Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Száguldunk és félünk

amberblueby
Létrehozva: 2015. május 25. 10:10

Manapság nagyon sok közlekedési baleset történik. Hol a vétkes sérül, hol nem sérül, van mikor pedig valaki csak a maga figyelmetlensége miatt szenved balesetet. Persze utána mindenki ártatlan, gyámoltalan ember, aki jó, ha a 40-es tempot valaha is elérte.
Ezzel viszont szemben áll az utakon tapasztalható állapot. Viszonylag sokat vezetek (személyautót). A lakott terület kezdetekor szinte automatikus az előzés, ha pedig ne adj Isten egy 30-as tábla vagy bármilyen sebességkorlátozás van hosszabb szakaszom azonnali a dudaszó.
Összességében én nem tudom, hogy a rendes emberek ennyire pechesek e, de az mindenképpen figyelemre méltó, hogy a balesetek döntő hányada gyorshajtás, előzés közben történik vagy egyszerűen a sofőr jó ég tudja mire figyelve az árokba/fának csapódik nagy gázzal.
Kíváncsi lennék, Ti hogyan látjátok mindezt?

  1. 2015. május 30. 16:1916.

    Persze, mindenki nagyon figyel a másikra, de ha gond van 0 szemtanú jelentkezik. Köszi a semmit!

    előzmény:
    *angyalka* (11)
    2015-05-29  22:25
  2. 2015. május 30. 16:1515.

    Az lehet, hogy fenntartom a forgalmat, de nem érdekel! Tanultam a leírt esetből, azt az embert sem érdekelte, aki otthagyott az sz**-ban. Nem mindenkinek van amúgy CASCO-ja, 150-et meg nehezen pengettem ki zsebből a hátsó szélvédőre. Na meg persze károkozás miatt a kötelezőm is megdrágult...
    Szóval inkább gyere belém hátulról, ha annyira zavar a szitu, akkor legalább lesz akinek a pénzéből eltűnjenek a megmaradt horpadások is...

    előzmény:
    süvölvény (13)
    2015-05-30  07:37
  3. 2015. május 30. 10:3614.

    Szinte mindennel egyetértek, leszámítva, hogy egy szűk utcában, ha félreállnak, 5-tel megyek, ha figyelnem kell. Még akkor is, ha mögöttem jönnek, és neki is 5-tel kell totyognia, mert fontosabb, hogy ne zúzzam le se azt, aki félreállt, se a parkoló autókat, mint az a pár másodperc, amit azzal lehetne nyerni, ha odataposok.


    Én nem vezetek szarul, nem tötymögök, ha nem szükséges, de mikor felváltva három különböző autót vezettem, én nem éreztem, hogy hol van az autó oldala, és ilyen helyzetben bizony tyúklépésben, folyamatosan sasolva surrantam át.

    előzmény:
    pszichothriller (9)
    2015-05-28  11:08
  4. 2015. május 30. 07:3713.

    Már ne haragudj, de te vezetsz autót? 


    Mert szerintem nem, vagy nagyon rosszul, mindenhol negyvennel akadályozva a forgalmat.

    előzmény:
    *angyalka* (11)
    2015-05-29  22:25
  5. 2015. május 29. 23:1912.

    Ez nem állja meg a helyét, mert a cél nem a pénzbeszedés, hanem a lassítás. Márpedig, ha akár fals trafikat is bemondanak, ott biztos, hogy mindenki lassan fog menni.


    A másik, figyelmeztetni valakit, hogy ügyeljen a sebességre, nem bűnpártolás. Sőt, védi az ő és a többi résztvevő épségét. Pont ez lenne a lényeg.


    Mondjuk még a gyorshajtásra sem legjobb szó a bűn. Nem nézi senki minden pillanatban a kmóráját, szóval bármikor előfordulhat akaratlanul is. Ugyanis 52 is gyorshajtás, nemcsak az eszeveszett, másokat veszélyeztető száguldás. Az meg már milyen bűn lenne?


     

    előzmény:
    *angyalka* (11)
    2015-05-29  22:25
  6. 2015. május 29. 22:2511.

    Ha rajtam múlna betiltanám, hogy a rádiók azzal foglalkozzanak hol mérnek, igazoltatnak a rendőrök. Az jó hogy jelentenek az utakról, mit kell elkerülni mert dugó van vagy baleset ... de hogy itt vagy ott mérnek és vigyázzunk, szerintem kicsit bűnpártolás...


    Egyébként azokkal értek egyet, akik az egymásra figyelésre helyezik a hangsúlyt.

  7. 2015. május 29. 12:4710.

    Mondjuk arra, hogy a másik autós mit lát, mit mond, soha nem kell hagyatkozni... Szűk parkolóból tolatok ki, jelez, integet, villogtat, hogy tolassak... Olyannyira sikerült, hogy telibe találtam a másik sávban jövő autóst, aki bár kivédeni nem tudta a dolgot, de besatult, így a mögötte jövő is belement. Az illető persze nem villogott tovább, nyom nélkül eltűnt, 3 rommá tört autót hagyva maga után...

    előzmény:
    pszichothriller (9)
    2015-05-28  11:08
  8. 2015. május 28. 11:089.

    Nagyon érdekes, hogy pont én is a közlekedésen gondolkodom már napok óta, csak kicsit más megközelítésből.


    Szerintem nem lehet haladni Budapesten. Rengeteg az autó, rengeteg a figyelmetlen ember, és sajnos azt kell mondjam, rengeteg a béna sofőr. Ma már mindenki jogosítványt szerez, aki fél a vezetéstől az is, jaj, mert a gyereket könnyebb autóval hurcolászni, de közben ott van a gombóc a torkában és ez látszik is a vezetésén. 


    Mindennapos, hogy a Hungária körúton, ahol 70-es tábla van, 50-nel mennek. Aki végre talál egy lyukat és kielőz, azt rögtön felelőtlenül száguldozónak tüntetik fel. Pedig a megengedett sebességgel megy, csak elege lett már a sok csiga járműből, aki a belső sávban tartja fel a forgalmat. De ha éppen 70-nel megyek a belsőben és van egy nálam még gyorsabb, aki a seggemben van, akkor is lemegyek és nem játszom az önkéntes rendőrt, hanem elengedem, hadd menjen.


    A tükröt az emberek nem használják rendszeresen, mert akkor észrevennék, hogy a a másik ott indexel mögötte, hogy kimenjen a másik/kanyarodó sávba.


    Vagy ha úgyis megáll a sor, akkor meg nem állok az utca elé, ahonnan szeretnének kikanyarodni.


    Nem a főút közepéről kanyarodom, hanem kihúzódom/behúzódom, hogy a többi autós elférjen mellettem, ne tartsam fel a forgalmat. Először indexelek, aztán fékezek. Ha dugó van, nem hagyok egy autónyi helyet magam előtt, főleg ha látom, hogy vannak olyan hülyék, akik beálltak a kereszteződésbe. Akkor segítek azzal, hogy felzárkózom. 


    Ha egy szűk utcában parkoló autók állnak, és nem fér el kettő egymás mellett és szemből már rám várnak, akkor nem 5-tel megyek, hanem rálépek arra a gázpedálra, hogy a másik is tudjon majd jönni, és esetleg meg is köszönöm, hogy ő félreállt. 


    Ha látom, hogy a lámpa csak 3 kocsit enged át, emiatt már feltorlódott a sor, akkor nem a zöldnél kezdem el egyesbe tenni az autót, és nagymama tempóban elindulni, mert így valóban, egy ember (én) biztos átér.


    Ezek mindennaposak, sajnos. 


    Tehát ha odafigyelnénk egymásra és felismernénk saját képességeinket, akkor lehetne haladni. És ez a téma pont női oldalra való, mert többnyire a nők követik el ezeket a figyelmetlenségeket, ők a félősebbek, lassan haladók. Na, meg a papák.


     

    előzmény:
    amberblueby (1)
    2015-05-25  10:10
  9. 2015. május 26. 11:208.

    Szerintem a balesetek legnagyobb részét csak közvetve okozzák azok a jelenségek, amit írtál. A közvetett és fő ok, a túl nagy egó...

    előzmény:
    amberblueby (1)
    2015-05-25  10:10
  10. 2015. május 25. 20:487.

    Semmi ilyet nem mondtam. Sőt, pont nem idióta, megfélemlítő szabályok kellenének, hanem némi figyelem és tolerancia minden résztvevőtől. Pont aza a baj, hogy nem fegyelmezettek, figyelmesek és toleránsak az emberek, hanem félnek vagy dühöngenek. Persze emiatt is lassulhat a forgalom és kevesebb lehet a baleset, csak nem a megfelelő okból.

    előzmény:
    Szállófelhő (3)
    2015-05-25  18:27
  11. 2015. május 25. 20:446.

    Pontosan erről van szó. :)


    Édesapám hivatásos sofőr volt, életen át balesetmentes. Ő is azt mondta, amit a tied, kicsit más szavakkal. Azaz, nem az tud vezetni, aki nem okoz balesetet, hanem aki legtöbbször azt is ki tudja védeni, amit más okozna.


    Figyelem és tolerancia lenne a kulcsszó, de legtöbben egy irányba képzelik ezt el. Bizonyos szereplői a forgalomnak figyeljenek másokra. Persze így nem igazán működik.


    Ha mindenki figyelne, akkor meglenne az a bizalom, ami most hiányzik, az, hogy mindenki megtesz mindent a minél biztonságosabb közlekedésért, és nem csak a másiktól várja.

    előzmény:
    Csirkemutáns (5)
    2015-05-25  19:50
  12. 2015. május 25. 19:505.

    Kihagytál egy rész: Az emberek nagy része azt nem tudja feldolgozni, hogy "attól, hogy én betartom a KRESZ-t és jól vezetek, a szembelévő még nem biztos". Egyszerűen nem számítunk arra, hogy rajtunk kívül is vannak az utakon. Eszünkbe se jut, hogy a parkoló autók közül kiléphet egy gyalogos (ami az ő hibája ugyan, de mi fogjuk elütni), vagy az, hogy a bal oldalról érkező nem adja meg az elsőbbséget. Az apukám ezt hívta mindig defenzív vezetésnek, amikor felmérjük a lehetséges dolgokat, amivel a forgalom többi résztvevője kecsegtethet. Így nem érnek minket a hirtelen manőverek váratlanul. 

    előzmény:
    Szállófelhő (3)
    2015-05-25  18:27
  13. 2015. május 25. 19:474.

    Szia! Igazából a statisztikák szerint a legtöbb balesetet nem a gyorshajtás okozza, hanem a figyelmetlenség - pl. a figyelemmegosztás (telefonálás, beszélgetés, rádió birizgálása). Talán az előzékenységgel rengeteg baleset elkerülhető lenne. Komolyan nekem kell a zebránál várni, hogy valaki megálljon, amikor nekem van elsőbbségem? A koncentráció hiánya, a rutin a baj, hiszen rutinból vezetünk, nem figyelünk eléggé.

    előzmény:
    amberblueby (1)
    2015-05-25  10:10
  14. 2015. május 25. 18:273.

    Tehát szerinted a közlekedésben normális a másokat kiszorító, elpusztító, figyelembe nem vevő versengés. Pedig lehetne a közlekedés egy olyan társasjáték is, melyben az a cél, hogy mindenki eljusson arra a helyre, ahova elindult. 


    A balesetek csökkenésének legfőbb oka egyébként a jobban védett autók, a gyorsforgalmi utak és a forgalomszervezési beavatkozások, nem pedig a sofőrök fegyelmezettsége. 


    Ha már statisztika, NEM az elsőbbség meg nem adása a vezető ok, hanem a sebesség helytelen megválasztása, az összes személyi sérüléses baleset több mint egyharmadában: 



    38. táblázat. A 2006-2011-ig tartó részletes adatok alapján egyetlen év sincs, ahol az elsőbbség meg nem adásából származó balesetek száma meghaladná a sebesség helytelen megválasztásából adódó balesetek számát. 

    előzmény:
    fata (2)
    2015-05-25  12:15
  15. 2015. május 25. 12:152.

    Az autó veszélyes üzem. Ez már közhely. Aki vezet, annak fél lába a sírban, fél lába a börtönben.


    Aki ezt nem tudja elfogadni, és/vagy fél, annak nem szabad autóba ülnie.


    25 éve vezetek napi szinten, és a forgalom rengeteget lassult ezalatt az idő alatt. Egyszerűen sokkal több autó van az utakon, változtak a szabályok is, és félősebbek is lettünk. A balesetek száma a nagy forgalom ellenére mégis folyamatosan csökken, nyilván az új nagyon magas pénzbírságok bevezetése is sokakat lassításra késztetett. A legtöbb baleset pedig általában az elsőbbség nem megadásából  ered, nem a gyorshajtásból.


    Személyes véleményem az, hogy már nem szeretek vezetni, régen sokkal jobb volt, nagy forgalom, lassúság, intoleráns emberek, hülye szabályok és a hatalmas büntetéstől való félelem nem segítenek, csak sajnos muszáj. :(


    Statisztika.

    előzmény:
    amberblueby (1)
    2015-05-25  10:10

Címlap

top