is. Ha nem haragszol, mivel írtad, ilyesmi problémával küzdő gyerekekkel foglakozol, kérdeznék tőled.

    A nagyobbik fiamról lenne szó, ő most múlt 3 éves. Róla tudni lehetett, hogy érhette sérülés az agyát, mert koraszülött volt 33 hétre, oxigénhiány miatt kellett előbb születnie. Gyakorlatilag a nyár elejéig hordtuk mindenféle fejlesztő foglalkozásra, a mozgása javult, illetve minden javult. De most egy gyógytornász ismerősöm hívta fel a figyelmemet, hogy bizony, ezzel a gyerekkel nincs még minden rendben. Furcsa mozgása, a viselkedése, és hát ahogy a tárgyakat a kezébe fogja...a mutató ujját nem is használja, hüvelykujjal mtogat a képeskönyvben is.

    Az lenne a kérdésem, hogy ezek a jelek mennyire egyértelműek, érdemes-e már most foglalkozni vele, szakemberhez vinni, hogy ne az iskolába kínlódjunk majd esetlegesen, hanem megelőzzük a bajt...Tudnál esetleg valami könyvet ajánlani  a témával kapcsolatban?

    Köszönöm, ha válaszolsz!

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_972276 (5)
    2006-02-08  10:53
  6. 2006. február 10. 18:3018.

    Nagyon örülök, hogy válaszoltatok. Most tudtam gép elé ülni. 1 osztély félévkor derült ki, hogy gondjaink vannak. 3 nagyobb tesójával semmi gond nem volt. Ráadásul Zsolnaiba irattuk. Aztán évet ismételtünk,

    Mi úgy mondtuk, a Hajni /róla vsn szó/ ékírással ír, azaz mi nem tudjuk elolvasni.

    Évekig járt az iskolába fejlesztőre, semmire nem volt jó. Most 4-es és megijedtünk, mi lesz vele 5. osztályba.

    Nagyon jó a memóriája, olvasás helyett kamuzik, mindjárt megjegyzi az olvasmányokat, csak a szóvégi ragoknál "bukik le"

    A szorzótáblát viszont mindíg elfelejti.

    Fél éve kézbe vettük az ügyet, logopédia, saját fejlesztő , tornák , kineziológus .stb. /szegény néha már besokal/

    Látható eredményeket értünk el,

    előzmény:
    Dóra34 (6)
    2006-02-08  10:54
  7. 2006. február 8. 12:0417.

    Nem 100% még a a bal-jobb fogalma. Még nem alakultak ki teljesen a megfelelő idegrendszeri fejletsége. Rengeteget foglalkoztunk vel pl.Lexi könyvbe és közlekedés közben is. Most a labdázást ajánlották.

    A Goósy tesztje nem lett jó. Az ismeretlen szavakat nem tudja visszamondani.

    Érdekes,hogy hosszú meséket szinte szórul szóra visszamond már 2 éve.

    előzmény:
    Dóra34 (15)
    2006-02-08  11:50
  8. 2006. február 8. 11:5116.

    Kösziiiiii

    Olvasom.

    előzmény:
    llara (14)
    2006-02-08  11:44
  9. 2006. február 8. 11:5015.
    Ez ugye a Sindelár auditív memória 3. ?
    Az jó, folytassátok!
    Téri tájékozódás vagy lateralitás
    előzmény:
    hilad (7)
    2006-02-08  10:59
  10. 2006. február 8. 11:4414.

    Itt egy link:

    http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=149175&rid=PVV6TQ==

    Nem tudom, hogy hogyan működik, csak emlékszem, hogy láttam a Nyugati téren reklámozni. Biztos vannak itt, akik tudnak segíteni neked! 

     

     

     

    előzmény:
    hilad (13)
    2006-02-08  11:42
  11. 2006. február 8. 11:4213.
    Én még ilyet nem hallottam Mit tud ez a szemüveg? Hogy működik?
    előzmény:
    llara (9)
    2006-02-08  11:21
  12. 2006. február 8. 11:3712.
    Szia! Mi megcsináltattuk és sajnos nem jó , nem tudja használni a gyerek zavarja a színes üveg   sok pénzbe került és nem használja lehet hogy a gyerek a hibás, mert hát neki kellet kiválasztania hogy melyik jó a szemének de még sem lett jó .  Én már akkor láttam hogy bizonytalan de nem tudta megmondani hogy melyik jó csak azt hogy melyik színű lencse nagyon rossz 
    előzmény:
    llara (9)
    2006-02-08  11:21
  13. 2006. február 8. 11:3511.
    A hagyományos memória játékban nagyon jó. Jobb mint én. A verbális memóriájával van a gond.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_972276 (8)
    2006-02-08  11:13
  14. 2006. február 8. 11:2910.
    Ez megvehető játék vagy el lehet készíteni?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_972276 (8)
    2006-02-08  11:13
  15. 2006. február 8. 11:219.
    Nagyon régen reklámoztak valamilyen szemüveget, hogy az segít a dislexiásoknak...
    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20
  16. 2006. február 8. 11:138.
    Értem, hogy mi a gondod...Tehát pl a gyerek hall egy mesét, de ha visszakértezed hogy mit jegyzett meg belőlle, akkor az szinte minimális. A háromszavas memória gyakorlatok jók, de szerintem igen lassan hoznak eredményt. Léteznek memóriás társasjátékok, amiket a gyerek is szívesebben játszik, és ezáltal jobban rögzőnek is benne a szavak. Nekünk az egyik nagyon jól bevállt társasjátékunk, a "Szóban szó" tárgyak, élőlények, barkochba, és fogalom szerepel. Rengeteg kártya tartozik a játékhoz, és különböző cselekmények, tárgyak...stb ábrázolnak. Ezt kitesszük a gyerek elé, és mondja el elősször hogy Ő mit lát. Aztán mi még kiegészítjük azzal amit mi látunk a kártyán...Ezt viszont tudom ajánlani otthoni használatra is.
    előzmény:
    hilad (7)
    2006-02-08  10:59
  17. 2006. február 8. 10:597.

    Kérdeznék én is.

    7 évesnél a rövidtávú memória fejlesztésére és a irányok elméjítésére kellenének gyakorlatok.

    A 3 szavak ismétlését gyakoroljuk most.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_972276 (5)
    2006-02-08  10:53
  18. 2006. február 8. 10:546.
    Fejlesztő pedagógus vagyok!
    Kérdezz nyugodtan!
    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20
  19. 2006. február 8. 10:535.
    diszlexiás, és diszgráfiás gyerekeknek segítek egy alapítványnál. Nem vagyok specialista, bár pedagógus, de egészen más szakterületen. A diszlexia a beszédhiba, és a diszgráfia az írással való probléma, szinte mindig párosul egymással. Rendszeres foglalkozással fejleszthető, bár ebből" kigyógyulni" szinte nem lehet. Vannak súlyossági fokok, amit az alapján döntünk el, hogy a gyerek milyen betüket kever, és azt milyen rendszerességgel. Sokat számít az is, hogyan, mikor tanult meg beszélni, és hogy érthető volt-e amit mond. A fejlesztés persze otthon sem árt, bár igazából a szülő segíteni sokat nem tud. A fejlesztő pedagógus speciális módszerekkel tanítja a gyerekeket. Van úgy hogy egész délután csak labdázunk, és ebből is lehet következtetéseket levonni. A fogás nagyon sokat számít....Általában ezek a gyerekek szinte soha semmit nem fognak meg két újjal, hanem markolnak. Ez ez, az első jele is lehet a diszlexiának, persze már elég pici korban. Egy tanácsom viszont lenne...Nagyon fontos hogy a gyereknek a beszédét kijavísd, de nem mindegy hogy hogyan. Azt szoktuk tanácsolni, hogy ha gyerek valamit rosszul mond, pl: nagyon gyakori a toldalékos rag elhagyása, és ezáltal értelmetlenné válik a mondani valója. Tehát ha a gyerkőc azt mondja, hogy " mejjek tegnap az iskola?" akkor a reagálásunk a következő legyen: Igen drágám, ma mész iskolába.Ne érezze a gyerek hogy állandóan javítgatva van, mert az csökkenti az önbizalmát, és évek múltával szótlanná is válhat. Ezért fontos hogy fejlesztő pedagógus foglalkozzon a gyerekkel, ha lehet minden nap napi 1 órát. És Te ezen a módon tudod segíteni a fejlesztést.
    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20
  20. 2006. február 8. 10:514.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_603598 (0)
     
  21. 2006. február 8. 10:323.

    Szia!Kislányom diskalkuliás,ő egy speciális alapítványi iskolába jár,így nekünk egy kicsit könnyebb,mert ott kimondottan "ilyen" gyerekek tanulnak.

    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20
  22. 2006. február 8. 10:292.
    szia!
    nekem a harmadikos fiam diszlexias, es heti egyszer jarok vele fejlesztore oktober ota. szepen alakul a dolog, de kb. meg masfel 2 ev, hogy rendbe legyen a gyerkoc.
    Mire vagy kivancsi amugy? neked is diszlexias/diszgrafias a gyerkocod? mennyi idos?
    előzmény:
    fenebe (1)
    2006-02-08  10:20

Címlap

top