Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Iskola választás
2003-09-23 12:271.
Létrehozva: 2003. szeptember 23. 12:27
Sziasztok!
Gyermekem 2004. szeptemberében kezdi majd az általános iskolát. Szerencsés helyzetben vagyuk, mert lakhelyünktől a szélrózsa minden irányában van iskola. Természetesen mindegyik más módszer alapján tanít. Például az, amelyikhez területileg tartozunk Zsolnai módszerrel oktat. A szakirodalom kitárgyalja, de igazából nem tudom, hogy a gyakorlatban mit is takar.
Abban kérnék segítséget, hogy -tapasztalatokra támaszkodva -mi alapján válasszunk ált. iskolát?
Van aki tud segíteni?
Köszönöm.
Gyermekem 2004. szeptemberében kezdi majd az általános iskolát. Szerencsés helyzetben vagyuk, mert lakhelyünktől a szélrózsa minden irányában van iskola. Természetesen mindegyik más módszer alapján tanít. Például az, amelyikhez területileg tartozunk Zsolnai módszerrel oktat. A szakirodalom kitárgyalja, de igazából nem tudom, hogy a gyakorlatban mit is takar.
Abban kérnék segítséget, hogy -tapasztalatokra támaszkodva -mi alapján válasszunk ált. iskolát?
Van aki tud segíteni?
Köszönöm.
útjának egyengetésére. Nagyon fontos, hogy türelmes és következetes legyen. Helyileg Újpalota, Újpest, Mogyoród és környéke megoldható.
Előre is köszi a válaszokat.
pumukli2
Szerintem a 8 magyarra szükség van, mivel a gyerekek jó része gyengén olvas, pocsék helyesíró. Szomorú tapasztalatom, hogy a gyakorlás teljesen elfelejtődött, ezt is az órákon kell megoldani. Igazság szerint régen heti 9 magyar volt. Nálunk szerencsére 5 matematika van, nyelvórából is 5 (német nemzetiségi), angolból 4. (Minten gyerek maga dönthette el, hogy milyen nyelvet szeretne tanulni, természetesen mivel másodikasok csak egyet vagy angolt, vagy németet tanulnak. ) Ezek az órarendben szerepelnek és szerencsére a nap elején, úgyhogy nálam a készségtárgyak (rajz, ének, testnevelés) zárják a napot az 5-6. órában. Néha valóban soknak tűnik a rajz, ének stb. óraszáma, de kell a gyerekeknek olyan óra is, ahol kicsit lazíthatnak. Ez lenne a cél, sajnos nem mindig van így.
Köszönöm a válaszodat. Valóban sok a heti óraszám. Ráadásul a 2 rajz, 2 ének és 8 magyaróra (tényleg szükséges ezekből ennyi?) elveszi a helyet az angoltól, a matematikától (ebből csak heti 4 óra van a kerettantervben, ami szerintem kevés). Így kerül heti 2 órában az angol hatodik, illetve hetedik órába, a matematika szakkör ötödik órába. A tananyag nem sok, a fölösleges órák száma annál inkább.
A mi iskolánkban is 3 féle tanterv szerint dolgozunk. Ez meghatározott központilag. 1-2-3. osztályban a kerettanterv, 4. osztályban a NAT szerint tanulunk. Ötödiktől már módosított kerettanterv van életben. Szóval egy kicsit bonyolult a dolog. Ezeket a tanterveket általában felmenő rendszerben vezetik be. Változni változhat akár évről évre. Sajna ez nem túl jó!Nehéz a tananyagokat megfelelően egymásra építeni, mert sokszor átfedés van a tantervek között. Tapasztalatom szerint ez nem okoz gondot a gyerekeknek. Inkább az a baj, hogy túl nagy a terhelés, magas a heti óraszám.
A kulonbozo tanmenetekrol kerdeznelek. Abban az iskolaban ahova a lanyom jar, alsoban haromfele tanmenet szerint tanitanak. A mi osztalyunk a kerettanterv szerint tanul. Ezt vegig kell vinniuk felsoben is, vagy valtozhat egyik evrol a masikra?
Bocs, hogy beleszólok. A könyvet Simonné Zachár Anna íra, és a címe Iskolába készülok, segítő ötletek szülőknek. A könyvet még 1996-ban Pápán a szerző adta ki, a cím (a könyvben ez szerepel) Pápa, Fő u. 24. De szerintem a Mentor Könyvesboltban is megkapod.
Manapsag a gyerekek zome ismeri a betuket, szamokat, mire iskolaba kerul. Ez mindegy. A legfontosabb a szocialis erettseg. Hogy kepes legyen tekintettel lenni a tarsaira, elfogadni bizonyos rendszert, abba igyekezni beilleszkedni.
Jart a kezemben ket evvel ezelott egy jo konyv az iskolaerettsegrol. Egy magyar gyogypedagogusno irta, aki huszonevig dolgozott nevelesi tanacsadoban. Csak a cimere emlekszem: Iskolaba keszulok. Pedig a neten rendeltem. Megprobalok utananezni, mar tovabbajandekoztam.
Én is megyek a kölyökért. Sziasztok
Vegyes csoport, 5-en vannak rangidősek, a többiek 3-5 évesek. Csak a jó oldalát látom. Nagyon boldogok attól, hogy szinte az ovónénikkel egyenraguak, a kicsik tölük kérnek segítséget stb. Türelmesebb, segítőkészebb, felelősségteljesebb.
Még nem voltam 18 mikor már leérettségiztem. Sosem szerettem, hogy én vagyok a legfiatalabb az osztályban.
Átlagos képességű, nyitott, érdeklödő gyerek. Az óvónők és saját véleményünk is az volt, hogy maradjon még 1 évet. Mert a játék, a gondtalanság időszaka minnél tovább tart annál több tartaléka lesz később az iskolában és az letben.
Ma már azt mondják, hogy év nyertes és nem azt, hogy év vesztes.
Most nagyon sietek, mert a suliba rongyolok a csajszikáimért a suliba(ikrek), de egy-két szót a témáról:
-Perla. Ha a gyerek iskolaérett, akkor mindenképpen érdemes beadni és az óvódapedegógus véleményét kikérni. Kérdés: ha oviban marad, ugyanaz az óvónéni viszi tovább vagy más?
- Mi van a csoporttársaival? Marad a többség vagy nem?
- Még egyszer járja majd a nagycsopit vagy most középsős?
Sajna tényleg mennem kell, de jövök még, mert jó a téma és talán tudok is róla átadni valamit.
Puszi NEKTEK! Erika
Az óviban mit mondanak róla, "iskolaérett", te hogy látod. Vagy még te is szeretnéd kitolni az iskolakezdést?:-)
Bár van olyan, amit mi szülők még máshogy tanultuk. (pl. az lándzsa szó elválasztása)
Iszonyúan magasak az iskolai követelmények, gondoljátok el, Finnországban a 2. év végére tanulnak meg a gyerekek folyékonyan olvasni, mig nálunk már szinte decemberre ráerőltetik a gyerekekre az olvasást.
Jobb a racionalis.
Nem tudom, hogy a mi jobb? Egy fiatal tanító néni, aki még lelkes és talán reformabb tanítási elveket( nem arra gondolok, hogy mindenki azt csinál amit akar) vall, vagy egy idősebb, aki talán már nem olyan lelkes és türelmes?
Lehet ezt látni a tanító nénin? Látszik ez a szemükben?
Ha már nem tudja most és úgy megy iskolába, hogy már olvas.
A Zsolnait a szakirodalom így jellemzi:
Nyelvi irodalmi és kommunikációs nevelési program.
Gondoltam, hogy túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.
Még egy kérdés:
Képolvasás vagy szótagolásos. Mindkettőről hallottam jót is, rosszat is!
mi nagy ivben elkerultuk. Meg minek Zsolai altalanos iskola, ha nem epul ra egyetlen kozepiskola, gimnazium se. Mert elvileg azt mondjak, aki zsolnais volt, bizonyos modszerekkel kesobb konnyebben tanul idegen nyelvet. Ennyi. De a mai nyelvoktatas nem hasznalja ki ezt.
A gyereket kell jol ismerni ahhoz, hogy a neki megfelelo iskolat, tanitonot valasszuk. Mi a lanyom tapasztaltabb ovonojevel komolyan elbeszelgettunk elotte. Neki nagyon bevalt a suli (3. -os). O pl. jol birja, sot nagyon szereti a gyakorlo iskolat, kis felmenovel: 2 ev utan tanitonocsere, minden targyat mas tanitono oktat, mert nyitott, baratkozo, de van akinek ez nem valna be, mert az erositene az onbizalmat, ha 4 evig egy tanitonenihez kotodne.
Sokretu a problema: a gyerek kepessegei, jelleme, mi az ami kihozhato beleole, az iskola tavolsaga az otthontol stb. . .
Erdemes a suliban is korolnezni. En megtettem es amikor azt lattam, hogy a gyerekek csak ugy odaszaladtak az udvaron, a folyoson a tanarhoz es kerdezhettek es baratsagos valaszt kaptak, az eloterben ping-pong asztalokat allitottak fel maguknak telen, ahol akar a tanar bacsival, nenivel is jatszottak, engem meggyozott. . .
Ráadásul, ha pl. nyelvet szeretnénk, hogy tanuljon, akkor van felvételi.
Remélem ezzel el tudtalak tántorítani ettől. Azóta az iskolának Gábor Dénes lett a neve (Törökbálint) mióta Zsolnai úr onnan elment. Ott nem jött be a kísérlete.
Szó szerint Zsolnai féle kísérleti általános iskola volt a neve.
Beus:)
Mindenhol szokott lenni nyíltnap tavasszal, akkor nézz meg minnél több helyet, és embert.