Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Mykee számtech - 2. könyv
2007-11-18 22:471.
Létrehozva: 2007. november 18. 22:47
Üdv mindenkinek a második "könyv" alkalmából!
Az első "könyv" itt található, ami főként az alapokról szólt.
Aki még kezdő a számítástechnikában, előbb azt olvassa el az elejétől, és akkor talán már érteni fogja ezt a topikot is.
Az előző "könyvhöz" hasonlóan itt is témaköröket mesélek el, tehát nem elsősorban az egyéni problémák megoldása a cél, hanem a jó alap kialakítása. Ez alapján már el lehet indulni az egyedi gondok megoldása felé, vagy esetleg új ötletek juthatnak eszünkbe. Kiderülhet, hogy a számítástechnikában mennyi út létezik, hányféle elágazás, és ebben ez a szép, hogy ugyanazt a célt többféleképpen érhetjük el.
Ehhez viszont kell az általános alap, amiből ez a sok szál szerteágazik.
Nem fogom lefedni a teljes számítástechnikát, hiszen nem is lehet. Pár dolgot érintek csupán, hiszen én sem érthetek mindenhez. Ennek annyi ága és változata van, hogy legjobban egy közel tíz éve megfogalmazott mondatom idézném:
"A számítógép két dolgot nem adhat meg neked: szeretetet és testi örömöket. Minden mást pótolhat."
Tegyük hozzá: egyelőre. Persze örök életet sem adhat, mint testi öröm, bár már ez sem igaz, hiszen a számítástechnika szinte mindenhol ott van.
Tehát itt csupán alapvető dolgokra igyekszem kitérni és érthetően elmagyarázni. Remélem sokaknak sikerül pár dolgot megérteni.
Jó olvasgatást, és érdemes ezt a topikot (mint az előzőt is) a legelejéről kezdeni!
Az első "könyv" itt található, ami főként az alapokról szólt.
Aki még kezdő a számítástechnikában, előbb azt olvassa el az elejétől, és akkor talán már érteni fogja ezt a topikot is.
Az előző "könyvhöz" hasonlóan itt is témaköröket mesélek el, tehát nem elsősorban az egyéni problémák megoldása a cél, hanem a jó alap kialakítása. Ez alapján már el lehet indulni az egyedi gondok megoldása felé, vagy esetleg új ötletek juthatnak eszünkbe. Kiderülhet, hogy a számítástechnikában mennyi út létezik, hányféle elágazás, és ebben ez a szép, hogy ugyanazt a célt többféleképpen érhetjük el.
Ehhez viszont kell az általános alap, amiből ez a sok szál szerteágazik.
Nem fogom lefedni a teljes számítástechnikát, hiszen nem is lehet. Pár dolgot érintek csupán, hiszen én sem érthetek mindenhez. Ennek annyi ága és változata van, hogy legjobban egy közel tíz éve megfogalmazott mondatom idézném:
"A számítógép két dolgot nem adhat meg neked: szeretetet és testi örömöket. Minden mást pótolhat."
Tegyük hozzá: egyelőre. Persze örök életet sem adhat, mint testi öröm, bár már ez sem igaz, hiszen a számítástechnika szinte mindenhol ott van.
Tehát itt csupán alapvető dolgokra igyekszem kitérni és érthetően elmagyarázni. Remélem sokaknak sikerül pár dolgot megérteni.
Jó olvasgatást, és érdemes ezt a topikot (mint az előzőt is) a legelejéről kezdeni!
Szívesen!
Ha előtted van a program, szerintem úgy érthetőbb, mint fejben, képeket viszont nem tettem be ide, gyakorlatban gyorsabban látod majd.
Ha bármi probléma, kérdés lenne, szólj!
Ideje leporolni ezt a topikot, mert új témát fogok boncolgatni: mi az a SEO (Search Engine Optimization)?
Aki a HTML oldalakkal foglalkozik és azt akarja, hogy a keresők (na meg az emberek) megtalálják, annak ez életfontosságú, úgyhogy amint összekapom magam és a gondolataim, megírom a következő bejegyzésekbe, hogy mi ez, miként kell beállítani a weblapokat és miként lehet több látogatót bevonzani a weboldaladra és még belekóstolunk a linképítés lényegébe is.
No akkor betördelve újra:
Mi az a SEO, miért jó?
Aki valaha blogolt már, vagy weboldalt készített, annak mindenképpen muszáj megtanulnia ezt a három betűt: SEO. ez nem más, mint a Search Engine Optimization, magyarul lefordítva: Keresőoptimalizálás. Ennek lényege, hogy a keresők és a keresőket használó emberek megtaláljanak bennünket. De először induljunk ki önmagunkból!
Ha valamire kíváncsiak vagyunk, megnyitjuk a Google-t (vagy más keresőket, mint a Bing, Yahoo) és beírjuk azt, amire választ szeretnénk kapni. Ez lehet mondat is, de akkor kapjuk a leghatékonyabb találatokat, ha olyan szavakra keresünk rá, ami ténylegesen csak az adott témára igaz. Ezeket a szavakat hívjuk kulcsszavaknak. Ez lényeges, mert erre alapozzuk a jövőnket!
Tehát ha varrással kapcsolatosan szeretnénk keresni, akkor rákereshetünk a varrás szóra is, de hatékonyabb, ha mondjuk a tű vagy cérna típusára, a varrógép modelljére vagy gyártójára keresünk rá. Másik példa: ha tévét akarunk venni, általában nem azt írjuk be, hogy "olcsó tévé", mert akkor sok felesleges találatot kapunk, és csak időpocsékolás lesz, órákig keresgélhetünk. Kezdésnek jó lehet, ha semmi ötletünk, de ha már azt írjuk be, hogy "olcsó Sony tévé" vagy "Sony tévé akció", akkor már más lista kerül elénk és céltudatosabban kereshetünk. Tehát fontos a céltudatosság!
Ugyanez igaz a kulcsszavakra is: legyünk céltudatosak és a weboldalunkon használjunk olyan kulcsszavakat, amiket nagy valószínűséggel mások keresni fognak! Itt el is érkeztünk a tudatos weboldal készítéshez, a kulcsszavak helyes használatához. Nem kell mérnöki precizitás, de azért érdemes egy papíron megterveznünk a stratégiát a következőkről:
- milyen kulcsszavaink vannak
- hozzászólásonként és/vagy weblaponként (tehát aloldalanként) milyen kulcsszavakat szeretnénk használni?
A lényeg a mennyiség és nem szabad túlzásba esni!
Kezdjük tehát az első lépéssel, a kulcsszavakkal: üljünk le és gondoljuk végig, milyen szavak jellemzőek arra, amelyek jellemzik az oldalunk témáját. Írjuk össze ezeket. Lehet benne pár általános szó is, de törekedjünk a konkrétumokra. Ha ezek megvannak, jöhetnek a szóösszetételek, maximum kétszavasak legyenek, pl. "használtautó eladó" vagy "kirándulás hegyekbe". A magyar nyelv miatt a ragozások külön szavaknak számítanak!
Miután összeírtuk ezeket, kezdjük el osztályozni, tehát jöhet a következő lépés: melyik szóra milyen sűrűn keresnek az emberek? Erre a Google ingyenes szókeresője siet a segítségünkre, a Google Adwords. A használatához kell egy Google fiók, de mivel erre később is szükségünk lehet, ezért érdemes regisztrálni (akinek még nem lenne). Belépés után az Eszközök és elemzés menüben kattintsunk a Kulcsszóválasztó eszközre. Soronként megadhatjuk a felírt szavakat és ha szükséges, szűrjünk is. Válasszuk a Kulcsszóötletek fület és keressünk! A Verseny oszlopban az a jó, ha Alacsony, mert nem kell sok vetélytárssal megküzdenünk. Viszont azt is vegyük figyelembe, hogy a Globális vagy a Helyi keresések mennyire nagy számban fordulnak elő? Tehát a kettő egybeesése a legjobb: Alacsony verseny magas keresési aránnyal. Ez alapján szűrjük le a legjobb 30 szót, szóösszetételt. Ezekre kell koncentrálnunk, egyes esetekbe akár a weboldalunk szövegezését is átírnunk!
Persze ezek nincsenek kőbe vésve, bővíthetők, cserélhetők, de előtte mindenképpen az Adwordsben futtassunk le egy keresést, nehogy értéktelenebb szavakkal cseréljük az értékeseket.
Ezután jöhet a következő lépés: miként optimalizáljuk a weboldalunkat ezekre a szavakra?
Amikor elkészültünk és megírtuk a szöveget, akkor jöhetnek a metaadatok. Ezek olyan információk, ami a weblap betöltésénél kerül beolvasásra, tehát a weboldal kódjának fejrészében (azaz: (itt)) helyezkednek el. Ez azért fontos, mert a keresők ezt olvassák el először, tehát ide hasznos információkat kell beírnunk. Az alábbiakban csak a legfontosabbakról lesz szó, ezt még lehet cifrázni igény szerint, amiről a Google webmester oldalain lehet olvasni.
Lássuk tehát, mi mire való!
Ez a kód engedi vagy tiltja a keresőrobotoknak, hogy engedjük kutakodni az oldalunkon vagy sem? A content értéke 2-2 lehet: index vagy noindex, follow vagy nofollow. Ezekből aztán lehet variálgatni, a lényeg: az index vagy noindex mondja meg, hogy benne legyünk a találati listában vagy sem? A follow és a nofollow pedig azt, hogy a weboldalunkon lévő linkeken tovább lépjen a kereső vagy maradjon ezen az oldalon? Ha valaki el akar rejtőzni a nagyvilág szemei elől, akkor persze a "noindex, nofollow" értéket állítja be.
A fenti példában a (kulcsszavak listája) helyre írjuk be a korábban felírt szavainkat vesszővel, szóköz nélkül. Például: "alma,almavásár,dióbolt,szegfűszeg akció,málna,dinnye,görögdinnye" Tehát itt adjuk meg azt, hogy az adott oldalon milyen kulcsszavakat használunk elsősorban. Ha több lapból áll a weboldalunk, próbáljunk ügyelni arra, hogy minden lapnak egyedibb listája legyen. Lehetnek átfedések, de legyenek eltérések is a listában, hiszen így több lappal jobban lefedjük az összes kulcsszót és jobban megtalálnak bennünket valamilyen keresési módon.
Az (oldal rövid leírása) részbe valóban a weboldalunk, vagy weblapunk rövid ismertetője kerüljön, és itt használhatunk (sőt célszerű!) kulcsszavakat. Ide valóban a legerősebb kulcsszavakkal formázzunk mondatot. Például: "Ilyen pékség nincs még egy a városban, ahol roppanós zsemle és foszlós kalács kerül reggelire a pultokra!" Ebben a mondatban máris észre lehet venni a kulcsszavakat, mint pékség, roppanós zsemle, foszlós kalács, reggeli, város. Ha valaki pékségre keres, akkor egyből megtalál a keresőben, a többi szóról nem is beszélünk. Ez amit ide kiírunk ez jelenik meg információként a Google keresőjében a link alatt, a képtől jobbra. Célszerű ide valóban rövid, tömör mondatot keresni, ami kb. 100-150 karakternél nem hosszabb. Ha túl hosszú lenne, az nem fog látszódni, úgyhogy felesleges törni magunkat. Frappáns legyen és a lapra egyértelműen utaló. Minden lapnak mást célszerű írni, hogy a találatokat jobban lefedjük.
(Lap címe)Ez a rész felel azért, hogy milyen szöveg jelenik meg a böngésző fülén, tetején. Ha elmenti valaki kedvencnek a weboldalad, akkor ezen a néven fog neki letárolásra kerülni, tehát fontos része a weblapodnak!
Vannak vélemények, ami szerint ez jobb, mások szerint az előbbi, de valójában semmi bajunk nem lesz, ha mindkettőt használjuk. Az előbbi esetben biztosan kikerül a lap címe a böngésző tetejére, addig ez a metacímke elsősorban a keresőknek kedvez. Úgyhogy bátran használhatjuk mindkettőt ugyanazzal a lapcímmel.
A metaadatok közül sok létezik, úgyhogy akit mélyebben érdekel, járjon utána. A weboldalunk ezek után már felkészülten várja a keresőket.
No jól nézek ki. Pont a lényeg nem látszik...
Még töröm a fejem, hogyan tudom betenni, de ha más nem, szóközöket használok...
Úgyhogy teszt:
(Lap címe)
Látom, ma nagyon nem akarja az NLC szövegszerkesztője az igazságot, szóval még elpróbálgatom itt, mire megkapom a megfelelő formát...
Teszt:
Ide valamit
Amikor elkészültünk és megírtuk a szöveget, akkor jöhetnek a metaadatok. Ezek olyan információk, ami a weblap betöltésénél kerül beolvasásra, tehát a weboldal kódjának fejrészében (azaz: (itt)) helyezkednek el. Ez azért fontos, mert a keresők ezt olvassák el először, tehát ide hasznos információkat kell beírnunk. Az alábbiakban csak a legfontosabbakról lesz szó, ezt még lehet cifrázni igény szerint, amiről a Google webmester oldalain lehet olvasni.
Lássuk tehát, mi mire való!
Ez a kód engedi vagy tiltja a keresőrobotoknak, hogy engedjük kutakodni az oldalunkon vagy sem? A content értéke 2-2 lehet: index vagy noindex, follow vagy nofollow. Ezekből aztán lehet variálgatni, a lényeg: az index vagy noindex mondja meg, hogy benne legyünk a találati listában vagy sem? A follow és a nofollow pedig azt, hogy a weboldalunkon lévő linkeken tovább lépjen a kereső vagy maradjon ezen az oldalon? Ha valaki el akar rejtőzni a nagyvilág szemei elől, akkor persze a "noindex, nofollow" értéket állítja be.
A fenti példában a (kulcsszavak listája) helyre írjuk be a korábban felírt szavainkat vesszővel, szóköz nélkül. Például: "alma,almavásár,dióbolt,szegfűszeg akció,málna,dinnye,görögdinnye" Tehát itt adjuk meg azt, hogy az adott oldalon milyen kulcsszavakat használunk elsősorban. Ha több lapból áll a weboldalunk, próbáljunk ügyelni arra, hogy minden lapnak egyedibb listája legyen. Lehetnek átfedések, de legyenek eltérések is a listában, hiszen így több lappal jobban lefedjük az összes kulcsszót és jobban megtalálnak bennünket valamilyen keresési módon.
Az (oldal rövid leírása) részbe valóban a weboldalunk, vagy weblapunk rövid ismertetője kerüljön, és itt használhatunk (sőt célszerű!) kulcsszavakat. Ide valóban a legerősebb kulcsszavakkal formázzunk mondatot. Például: "Ilyen pékség nincs még egy a városban, ahol roppanós zsemle és foszlós kalács kerül reggelire a pultokra!" Ebben a mondatban máris észre lehet venni a kulcsszavakat, mint pékség, roppanós zsemle, foszlós kalács, reggeli, város. Ha valaki pékségre keres, akkor egyből megtalál a keresőben, a többi szóról nem is beszélünk. Ez amit ide kiírunk ez jelenik meg információként a Google keresőjében a link alatt, a képtől jobbra. Célszerű ide valóban rövid, tömör mondatot keresni, ami kb. 100-150 karakternél nem hosszabb. Ha túl hosszú lenne, az nem fog látszódni, úgyhogy felesleges törni magunkat. Frappáns legyen és a lapra egyértelműen utaló. Minden lapnak mást célszerű írni, hogy a találatokat jobban lefedjük.
(Lap címe)Ez a rész felel azért, hogy milyen szöveg jelenik meg a böngésző fülén, tetején. Ha elmenti valaki kedvencnek a weboldalad, akkor ezen a néven fog neki letárolásra kerülni, tehát fontos része a weblapodnak!
Vannak vélemények, ami szerint ez jobb, mások szerint az előbbi, de valójában semmi bajunk nem lesz, ha mindkettőt használjuk. Az előbbi esetben biztosan kikerül a lap címe a böngésző tetejére, addig ez a metacímke elsősorban a keresőknek kedvez. Úgyhogy bátran használhatjuk mindkettőt ugyanazzal a lapcímmel.
A metaadatok közül sok létezik, úgyhogy akit mélyebben érdekel, járjon utána. A weboldalunk ezek után már felkészülten várja a keresőket.
Még egy megjegyzés, aztán folytatom a linképítés hasznosságával:
a meta kacsacsőrök előtt és után nincs szóköz! Csak azért tettem bele, mert az NLC szerkesztője kipucolta/értelmezte azokat!
A linképítésnél már nem kell ilyen dolgokra figyelni, hamarosan jön ez a rész!
Szia Mykee....segítség légyszíves !!!!!
Google-t, és Chromot használok évek óta.
Néhány hónapja új gépem van, tökéletesen működött eddig.
Aztán észrevettem a minap, hogy a CCleanert nem telepítettem föl.
A szoftverbárisból föltöltöttem. Pillanatokon belül a Google helyett, holmi "Delta Search" lépett a képbe. Már szerintem nincs hely, ahol ne állítottam volna át-vissza a keresőmotort, de képtelen vagyok visszacserélni, és eltűntetni ezt a deltát....:((
Töröltem a programokból (gondoltam én).... kitöröltem az explorer internetbeállításaiból, egyéb beállításokból.....
Van valami ötleted ? ÁMÁTŐR vagyok...:))
Köszönöm...:))
A Delta Search gondolom egy toolbar és hozzávalói voltak.
Ilyenkor először javasolt lefuttatni a Malwarebyte's anti-malware programját és a TDSSKillert, hogy biztosan tiszta legyen a géped.
Ha ez megvolt, akkor a Chrome beállításaiban válaszd az Induláskor az Adott oldal vagy oldalak megnyitása mellett az Oldalak beállítására kattints és töröld a felesleget, esetleg használd az about:blank szöveget (ilyenkor üres lap jelenik meg). Ellenőrizd ugyanitt, de lejjebb lévő keresést is, hogy az a Google-re van-e állítva!
Ha megvan, zárd be a Chrome-ot és indítsd újra. Nézd meg, hogy minden rendben van-e!
Akkor édes, téged kérlek meg, hogy segíts a vizsgám előtt.
Szióka!
Jujjjjjjj...de nagyon jó, hogy vagy nekünk...:))
Köszönöm, sikerült !
Nem ismertem ezeket a programokat, teljesen amatőr vagyok, és eddig nem találkoztam ilyen makacsul feltelepült űrlénnyel....!
Köszi-puszi !!!
Milyen vizsga lesz az kedves?
Na de egy úttörő ahol tud, segít.
Általában ezzel a két programmal minden makacsságot le lehet pucolni.
Örülök, ha sikerült és a telepítésnél mindig figyelj, hogy telepít-e toolbart vagy sem. Ezért ha sokszor telepítesz, érdemes mindig a haladó módot választani, hogy a trükkös dolgokat ne telepítsd fel.
Szinte soha semmit nem telepítek, elvagyok 1-2 dologgal.
De most újra visszatelepült ez a dög....újra kezdem a pucolást ! :((
:)) Köszönöm....pillanatnyilag nem jött vissza, de ha újra, .......
akkor átnézek mindent :))