Aktuális

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Az ügyintézők képesek a leghitelesebben közvetíteni a fontosnak tartott értékeket.
Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Az elmúlt egy évben sokan találkoztak az OTP Bank új reklámkampányával, amelyben a hitelintézet munkatársainak magukat kellett eljátszaniuk természetes környezetükben. Cikkek, videók, reklámfilmek szóltak róluk. Valljuk be, mindannyiunkban munkál ilyenkor a kisördög: vajon tényleg a bank alkalmazottai-e ők, vagy a pályájuk elején járó, kevésbé ismert színészek? És ha valóban ők voltak, hogyan választották ki őket, és mennyire érezték magukat komfortosan ebben az új szerepben?

Ezeket a kérdéseket is feltettük az OTP Bank marketingkommunikációs vezetőjének, Dolezsai Gergelynek.

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

A kampányban látható szereplők hús-vér OTP-s ügyintézők?

Ők a bank munkatársai, egytől egyig. Sőt a reklámfilmek további szereplői is többnyire az ő barátaik, rokonaik, ügyfeleik, illetve az adott település lakói. Olyan emberek, akikkel a mindennapokban is kapcsolatba kerülnek.

Szóval bármelyik reklámfilmben látott ügyintézőt megtaláljuk abban a bankfiókban, amely a filmekben szerepelt?

Épp ezért különleges és hiteles a kampányunk. A kecskeméti fiókban például valóban megtaláljuk Molnár Máriát, aki több mint harminc éve foglalkozik lakásmegoldásokkal, nemcsak a reklám sztorija szerint, hanem a hétköznapokban is. Németh Friderikát pedig a mosonmagyaróvári OTP-fiókban kereshetik fel azok az ügyfelek, akiknek váratlan pénzügyi nehézségeik adódnak. Sokáig folytathatnánk a sort, említhetném az év folyamán megismert valamennyi szereplőt. Mindannyian azon dolgoznak, hogy megtalálják az ügyfelek élethelyzetéhez, igényeihez illeszkedő legmegfelelőbb pénzügyi megoldást. 

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Honnan jött az ötlet?

Az ötlet szinte felkínálta magát. Meggyőződésünk szerint ugyanis ügyintézőink tudják a leghitelesebben képviselni és megjeleníteni a bank által is fontosnak tartott értékeket. Azokat a munkatársainkat akartuk középpontba helyezni, akik nap mint nap kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, akik ismerik és a mindennapokban segítik őket.

Mi volt a céljuk ezzel a kampánnyal?

A piac változásai szükségszerűvé tették, hogy a bank jobban megmutassa önmagát, hogy kiemelkedjen a nagy reklámzajból. Célunk az volt, hogy az eddigiekhez képest többet tudjunk elmondani az OTP Bank értékeiről. Úgy véljük, a kampány nemcsak az OTP-t, de az egész bankszektort is közelebb hozhatja az emberekhez a fióki munkatársak valós történetein keresztül.

Hány munkatárs szerepelt a kampányban?

A januári indulás óta a bank kilenc munkatársával ismerkedhetett meg az ország. Belső pályázatot írtunk ki a közel 400 fiókot számláló hálózatunkban dolgozó munkatársaink számára. Természetesen az ország minden pontjáról válogattunk szereplőket. Az első forgatás után, nem meglepő módon határozottan megnőtt a vállalkozó kedvű kollégák száma. Nagyfokú nyitottságot és lelkesedést tapasztatunk, aminek, természetesen mi nagyon örültünk.  

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Hány emberből választották ki őket?

Mintegy 4000 ügyintéző dolgozik a fiókjainkban, több tucat jelentkezőből választottuk ki a filmeken megjelenőket. Az ügyintézőkkel saját településükön, saját környezetükben forgattuk a saját történeteiket.

Miért pont rájuk, kilencükre esett a választás?

Mindig az éppen aktuális kampányunkban reklámozott banki termék vagy szolgáltatás szakértői közül választottuk ki a szereplőt. Így ők még hitelesebben tudták képviselni az adott terméket. Nem kellett “színészkedniük”, csak önmagukat adniuk.

Az ügyintézők többsége nő. Véletlen?

Bárki pályázhatott, azonban mivel a fiókhálózatban dolgozó munkatársaink túlnyomó része nő, ez tükröződött a reklámfilmekben is. A kilenc szereplőből csak ketten férfiak, Zsadányi Zsolt, a legelső szereplők egyike, illetve Palotás Norbert, akivel a nyár folyamán ismerkedhettünk meg.

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Hogyan élték meg ezt az új szerepet a munkatársaik? Hogyan fogadták a filmeket helyben?

Összességében csak pozitív visszajelzések érkeztek, maguktól a szereplőktől is, akik ügyfeleiktől és ismerőseiktől is rengeteg biztatást, elismerést és gratulációt kaptak. Egyikőjük sem bánta meg hogy országosan ismert OTP-s ügyintézővé vált.

Nem volt nekik megterhelő a szereplés?

Nem csak mi, de a munkatársaink is nagyon élvezték a forgatást. Családjuk, barátaik is örömmel vettek részt a sokszor hosszúra nyúló és eléggé fárasztó felvételeken. A tapasztalataikról, arról, hogy miért érezték fontosnak a szereplést, és hogyan élték meg ezeket az órákat, maguk is beszámoltak a forgatásokon készült werkfilmekben, ezek elérhetőek a szereplők NLCafé-profiloldalán.

Mennyire teljesült az a cél, amit az OTP kitűzött a kampánnyal?

A mérések és kutatásaink alapján jól “muzsikál” a kampány, várakozásaink teljesültek. A sikeres fogadtatás miatt jövőre folytatjuk, újabb arcokkal és történetekkel, akik közül elsőként Bergován Dávid kerül képernyőre Nyíregyházáról.   

Filmre kerültek az OTP-s ügyintézők

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top