Aktuális

Egy dolgot a szupertraffipaxok sem tudtak az utakon megváltoztatni

A 2016-ban 525 szupertraffipaxot állítottak üzembe az ország különböző pontjain. Az elsősorban sebességmérésre használt eszközök a gyorshajtókat kiszűrték ugyan, de egyetlen lényeges célt mégsem tudott a rendőrség megvalósítani a használattal.

A szupertraffipaxok ugyanis nem hoztak látványos javulást a közlekedésbiztonság növelésében. Pedig a rendőrség legfőbb célkitűzései között szerepelt, hogy csökkentsék a halálos, illetve személyi sérülésekkel járó balesetek számát.

A több hónapnyi tesztüzemet követően 2016. április 5-én országszerte 365 fix és a már korábban aktivált 160 darab mobil VÉDA készüléket állítottak üzembe. Annak ellenére, hogy milliárdos bevételt hoztak a szupertraffipaxok, az elmúlt napokban nyilvánosságra került legfrissebb baleseti adatok szerint

  • a személyi sérüléses közlekedési balesetek száma 16 331-ről 16 506-ra emelkedett,
  • a halálos balesetek száma ugyanakkor 585-ről 556-ra csökkent.

Sokan várták a szupertraffipaxoktól a biztonságosabb közlekedést. Sajnos a számok egyelőre javuló tendenciát nem mutatnak.

VÉDA bevezetése melletti érvként többször hangzott el, a szupertraffipaxok nemcsak a sebességtúllépést rögzítik, hanem figyeli és bünteti a záróvonal átlépését, a közlekedési lámpák és a vasúti átjáró tilos jelzésén történő áthaladást, a kötelező haladási irány megszegését, az autópálya leállósávjának és a buszsáv a használatát, vagy a biztonsági öv nélküli közlekedést.

A vezess.hu megtudta, az övhasználat ellenőrzése gyorsan kiesett a körből, a többi szabálytalanságot pedig a rendőrségi adatok szerint szinte egyáltalán nem rögzítik.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top