Aktuális

Végre utánajárnak, mi a baj a magyar iskolák nyelvoktatásával

A kormány kutatást indít annak érdekében, hogy közép- és hosszútávú stratégiát lehessen kidolgozni a magyar iskolák nyelvoktatásának fejlesztésére.

Palkovics László oktatási államtitkár kulturális bizottsági beszámolójából derül ki, hogy kutatást indít a kormány annak érdekében, hogy rájöjjenek, mi a probléma az iskolai nyelvoktatással – írja az mno.hu.  Az államtitkár arról beszélt, hogy mivel “nem nagyon értik, mi történik” – mert egy diáknak összesen 1200 nyelvórája van iskolai tanévei alatt, amely elegendő kellene hogy legyen egy középfokú nyelvvizsga megszerzésére –, kutatással akarják feltárni a probléma okát. 

Az mno.hu a kutatás kapcsán megkereste Rozgonyi Zoltánt, a Nyelvtudásért Egyesület elnökét, mivel a szervezet már régóta lobbizik az Emminél, hogy készüljön végre egy átfogó kutatás. A kormány végül az egyesület által kidolgozott kutatási tervet fogja megvalósítani, és az ezt elrendelő, remélhetőleg hamarosan el is fogadott kormányhatározat azt is rögzíteni fogja, hogy a kutatás alapján kell majd a későbbiekben közép- és hosszútávú stratégiát kidolgozni a nyelvoktatásra.

Eszerint 70 középiskola tizenegyedik évfolyamos, illetve 100 általános iskola nyolcadikos diákjainak nyelvtudását elemzik, vagyis összesen legalább 15 ezer gyerekét. A felmérésbe nemcsak a diákokat vonnák be, hanem a szülőket és a pedagógusokat is, 240 tanár órai gyakorlatát kívánják elemezni.

Ősszel kerülhet sor az adatgyűjtésre, amelyre 50 millió forintot fordítanának. Rozgonyi szerint az eredményeket leghamarabb 2018 első hónapjaira lehetne kiértékelni, és a kutatás eredménye alapján megfogalmazott intézkedések hatásai a szakember szerint 2022–2025-re érhetnének be. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top