Magyar innováció teheti könnyebbé a lakáseladást

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
A golyóstoll, a szódavíz és a színes televízió után újabb magyar innováció érhet el nemzetközi sikert, amellett, hogy megkönnyíti az ingatlanvásárlást, és átláthatóbbá teszi a lakáspiacot. A legnagyobb hazai ingatlanhirdetési portál, az ingatlan.com új fejlesztése ugyanis megoldást ad a kínálatban többször szereplő lakások problémájára.
2017. 03. 18. |

Kövess minket!

f Ajánlom

Jobb lesz az eladóknak és a vevőknek is

Az ingatlan.com friss kutatása szerint a lakásvásárlást tervezők  45 százalékának jelent gondot az, hogy ugyanaz a lakás többször is szerepelhet a kínálatban. „Az új megoldás révén az érdeklődők az adott lakáshoz tartozó összes hirdetést csoportosítva láthatják. Ehhez bejelentkezett állapotban kell elindítani a keresést, és a Minden 1X nézetet kell használni” – mondta Szabó Laura, az ingatlan.com termékfejlesztési vezetője. A szóban forgó listát egy kétlépcsős rendszer generálja: egy intelligens, automatizált szoftver tesz javaslatot a csoportosításra, de a hirdetéseket külön-külön manuálisan is ellenőrzik. A csoportosításban ráadásul – közösségi alapon – segítséget nyújt a honlapot felkereső havonta több mint 2,3 millió látogató is.

Magyar innováció teheti könnyebbé a lakáseladást

Az ingatlan.com-on a hirdetések 75 százaléka egyedi, azaz nem duplikált, ami nemzetközi szinten is nagyon jó aránynak számít. „A duplikált hirdetések kiszűrése pedig még egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a kereséseket. Így azok, akik a Minden1X nézetben keresnek ingatlant, azoknak az eddiginél átlagosan 30 százalékkal kevesebb hirdetést kell megtekinteniük, hogy lássák a teljes kínálatot” – fogalmazott Szabó Laura. Hozzátette, az eladóknak is kedvez a fejlesztés, hiszen a vevők így hamarabb rátalálhatnak a lakásra.

Nemzetközi siker

A duplikációkat kiszűrő megoldást az ingatlan.com március elején egy nemzetközi szakmai konferencián mutatta be Bangkokban, a fejlesztés iránt pedig nagy volt az érdeklődés főként ázsiai cégek részéről.

„A duplikált ingatlanhirdetések Magyarország mellett a kelet-európai, dél-amerikai és ázsiai országokban is komoly problémát jelentenek. Az angolszász országokban a duplikáció nem okoz gondot, mivel a vevőt és az eladót a legtöbb esetben kizárólagosan képviseli egy-egy ingatlanügynök, ezért ők az ingatlanok hirdetéseit sem duplikálják zavaró mértékben” – fűzte hozzá Szabó Laura. A jelentős külföldi érdeklődés miatt elképzelhető, hogy az ingatlan.com a jövőben ezzel a szolgáltatással a nemzetközi porondra is kilép.

Lakáspiaci hatás és a jövő

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint a fejlesztés eredményeként rövidebb és áttekinthetőbb találati listákkal találkozhatnak a vevők, ez pedig gyorsabbá teheti a vásárlást: „Akár napokkal, hetekkel lerövidülhet a lakásvásárlási folyamat, ez pedig az adásvételek számának növekedésében is megmutatkozhat.”

Olvass még több cikket lakás témában itt az NLCafén:

 

Címkék: lakáseladás
Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus