Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Tunézia12345

Torolt felhasználó 10161016
Létrehozva: 2012. július 13. 20:14
Pénteken jöttünk haza a Sousse-i Riadh Palms Hotelből (4 csillag).

 

4 éve a Monastírban a Amír Palasban (5 csillag), 2 éve a Hammametban levő Club el Bousten (3 csillag) voltunk.

 

A Kartago Tours irodában nagyon megörültem, amikor megtudtam, hogy az utazási irodai hölgy is csaknem annyi idős terhes, mint a párom. Kértem, ha tud ajánlani, tegye meg, elfogadom az ajánlatát, a kikötésem az volt, ne kelljen sokat buszozni a reptértől és a legjobb ellátást kapjuk. A hölgy a Riadh Palm-ot ajánlotta és tényleg itt volt a legdrágább (46 ezer/fő/hét) az All Inclusive ellátás.

 

Mindig Malévval repültünk, most meg a Nouvelair-ral. Nincs alkohol, nincs repeta, a kaja kevés, de ízletes. Odafelé ebéd, vissza reggeli a gépen. A gép pontos volt, a le-felszállás oké.

 

 

 

Az érkezésnél minden gyorsan simán, nagyon profin ment. A szálloda 20 percre a hoteltől, az idegenvezető-Petra- végig beszéli az utat, rengeteg új infót ad. Például, „a szobák elosztása kizárólagosan a hotelek feladata, véletlenszerű, mindenki várja meg a szobák elosztását, csak utána kérjen tengerre nézőt”. A második emeleten kaptunk szobát, elkeserítő volt: a konyhák felett, nagyon erős ventilátor zajban, és orrfacsaró bűzben az erkélyen (274-es szoba, azt hiszen). A tengert oldalról lehetett látni egy kicsi sávban. Le a portára: 70 Euró zsebbe számla nélkül a főportásnak és volt új szoba: 596. (7 dínár/fő/nap a tengerparti szoba hivatalosan, de nem adják oda). Kilátás oda, ahonnan a fényképek készülnek a medencéről. A szoba padlószőnyeges, kopottas, büdös. Este hideg van, ezért a lepedő fölé plédet teszünk, és a büdös erősebb lesz, alig lehet aludni. Minden lepusztult, elhasznált, büdös. A TV 35 cm-es vagy kisebb, ragad a koszttól, alig látni valamit rajta (bocs a Dubai TV jól jön). 4 csillagos szálloda, nincs hűtő (az 5-ös Amírben sem volt), a WC nem tartályos, hanem erős spriccolos (?), a szomszéd valószínű vesebeteg lehetett, mert 2 óránként éjszaka olyan volt, mintha a fülünkbe spriccoltak volna, de meg lehet szokni. Amúgy, akikkel magyarokkal beszéltünk, azok mind hasonlóan rossz kilátású szobát kaptak, a szomszédaink-a jó helyen-meg mind németek, franciák, belgák stb. voltak (véletlenszerűen).

 

A gond nem ez volt-ez benne van a pakliban, ahogy mondani szokták. Ezt elintézni utánajárás és pénz kérdése. Az az All Inclusive ellátás értelmezése. Ez izgalmas. Tavaly a Neckermann-nal voltunk a San Stefano Hotelben Korfu. Úzó, konyak, kávé, üdítő, sör egy karszalaggal amennyit csak akarsz. Este meg két üveg ásványvíz a szobába, ami kitartott másnapra is. Minden természetes. Itt meg az első vacsorára kértem egy üveg bort, meg „buborékos” ásványvizet. Mondták az AI-nek csak kimért bor és ásványvíz jár. Egy pincér 8-10 asztalt szolgál ki, folyamatosan jön a nép a svédasztalra, a pincérek veszik fel a rendeléseket. Mindenütt várható a borravaló, az AI meg rendel, mert már otthon mindent kifizetett előre. A pincér alig mozdul, szólok a teremfőnöknek, hogy nem kapom a kért üveg bort és ásványvizet, ő válaszol (mindenki minket néz, az újonnan jött magyarokat) csak egy-egy dl bor jár, meg egy-egy pohár víz, de rendeljek nyugodtan akárhányszor, a pincér mindig blokkol, és majd többször fordul. A pincérrel egyből megszeretjük egymást, ő győz, én meg fizetek és aláírok. Mindent „valahonnan” hoznak, a sört is. Az este már izgalmas: a párom mindig székrekedéses volt, most meg terhesen vasat is kell szednie. 4 naponta alig jön valami. Este mi is két óránként működtetjük a spriccolót (megkövetem a szomszédot a vesebetegsége miatt). Az ásványvíz sima hűtött víz volt.

 

Lenn a medencénél se szendvics, se kiszolgálás az AI-nek. Mindenki a medencénél, ha egy sört akarok inni, be a bárba, megvárni a pincért, ő meg elmegy két üres pohárral, 5-10 perc és aláírás, borravaló (holnap is akarok INGYEN inni) meg van a sör. A medencénél eper-narancs turmixot szolgálnak fel 2 dínárért, a neve vitaminkoktél. Erre van szüksége egy terhes kismamának. Rendelek vadul és este a hasmenéshez már görcsök is társulnak. Másnap megnézem, hogyan készül. Egy kis kerti faházban, a higiénia erősen megkérdőjelezhető.

 

Nem tudom hányan lehettünk a hotelben, de több százan biztosan. Lift pedig három működött. Nem rendeznek tudtommal terheseknek semmilyen versenyt sem emeletmászásban, de azt hiszem a párom szép helyezéseket tudott volna elérni ebben a vágtában. Hascsikarás a nyugágyon, futás fel gyalog a vécéig mind az öt emeletre gyalog. Szerencsére mindig ő győzött, és naponta csak háromszor indult e versenyen. 

 

Az ebéd, vacsora finom, változatos, egy hétig az ízek izgalmasak, hosszútávon … Az ebéd élmény volt, kevesen voltunk AI-sek, a pincérek jól mozogtak, időnként buborékos volt az „ásványvíz”.

 

A park gyönyörű, a pálmák félárnyékában nagyon szépen lehet napozni. A tenger tiszta, a partot mindennap egy traktorral végighúzzák, az animátorok szépen mozgatják a népet. A medencét mindennap tisztították, vize nagyon jó minőségű volt. Ejtőernyő van, banán hajót nem láttam.

 

Én már kinőttem a tunéziai bőr, meg hasonló „gód prájsz, onli fór jú” című ragacsos, bazárba berángatós mutatványokból, de a hoteltől jobbra van egy új bevásárló központ (Tej Marhaba), ahol az olcsó munkaerő miatt Ted Lapidus, Pierre Cardin, Land, stb. saját náluk készített öltönyeit lehet fél-negyedáron megvásárolni.

 

Közel az ötvenhez valószínű a komfortérzetem más, mint amikor Bulgáriában sátoroztam, és a párommal megpróbáltuk így is jól érezni magunkat. Tunéziába egy ideig nem megyek, AI-vel meg sohasem. 
  1. 2012. július 13. 20:382.
    Utazási irodánál tettél panaszt? Vagy ott az utazási iroda képviseleténél? 
    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  2. 2012. július 13. 20:483.

    Örülj neki, hogy nem úgy jártatok, mint mi pár éve.

    Éjjel érkeztünk meg, kb. 2-kor. Szoba nuku, elfeledték rögzíteni, aludjunk a hallban. Azt mondták mosakodni lehet a vécében. Víz nincs, bár zárva, tehát mehettünk a sunyiba az AI-val. 

     

    Reggel ordibált velünk a főpincér, hogy mit keresünk az étteremben karszalag nélkül, miuátn a recepciós vezető egyeztetett az étteremmel, hogy bemehetünk. 

     

    Áááá, egy vicc volt. Az oroszok elfoglalták az egész partot, ha nem voltál pofátlan, akkor nem volt ágyad, ernyőd. 

     

     

    Szintén Kartago tours, Marhaba Club.

     

     

     

     

    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  3. 2012. július 13. 20:524.

    Szerintem manapság buta az, aki nem guglizza meg a szállodát ahova megy. Nagyon sok oldal van, ahol a szállodákról értékelés olvasható. Abból nagyjából kiderül, hogy mi várható.

    (nem tartom magam parázósnak,de én nem mentem volna terhesen Tunéziába)

    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  4. 2012. július 13. 21:055.

    Ennyiért ne csodálkozz semmin!

    Tunézia helyett ajánlom Törökországot. Szintén AI, de ég és föld ahhoz képest, amit leírtál.

    A szállodának pedig foglalás előtt utánanézni a véleményező oldalakon! Mindig. És akkor nem érhet ilyen meglepetés.

    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  5. 2012. július 13. 21:216.

    47e az AI volt szerintem, nem az út. 

     

    Amúgy Törökországban is mellé lehet fogni, pl. Sidé-ben a Selge Beach Hotel sem jó, a töméntelen sok orosz miatt, a part köves és hirtelen mélyül. 

    előzmény:
    nemúgyvanaz (5)
    2012-07-13  21:05
  6. 2012. július 13. 21:237.
    Ezért írom, hogy utána kell nézni előre. A Selgébe én sem mennék, az oroszos hoteleket eleve kerülöm és figyelek arra, hogy ha nem szeretem a köves, hirtelen mélyülő partot, akkor finomhomokos, lassan mélyülő partot keresek.
    előzmény:
    gezemici (6)
    2012-07-13  21:21
  7. 2012. július 13. 21:248.
    Ha az ember nem tájékozódik előre, akkor bárhol mellé lehet fogni. A sarki kis boltban is, nemhogy egy külföldi nyaraláson. Használjuk már az internetet a fórumozáson kívül másra is!
    előzmény:
    gezemici (6)
    2012-07-13  21:21
  8. 2012. július 13. 21:279.

    Rákerestem:

     

    Egy perc nézegetés után megállapítható, hogy persze, hogy köves a part, hiszem Manavgat/Kizilagacban van a hotel. Csak első oldalon ketten említik csak az értékelés címében, hogy "oroszhotel". A 65 százalékból pedig látszik, hogy nem itt érdemes nyaralni. És tényleg csak rápillantottam.

    előzmény:
    gezemici (6)
    2012-07-13  21:21
  9. 2012. július 13. 21:3710.

    Vegyél vissza az arcodból, nem áll jól az okoskodás.  

     

     

    Nem mi foglaltunk, hanem a barátaink és utazási irodás ismerősük ajánlotta ezt nekik. Nekünk meg nem akkoriban időnk ezzel foglalkozni, örültünk, hogy elintéztek helyettünk mindent. 

     

    Amit meg a tunéziai esetről írtam, azt sem lehetett neten megtalálni, mert akkor változtak az indulási-érkezési időpontok és esküdött mindenki, hogy tárt karokkal vár minket a szálloda éjjel. De nem.

     

    Tudnék még mesélni utazási irodák elfeledett információiról, amik neten nem fellelhetők. 

     

     

     

     

    előzmény:
    nemúgyvanaz (8)
    2012-07-13  21:24
  10. 2012. július 13. 21:4511.

    Olyan 8 éve voltam először Tunéziában, Suisse-ban, de nem a Riadh Palmsban. Viszont arra emlékszem, hogy  a fakultatív kirándulásokon az utastársak, akik oda fizettek be már akkor is szidták, hogy eléggé lepusztult. Mi szerencsére akkor jól választottunk, de bizony arab országokban számolni kell ilyen kalandokkal.

    Tudom, nem vigasztal... 

     

     

    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  11. 2012. július 13. 21:4912.

    Te tudod. Nem nekünk volt többször rossz tapasztalatunk....

    Pont ezért ajánblom neked a netet, mert az utazási irodában sem ismerhetnek minden hotelt. Akik viszont értékelik, azok ott voltak.

     

    Amit te okoskodásnak hívsz, azt én előzetes tájékozódásnak, ami persze nem kötelező, de ha utána rosszak a tapasztalatok, akkor nincs min csodálkozni.

     

    Nem bántani akartalak, hanem a figyelmet felhívni. De ha segít rajtad, ha beszólogatsz nekem, akkor nagyovonalúan felülemelkedem ezen.

    előzmény:
    gezemici (10)
    2012-07-13  21:37
  12. 2012. július 13. 21:5413.

    Valószínű azért volt több rossz tapasztalatom, mert többet utazom, mint te és a nagy számok törvénye...

    Utánanézek mindig a szállodáknak, de mint írtam nem azzal szokott gond lenni, hanem az utazási irodák nemtörődömségével. 

     

    Mellesleg az utasok véleménye is elég szubjektív. Volt olyan szálloda, amelyikről az egyik jókat írt a másik meg úgy lehúzta, hogy öröm volt nézni. Igény kérdése is a dolog. 

     

     

     

     

    előzmény:
    nemúgyvanaz (12)
    2012-07-13  21:49
  13. Torolt_felhasznalo_302972
    Torolt_felhasznalo_302972
    2012. július 13. 22:0414.

    Az utazási irodánál mindenképp reklamálj. Írásban is szóban is. És mindenféleképp kérj kártérítést. 

     

    Nekem 2x volt problémám, mindkétszer kaptam vissza. Ugyan a második 1 teljes évig tartott, a végén már ügyvéddel irattam és a fogyasztó védelemmel (vagy valami utazási irodás hasonlóval) fenyegetőztem, de csak megérkezett az a 20ezer forint a számlámra.

     

    Nekünk ugyan nem volt ilyen nagy problémánk (egyszer a leírthoz képest nem volt medence, másodszor pedig az iroda rossz időpontot adott meg a repülő indulását illetően) de így is lehet próbálkozni. Tudod, ki van fizetve és ami jár, az jár. 

    előzmény:
    Torolt felhasználó 10161016 (1)
    2012-07-13  20:14
  14. 2012. augusztus 8. 00:3115.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_302972 (14)
    2012-07-13  22:04

Címlap

top