Aktuális

Így néznek ki a felújított 3-as metrókocsik

Bemutatták a sajtónak a 3-as metró felújított szerelvényeinek prototípusát, amelyekbe nem került klíma. Jövő márciustól forgalomba is állhatnak.

Bemutatták a sajtónak az Oroszországban felújított első metrókocsi prototípusát, ami a napokban megkezdheti az 15 000 kilométeres próbafutását a 3-as metró alagútjában. Az ezt megelőző tesztekkel már végzett a BKV. A táv hiba nélküli teljesítése után a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadja a típusengedélyt, és indulhat a nagyüzemi gyártás. A következő hónapokban még további szerelvények érkezését várja a közlekedési társaság, a gyártó havi két felújított kocsi leszállítását tervezi.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján MTI Fotó: Balogh Zoltán
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján – MTI Fotó: Balogh Zoltán

A metrókat a gyártó, az orosz Metrowagonmash újítja fel, 222 kocsit 219 millió euróért. Az utolsó kocsi 2018 második felében érkezhet haza. Az első felújított kocsik a BKV tervei alapján 2017 márciusában állhatnak majd forgalomba, nagyjából akkor, amikor elkezdődik a 3-as metróvonal felújítása.

A 2-es vonal szerelvényeihez igazították a külső és belső színvilágot, az utastérbe nem került klíma
A 2-es vonal szerelvényeihez igazították a külső és belső színvilágot, az utastérbe nem került klíma – MTI Fotó: Balogh Zoltán

A felújított metrókocsikon nem lesz klíma, mert a darabonként majd egymillió eurós költséget nagyon megemelte volna a berendezés. Viszont lesz energiavisszatápláló-rendszer, amivel olcsóbb lesz az üzemeltetés és nem melegszik fel az alagút. 

Olvass még a 3-as metróról az NLCafén:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top