Aktuális

Döntött a parlament: blokkolhatják az Ubert Magyarországon

Akár egy teljes évre is blokkolhatja az Ubert a közlekedési hatóság a ma elfogadott törvény értelmében. Az Ubernél azonban megerősítették: továbbra is elkötelezettek a 150 ezer magyarországi felhasználójuk és 1200 autóspartnerük iránt, és folytatja működését."

Ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak – így döntött ma a parlament.

Az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatást szolgáló alkalmazások, illetve a szolgáltatást népszerűsítő weboldalak ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét a közlekedési hatóság rendelheti el.

A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek, és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. 

A blokkolást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szervezi és ellenőrzi, a blokkoló határozatnak – külön megjelölés nélkül is – valamennyi elektronikus hírközlési szolgáltató a kötelezettje.

50-200 ezer forint lehet a bírság

A törvény szerint a közlekedési hatóság 50 ezer forinttól 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja azt szolgáltatót, amely kötelezettségének nem tesz eleget. A bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt ismételten is kiszabható.

A közúti közlekedésről szóló törvény módosításával a Ház úgy döntött: nem kell utánképzésen részt vennie a járművezetőnek, ha vezetői engedélyét a közigazgatási bírsággal sújtandó jogsértéshez tartozó 9 pont megállapítása miatt vonták vissza.

A törvény legtöbb rendelkezése a kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.

Az Uber így reagált a parlament mai döntésére:

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője: “Az Uber továbbra is kitart amellett, hogy az új technológiák betiltása, blokkolása  – pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé – nem jó irány. Ezt megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében. Az Uber eddig is nagy hangsúlyt fektetett a szabályoknak való megfelelésre: az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak. Az Uber továbbra is keresi a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, idejétmúlt szabályozást felváltsa egy modern, az új technológiákra szabott szabályozás, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top