Aktuális

45 millióra bírságolták az Aegon Biztosítót

Közel 50 millió forintra bírságolta a Magyar Nemzeti Bank az Aegon Biztosítót, mert súlyos hiányosságokat tártak fel a szerződésekben, és az ügyfél-tájékoztatással kapcsolatosan is számos panasz érkezett.

A jegybank a lakásbiztosítások esetében súlyos jogsértésnek ítélte, hogy a biztosító a szerződésekben nem határozta meg, és nem tájékoztatta ügyfeleit egyértelműen az értékkövetésre és a biztosítási díj egyoldalú emelésére vonatkozó rendelkezésekről. Az Aegon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási, életbiztosítási és lakásbiztosítási termékeit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási, valamint ellenőrzési rendszerei sem feleltek meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.

A Magyar Nemzeti Bank szerint a biztosító többszörösen szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat, amikor késve és nem a megfelelő időszakra adta az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó és a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatban pedig jelentős arányban mulasztotta el, vagy határidőn túl tájékoztatta az ügyfeleket például a bonus-malus besoroláshoz szükséges adatok megállapításakor, de vétett a díjhátralékos ügyfelek felszólítása esetében és a kártérítési igények rendezése során is.

A jogsértések miatt az MNB, összesen 45 millió forint bírságot szabott ki az Aegon Biztosítóra, amelyből 30 millió forint felügyeleti és 15 milliós fogyasztóvédelmi, és kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre. Egyúttal kötelezte, hogy a jogsértések megszüntetéséről haladéktalanul intézkedjen.

Az Aegon Magyarország az MTI megkeresésére közölte: tudomásul vette a döntést, tanulmányozza a határozatot, és a mindenkor hatályos törvények és jogszabályok betartásával jár el.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top