Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Felvételi 2017-2018-ra

Narancshab
Létrehozva: 2016. október 4. 00:00

Sziasztok!





Azoknak a szülőknek keresem a társaságát, akiknek most nyolcadikos, felvételire készülő gyereke(i) van(nak), és szívesen megosztják tapasztalataikat, véleményeiket, gondjaikat a felvételivel (2017-2018-as tanévre) kapcsolatban.

  1. 2016. november 15. 22:3612.

    Köszönöm szépen! :-)

    előzmény:
    kávé23 (11)
    2016-11-15  21:06
  2. 2016. november 15. 21:0611.

    Az oktatás.hu-n mától megtekinthető a központi írásbeli felvételit szervező iskolák listája.

  3. 2016. október 24. 00:0410.

    A Kölcsey kiesett, bár a fiam szintén a francia kéttannyelvűbe jár. :-) Nála bejött, de ő szorgalmas. A lányom nem bírná a tempót, már az első héten kihullana a szavak mennyiségétől. Más tagozat meg nem való neki. Németet tanul általánosban, és mindenhová kell egy alap tudás angolul. A Szinyeit néztem ki neki, jókat hallottam róla, csak kellenek alternatívák is. Nem tagozatos, inkább általános, vagy nyelvi osztály, ahol nem feltétel a nyelv ismerete, kivéve a németet. :-)


    Mondjuk a Kölcseyben a második nyelv óraszámát keveslem, de egyébként most is oda íratnám be a fiam. :-) Meg majd a kicsit is, ha lesz kedve hozzá. :-) 

    előzmény:
    abak (9)
    2016-10-20  19:01
  4. 2016. október 20. 19:019.

    Reál, humán?


    Nekem a harmadik gyerekem jár a Kölcseybe (második a francia kéttannyelvűre). Nem versenyistálló, nyelvekben kimondottan jó, a liberálisabb sulik közé tartozik. Bár osztályfőnökben sikerült nem az "élmezőnyből" kapni.

    előzmény:
    Narancshab (6)
    2016-10-18  23:41
  5. 2016. október 20. 17:528.

    Köszi! 

    előzmény:
    kávé23 (7)
    2016-10-20  09:03
  6. 2016. október 20. 09:037.

    Mai nappal kötelesek a középiskolák nyilvánosságra hozni a felvételi tájékoztatójukat.

  7. 2016. október 18. 23:416.

    Nem baj, remélem beindul a topik, és nagyobb nyüzsgés lesz. :-) Én kíváncsi volnék konkrét iskolai tapasztalatokra. Elsősorban nem versenyistálló gimik érdekelnének a pesti oldalon. 

    előzmény:
    Lobélia (4)
    2016-10-06  13:52
  8. 2016. október 18. 23:395.

    Bocsánat, hogy csak most reagálok, nem kaptam értesítést a válaszodról!


    Köszi, hogy ilyen részletesen leírtad a tapasztalataidat, több szempontból is hasonló cipőben járunk. A fiam idén érettségizik, a lányom meg felvételizik. Én sem szeretném stresszelni a gyerekeimet, de már a szituáció is stresszes. Az én fiam  is amolyan magányos farkas. :-) 


     

    előzmény:
    November5 (3)
    2016-10-06  13:12
  9. 2016. október 6. 13:524.

    Nekem a fiam áll előtte. Sajnos nagyon ritkán jövök ide, de igyekszem követni.

    előzmény:
    Narancshab (2)
    2016-10-04  23:20
  10. 2016. október 6. 13:123.

    Szia! 


    Eddigi tapasztalatom: 5. osztálytól számít minden, még akkor is, ha hivatalosan csak a 7 év végi és 8. félévi jegyeket számítják be. Két véglet volt: a tanárok egyik része lazán kezelte, a másik beparáztatta a gyerekeket.


    Én igyekeztem a középúton haladni és stresszmentesre alakítani a dolgot. Tudtuk, hogy reál szak, plusz nyelv a cél. Külön órát vettünk nyelvből, ahol egy gimnazista tanár segített, felvételkor előforduló szituációkkal. Kb 2 hónap volt, heti két alkalom - tehát nem lóverseny tempó, inkább csak önbizalom növelés. Matek, magyar ment simán, plusz okítás nem volt, sz írásbelik jól sikerültek.


    Nyílt napokon elmentünk az iskolákba. 3 sulit néztünk ki, többet nem is akartam. Beült a gyerkőc az órákra, beszélgettünk diákokkal. Nem csak az iskoláról, hanem a plusz programokról, kiadásokról. Meglepően őszintén elmondták a diákok, hogy mit nem szeretnek az adott iskolában és mennyi plusz anyagiakkal jár egy tanév. 


    Az egyik suliba 2. helyen jutott be az eredményei alapján. Ott volt felvételi elbeszélgetés, plusz németből mini felvételi. Vigyorogva jött ki és mondta, hogy nem volt borzasztó, tök rendesek voltak. 


    A másik suliban 32. lett. Oda is bekerült volna, mert kiesnek előle, eleve 44 tanulót vettek fel. Hiába volt jobb suli, valami mégis sántított nekem is. Olyan női megérzés. Én nem befolyásoltam a fiam. Mondtam, hogy neki kell meghoznia az első fontos döntést. Gondolja át jól. Hol érezte magát jobban stb. Az elitebb suliban sok volt a délutáni mellékprogram, a gyerekem meg nem olyan nagy társasági ember. Nem szerette soha a millió plusz foglalkozást, programot stb. Eljár kondizni, futni. Sportol, de ezt is inkább magányosan, mert az kapcsolja ki. Ott kötelező lett volna sportszakkör, meg néptánc, ilyen-olyan elfoglaltság. Ez volt nála az indok leginkább, hogy ezeket nem akarta. 


    Az is döntő volt, hogy a 2 hely sikerként érte. Az első benyomása jó volt, jól érezte magát. Maradtunk a nem szuperebb giminél. Nem bánta meg, most készül a középfokú nyelvvizsgájára angolból és németből, idén érettségizik és már meg is van a további irány.


    Nem mondom, hogy a másik, jobb nevű iskola nem lett volna jobb. De nekem fontos volt, hogy ő döntsön. Érezze a döntése súlyát, úgy, hogy az később jó szolgálatot tegyen tapasztalatként is. Nem döntött rosszul, elrepült a 4 év és jól érezte magát a gimiben. Persze itt is voltak plusz programok, de ez még a tűréshatárán belül volt. :)


    A másik gyermekemmel most a 8.-os kört futom. Nem hagyom stresszelni őt sem. Átbeszéltük a határidőket, leültünk iskolát választani, jövő héttől indulnak a nyílt napok. 2 suliba már biztosan megyünk. Mindenhol lesz plusz felvételi elbeszélgetés. Nála nem gimi lesz a cél, hanem szakgimnázium. Fontos a realitás. Tudom, hogy ő nem való gimibe. Itt is emelt szinten érettségizhet, továbbra is nyelvi szakon tanul majd. Az egyetlen plusz, az a matematika fakultáció, amire önként jelentkezett. Ő a matekot érzi mumusnak a tesójával ellentétben, akinél a nyelv volt ijesztő felvételiként. 


    Szerintem nagy feneket kerítenek a felvételinek. Vagy rossz részére koncentráltatnak. Nem tudom... Beszélgettem a gimis tanárokkal a felvételiről. Az egyik pl azt mondta, hogy már nem hisz a szín 5-ös eredményű osztályozásoknak. Jobban szereti a 4-es eredményű gyerekeket. Ha ötödiktől ilyen az eredménye, az azt jelzi, hogy folyamatosan, jól terhelhető a diák. Mindenkinek van mélypontja, olyan nincs, hogy nincs. Ha akkor is hozza a 4-es szintet, az jelzi neki, hogy egy olyan gyerek, aki akkor is képes, akar, tud, ha a pokol mélyén van. A kitűnő az pedig néha relatív, a gyerek beragad ebbe a kitűnő tanuló státuszba, még akor is, ha már nem kitűnő. A másiknak fontos a személyes elbeszélgetés: modor, stílus, habitus stb. Próbálja kiszűrni, hogy ha nem is kitűnő a diák, de nem "problémás". Ezt itt nem részletezte, hogy mit takar. :))


    Az egyik suliban pl feltűnt, hogy nincs roma diákjuk. Rákérdeztem, hogy tényleg nincs? Nincs... Van, akinek ez is számít felvételkor. A problémát gyökeresen oldják meg.


    Szóval: határidőket betartani, gyereket nem stresszelni! :)


     


     


     


     


     


     


     


     

  11. 2016. október 4. 23:202.

    Ennél azért kicsivel nagyobb érdeklődésre számítottam. Esetleg van már ilyen topik, csak nem vettem észre?

    előzmény:
    Narancshab (1)
    2016-10-04  00:00

Címlap

top